Strona 82 z 92

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: pn paź 21, 2019 15:29
autor: wesol
Masz na adblue ale wyniki prawidłowe.

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: pn paź 21, 2019 15:34
autor: szczyku
Tak, mam dodatkowo ad-blue.

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: sob paź 26, 2019 09:04
autor: llopacinski
cześć,

mam pytanie odnośnie filtra DPF, ale samochód to Passat B6 z 2006 roku. Silnik 2.0 TDi-PD BMP, czyli ma 8 zaworów, pompowtryski bosch, sterownik EDC16, przebieg symboliczny, jedyne 270 tyś..

robiłem ostatnio diagnozę DPF z uwagi na błędy i wymianę czujnika G450, i wszyły mi następujące parametry

grupa 068.2 ilość popiołu 94.0 (bez jednostki).
Różnica ciśnień na biegu jałowym, grupa 067.3: od 5 do 15 w zależności od zapełnienia dpf.
Gdy filtr był wypalony samoczynnie, to na logach dynamicznych, 4-bieg przy 3500 RPM miałem różnicę ciśnienień około 230 mbar.

Czy po tych parametrach jest mi ktoś w stanie powiedzieć czy ten DPF jest jakkolwiek jeszcze dobry, czy raczej już wystawić auto na olx? :) Auto mam 10 lat, do tej pory nigdy nie zapaliła się kontrolka DPF.

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: pn lis 04, 2019 16:58
autor: Frankfurter8
Witam, mam pytanko odnosnie programu na androida ktory przeswietli mi dpf przy uzyciu elm327 z gory dziekuje za pomoc

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: pn lis 04, 2019 17:24
autor: szczyku
A jakie jest pytanie ;)

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: pn lis 04, 2019 18:36
autor: Frankfurter8
:D jakikolwiek program dzieki ktoremu bede mial wglad do poziomu nasycenia dpf..dzieki car skannerowi odczytalem blad czujnika temp spalin..najprawdopodobniej padl od filtra dpf.. niestety program ten nie ma odczytu dpf

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: pn lis 04, 2019 19:11
autor: szczyku
Jest opisany tu w temacie: VAG DPF

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: śr lis 06, 2019 23:48
autor: Szczęka
Witam Panowie mi podnosi auto obroty co 150 -200 Kilometrów ROZUMIEM ZE TO WYPALANIE jestem po trasie w sobotę 700kil A on znowu wczoraj wypala? Błędy się nie palą auto przyspiesza wszystko oki jazda też o co chodzi pozdrawiam

-- Cz lis 07, 2019 08:04 --

Może olej już wymienić bo zbliża się 10 tyś jeżdżę na castrolu zakupiłem już mobila esp.Wypalanie mi nie przeszkadza (narazie) kolega z serwisu seata mówił że to norma jeżdżąc na mieście tylko żeby nie za często przerywać. Tourana diesla kupiłem nie dla oszczędności tylko zawsze chciałem mieć no i trafiłem na białego kruka 100 tyś przebig

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: czw lis 07, 2019 16:29
autor: marcyb3
Olej nie ma nic wspólnego, pamiętaj że musi być odpowiedni czyli jak auto z DPF to norma 5W30 , nie przechodził bym na mobila, zostań przy Castrol lub coś innego lepszego

wystukane w garażu z kluczem w ręku

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: czw lis 07, 2019 16:38
autor: Szczęka
Już kupiłem mobila na forum odradzają castrola wiem że 5w30 gdzie podnosiłeś moc marcyb i co z tym wypalaniem co proponujesz ?

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: czw lis 07, 2019 16:42
autor: marcyb3
Ja podnosiłem w Czaplinku , wypala się się różnie, żona jeździ po mieście dużo, ja stosuję castrola od ponad 10 lat i nie narzekam

wystukane w garażu z kluczem w ręku

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: czw lis 07, 2019 17:07
autor: Szczęka
Ale co tydzień lub co 150 km-200jesli to norma to spox Czaplinek konkretnie firma

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: czw lis 07, 2019 21:53
autor: Piter7707
[quote="Szczęka"]Witam Panowie mi podnosi auto obroty co 150 -200 Kilometrów ROZUMIEM ZE TO WYPALANIE jestem po trasie w sobotę 700kil A on znowu wczoraj wypala? Błędy się nie palą auto przyspiesza wszystko oki jazda też o co chodzi pozdrawiam

-- Cz lis 07, 2019 08:04 --

Może olej już wymienić bo zbliża się 10 tyś jeżdżę na castrolu zakupiłem już mobila esp.Wypalanie mi nie przeszkadza (narazie) kolega z serwisu seata mówił że to norma jeżdżąc na mieście tylko żeby nie za często przerywać. Tourana diesla kupiłem nie dla oszczędności tylko zawsze chciałem mieć no i trafiłem na białego kruka 100 tyś przebig[/quote

To że po trasie się wypala to nic dziwnego przez te 700 km wypalił się np raz i zapełnił się np do 98 procent i na drugi dzień doszedł do zapełnienia 100 procent DPF i włączył procedurę wypalania ( podniesione obroty)
Mam vag dpf z elm 327 to ładnie widać

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: czw lis 07, 2019 21:59
autor: szczyku
Ja robiąc trasy zauważyłem (na vag dpf), że jadąc powyżej 100km/h procedura wypalania jest jakby "ciągła". Nawet jak nie ma tych 100%, wypalanie jest obniżające zawartość w filtrze. Dlatego podczas tras wypalanie występuje dość rzadko.

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: czw lis 07, 2019 22:13
autor: Piter7707
Procedura wypalania jest wtedy jak zapełni się do 100 procent a po trasie jak się zasówa do się trochę wypala na wydechu musi być 400 stopni więc 180 km/ h trzeba jechać umnie tak to wygląda