Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: wesol »

ENGLISCH.

Ale niejest sygnalizowany sam proces wypalania czyli regeneracji filtra czastek stalych. Sygnalizowany jest problem z ukladem. Normalna praca i wypalanie bo to tez nomalna praca nie jest niczym sygnalizowane. Nawet w oplu masz tak ze w momencie wypalania sie filtra zalacza sie ogrzewana tylna szyba. Dosc czesto chlopaki podpinaja pod ten obwod diode by widziec ze nastepuje taki proces.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
shark690
Początkujący
Posty: 22
Rejestracja: pn cze 05, 2017 20:27
Auto:: Vw Touran, BLS, 2009
Imię:: Maciek
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: shark690 »

Panowie i dziś zobaczyłem że mi przybyło oleju, mam jakieś 1cm na stanem max na bagnecie. w czym jest problem?
Awatar użytkownika
cbrstreet
Użytkownik
Posty: 184
Rejestracja: pt lis 11, 2016 21:46
Auto:: 1,9 tdi 77kw BLS 2007r
Imię:: cbrstreet touran
Lokalizacja: dtr
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 37 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: cbrstreet »

Zmień olej bo w końcu staniesz :shock: rolka dostaje się do oliwy i dlatego taki poziom :omatko:
Pojazdy które posiadałem
Motorynka
Wsk
Mz
Yamaha r6
Honda cbr 900 sc33
Golf lll 1.8
Obecny pojazd
Touran 1.9 tdi bls 77kw 1t2 r115
viewtopic.php?f=9&t=18989
shark690
Początkujący
Posty: 22
Rejestracja: pn cze 05, 2017 20:27
Auto:: Vw Touran, BLS, 2009
Imię:: Maciek
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: shark690 »

jaka rolka dostaje się do oliwy?
dajcie znać co mam zrobić żeby nie przybywało oleju?
Awatar użytkownika
bartez55
____________________
____________________
Posty: 538
Rejestracja: ndz sty 25, 2015 21:58
Auto:: Touran 2.0 TDI [CFHC]
Imię:: Bartek
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 102 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: bartez55 »

Koledze pewnie chodziło o "ropke". DPF próbuje się wypalić ale najwidoczniej nie może bo jest zapchany i nadmiar ropy spływa po cylindrach do miski olejowej. Przerabiałem to u siebie w poprzednim Touranie. Masz właściwie dwie opcje. Pierwsza to wymiana na nowy a druga to wyrwanie chwasta. Wybór należy do Ciebie.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
marcyb3
Expert
Posty: 1236
Rejestracja: sob kwie 04, 2015 22:36
Auto:: Touran 1,9 105 KM,2007r
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Jastrowie
Podziękował: 141 razy
Otrzymał podziękowań: 182 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: marcyb3 »

bartez55 pisze:Koledze pewnie chodziło o "ropke". DPF próbuje się wypalić ale najwidoczniej nie może bo jest zapchany i nadmiar ropy spływa po cylindrach do miski olejowej. Przerabiałem to u siebie w poprzednim Touranie. Masz właściwie dwie opcje. Pierwsza to wymiana na nowy a druga to wyrwanie chwasta. Wybór należy do Ciebie.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Jak może ropa po cylindrach spływać?? Bo tego nie rozumiem, przecież są po to pierścienie żeby było szczelnie w cylindrze, jak by było nie szczelnie to nie miałby ciśnienia na.danym cylindrze

wystukane z garażu z kluczem w ręku
Jestem Marcin z Jastrowia
był
VW Touran 2,0 TDI AZV 100 KW z 2003 r czarny
VW Touran 1,9 TDI BKC 77 KW z 2005 r bordowy
VW Touran 1,9 TDI BLS 77 KW z 2007 r siwy
Jest
VW Touran 1,6 TDI CAYC 77KW z 29,12,2010 r Mocca
shark690
Początkujący
Posty: 22
Rejestracja: pn cze 05, 2017 20:27
Auto:: Vw Touran, BLS, 2009
Imię:: Maciek
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: shark690 »

no ale ja mam tylko 2% zapełniony filtr popiołem, więc raczej nie musi być wywalany.
w sewisie bednarek powiedzieli że w lutym był zmieniany na nowy w Niemczech, bo stamtąd jest sprowadzony. Dziwi mnie cały czas dlaczego tak często +/- 500 km załącza się wypalanie.?
Awatar użytkownika
bartez55
____________________
____________________
Posty: 538
Rejestracja: ndz sty 25, 2015 21:58
Auto:: Touran 2.0 TDI [CFHC]
Imię:: Bartek
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 102 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: bartez55 »

Podczas wypalania następuje większy "wtrysk" ON aby podnieść temperaturę spalania i filtr mógł się wypalić. Gdy mu się nie udaje to ten nadmiar dostaje się do miski olejowej. Jak nie przez cylindry to którędy?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Co 500 km wypalanie to wszytko w normie.
shark690
Początkujący
Posty: 22
Rejestracja: pn cze 05, 2017 20:27
Auto:: Vw Touran, BLS, 2009
Imię:: Maciek
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: shark690 »

to fakt, nie zawsze dopalałem do końca go jak załączało się wypalanie.
a może być jeszcze przez wtryski? bo odchyłki na pompkach mam w wartościach na minusie.

