Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

warcol
Przeglądacz
Posty: 89
Rejestracja: pn paź 01, 2018 16:44
Auto:: vw touran 2,0 tdi
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Swarzędz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: warcol »

A ja mam pytanie czy może dolewacie coś do paliwa żeby polepszyć wypalanie. Chodzi mi o rożnego rodzaju środki dolewane do ropy obniżające chyba temperaturę wypalania sadzy.Na którymś forum polecali DODATEK CZYSZCZĄCY DO DPF BERNER

https://allegro.pl/oferta/dodatek-czysz ... 701b8c0118

stosował ktoś?
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: JacaTouran »

warcol pisze:A ja mam pytanie czy może dolewacie coś do paliwa żeby polepszyć wypalanie. Chodzi mi o rożnego rodzaju środki dolewane do ropy obniżające chyba temperaturę wypalania sadzy.Na którymś forum polecali DODATEK CZYSZCZĄCY DO DPF BERNER

https://allegro.pl/oferta/dodatek-czysz ... 701b8c0118

stosował ktoś?
A jaki masz kolego przebieg i jakie problemy z dpf , ze chcesz ratować się takimi polsrodkami ?
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4959
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: wesol »

Środki do obniżania temperatur za chwilę środki do podnoszenia temperatur na wydechu. Ale pomysły? A auto 10 lat jakoś sobie radziło.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
warcol
Przeglądacz
Posty: 89
Rejestracja: pn paź 01, 2018 16:44
Auto:: vw touran 2,0 tdi
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Swarzędz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: warcol »

Problemów nie mam jeszcze żadnych jak na razie,z czystej ciekawości się pytam ponieważ dużo jeżdżę po mieście i jak na złość wypalanie zdarza sie w najbardziej nieodpowiednich momentach.Staram się nie przerywać wypalania no i chciałbym jak najdłużej pojeżdzić tym autem
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4959
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: wesol »

Jesteś więźniem auta? Chyba nie. Nic nie rób jak jest dobrze. Tylko monitoruj by podzespoły były sprawne czyli w głównej mierze turbo. Sprawny układ sobie poradzi.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: JacaTouran »

Wesol weź mi poprzyj swoje mądrości bo albo ja głupi , albo już sam nie wiem . Wyjmowałes kiedys uszkodzone turbo przy sprawnym dpf wg komputera ??? Powiedz mi naprawa turbo była standardowa ?? Czy również trzeba było kolektor planować i wykręcać popękane od temperatury szpilki z głowicy .
Od dawien dawna faktem jest , ze temperatura na często dopalajacym się dpf to rychła smierć jeszcze sprawnej turbosprężarki i nie ma znaczenia czy układ sprawny czy nie dpf jak bardzo chce go się posiadać winien być wymieniany na nowy przy określonym przebiegu , a nie na maksa dojezdzany.
Tak mówi instrukcja serwisowa VW i tu się z nimi zgadzam.
W innym przypadku zaczynaja się problemy z innymi podzespolami auta , które przy często odpalającym się dpf najzwyczajniej dostają po pizdzie .
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Awatar użytkownika
dzwonek17
Użytkownik
Posty: 180
Rejestracja: wt cze 26, 2012 21:38
Auto:: 2.0 BMT COMFO CFHC 2012
Imię:: Grzegorz
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: dzwonek17 »

:ok:
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4959
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: wesol »

Popadasz z jednej skrajności w drugą. Częściej bywa tak że turbo robi problemy a nie DPF. Czyli wynikowa problemów z turbo to dojechanie dpfa. Jak nie będzie się tym interesiwal to dwa DPF zaora a problem zostanie. Znam wiele aut które mają przebiegi już znaczne a DPF działa poprawnie. Kwestia by nie zaniedbać sprawy i nie jeździć do upadłego. Tak jak ja to mowie "puki koła nie odpadną".
To samo masz przy zaniku smarowania z pompy oleju. Zazwyczaj ludzie jak się zapali czerwona konewka to jeszcze "a jeszcze tam zjadę, dojadę". Wierz mi że parę silników też rozebrałem i miałem tak że jedna panewka była wyjechana tak że grubość żylety. Jedną była wyjechana prawie całą. Kilka podartych mocno. Pani mówiła że odrazu zgasiła auto. Po późniejszej rozmowie przyznała się że jechała dalej.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: JacaTouran »

Mieszasz zeznania i lawirujesz żeby wyjść na swoją racje której nie masz . Szanuje Cię jako mechanika , ale często siejesz herezje. W większości przypadków touranow , którym padają turbosprężarki przyczyna jest przegrzanie turbo , a wiec zbyt duża temperatura wydechu w której olej przestaje mieć właściwości smarne i zmienia się w zwykła „ciecz”. Wyjmuje tygodniowo po kilka takich turbin i nie pisze bzdur. Jest to problem mega powiązany . O więcej niż polowe odnotowałem usterek takiego typu w autach z wolnym od dpf wydechem.

Rada jedna, częste dopalanie = problem z dopaleniem poza przypadkami , które tak maja to wpisane w soft.

Ale do rzeczy
Rada :

Wymiana na nowa sztukę i sprawdzian EGR , szczelności i wtrysków, oraz kierownicy zmiennej
Lub
Usunięcie i wydłużenie tym samym życia turbosprężarki.

Nie namawiam tu do niczego, każdy podejmuje swoje decyzje , ale taka jest sztywna prawda.

PD w touranach nie zdarza się zajechanie pompy olejowej , pomyliło Ci się z wada ołówka w passacie ;)
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4959
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: wesol »

Przecie ja ci tu opisałem przypadek który robiłem babce w astrze H 1.3 CDTI z tą pompa olejowa. Jak wypala DPF co 50 km to chyba wszyscy wiedzą że coś jest nie tak i tu raczej niewiele jest do ratowania. Dlatego piszę żeby monitorować a nie żeby się obudzić z ręką w nocniku.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
bartour
Początkujący
Posty: 24
Rejestracja: sob maja 04, 2019 09:38
Auto:: VW Touran, 1.6 cr, 2014
Imię:: Miłosz
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: bartour »

Ja jeżdżę z aplikacją Vag DPF i się świetnie sprawdza. Dzięki niej wiem, że mój Touran 1.6 cr z 2014 żadnego wypalania w trasach nie praktykuje bo odpowiedniej temperatury nie osiągnie. Dopala wtedy kiedy komputer uzna to za stosowne czyli przy moim miejskiej jeździe co 180 do 200 km. Mam tylko pytanie na ile powinien ostygnąć wydech zanim wyłączę samochód. Zazwyczaj czekam aż temperatura na wylocie DPF spadnie poniżej 300 stopni a to potrafi zająć chwilę.

Wysłane z mojego SM-G970U1 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: JacaTouran »

Co 200km wypalanie ? Współczuje
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4959
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: wesol »

Przecie ma vag DPF i jest zadowolony. No ale czeka aż ostygnie.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: JacaTouran »

niewolnik wypalania dpf
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Ermi_72
Kandydat
Posty: 7
Rejestracja: czw maja 14, 2020 16:37
Auto:: 1T3 CFHC 2.0TDI 2014r
Imię:: Robert
Lokalizacja: Gutowo Małe
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: Ermi_72 »

Witam,
mój 2.0 TDI CFHC 2014r z przebiegiem 86000 km też wypala się co ok. 200 km i trochę mnie to przeraziło, czy oprócz współczucia możecie coś doradzić? Co może być nie tak?
Żona jeździ nim 7 km do pracy, trochę po mieście i z powrotem...
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
ODPOWIEDZ