Strona 8 z 11

: pt lut 08, 2013 22:24
autor: Muti
piotrek_jetta pisze:Zweryfikuje to jutro.
Koniecznie,bo to da mi pewną wskazówkę,którą kiedyś wyczytalem w zeszycie SSP o elektronicznym wspomaganiu :P

: ndz lut 10, 2013 13:21
autor: piotrek_jetta
Muti nie zaobserwowałem, aby występowało to o czym piszesz. Ale rzućcie okiem sami na poniższe cztery filmy (wszystkie nakręcone już po ustawieniu geometrii)

1. Zachowanie samochodu na kołach zimowych:

http://www.youtube.com/watch?v=9MM_lsIzJnE
http://www.youtube.com/watch?v=1i-aLjV_BzM

2. Zachowanie samochodu na kołach letnich:

http://www.youtube.com/watch?v=SU7UWkeOK-A

3. Zachowanie kierownicy:

http://www.youtube.com/watch?v=_W2vfzLaFo8

Zachowanie kierownicy widoczne jest też na filmie w punkcie drugim.

: ndz lut 10, 2013 13:35
autor: Muti
piotrek_jetta, jak dla mnie moze wystarczyć minimalne przestawienie g85 w lewo i auto powinno jechać prosto..Bo jak trzymasz kierownice idealnie na wprost,to praktycznie jedzie prosto,a puszczasz i ona od razu ucieka minimalnie w prawo(do punktu 0 maglownicy) i zaczyna ściągać.

Możesz spróbować na jakimś parkingu prostym odłączyć kleme,podłączyć,odpalić auto,w lewo do oporu,przytrzymać 3 sek,w prawo do oporu przytrzymać 3 sek. i teraz ustawić na wprost kierę w taką pozycję jak auto jedzie prosto(czyli delikatnie na lewo) ruszyć i po chwili jazdy na wprost powinny zgasnąc kontrolki.Spróbuj.. :roll:

: ndz lut 10, 2013 21:34
autor: piotrek_jetta
Muti próbowałem dzisiaj, ale bez zmian niestety

: ndz lut 10, 2013 21:36
autor: Muti
no to trzeba vcdsem jednak.. :?

: wt lut 12, 2013 17:33
autor: piotrek_jetta
Tak odchodząc od tematu ściągania - pęknięcie lakieru o którym pisałem, a które jest na całej długości dachu to prawdopodobnie wada fabrycznego lakieru (ASO twierdzi, że aż tak daleko nie cieniowało samochodu).

Szczerze mówiąc to już zaczyna być jakaś farsa to co w tym autem się dzieje.

: ndz lut 17, 2013 12:10
autor: aki
no nie ukrywam że trafił ci się jakiś bubel produkcyjny, teraz nic tylko sprawy mogły by mieć pozytywny koniec.

: ndz mar 03, 2013 12:20
autor: piotrek_jetta
No i jestem po kolejnej wizycie w ASO (tym razem w innym). Panowie sprawdzili geometrię i stwierdzili, że nie spodziewali się, że auto może mieć tak dobrze ustawioną geometrię - stwierdzili, że nawet po idealnym ustawieniu i odbyciu jazdy testowej wyniki są gorsze niż w moim przypadku (a geometria była robiona już prawie miesiąc temu).

Niestety na tym koniec dobry wieści - zdaniem Panów z ASO samochód nie ściąga. Zrobili jazdę testową (w mojej obecności) i uznali, że samochód nie ściąga. Przyznać muszę, że faktycznie na drodze na której testowaliśmy samochód rzeczywiście problem nie był wyczuwalny. Z drugiej strony są filmy na których widać, że samochód ściąga. Dzisiaj jeszcze będę nagrywał zachowanie samochodu. Sam już nie wiem co się dzieje, że to auto raz ściąga, a raz nie ściąga. Coraz bardziej mierze się z zamiarem przyklejenia do deski rozdzielczej poziomicy, która pozwoli sprawdzić, czy jade po pochylonej drodze.

Zgłaszałem też, że podczas jazdy np. na autostradzie jak puszcze kierownicę to widzę, że lekko skręca w prawo, ale usłyszałem, że to może być od pochylenia dróg.

Co do G85 powiedziano mi, że to nie może być przyczyną bo gdyby czujnik był źle skalibrowany to podczas badania geometrii zostałoby to wykryte.

: ndz mar 03, 2013 12:26
autor: Muti
piotrek_jetta pisze:Co do G85 powiedziano mi, że to nie może być przyczyną bo gdyby czujnik był źle skalibrowany to podczas badania geometrii zostałoby to wykryte.
No to fajni serwisanci pracują w ASO.. Ustawianie geometrii to jest czynność mechaniczna..Koła mają jechać prosto i pod odpowiednim kątem,a G85 to elektronika czyli punkt 0 maglownicy do którego ona zawsze dąży.Czyli jeśli będzie on lekko na prawo od prostej kierownicy,przy której auto jedzie prosto,to po puszczeniu jej maglownica skręci w prawo do pkt.0.

: ndz mar 03, 2013 21:33
autor: piotrek_jetta
No ja niestety się na tym nie znam więc ciężko mi z nimi dyskutować.

