Strona 76 z 92

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: ndz lis 04, 2018 18:22
autor: JacaTouran
Nie wiem, nie mam wiedzy jak sprawdzaja. To jak będą chcieli pod obciążeniem badać to będą musieli chyba hamownie na każde SKP kupić bo inaczej to diagnosta na sznurek, taczki i za autem z sonda w wydechu :)

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: ndz lis 04, 2018 18:33
autor: wesol
A jak sprawdzają hamulce aut z napędem na kilka osi?

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: ndz lis 04, 2018 18:42
autor: JacaTouran
Spytaj tych co sprawdzaja

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: ndz lis 04, 2018 19:29
autor: wesol
Na opoznieniomierzu. Wiem bo to robiłem na naszej skp. Stawiasz sprzęt na podłodze po stronie pasażera, poziomujesz jak wagę w sklepie na oczku wodnym. Auto rozpędzasz agresywnie nawet tak z piskiem i potem pedał hamulca konkretnie naciskasz. Wynik badania na wyświetlaczu a nawet wydruk na papierku. Jakby tak jeszcze w rurę wstawić sondę to mamy pomiar drogowy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: ndz lis 04, 2018 20:32
autor: g.waleryn
JacaTouran ja nie mówię że bajki piszesz tylko ja przy swoim BMM walczę z DPF już rok miale ciebie odwiedzić ale brak czasu kopci strasznie jak włączy się dopalanie i tak sledze o tym temat sorry jak cię uraziłem wiem że jesteś fachowcem i nie rzucasz słów na wiatr wiem ze to nie ten temat ale morze powiesz mam do wymiany wałek rozrządu wiadomo 300tyś krzywka na 4 garze słaba jak komplet polecasz z góry dziękuje

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: ndz lis 04, 2018 21:21
autor: JacaTouran
Skoro wałek przytarty to i praca pompowtrysķiwaczy zła, a co za tym idzie wszystko wali w dpf. Znajdź trochę czasu i zapraszam z autem bo jak będziesz tak jeździł to końcowa naprawa będzie dużo droższa.

-- 4 lis 2018, o 20:24 --
wesol pisze:Na opoznieniomierzu. Wiem bo to robiłem na naszej skp. Stawiasz sprzęt na podłodze po stronie pasażera, poziomujesz jak wagę w sklepie na oczku wodnym. Auto rozpędzasz agresywnie nawet tak z piskiem i potem pedał hamulca konkretnie naciskasz. Wynik badania na wyświetlaczu a nawet wydruk na papierku. Jakby tak jeszcze w rurę wstawić sondę to mamy pomiar drogowy
Obawiam się, że to na naszych skp mało wykonalne (kwestie finansowe i kwestia ryzyka ). Druga sprawa współczesne systemy esp, nie bardzo tak łatwo to przepuszcza.

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: ndz lis 04, 2018 21:31
autor: g.waleryn
Jak zrobię porządek z wałkę to musze znaleźć czas i podjadę do ciebie z Grudziądza nie jest daleko a powiesz jakiej firmy wybrać wałek kolbenschmidta będzie dobry

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: ndz lis 04, 2018 22:06
autor: JacaTouran
Dobry

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: ndz lis 04, 2018 22:25
autor: wesol
Realne realne. Wierz mi że robiliśmy takie testy. 3 minuty i pomiar gotowy. Nic inaczej nie sprawdzisz hamulców w takim pojeździe. ESP w niczym nie przeszkadza. To nawet pomiar bardzo realny. Co za test hamulców na rolkach jak prędkość kół wynosi coś koło 5 km/h? Szybciej nie moga napędzać rolki kol bo ABS się uaktywni i wyleci z rolek.

A wałek GT Automotive??

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: ndz lis 04, 2018 22:32
autor: JacaTouran
wesol pisze:Realne realne. Wierz mi że robiliśmy takie testy. 3 minuty i pomiar gotowy. Nic inaczej nie sprawdzisz hamulców w takim pojeździe. ESP w niczym nie przeszkadza. To nawet pomiar bardzo realny. Co za test hamulców na rolkach jak prędkość kół wynosi coś koło 5 km/h? Szybciej nie moga napędzać rolki kol bo ABS się uaktywni i wyleci z rolek.

A wałek GT Automotive??
No to sorry, ale obciążenia żadnego w ten sposób nie wygenerujesz. Pisze o rozpedzaniu auta co najmniej do 3 biegu i pomiaru spalin w pełnym zakresie obrotowym.

Nie pozostaje nic tylko odważny diagnosta na sznurku w taczce za autem ;).

Bo w hamowie nie zainwestuja

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: pn lis 05, 2018 18:44
autor: g.waleryn
No niestety zamówiony komplet kolbenschmidta czyli niedobry komplet

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: pn lis 05, 2018 18:53
autor: JacaTouran
Ja tego nie napisalem

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: ndz lis 11, 2018 22:04
autor: g.waleryn
witam wałek wymieniony na kolbenschmidta panewki kolbenschmidta szklanki czarne ina i uszczelniacz powiem tak na osiem szklanek pięć wyrobionych na max wałek szkoda gadać i teraz pytanie do JacaTouran czy jest możliwe ze przestał kopcić przy dopalaniu przy starym wałku jak włączyłem popalanie to zadyma wczoraj został zmieniony komplecik dziś z głupoty włączyłem dopalanie i leciutko przez chwile puścił dymek i dalej zero dymu próbowałem kilka razy i nic temperatury szły w górę jak zawsze ale dymu nie było czy to możliwe ze to przez wałek rok czasu się bujałem i kombinowałem możesz się wypowiedzieć co o tym myślisz

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: ndz lis 11, 2018 22:26
autor: JacaTouran
Mozliwe

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: wt sty 15, 2019 18:49
autor: mantus
Cześć
mój Touran rocznik 2006 1,9 TDI BLS
przebieg 336 000 :) (nie wiem czy dla samego silnika oryginalny, bo coś było mówione, że silnik jest po wymianie)
Przejechałem nim około 5 000 km w zasadzie bez problemów
Ostatnio wyskoczyło emission workshop i po podłączeniu się okazuje, że szwankuje chyba czujnik G450,
skasowałem błąd i jakiś czas było ok no ale spraw powróciła
możliwe, że wymienię czujnik G450 i będzie ok ale na razie nie o tym....
sam DPF: nie wiem kiedy się wypala(ł), nie odczułem tego, po podłączeniu VAGa widać różne poziomy zapełnienia DPF - aktualnie 15.0% ALE
popiół... wskazanie mam 103.0 i z tego co kojarzę to cały czas jest na tym samym poziomie....
no i moje pytanie co mądrego zrobić na dłuższą metę?
jakaś większa diagnostyka DPF? co mogę sprawdzić samodzielnie?
czy raczej wyciąć DPF i się nie zastanawiać czy jakieś inne zabawy uskuteczniać? regeneracje? czyszczenie? inne?
jeżdzę sporo w mieście a trasa raz po raz tylko, przebieg auta mam duży, ekologia hmm ;) sami wiecie

proszę o porady i z góry dzięki ;)