Strona 85 z 92
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
: wt mar 24, 2020 12:16
autor: warcol
A ja mam pytanie czy może dolewacie coś do paliwa żeby polepszyć wypalanie. Chodzi mi o rożnego rodzaju środki dolewane do ropy obniżające chyba temperaturę wypalania sadzy.Na którymś forum polecali DODATEK CZYSZCZĄCY DO DPF BERNER
https://allegro.pl/oferta/dodatek-czysz ... 701b8c0118
stosował ktoś?
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
: śr mar 25, 2020 00:29
autor: JacaTouran
warcol pisze:A ja mam pytanie czy może dolewacie coś do paliwa żeby polepszyć wypalanie. Chodzi mi o rożnego rodzaju środki dolewane do ropy obniżające chyba temperaturę wypalania sadzy.Na którymś forum polecali DODATEK CZYSZCZĄCY DO DPF BERNER
https://allegro.pl/oferta/dodatek-czysz ... 701b8c0118
stosował ktoś?
A jaki masz kolego przebieg i jakie problemy z dpf , ze chcesz ratować się takimi polsrodkami ?
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
: śr mar 25, 2020 08:00
autor: wesol
Środki do obniżania temperatur za chwilę środki do podnoszenia temperatur na wydechu. Ale pomysły? A auto 10 lat jakoś sobie radziło.
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
: pt mar 27, 2020 08:03
autor: warcol
Problemów nie mam jeszcze żadnych jak na razie,z czystej ciekawości się pytam ponieważ dużo jeżdżę po mieście i jak na złość wypalanie zdarza sie w najbardziej nieodpowiednich momentach.Staram się nie przerywać wypalania no i chciałbym jak najdłużej pojeżdzić tym autem
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
: pt mar 27, 2020 08:22
autor: wesol
Jesteś więźniem auta? Chyba nie. Nic nie rób jak jest dobrze. Tylko monitoruj by podzespoły były sprawne czyli w głównej mierze turbo. Sprawny układ sobie poradzi.
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
: pt mar 27, 2020 10:02
autor: JacaTouran
Wesol weź mi poprzyj swoje mądrości bo albo ja głupi , albo już sam nie wiem . Wyjmowałes kiedys uszkodzone turbo przy sprawnym dpf wg komputera ??? Powiedz mi naprawa turbo była standardowa ?? Czy również trzeba było kolektor planować i wykręcać popękane od temperatury szpilki z głowicy .
Od dawien dawna faktem jest , ze temperatura na często dopalajacym się dpf to rychła smierć jeszcze sprawnej turbosprężarki i nie ma znaczenia czy układ sprawny czy nie dpf jak bardzo chce go się posiadać winien być wymieniany na nowy przy określonym przebiegu , a nie na maksa dojezdzany.
Tak mówi instrukcja serwisowa VW i tu się z nimi zgadzam.
W innym przypadku zaczynaja się problemy z innymi podzespolami auta , które przy często odpalającym się dpf najzwyczajniej dostają po pizdzie .
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
: pt mar 27, 2020 12:26
autor: dzwonek17
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
: pt mar 27, 2020 13:14
autor: wesol
Popadasz z jednej skrajności w drugą. Częściej bywa tak że turbo robi problemy a nie DPF. Czyli wynikowa problemów z turbo to dojechanie dpfa. Jak nie będzie się tym interesiwal to dwa DPF zaora a problem zostanie. Znam wiele aut które mają przebiegi już znaczne a DPF działa poprawnie. Kwestia by nie zaniedbać sprawy i nie jeździć do upadłego. Tak jak ja to mowie "puki koła nie odpadną".
To samo masz przy zaniku smarowania z pompy oleju. Zazwyczaj ludzie jak się zapali czerwona konewka to jeszcze "a jeszcze tam zjadę, dojadę". Wierz mi że parę silników też rozebrałem i miałem tak że jedna panewka była wyjechana tak że grubość żylety. Jedną była wyjechana prawie całą. Kilka podartych mocno. Pani mówiła że odrazu zgasiła auto. Po późniejszej rozmowie przyznała się że jechała dalej.
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
: pt mar 27, 2020 20:20
autor: JacaTouran
Mieszasz zeznania i lawirujesz żeby wyjść na swoją racje której nie masz . Szanuje Cię jako mechanika , ale często siejesz herezje. W większości przypadków touranow , którym padają turbosprężarki przyczyna jest przegrzanie turbo , a wiec zbyt duża temperatura wydechu w której olej przestaje mieć właściwości smarne i zmienia się w zwykła „ciecz”. Wyjmuje tygodniowo po kilka takich turbin i nie pisze bzdur. Jest to problem mega powiązany . O więcej niż polowe odnotowałem usterek takiego typu w autach z wolnym od dpf wydechem.
Rada jedna, częste dopalanie = problem z dopaleniem poza przypadkami , które tak maja to wpisane w soft.
Ale do rzeczy
Rada :
Wymiana na nowa sztukę i sprawdzian EGR , szczelności i wtrysków, oraz kierownicy zmiennej
Lub
Usunięcie i wydłużenie tym samym życia turbosprężarki.
Nie namawiam tu do niczego, każdy podejmuje swoje decyzje , ale taka jest sztywna prawda.
PD w touranach nie zdarza się zajechanie pompy olejowej , pomyliło Ci się z wada ołówka w passacie

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
: pt mar 27, 2020 21:55
autor: wesol
Przecie ja ci tu opisałem przypadek który robiłem babce w astrze H 1.3 CDTI z tą pompa olejowa. Jak wypala DPF co 50 km to chyba wszyscy wiedzą że coś jest nie tak i tu raczej niewiele jest do ratowania. Dlatego piszę żeby monitorować a nie żeby się obudzić z ręką w nocniku.
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
: pn kwie 13, 2020 16:37
autor: bartour
Ja jeżdżę z aplikacją Vag DPF i się świetnie sprawdza. Dzięki niej wiem, że mój Touran 1.6 cr z 2014 żadnego wypalania w trasach nie praktykuje bo odpowiedniej temperatury nie osiągnie. Dopala wtedy kiedy komputer uzna to za stosowne czyli przy moim miejskiej jeździe co 180 do 200 km. Mam tylko pytanie na ile powinien ostygnąć wydech zanim wyłączę samochód. Zazwyczaj czekam aż temperatura na wylocie DPF spadnie poniżej 300 stopni a to potrafi zająć chwilę.
Wysłane z mojego SM-G970U1 przy użyciu Tapatalka
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
: pn kwie 13, 2020 19:47
autor: JacaTouran
Co 200km wypalanie ? Współczuje
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
: wt kwie 14, 2020 10:57
autor: wesol
Przecie ma vag DPF i jest zadowolony. No ale czeka aż ostygnie.
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
: wt kwie 14, 2020 18:03
autor: JacaTouran
niewolnik wypalania dpf
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
: czw maja 14, 2020 17:13
autor: Ermi_72
Witam,
mój 2.0 TDI CFHC 2014r z przebiegiem 86000 km też wypala się co ok. 200 km i trochę mnie to przeraziło, czy oprócz współczucia możecie coś doradzić? Co może być nie tak?
Żona jeździ nim 7 km do pracy, trochę po mieście i z powrotem...
Z góry dziękuję za odpowiedzi.