A poważniej, to na szybko czymś chciałem zaślepić ordynarne dziury po śrubach mocujących podstawkę telefonu, no i tak już zostało...
Manual: wymiana - naprawa silniczka V158
-
Piotras2011
- Przeglądacz
- Posty: 54
- Rejestracja: wt paź 18, 2011 22:05
- Auto:: 1T1, 2.0 TDI AZV 2004
- Imię:: Piotr
- Lokalizacja: Małdyty
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Witam niestety w VCDS wystapił mi błąd i muszę wymienić lub naprawić silniczek V158. Nowy ma cenę zaporową w ASO 541,00zł!! Spotkałeś może sie gdzieś z używką - sprawną? Przeglądam na Alle ale nie znalazłem jeszcze właściwego (1K1907511C). Jak rozkręcę to bym chciał juz naprawić 
Siemanko 
był 1T1 2.0TDI
jest VW Sharan II 2.0TDI CR 140KM CFFB
był 1T1 2.0TDI
jest VW Sharan II 2.0TDI CR 140KM CFFB
-
Piotras2011
- Przeglądacz
- Posty: 54
- Rejestracja: wt paź 18, 2011 22:05
- Auto:: 1T1, 2.0 TDI AZV 2004
- Imię:: Piotr
- Lokalizacja: Małdyty
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- krankor
- Zaawansowany
- Posty: 340
- Rejestracja: śr wrz 28, 2011 10:22
- Auto:: Touran 1T1, 1.9 AVQ 2004
- Imię:: Grzegorz
- Lokalizacja: Wągrowiec - Wlkp-ska
- Podziękował: 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 52 razy
Uważam, że wszytkie te czarne pudełka z trzema łapkami są równe. Weź dla pewności wyjmij te po prawej stronie wg tego manuala V71 i G113. Dojście jest bardzo proste w porównaniu do V158. Sprawdzisz sam, czy po zdjęciu wciskanych na pseudogwiazkę wymiennych końcówek są takie same.
Może ktoś , kto już to robił, potiwierdzi.
Może ktoś , kto już to robił, potiwierdzi.
pozdrawiam Grzegorz
- krankor
- Zaawansowany
- Posty: 340
- Rejestracja: śr wrz 28, 2011 10:22
- Auto:: Touran 1T1, 1.9 AVQ 2004
- Imię:: Grzegorz
- Lokalizacja: Wągrowiec - Wlkp-ska
- Podziękował: 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 52 razy
No właśnie tak
Zacytuję sam siebie z kilku postów wcześniej:
"Przeczytałem na forum Passatów poradę proponującą zamianę miejscami silniczków V158 i V159 z silniczkami G113 i V71. Pomysł polega na tym, że para G113 i V71 pracuje z jednego skrajnego położenia od razu w drugie skrajne położenie. A para silniczków 158 i 159 we wszystkich pośrednich, w zależności od zastawów temperatury. Z pewnością na jakiś czas to starczy, aż się zabrudzą w nowych miejscach."
Przyznam, że sam tego nie robiłem, tzn nie zamieniałem, bo miałem już "zacięte" silniczki, trzeba było je rozbierać.
Zacytuję sam siebie z kilku postów wcześniej:
"Przeczytałem na forum Passatów poradę proponującą zamianę miejscami silniczków V158 i V159 z silniczkami G113 i V71. Pomysł polega na tym, że para G113 i V71 pracuje z jednego skrajnego położenia od razu w drugie skrajne położenie. A para silniczków 158 i 159 we wszystkich pośrednich, w zależności od zastawów temperatury. Z pewnością na jakiś czas to starczy, aż się zabrudzą w nowych miejscach."
