Strona 9 z 92

: pn gru 17, 2012 12:43
autor: JacaTouran
Wystarczy , ze wypnie róznicówke i juz brdzie wiadomo.

: sob lut 02, 2013 21:32
autor: Blupol
Jako ciekawostkę zapodam, że mój Touranek ma przejechane 235 tys., DPF ma zapchane niecałe 10% więc ideał, a z papierów serwisowych autka NIE WYNIKA,że został kiedykolwiek wymieniony. W ogóle z DPF'em nie było nic robione.

PS. codziennie jeżdżę "trasę", gdzie zapewne dopalam to co zostaje w wolnej jeździe po mieście :)

: sob lut 02, 2013 21:43
autor: JacaTouran
[quote][/quote]

rewelacja ;) , ale nie jesteś wyjątkiem :mrgreen: .
Miewamy klientele, która ma problemy z DPfem po przebiegach 250kkm :)
Zasuwaj i ciesz się stanem obecnym ;)

: ndz lut 03, 2013 15:52
autor: baron
MarceL pisze:A gdzie one się znajdują?
przez przypadek znalazłem w kompie fotkę jak sam borykałem się z tematem.
dla potomnych-czujnik różnicy ciśnień-g450.

: ndz lut 03, 2013 16:08
autor: JacaTouran
Po usunięciu winien być wypiety ;)

: sob lut 09, 2013 21:56
autor: nanus
Witam kolegów.

Mam następujący problem z moim Touranem.

Dzisiaj wybrałem się w trasę i po przejechaniu ok. 150 km zaświeciła mi się kontrolka i pojawił się komunikat na wyświetlaczu. Jechałem dalej zaczęła mi mrugać kontrolka od świec żarowych i pojawił się komunikat. Do domu zostało troszkę kilometrów także jechałem dalej i wyskoczyła mi kontrolka silnika (tryb awaryjny?) Po podpięciu pod kompa w domu wywala mi błąd 008194. Znalazłem w sieci że zapchany filtr itd. i znalazłem jak go wypalić : 008194 - Filtr cząstek stałych; zespół 1: za mała skuteczność
18434/P2002/008194 - Particle Filter Bank 1: Malfunction

Procedura awaryjnego czyszczczenia DPF:

Wymagania wstępne (ogólne):

Włączamy zapłon
Włączamy silnik
Temperatora płynu chłodzącego
powyżej 50 ° C (patrz MVB 002,4)
Włączyć wszystkie możliwe odbiorniki energii
(Światła, Ogrzewanie siedzeń, ogrzewanie szyb, klimatyzacja i inne)

Warunki jakie należy spełnić:

Prędkość pojazdu pomiędzy 30-60 kilometrów na godzinę
Prędkości obrotowej silnika pomiędzy 1500-2500 RPM
Czas trwania ok..15-20 Minut
Temperatura spalin przed Turbo ładowarki powyżej 700 ° C

Koniecznie należy zachować powyższe wymagania podczas procedury regeneracji filtra. Jest to warunek prawidłowego zregenerowania DPFa.

Teraz czas na interfejs:

[Wybierz]
[01 - Engine]
[Coding-II - 11]

Włącz Regeneracja wprowadzając 21295.

[Do It!]
[Meas. Blocks - 08]
Wybrać obie grupy, tzn. 070 i 075.

[Go!]
MVB 070,1: Regeneracja Status (xxxxxxx1 = Normalna Regeneracja , xxxxxx1x = Przymusowa Regeneracja)
MVB 070.3: Regeneration Counter/Timer
MVB 075.1: Temperatura spalin przed turbosprężarką
MVB 075.2: Temperatura spalin przed filtrem cząstek stałych (DPF)
MVB 075.3: Poziom zapełnienia filtra cząstek stałych...
MVB 075.4: Temperatura spalin za filtrem cząstek stałych (DPF)

Mając ustawione powyższe parametry rozpoczynamy jazdę obserwując na bieżąco bloki pomiarowe, robimy do koniecznie w towarzystwie drugiej osoby.

[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]

Wszystko fajnie w bloku na początku pokazywało mi 67% po przejechaniu się według wskazówek spadło do 26% po czym zaczęło rosnąć. Samochód ma przejechane 147 tyś. Jest to 1.9 105KM z 2008 roku. Czy ktoś miał podobną sytuację i wie jak to rozgryź ??

: sob lut 09, 2013 22:25
autor: JacaTouran
Przeprowadz procedurę 2 razy, jeżeli nadal będzie szybko rosnąć to niestey ale filtr się skończył i trzeba albo wymienić , albo usunąć.
Zerknij jezcze na kanał 68 i zobacz ile gram carbonu jest.