W każdym razie poniżej wrzucam linki do dwóch filmików nagranych dzisiaj na których widać, że auto ewidentnie nadal ściąga:

http://www.youtube.com/watch?v=yhEIwhjywtA

Początkowo jechałem ze stałą prędkością, a w 37 sekundzie wcisnąłem sprzęgło i samochód się toczył (widać to na obrotomierzu)

------------------

http://www.youtube.com/watch?v=RdjMxQ9iFJY

Na tym filmie z kolei efekt ściągania widoczny jest na wciśniętym sprzęgle

: czw mar 14, 2013 13:53
autor: Ciapek
Piotrze a powiedz mi taką rzecz.

Czy spotkałeś innych właścicieli Jetty którzy mają podobne problemy?
Czy czujesz się po prostu pechowcem który jak wiadomo dość smutno jest traktowany przez koncern VW.

: pt mar 15, 2013 00:49
autor: TomTDI
Jeśli geometria jest ok i opony również tzn. po przełożeniu opon z prawej strony na lewą dalej auto ściąga w tą samą stronę to należy skalibrować czujnik skrętu. Zresztą ustawienie geometrii od tego nalezy zacząć. A jeszcze wcześniej w dobrych serwisach użytkownik proszony jest o ustwienie wysokości kierownicy. Dlaczego to jest takie ważne? Otóż cechą układu kierowniczego jest możliwość regulacji położenia kierownicy w dwóch płaszczyznach. Niestety jeśli ustawimy kierownicę w dolnym położeniu w stronę podłogi i zapamietamy jej położenie a potem przesuniemy do góry w stronę szyby (robimy to chwytając nie za koło kierownicy tylko obudowę kolumny) to z przykrością stwierdzimy że kierownica obróciła się w prawo. Tak jest i nic sie na to nie poradzi.
Dlaczego tak wazne jest skalibrowanie czujnika skrętu? Ano dlatego że układ zwany servotronic pomaga kierowcy w jeździe.
1. koła same powracają do jazdy na wprost (powrót skręconych kół jest aktywnie wspierany przez układ wspomagania)
2. podczas jazdy po nierównej drodze nie ma nieprzyjemnej reakcji kierownicy

Reasumując po puszczeniu kierownicy w czasie jazdy układ będzie zawsze powracał do punktu zero. Jeśli nie bedzie odpowiednio skalibrowany auto może ściagać. Jeśli nie widziałeś żeby ktokolwiek podpinał VASa czy VCDSa przy geometrii to raczej nie robił to fachowo. Pomijam oczywiście takie szczegóły jak poziomica na kole kierownicy czy pełny bak (lub odpowiednie dociążenie samochodu).

: pt mar 15, 2013 14:18
autor: piotrek_jetta
Ciapek pisze:Piotrze a powiedz mi taką rzecz.

Czy spotkałeś innych właścicieli Jetty którzy mają podobne problemy?
Czy czujesz się po prostu pechowcem który jak wiadomo dość smutno jest traktowany przez koncern VW.
Jako tako w Polsce nie spotkałem, ale z tego co czytałem na forach to w Stanach sporo ludzi ma z tym problem.

Na youtubie jest filmik ukazujący problem z układem jezdnym w Jettcie (problem ma inny charakter niż u mnie), ale pod filmem ludzie się wpisują, że mają problemy ze ściąganiem. Nawet jakiś gośc z Arabii Saudyjskiej się tam wpisał.

Filmik dostępny tutaj:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... R5S8uUSk2s

-------------

TomTDI - odpowiadając na Twoje pytanie to nie widziałem, aby ktokolwiek podpinał VASa. Po niedawnej wizycie w innym ASO sam już nie wiem czy to tylko ja mam wrażenie że auto ściąga, czy faktycznie ściąga. Faktem jest, że podczas jazdy testowej auto nie ściągało, ale z drugiej strony wszyscy znajomi twierdzą jak ze mną jadą, że auto ściąga. Dzisiaj w tunelu w Katowicach testowałem Vectre i po puszczeniu kierownicy jechała niemalże jak po sznurku, podczas gdy moja Jetta w 10 sekund od lewej do prawej ściany zjeżdżała.

: pt mar 15, 2013 23:51
autor: TomTDI
Proponuje zrobić dopasowanie czujnika kąta skrętu kierownicy.

Procedura:
Włączyć zapłon i obrócić kierownicę o przynajmniej 10° w lewo lub w prawo. Dzięki temu zostanie zainicjowany czujnik kąta skrętu kierownicy. Następnie koła przednie muszą zostać ustawione w położeniu do jazdy na wprost (tolerancja ±4,5°).
Za pomocą funkcji 11 Wykonanie procedury Login (kod Login: 40168), a następnie funkcji 04 Nastawy podstawowe, numer grupy wskazań 60, wykonać kompensację czujnika skretu kierownicy.

W zależnosci od wersji softu nieraz trzeba to robić przez funkcje prowadzone czy ściągać klemę, ładować akumulator - ot taka przypadłość - raczej cecha systemu. Tolerancja ±4,5° wynika właśnie z regulacji położenia koła kierownicy o czym pisałem wcześniej.

: pn mar 18, 2013 21:05
autor: piotrek_jetta
Panowie gdyby ktoś jeszcze nie wiedział - dzisiaj o 22:30 premiera odcinka Turbokamery z moim udziałem. Zapraszam do oglądania.