Buczenie na 6 biegu
- krankor
- Zaawansowany
- Posty: 340
- Rejestracja: śr wrz 28, 2011 10:22
- Auto:: Touran 1T1, 1.9 AVQ 2004
- Imię:: Grzegorz
- Lokalizacja: Wągrowiec - Wlkp-ska
- Podziękował: 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 52 razy
No i doigrałem się ze swoją "6" Zajechałem dziś do mechanika najpierw na sprawdzenie poziomu oleju i wymianę lub dolanie. Okazało się, że prawie nie mam oleju
Tzn. wypryskało tyle, ile przez tę dziurę uciekło.
Nie zaglądałem pod samochód bo nie było wycieku oleju. Dzisiaj dopiero zauważyłem jedną kropkę oleju przed garażem. Wewnątrz nic. Wychodzi na to, że zrobiłem w ostatnich dniach 500 km prawie bez oleju (nie używając "6" biegu, bo trochę wyje

Mechanik radzi szukać innej skrzyni, bo tej już się nie da uratować. Przynajmniej on się tego nie podejmuje. Wałek od "6" musi mieć taki luz, że wybił dziurę. To jest ta kapa na skrzyni, o której piszą Koledzy wcześniej? Szkoda, że nie można wymienić samej tej części. Mechanik uważa, że po ewentualnej wymianie kapy niedługo może coś innego na innym biegu się rozlecieć.
Co radzicie.

Nie zaglądałem pod samochód bo nie było wycieku oleju. Dzisiaj dopiero zauważyłem jedną kropkę oleju przed garażem. Wewnątrz nic. Wychodzi na to, że zrobiłem w ostatnich dniach 500 km prawie bez oleju (nie używając "6" biegu, bo trochę wyje


Mechanik radzi szukać innej skrzyni, bo tej już się nie da uratować. Przynajmniej on się tego nie podejmuje. Wałek od "6" musi mieć taki luz, że wybił dziurę. To jest ta kapa na skrzyni, o której piszą Koledzy wcześniej? Szkoda, że nie można wymienić samej tej części. Mechanik uważa, że po ewentualnej wymianie kapy niedługo może coś innego na innym biegu się rozlecieć.
Co radzicie.
pozdrawiam Grzegorz
- andrz3j
- Specjalista
- Posty: 892
- Rejestracja: czw mar 03, 2011 22:06
- Auto:: T1, 1.6 FSI BAG, 2003
- Imię:: Andrz3j
- Lokalizacja: lubuskie
- Podziękował: 27 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Z tego co pamietam ten wałek od 6 biegu wraz z łożyskiem są skręcane śrubą, może ona się poluzowała i łożysko zrobiło dziurę. Warto sprawdzić.. mechanik patrzył na to,rozkręcił? U ciebie wygląda na zdjeciu jakby śruba się wykręciła.
Tak powinno to wyglądać po zdjęciu kapy (zerknij na zdjęcia) www.touranklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4872
Tak powinno to wyglądać po zdjęciu kapy (zerknij na zdjęcia) www.touranklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4872
- krankor
- Zaawansowany
- Posty: 340
- Rejestracja: śr wrz 28, 2011 10:22
- Auto:: Touran 1T1, 1.9 AVQ 2004
- Imię:: Grzegorz
- Lokalizacja: Wągrowiec - Wlkp-ska
- Podziękował: 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 52 razy
O ile wiem to miał zacząć od sprawdzenia oleju, jak zobaczył tę dziurę, to dalej nie drążył. Zwyczajnie nie chce się w to zagłębiać. Inna sprawa, że mówiłem mu o tym, że samochód jest mi potrzebny na weekend.
Pytanie, na ile z tą dziura mogę jeździć. Bo ileś oleju tam jest skoro ja nie zauważyłem żeby skrzynia wyła na innych biegach.
Pytanie, na ile z tą dziura mogę jeździć. Bo ileś oleju tam jest skoro ja nie zauważyłem żeby skrzynia wyła na innych biegach.
pozdrawiam Grzegorz
- andrz3j
- Specjalista
- Posty: 892
- Rejestracja: czw mar 03, 2011 22:06
- Auto:: T1, 1.6 FSI BAG, 2003
- Imię:: Andrz3j
- Lokalizacja: lubuskie
- Podziękował: 27 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Z ta dziura możesz tak długo jeździć aż ci cały wałek nie wyjdzie
..
Poszukałbym kapy (ktoś na forum zapewne ma, może marcin975?) , wymieniłbym łożysko, zalał olejem, poskręcał itd.. W tym stanie jak teraz nie jeździłbym...
Na innych biegach nie wyje tak bo tryby od pozostałych biegów są niżej i tam jeszcze masz olej...

