Witam,
Fachowcem od DPFu nie jestem,ale ... mam Touranaka z BLSem.
1. Przybywanie oleju może być spowodowane kilkoma czynnikami, np uszkodzonymi oringami pompek, ale równie dobrze b. częstym wypalaniem DPF - jak u mnie.
2. Z tego co wiem ,zmiana oprogramowania w VW polega m.in na zwiększeniu częstotliwości wypalanie DPF
3. Marka oleju nie ma większego zanaczenia jeśli idzie o jego przybywanie.
4. Jazda po mieście na pewno nie sprzyja DPF ( zapełnianie i wypalanie ), a włączony wentylator nie jset dostatecznie miarodajny co do momentu wypalania- proponował bym tu ELM i aplikację, która w przypadku CR jednoznacznie pokaże ten moment. Powyżej koledzy też piszą o tym.
5.Stwierdzenie , że ten typ tak ma , to chyba ostateczność. Wg mnie trzeba zacząć od diagnozy DPF :ciśnienie , temperatury, sadza i popiół, co ile się wypala- przebieg od ostatniego wypalania, do jakiej wartości schodzi przy wypalaniu. Tu obserwacja wg ELM lub kompem. Pamiętaj, jeśli nie masz auta od początku, nie znasz jego historri. 85kkm to niewiele, ale wystarczyła tylko awaria turbo, olej do dpf i pozamiatane. Dlatego nie sugeruj się np. tylko zapełnieniem popiołem, to można zmienić!
6. Wycięcie- osobiście też odradzam.
7. Co do dawki u Niemca, to raczej to idzie automatem, zmiana softu i tyle. Co do conięcia, zmiany softu mamy kolego w Jankach speców od tego ( nie byłem , ale słyszałem b.dużo pozytywnych opinii ) Zadzwoń , zapytaj.
8. Odsysanie części oleju to zły pomysl. Rozrzedzony paliwem doprowadzi w końcu do zatarcia.
Jak pisałem na wstępie, nie jestem fachowcem, sam się męczę z DPF od jakiegoś czasu, nie chcę wycinać. Próbowałem już różnych manewrów

Np odradzam czyszczenie za pomocą preperatów w sprayu typu CLEANER, aplikowanych do DPF. U mnie dobiły filtr.
Najpierw diagnoza, ewentualne błędy, problemy z osprzętem (EGR), sprawność turbo, wtryskiwaczy.
Pozd.
Sprawdź też czujnik różnicy ciśnień G450, często padają wprowdzając komputer w błąd, a ten wypala i wypala.