Przyznam, że sam tego nie robiłem, tzn nie zamieniałem, bo miałem już "zacięte" silniczki, trzeba było je rozbierać.
pozdrawiam Grzegorz
-
Piotras2011
- Przeglądacz
- Posty: 54
- Rejestracja: wt paź 18, 2011 22:05
- Auto:: 1T1, 2.0 TDI AZV 2004
- Imię:: Piotr
- Lokalizacja: Małdyty
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Miki76
- ____________________

- Posty: 1373
- Rejestracja: ndz lut 17, 2013 21:30
- Auto:: Touran 1,9 BXE 133KM 2006
- Imię:: Damian
- Lokalizacja: Wlkp
- Podziękował: 89 razy
- Otrzymał podziękowań: 194 razy
przed wymianą najlepiej go sprawdź bo wymiana silniczka V158 jest trochę trudna a w szczególności dostęp do jednej śrubki ja się trochę namęczyłem ale robiłem to aż dwa razy strasznie zawadza taka blacha ja ją dociągnąłem i na plastikową opaskę dociągnąłem do hamulca wtedy było trochę więcej miejscaPiotras2011 pisze: zamówiłem na alle silniczek V71, zobaczymy czy da radę. Dam znać czy sie udało po wymianie.
- krankor
- Zaawansowany
- Posty: 340
- Rejestracja: śr wrz 28, 2011 10:22
- Auto:: Touran 1T1, 1.9 AVQ 2004
- Imię:: Grzegorz
- Lokalizacja: Wągrowiec - Wlkp-ska
- Podziękował: 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 52 razy
V158 z najczęściej zacinających się lub padających silników sterujących klapami najtrudniej wyjąć.
Piotr, zwróć uwagę na czujnik hamulca, jeśli będziesz go wyjmować. Ja nieświadomie wyjąłem i potem włożyłem z powrotem i działa. Na szczęście!. Ale nie wszystkim się to udało. Zobacz min TU i pokrewne wątki o tych czujnikach . Można sobie nieźle zaszkodzić.
Piotr, zwróć uwagę na czujnik hamulca, jeśli będziesz go wyjmować. Ja nieświadomie wyjąłem i potem włożyłem z powrotem i działa. Na szczęście!. Ale nie wszystkim się to udało. Zobacz min TU i pokrewne wątki o tych czujnikach . Można sobie nieźle zaszkodzić.
pozdrawiam Grzegorz
-
Piotras2011
- Przeglądacz
- Posty: 54
- Rejestracja: wt paź 18, 2011 22:05
- Auto:: 1T1, 2.0 TDI AZV 2004
- Imię:: Piotr
- Lokalizacja: Małdyty
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Dzięki za wskazówkę, miałem już przygodę z czujnikiem hamulca.
Żona zrobiła prawko i gwałtowniw ruszyła, jak samochód szarpną - to zdusiła go hamulcem i poszedł mi przewód podcisnienia na serwo od hamulca. Mechanik pogrzebał i przewód naprawił, w komputrze błedy pokasował, a zapomniał o czujniku. Ten sie popsuł-przepalił?? - do tej pory nie wiem. W każdym razie jak wkładał to uszkodził nowy i musiałem zakupić kolejny - ale już sam montowałem i działa -;)
Ale fakt jak ktoś nie wie o tym to moze namieszać.
Dzięki jeszcze raz koledzy.
Żona zrobiła prawko i gwałtowniw ruszyła, jak samochód szarpną - to zdusiła go hamulcem i poszedł mi przewód podcisnienia na serwo od hamulca. Mechanik pogrzebał i przewód naprawił, w komputrze błedy pokasował, a zapomniał o czujniku. Ten sie popsuł-przepalił?? - do tej pory nie wiem. W każdym razie jak wkładał to uszkodził nowy i musiałem zakupić kolejny - ale już sam montowałem i działa -;)
Ale fakt jak ktoś nie wie o tym to moze namieszać.
Dzięki jeszcze raz koledzy.
Siemanko 
był 1T1 2.0TDI
jest VW Sharan II 2.0TDI CR 140KM CFFB
był 1T1 2.0TDI
jest VW Sharan II 2.0TDI CR 140KM CFFB