Poszukałbym kapy (ktoś na forum zapewne ma, może marcin975?) , wymieniłbym łożysko, zalał olejem, poskręcał itd.. W tym stanie jak teraz nie jeździłbym...
Na innych biegach nie wyje tak bo tryby od pozostałych biegów są niżej i tam jeszcze masz olej...
- andrz3j
- Specjalista
- Posty: 892
- Rejestracja: czw mar 03, 2011 22:06
- Auto:: T1, 1.6 FSI BAG, 2003
- Imię:: Andrz3j
- Lokalizacja: lubuskie
- Podziękował: 27 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Krankor nie reanimowałbym tej kapy, popytaj na TKP, daj ogłoszenie do działu kupię kapę, kilka osób miało rozwalone skrzynie... Przynajmniej będziesz miał pewność że wszystko jest ok.krankor pisze:Nie mam takiego mechanika, żeby chciał w długi weekend pracować. Ale dotarłęm do innego. Skrzynia rozebrana będzie w poniedziałek dopiero. Obejrzany olej , czy ma opiłki itd. Może nawet kapę da się uratować.
Dziękuję za porady.
Miałem kiedyś w VW Scirocco reanimowana obudowę skrzyni, działało to ale ta ciągła niepewność i delikatne sączenie oleju...

- krankor
- Zaawansowany
- Posty: 340
- Rejestracja: śr wrz 28, 2011 10:22
- Auto:: Touran 1T1, 1.9 AVQ 2004
- Imię:: Grzegorz
- Lokalizacja: Wągrowiec - Wlkp-ska
- Podziękował: 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 52 razy
Może rzeczywiście warto się już popytać czy ktoś nie ma dobrej kapy do GQN. Nie wiem jeszcze, czy na pewno będę ją potrzebował.
Nie chciałbym na zapas robić zamieszania zanim nie sprawdzimy jak wygląda wnętrze. Czy nie ma jakichś znaczących luzów. No i dlaczego wałek wypchnął to gniazdo.
Znalazłem wypchnięty kawałek. Jakoś wygląda, jakby były zaszlifowane te okrągłe ślady.


Tu chyba brakuje wewnętrznego pierścienia, widać wałeczki łożyska. Wałek jest niepodparty i tryby wyją.

Czy wie ktoś jakie to łożysko?
Nie chciałbym na zapas robić zamieszania zanim nie sprawdzimy jak wygląda wnętrze. Czy nie ma jakichś znaczących luzów. No i dlaczego wałek wypchnął to gniazdo.
Znalazłem wypchnięty kawałek. Jakoś wygląda, jakby były zaszlifowane te okrągłe ślady.


Tu chyba brakuje wewnętrznego pierścienia, widać wałeczki łożyska. Wałek jest niepodparty i tryby wyją.

Czy wie ktoś jakie to łożysko?
pozdrawiam Grzegorz
- andrz3j
- Specjalista
- Posty: 892
- Rejestracja: czw mar 03, 2011 22:06
- Auto:: T1, 1.6 FSI BAG, 2003
- Imię:: Andrz3j
- Lokalizacja: lubuskie
- Podziękował: 27 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Tak jak pisałem wczesniej na wałku masz srube, ktora sie poluzowala i do wałka z trybami jest dokręcony "pierścień" stanowiący bieżnię wewnętrzną łożyska, a samo łożysko jest w kapie. Poluzowana śruba z "pierscieniem/bieżnia wewnetrzną łożyska" wywaliła ci dziurę. Na twoim zdjęciu brak śruby i bieżni wewnętrz. Porównać ze zdjęciami z mojego manuala, będziesz wiedział o czym mówię.

Potrzebujesz:
- kapy z łozyskiem (twoje będzie zapewne zniszczone)
- "bieżni/ pierścienia" (nie wiem jak do końca fachowo to nazwać) ze śrubą
Co do numeru sprawdzę w kompie u siebie w domu czy mam wyraźniejsze zdjęcie, wtedy może uda się odczytac nr łożyska. (patrzyłes w Etce?)
P.S. Marcin975 jak wymieniał skrzynie to może mu została stara(może ten sam typ). Zapytaj go, dogadaj sie może niech wyśle ci te częsci a w razie czego odeślesz. Jeśli zalezy ci na czasie. W poniedziałek jak mechanik rozbierze , potem będziesz szukał części to znowu zejdzie z tydzień...

Potrzebujesz:
- kapy z łozyskiem (twoje będzie zapewne zniszczone)
- "bieżni/ pierścienia" (nie wiem jak do końca fachowo to nazwać) ze śrubą
Co do numeru sprawdzę w kompie u siebie w domu czy mam wyraźniejsze zdjęcie, wtedy może uda się odczytac nr łożyska. (patrzyłes w Etce?)
P.S. Marcin975 jak wymieniał skrzynie to może mu została stara(może ten sam typ). Zapytaj go, dogadaj sie może niech wyśle ci te częsci a w razie czego odeślesz. Jeśli zalezy ci na czasie. W poniedziałek jak mechanik rozbierze , potem będziesz szukał części to znowu zejdzie z tydzień...