Strona 82 z 92
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
: pn paź 21, 2019 15:29
autor: wesol
Masz na adblue ale wyniki prawidłowe.
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
: pn paź 21, 2019 15:34
autor: szczyku
Tak, mam dodatkowo ad-blue.
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
: sob paź 26, 2019 09:04
autor: llopacinski
cześć,
mam pytanie odnośnie filtra DPF, ale samochód to Passat B6 z 2006 roku. Silnik 2.0 TDi-PD BMP, czyli ma 8 zaworów, pompowtryski bosch, sterownik EDC16, przebieg symboliczny, jedyne 270 tyś..
robiłem ostatnio diagnozę DPF z uwagi na błędy i wymianę czujnika G450, i wszyły mi następujące parametry
grupa 068.2 ilość popiołu 94.0 (bez jednostki).
Różnica ciśnień na biegu jałowym, grupa 067.3: od 5 do 15 w zależności od zapełnienia dpf.
Gdy filtr był wypalony samoczynnie, to na logach dynamicznych, 4-bieg przy 3500 RPM miałem różnicę ciśnienień około 230 mbar.
Czy po tych parametrach jest mi ktoś w stanie powiedzieć czy ten DPF jest jakkolwiek jeszcze dobry, czy raczej już wystawić auto na olx?

Auto mam 10 lat, do tej pory nigdy nie zapaliła się kontrolka DPF.
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
: pn lis 04, 2019 16:58
autor: Frankfurter8
Witam, mam pytanko odnosnie programu na androida ktory przeswietli mi dpf przy uzyciu elm327 z gory dziekuje za pomoc
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
: pn lis 04, 2019 17:24
autor: szczyku
A jakie jest pytanie

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
: pn lis 04, 2019 18:36
autor: Frankfurter8

jakikolwiek program dzieki ktoremu bede mial wglad do poziomu nasycenia dpf..dzieki car skannerowi odczytalem blad czujnika temp spalin..najprawdopodobniej padl od filtra dpf.. niestety program ten nie ma odczytu dpf
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
: pn lis 04, 2019 19:11
autor: szczyku
Jest opisany tu w temacie: VAG DPF
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
: śr lis 06, 2019 23:48
autor: Szczęka
Witam Panowie mi podnosi auto obroty co 150 -200 Kilometrów ROZUMIEM ZE TO WYPALANIE jestem po trasie w sobotę 700kil A on znowu wczoraj wypala? Błędy się nie palą auto przyspiesza wszystko oki jazda też o co chodzi pozdrawiam
-- Cz lis 07, 2019 08:04 --
Może olej już wymienić bo zbliża się 10 tyś jeżdżę na castrolu zakupiłem już mobila esp.Wypalanie mi nie przeszkadza (narazie) kolega z serwisu seata mówił że to norma jeżdżąc na mieście tylko żeby nie za często przerywać. Tourana diesla kupiłem nie dla oszczędności tylko zawsze chciałem mieć no i trafiłem na białego kruka 100 tyś przebig
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
: czw lis 07, 2019 16:29
autor: marcyb3
Olej nie ma nic wspólnego, pamiętaj że musi być odpowiedni czyli jak auto z DPF to norma 5W30 , nie przechodził bym na mobila, zostań przy Castrol lub coś innego lepszego
wystukane w garażu z kluczem w ręku
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
: czw lis 07, 2019 16:38
autor: Szczęka
Już kupiłem mobila na forum odradzają castrola wiem że 5w30 gdzie podnosiłeś moc marcyb i co z tym wypalaniem co proponujesz ?
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
: czw lis 07, 2019 16:42
autor: marcyb3
Ja podnosiłem w Czaplinku , wypala się się różnie, żona jeździ po mieście dużo, ja stosuję castrola od ponad 10 lat i nie narzekam
wystukane w garażu z kluczem w ręku
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
: czw lis 07, 2019 17:07
autor: Szczęka
Ale co tydzień lub co 150 km-200jesli to norma to spox Czaplinek konkretnie firma
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
: czw lis 07, 2019 21:53
autor: Piter7707
[quote="Szczęka"]Witam Panowie mi podnosi auto obroty co 150 -200 Kilometrów ROZUMIEM ZE TO WYPALANIE jestem po trasie w sobotę 700kil A on znowu wczoraj wypala? Błędy się nie palą auto przyspiesza wszystko oki jazda też o co chodzi pozdrawiam
-- Cz lis 07, 2019 08:04 --
Może olej już wymienić bo zbliża się 10 tyś jeżdżę na castrolu zakupiłem już mobila esp.Wypalanie mi nie przeszkadza (narazie) kolega z serwisu seata mówił że to norma jeżdżąc na mieście tylko żeby nie za często przerywać. Tourana diesla kupiłem nie dla oszczędności tylko zawsze chciałem mieć no i trafiłem na białego kruka 100 tyś przebig[/quote
To że po trasie się wypala to nic dziwnego przez te 700 km wypalił się np raz i zapełnił się np do 98 procent i na drugi dzień doszedł do zapełnienia 100 procent DPF i włączył procedurę wypalania ( podniesione obroty)
Mam vag dpf z elm 327 to ładnie widać
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
: czw lis 07, 2019 21:59
autor: szczyku
Ja robiąc trasy zauważyłem (na vag dpf), że jadąc powyżej 100km/h procedura wypalania jest jakby "ciągła". Nawet jak nie ma tych 100%, wypalanie jest obniżające zawartość w filtrze. Dlatego podczas tras wypalanie występuje dość rzadko.
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
: czw lis 07, 2019 22:13
autor: Piter7707
Procedura wypalania jest wtedy jak zapełni się do 100 procent a po trasie jak się zasówa do się trochę wypala na wydechu musi być 400 stopni więc 180 km/ h trzeba jechać umnie tak to wygląda