Strona 73 z 92
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
: pt kwie 13, 2018 08:12
autor: PLecy
dzieki Wesoł za odpowiedz dla tego też właśnie zasięgam wiedzy tu żeby zrobić jak najlepiej dla turka przy tym też nie wydać kupe kasy dam znać jak i co dziś odstawiam auto na warsztat i zobaczymy co mechanik "ten najtanszy "

powie

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
: śr lip 04, 2018 10:56
autor: galdas1
Ja sobie tak poczytałem o DPF, wziąłem VCDS i sprawdziłem bloki pomiarowe, 1.9 BLS 77kW. Ilość zapchania filtra tymi cząstkami stałymi nieusuwalnymi 47 (to chyba gramy). Z tego co czytałem to by się zgadzało mam przebieg 198000 . MAm natomiast takie pytanko jest tam w pewnym bloku poziom zanieczyszczenia i na wczoraj mialem 37 % no i podane tez temperatury na wejsciu itp. Kiedy następuję wypalanie filtra, przy jakim poziomie % - gdzies widziałem, że przewinęło się 40 %, jeżeli tak co ile mniej więcej km ypotrafi takie 40% powstać w cyklu mieszanym.
I czy zrobił ktoś, czy jest w ogóle taka możliwoścć, żeby zrobić jakiś sygnalizator wypalania filtra ?? Może jakiś moduł który pobrał by z kompa tę info i np zaświcił jakąś diodę ? Tak tylko pytam, bo fajnie byłoby wiedzieć kiedy się wypala (oczywiście można to zauważyć), żeby nie przerywać w trakcie :-)
A i czy wartośc 60g to jest watość graniczna, że jak tyle odczyta komp to już błąd silnika itp czy powyżej też będzie dawał radę się wypalić jeżeli będzie miał do tego warunki :-)
Pzdr
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
: śr lip 04, 2018 11:57
autor: Maciej_F
galdas1 pisze:A i czy wartośc 60g to jest watość graniczna, że jak tyle odczyta komp to już błąd silnika itp czy powyżej też będzie dawał radę się wypalić jeżeli będzie miał do tego warunki :-)
Ludzie jeździli z większymi wartościami zapełnienia popiołu ( tzw niusuwalym ) np Ja

. Ta watość nie ma wpływu na alarmy z ECU silnika . No jest jeszcze blok pomiarowy , który pokazuje jak często się wypala filtr . Jak DPF-owi będzie bliżej końca to i częściej będzie się ( chiał ) wypalał .
Nie ma reguły z jaką warością zapełnienia DPF działał dobrze albo zdechł . Generalnie te bloki pomiarowe to czysta teoretyka volkswagentowa . No bo przeca tam niema wagi

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
: śr lip 04, 2018 14:06
autor: galdas1
A który to blok co pokaze co ile się wypala?
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
: pt sie 31, 2018 14:37
autor: magda621
Siemanko,
Mam problem. W trakcie jazdy ciągle rosną mi obroty i silnik bardzo dymi. Mechanik postawił diagnozę , że to może być filtr DPF wypalanie np takie coś
https://www.filtry-dpf-fap.pl/aktualnos ... na-postoju i, że muszę wymienić na nowy. Jak myślicie czy muszę kupować nowy, a może lepiej regenerować?
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
: pt sie 31, 2018 15:24
autor: AG
Cokolwiek, tylko nie wycinać....
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
: pt sie 31, 2018 23:45
autor: JacaTouran
magda621 pisze:Siemanko,
Mam problem. W trakcie jazdy ciągle rosną mi obroty i silnik bardzo dymi. Mechanik postawił diagnozę , że to może być filtr DPF wypalanie i, że muszę wymienić na nowy. Jak myślicie czy muszę kupować nowy, a może lepiej regenerować?
Ja myślę, że mechanik postawił zła diagnozę
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
: sob wrz 01, 2018 14:20
autor: cbrstreet
magda621 pisze:Siemanko,
Mam problem. W trakcie jazdy ciągle rosną mi obroty i silnik bardzo dymi. Mechanik postawił diagnozę , że to może być filtr DPF wypalanie i, że muszę wymienić na nowy. Jak myślicie czy muszę kupować nowy, a może lepiej regenerować?
Lepiej wyciąć chwasta

i dać żyć silnikowi

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
: sob wrz 01, 2018 14:58
autor: wesol
I tak i nie. Połowa aut jeździ niesprawnych w Pl. Tylko ludzie o tym nie wiedzą. Koła się toczą to styka. DPF zły nie jest tylko musi mieć dogodne warunki pracy. A jak zaczną ścigać za te kastraty to tymi lususowymi furami będzie można po polu conajwyzej pojeździć.
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
: sob wrz 01, 2018 19:05
autor: cbrstreet
W moim przypadku jestem zadowolony

silnik moim zdaniem odżył

nie kopci nie przybywa ropy do oleju stan taki jak po zalaniu przy wymianie po 13tyś

tylko śmigać

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
: sob wrz 01, 2018 19:47
autor: wesol
Pamiętaj że to chory kraj i przepisy jutro mogą być inne. Może być tak że za kastracje będzie kara ekologiczna powiedzmy 5000 zł i zakaz dalszej jazdy.
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
: sob wrz 01, 2018 23:57
autor: cbrstreet
Jestem tego świadomy

ale pacz ile jeździ starych kopciuchów po Pl

kiedy oni to ogarną żeby wszystko było w normie

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
: ndz wrz 02, 2018 02:49
autor: wesol
Starego czepiać się nie będą. Spełniał swoje w stosownym czasie. Pro kremem jest to że te nowsze auta nie spełniają kryteriów jakie miały mieć.
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
: ndz wrz 02, 2018 08:59
autor: wkpwojtek
wesol pisze:Pamiętaj że to chory kraj
Nie jest chory.

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
: ndz wrz 02, 2018 10:41
autor: wesol
Zwariowany czasem. Może na dorobku bo usiłuje dogonić inne.