-- Wt paź 31, 2017 12:00 --

a może wina czujnik różnicy ciśnień? że tak często się załącza wypalanie.
chociaż żadnych błędów nie ma w silniku. jak można sprawdzić czy ten czujnik jest dobry? jest jakaś procedura sprawdzania w VCDS'ie?
wspomnę tylko, że moja szwagierka ma taki sam silnik w Golfie Plusie i u niej przez 3 lata, z 2-3 razy się włączyło wypalanie. a jeździ cały czas w mieście.
Awatar użytkownika
bartez55
____________________
____________________
Posty: 538
Rejestracja: ndz sty 25, 2015 21:58
Auto:: Touran 2.0 TDI [CFHC]
Imię:: Bartek
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 102 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: bartez55 »

Co rozumiesz ze wlaczylo się wypalanie? Jak to że włączyła się kontrolka to oznacza problem. Samo wypalanie nie jest niczym sygnalizowane na desce rozdzielczej. Wtedy są wyższe obroty i oba wiatraki są włączone. BTW w ciągu takiego czasu nie mogło jej się włączyć wypalanie tylko 3 razy.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Widzę że jesteś z Łodzi to do Jacka do Łowicza masz blisko. Umów się z nim a na pewno rozwieje wszystkie Twoje wątpliwości.
shark690
Początkujący
Posty: 22
Rejestracja: pn cze 05, 2017 20:27
Auto:: Vw Touran, BLS, 2009
Imię:: Maciek
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: shark690 »

zapala się kontrolka od filtra oraz komunikat na wyświetlaczu, postępuj zgodnie z instrukcją obsługi odnośnie wypalanie filtra.
tak, jej 2-3 razy się załączyło.

-- Wt paź 31, 2017 13:18 --

to rocznik 2009, więc obroty się nie zwiększając ani nie załączają wentylatory.
Awatar użytkownika
marcyb3
Expert
Posty: 1236
Rejestracja: sob kwie 04, 2015 22:36
Auto:: Touran 1,9 105 KM,2007r
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Jastrowie
Podziękował: 141 razy
Otrzymał podziękowań: 182 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: marcyb3 »

bartez55 pisze:Podczas wypalania następuje większy "wtrysk" ON aby podnieść temperaturę spalania i filtr mógł się wypalić. Gdy mu się nie udaje to ten nadmiar dostaje się do miski olejowej. Jak nie przez cylindry to którędy?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Co 500 km wypalanie to wszytko w normie.
Nie wyobrażam sobie takiego procesu. Zawsze jak robię silnik to sprawdzam szczelność wlewajac w cylinder nafty i może stać 24 godziny w nim i jeżeli jest wszystko ok to nic nie ubędzie, chyba pierścienie są już do dupy to wtedy auto nie ma kompresji i są przedmuchy, chyba że się nie znam

wystukane z garażu z kluczem w ręku
Jestem Marcin z Jastrowia
był
VW Touran 2,0 TDI AZV 100 KW z 2003 r czarny
VW Touran 1,9 TDI BKC 77 KW z 2005 r bordowy
VW Touran 1,9 TDI BLS 77 KW z 2007 r siwy
Jest
VW Touran 1,6 TDI CAYC 77KW z 29,12,2010 r Mocca
bdronka
Użytkownik
Posty: 177
Rejestracja: ndz paź 16, 2011 21:32
Auto:: Touran R-Line, DSG, BMM
Imię:: Radek
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: bdronka »

IMHO Przy wymianie DPF na nowy, należy wymienić wszystkie czujniki na nowe, oraz bezwzględnie sprawdzić stan turbosprężarki i wtrysków. Ja też miałem ten problem - nie znalazłem nikogo, kto po wymianie DPF był zadowolony i wszystko przez np 2 lata bez problemu. Wcześniej czy później coś się działo - i to przy niewielkich przebiegach, samo wypalanie (podniesienie temp) wpływa destrukcyjnie na silnik i osprzęt.
Awatar użytkownika
bartez55
____________________
____________________
Posty: 538
Rejestracja: ndz sty 25, 2015 21:58
Auto:: Touran 2.0 TDI [CFHC]
Imię:: Bartek
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 102 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: bartez55 »

W moim poprzednim BLS rósł poziom oleju właśnie przez to że filtr nie mógł się wypalić. Po usunięciu DPF problem znikł. Jak byłem u Jacka to w ten sposób mi tłumaczył dlaczego przybywa oleju. Jeżeli się mylę to niech mnie poprawi.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
shark690
Początkujący
Posty: 22
Rejestracja: pn cze 05, 2017 20:27
Auto:: Vw Touran, BLS, 2009
Imię:: Maciek
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: shark690 »

Hej, w załączniku zapełnienie które miałem w czerwcu. jutro podłącze kompa sprawdzę i dam Wam znać ile mam obecnie.
Załączniki
Hej, w załączniku zapełnienie które miałem w czerwcu. jutro podłącze kompa sprawdzę i dam Wam znać ile mam obecnie.
Hej, w załączniku zapełnienie które miałem w czerwcu. jutro podłącze kompa sprawdzę i dam Wam znać ile mam obecnie.
20170602_165714.jpg
ODPOWIEDZ