jakie ciśnienie w oponach
-
- Początkujący
- Posty: 38
- Rejestracja: wt lut 19, 2013 11:00
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: malbork
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
jakie ciśnienie w oponach
Witam mam pytanko jakie ma być ciśnienie w oponach 16/205 standardowe opony pod pełnym obciążeniem tz. 5 osób i cały bagażnik bagaży pytanko z tąd sie wzielo poniewaz wyjezdzam w sobote na wczasy z cala rodinka a na klapce wlewu jest podane ze przy 7 osobach i bagazach cisnienie to wynosi przod 2.7 tyl 3.0 a ja mam 5 osob i bagaze wiec moze ktos podpowie jakie cisnienie mialoby byc pilne prosze o podpowiedzi
Gregor
-
- Początkujący
- Posty: 38
- Rejestracja: wt lut 19, 2013 11:00
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: malbork
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
-
- Użytkownik
- Posty: 220
- Rejestracja: pt maja 17, 2013 08:51
- Auto:: 5T 1,6 CRKB 2016
- Imię:: Staniaław
- Lokalizacja: Gdynia
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 18 razy
dla 2 osób z małą ilością bagaży 2,3 przód i 2,3 tył
dla 5 osób / (łamane to taki znak) 7 osób i dużo bagaży odpowiednio 2,6 i 3,0
należy to rozumieć tak że jak masz małe obciążenie auta to mniejsze wartości a jak większe obciążenie to większe wartości ciśnienia przecież możesz mieć też 4 osoby z których każda waży po 120 kg to dasz więcej ciśnienia
i nieważne też dokładnie czy ciśnienie 2,9 czy 3,0 przecież nikt ci nie będzie mierzył dokładnie twojego obciążenia i podawał dokładnych wartości musisz sobie to już sam dobrać uwzględniając aktualne obciążenie auta i zmieść się w tych granicach przód od 2,3 do 2,6 tył od 2,6 do 3,0
dla 5 osób / (łamane to taki znak) 7 osób i dużo bagaży odpowiednio 2,6 i 3,0
należy to rozumieć tak że jak masz małe obciążenie auta to mniejsze wartości a jak większe obciążenie to większe wartości ciśnienia przecież możesz mieć też 4 osoby z których każda waży po 120 kg to dasz więcej ciśnienia

i nieważne też dokładnie czy ciśnienie 2,9 czy 3,0 przecież nikt ci nie będzie mierzył dokładnie twojego obciążenia i podawał dokładnych wartości musisz sobie to już sam dobrać uwzględniając aktualne obciążenie auta i zmieść się w tych granicach przód od 2,3 do 2,6 tył od 2,6 do 3,0
-
- Przeglądacz
- Posty: 149
- Rejestracja: śr sie 17, 2011 23:09
- Auto:: Touran 1.9TDI BLS 2009
- Imię:: Ola
- Lokalizacja: 3city
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
A u mnie na wlewie jest taka naklejka:

Natomiast w TYM wątku jest jeszcze inna wersja naklejki.
Czy ktoś wie, dlaczego podane są różne ciśnienia, szczególnie dla samochodu nieobciążonego? Od czego to zależy? Od pojemności silnika, skrzyni, wersji?
Na koniec ciekawostka - jak widać w poliftach VW nie wpisuje już na tej naklejce wytycznych odnośnie rozmiaru dojazdówki - kolejna oszczędność?
p.s. czy ten wątek nie powinien być w tym dziale przypadkiem?

Natomiast w TYM wątku jest jeszcze inna wersja naklejki.
Czy ktoś wie, dlaczego podane są różne ciśnienia, szczególnie dla samochodu nieobciążonego? Od czego to zależy? Od pojemności silnika, skrzyni, wersji?
Na koniec ciekawostka - jak widać w poliftach VW nie wpisuje już na tej naklejce wytycznych odnośnie rozmiaru dojazdówki - kolejna oszczędność?

p.s. czy ten wątek nie powinien być w tym dziale przypadkiem?
- cheles
- Władca postów
- Posty: 5009
- Rejestracja: pn cze 06, 2011 17:52
- Auto:: Conceptline, 1.6 z 2009
- Imię:: Leszek
- Lokalizacja: WAWA - MAZ
- Podziękował: 33 razy
- Otrzymał podziękowań: 129 razy
Jeżeli się nie mylę to są prawa fizyki. Opony w obciążonym aucie potrzebuję większego ciśnienia z uwagi na to, że auto jest cięższe i opony muszą mieć lepszą przyczepność, wchodzi też zużycie bieżnika. Poprawcie jak się mylę.spiochu pisze:Czy ktoś wie, dlaczego podane są różne ciśnienia, szczególnie dla samochodu nieobciążonego?
Co do rozmiarów dojazdówki w polifcie to VW daje zestaw naprawczy i nie przewiduje tzw zapasu. Wyszli z założenia jak masz zestaw naprawczy to nie potrzeba dojazdówki.
Czy to oszczędność, pewnie wg nich tak ale jak wiadomo, że zestaw naprawczy jest jednorazowy, który musisz dokupić, a dojazdówka posłuży.
-
- Przeglądacz
- Posty: 149
- Rejestracja: śr sie 17, 2011 23:09
- Auto:: Touran 1.9TDI BLS 2009
- Imię:: Ola
- Lokalizacja: 3city
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Tak, tak cheles ja to wszystko rozumiem, chodzi mi o to, że pokazane są 3 naklejki, na których dla samochodu nieobciążonego są ciśnienia 2,3/2,3 lub 2,6/2,6 lub 2,5/2,5. Aż takiej różnicy w wyposażeniu nie może chyba być, żeby masy własne aut nieobciążonych miały znaczenie przy obciążenia opon. Prędzej stawiam na motor/przekładnie. Dla jasności: 2,6/2,6 to dla tourana 1,9 BLS z manualną skrzynia - ciekawe, jak reszta.cheles pisze:Jeżeli się nie mylę to są prawa fizyki. Opony w obciążonym aucie potrzebuję większego ciśnienia z uwagi na to, że auto jest cięższe i opony muszą mieć lepszą przyczepność, wchodzi też zużycie bieżnika. Poprawcie jak się mylę.spiochu pisze:Czy ktoś wie, dlaczego podane są różne ciśnienia, szczególnie dla samochodu nieobciążonego?
To jest oszczędność vw, którą można zauważyć między przed a poliftami: plastykowa obudowa akumulatora, siateczka w bocznej ściance bagażnika, uchwyt do rolety bagażnika, (przykłady można pewnie jeszcze mnożyć) - wszystko to występuje w przedliftach, w poliftach już tego nie uświadczysz, chyba że sobie dołożysz. Fakt, w przedliftach były wersje z pełnym kołem zapasowym jak i z zestawem naprawczym, ale naklejkę z rozmiarem dojazdówki mają wszystkie, a polifty już niecheles pisze: Co do rozmiarów dojazdówki [...]
Czy to oszczędność, pewnie wg nich tak ale jak wiadomo, że zestaw naprawczy jest jednorazowy, który musisz dokupić, a dojazdówka posłuży.