Jak potrzeba to zapraszam - zrobię z tym filterkiem porządek raz na amem.
Dla forum Tourana zawsze daje rabat :mrgreen:

: sob lut 09, 2013 22:49
autor: nanus
Podłączyłem pod kompa i pokazało mi

68.1 37.9%
68.2 40
68.3 0

[ Dodano: Sob Lut 09, 2013 21:56 ]
dodam jeszcze, że samochodzik nie ma żadnych objawów typu obroty do 3 tyś, nie jest zmulony wszystko jest ok prócz denerwujących żółtych kontrolek ;/

: sob lut 09, 2013 23:00
autor: JacaTouran
Poczytaj dobrze forum, bardzo dużo było na ten temat pisane. Poczytaj moje posty

: ndz lut 10, 2013 12:46
autor: rob555
Czesto wadliwe odczyty z wypelnienia DPF powstaja od uwalonego czujnika cisnienia (kilka postow wyzej go widac).
Proponuje podmienic na sprawny i przeprowadzic procedure jeszcze .
Jesli nadal bedzie lipa to niestety DPF sie skonczyl...i trzeba wyrwac chwasta :>

: ndz lut 10, 2013 13:11
autor: nanus
Nie mogłem spać w nocy i spróbowałem jeszcze raz go wypalić. Zauważyłem iż po wpisaniu w Coding 21295 i jeździe drugi bieg obroty miedzy 2 a 3 tyś wartość zapełnienia spada lecz w pewnym momencie wartość temperatury przed turbo spada z ponad 700 na ok 400 i w żaden sposób nie mogę osiągnąć by poszła ponad 700.Muszę znowu wpisać coding itd i od nowa zaczynać wtedy zapchanie trochę pod skoczy i zacznie spadać powoli. Spróbowałem jeszcze obroty ok. 2000 na czwartym biegu i też zaczęło schodzić w dół. Zszedłem maksymalnie do 24.8% po przejechaniu ok. 50km. Nie wiem tak po obserwowaniu temperatury przed turbo nasunął mi się właśnie, że to może czujnik padł. Jak by był zapchany filtr to czytałem, że autka są mułowate, obroty maks. 3 tyś. Tutaj tego jest brak. Zauważyłem jeszcze jedną rzecz jakiś czas temu chciałem mu przy gazować na postoju i właśnie przyblokowało go na 3 tyś. I wczoraj też po zaświeceniu kontrolek chciałem mu przy gazować tak samo przyblokowało go na 3 tyś. i potem było już ok autko ma kopa itd. Dwie takie sytuacje tylko miały miejsce.

: ndz lut 10, 2013 13:55
autor: JacaTouran
zobacz sobie na vagu jakie masz parametry na różnicowce podczaś obciążenia, zobacz jakie masz temperatury przed i za. Procedure wypalania należy robić na większych obciążeniach ( bieg 3 - 2700-3000obr/minute, bieg 4 -2700-3000obr/minute) na drugim biegu auto nie jest w stanie wytworzyć przez dłuższy czas temperatur dobrych do dopalenia.
Kontrolki jeszcze Ci swiecą??
Masz jeszcze jakieś błędy??
Zatrzymywaniem sie na 3000rpm sie nie sugeruj bo to inna bajka.

: ndz lut 10, 2013 14:08
autor: nanus
o widzisz kolego to pewnie się wybiorę jeszcze dzisiaj na przejażdżkę, spróbuję na 3 i 4 może akurat. podpowiedz mi jeszcze jedną rzecz jak dokładnie sprawdzić ten czujnik. Bo może wszystko jest ok. Błąd wywala dalej ten sam. Włączę zapłon skasuję błędy to kontrolka silnika gaśnie świeci tylko filtr i mryga świeca.

: ndz lut 10, 2013 14:23
autor: JacaTouran
nanus pisze:o widzisz kolego to pewnie się wybiorę jeszcze dzisiaj na przejażdżkę, spróbuję na 3 i 4 może akurat. podpowiedz mi jeszcze jedną rzecz jak dokładnie sprawdzić ten czujnik. Bo może wszystko jest ok. Błąd wywala dalej ten sam. Włączę zapłon skasuję błędy to kontrolka silnika gaśnie świeci tylko filtr i mryga świeca.

Obejrzyj wężyki , które idą do czujnika różncy cisnien, może jedna jest pęknięta i występuje zbyt duża różnica ciśnienia i dlatego swiruje.

Ewentualnie odepnij czujnik i tak jak mówi Robert podmien na inny, ale coś mi się wydaje, że poprostu masz zapchany DPF.

Aby na siłę ugasić kontrolki i skasować błędy możesz wykonać jeszcze adaptację nowego filtra i wtedy wartości zapełnienia ustawią się na 0, ale myślę, że to tylko ugasi na chwilę kontrolki w Twoim aucie.


Raczej jakby czujnik był uszkodzony to byłby na vagu błąd zwarcia owego czujnika, ale różne cuda się zdarzają i też miałem kilka przypadków, że po podmianie na inny wszystko się unormowało, ale to może ze 4 takie przypadki miałem.

: pn lut 11, 2013 14:37
autor: nanus
Nadal nie mogę dojść końca z moim autkiem. Postanowiłem zmienić czujnik różnicy ciśnień. Czy ktoś może orientuje się czy sama wymiana czujnika wystarczy??? Obiło mi się o uszy, że trzeba coś programować w kompie. Wie ktoś co i jak? Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki. Dla zainteresowanych to czujnik nowy zamiennik kosztuje ok.120 zł a oryginał 195zł :)