Twardy pedał hamulca!

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.
Awatar użytkownika
rufusw
Przeglądacz
Posty: 66
Rejestracja: wt mar 29, 2011 22:14
Auto:: 1,9 TDI (AVQ)/2003/BASIC
Imię:: Rafał
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 1 raz

Post autor: rufusw »

Od jakiegoś czasu twardniał mi pedał hamulca, ale tylko podczas cofania!
Jak zwiększyłem obroty silnika i wcisnąłem hamulec, jego skuteczność trochę się poprawiała.

W ten weekend zapalił się komunikat "EMISSIONS WORKSHOP" oraz kontrolka silnika.

Dzięki naszemu forum, udało mi się bezproblemowo znaleźć pęknięty wąż od vacum pompy do serwa. Po prowizorycznej naprawie hamulec wrócił do normy, a po kilku odpaleniach samochodu, kontrolka silnika i komunikat zniknął.

Teraz przede mną wymiana całego węża i usterka usunięta definitywnie.

Dzięki koledzy za pomoc!! :piwo:
kobsnay
Początkujący
Posty: 49
Rejestracja: pt gru 02, 2011 11:25
Auto:: TOURAN 1,9 TDI-AVQ-2004r.
Imię:: Krzysiek
Lokalizacja: Legnica
Podziękował: 1 raz

Post autor: kobsnay »

No to super. Cel FORUM spełniony. :brawa: :brawa:
Awatar użytkownika
rufusw
Przeglądacz
Posty: 66
Rejestracja: wt mar 29, 2011 22:14
Auto:: 1,9 TDI (AVQ)/2003/BASIC
Imię:: Rafał
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 1 raz

Post autor: rufusw »

Jak najbardziej w 100% :D
CzarnaInez
Użytkownik
Posty: 176
Rejestracja: pt paź 07, 2011 09:09
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 1 raz

Post autor: CzarnaInez »

Siemanko.

Ma ktoś partnumber tego wężyka i uszczelek?
Awatar użytkownika
Maciej_F
Expert
Posty: 1161
Rejestracja: czw wrz 08, 2011 15:38
Auto:: Alhambra 7N
Imię:: Maciej
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Podziękował: 49 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Post autor: Maciej_F »

Witam dla tego silnika z ETKI mi wychodzi 1K0 612 041 H ( przewód podcisnienia z zaworem zwrotnym )


Ale i tak trzeba kupić orginał w ASO ( było trochę ponad 100 zeta ) . To i tak po WIN-ie dobiorą obowiązujący kod .
CzarnaInez
Użytkownik
Posty: 176
Rejestracja: pt paź 07, 2011 09:09
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 1 raz

Post autor: CzarnaInez »

Podziękował. Na tą chwilę założony wężyk z "motoryzacyjnego", czekam na oryginał.
rafi
Przeglądacz
Posty: 126
Rejestracja: sob wrz 10, 2011 15:29
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Sande i Vestfold

Post autor: rafi »

U mnie byl nr 1K0 612 041 GP oryginal, dostalem od reki. :)
Jak bedziesz zakladal wezyk, zwroc uwage na kruciec w vacumpompie, lubia sie luzowac. U mnie tak bylo.
VW Touran 1,9 TDI 2005r. DSG
Obrazek
Awatar użytkownika
Gregor
Zaawansowany
Posty: 379
Rejestracja: śr cze 29, 2011 20:29
Auto:: 1T1 AVQ 1.9 tdi
Imię:: Grzegorz
Lokalizacja: Sulików
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Gregor »

a ja mam problem taki ściągnąłem wężyk w raz z tym trójnikiem (łącznikiem trzy wężę dwa główne i jeden taki mały) i teraz niewiem w którą stronę ma być skierowany ten zawór jest na nim oznaczenie Motor ta strona powinna iść do serwo czy w drugą stronę
Touran Gregora

COGITO ERGO SUM
kontakt tel 697669476
Awatar użytkownika
QQRYDZA
Expert
Posty: 1861
Rejestracja: czw sie 11, 2011 14:03
Auto:: 1,9tdi
Imię:: dar
Lokalizacja: koszalin
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: QQRYDZA »

dla mnie czeski film gregor ;) ale szukalbym jakiegos zdjecia na googlach ;)
jak poczekasz to tu ktos bedzie na pewno mial ;)
[you]--->Niebieski

ZWzPD

wiadomości wysyłać proszę na e-mail darekkruk@hoga.pl
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5600
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 670 razy

Post autor: jeżu »

Gregor, Chodzi o ten przewód z zaworkiem? Kierunek powinien być oznaczony.
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Maciej_F
Expert
Posty: 1161
Rejestracja: czw wrz 08, 2011 15:38
Auto:: Alhambra 7N
Imię:: Maciej
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Podziękował: 49 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Post autor: Maciej_F »

Gregor pisze:....... jest na nim oznaczenie Motor ta strona powinna iść do serwo czy w drugą stronę

Motor czyli silnik . Pompka podciśnienia na silniku zasysa powietrze z serwa ( robi podciśnienie ) . Zasysasz powietrze w strone silnika . Możesz ustami sprawdzić w którą stonę powierze łatwiej się zasysa w tym zaworku . Ten króciec idzie na silnik .
Awatar użytkownika
Gregor
Zaawansowany
Posty: 379
Rejestracja: śr cze 29, 2011 20:29
Auto:: 1T1 AVQ 1.9 tdi
Imię:: Grzegorz
Lokalizacja: Sulików
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Gregor »

czyli nie w stronę serwa? jęzu kierunek jest oznaczony tylko niewiem co oznacza MOtor czy serwo czy tą drugą stronę Motor jest oznaczony strzałką
Ostatnio zmieniony ndz gru 23, 2012 00:29 przez Gregor, łącznie zmieniany 1 raz.
Touran Gregora

COGITO ERGO SUM
kontakt tel 697669476
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5600
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 670 razy

Post autor: jeżu »

Nie. Ma iść w kierunku pompy tandem (silnik)
Awatar użytkownika
Gregor
Zaawansowany
Posty: 379
Rejestracja: śr cze 29, 2011 20:29
Auto:: 1T1 AVQ 1.9 tdi
Imię:: Grzegorz
Lokalizacja: Sulików
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Gregor »

ok dzieki Panowie oczywiscie założyłem odwrotnie
Touran Gregora

COGITO ERGO SUM
kontakt tel 697669476
Awatar użytkownika
marcelid
____________________
____________________
Posty: 947
Rejestracja: czw lis 29, 2012 22:55
Auto:: BASIC, 1.9 TDi-BKC, 2004
Imię:: Marceli
Lokalizacja: Głogów - DGL
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: marcelid »

Witam,
dziś mi pedał (jeden) :) stwardniał.
Wcześniej zaobserwowałem sytuację, że raz na jakiś czas po hamowaniu twardniał ale wystarczyło, że kawełek się przejechałem i sprawa wracała do normy ... twardniał raczej po ostrzejszym hamowaniu :/.
Dziś z górki 90km/h i rozczarowanie przed główną drogą ale ... plecy, oparcie noga na pedał i ostre ciśnięcie i stanął ... zimny pot ale ... .
A i właśnie słyszę syczenie powietrza jak wciskam pedał, za pierwszym razem bo później od razu tempy głaz ale jak kawałek przejadę to znowu zasyczy.

No ale nic obrót i do garażu obejrzałem popatrzałem i ściągnąłem wężyk z kolankiem od serva pod zbiorniczkiem płynu (tak lekko z lewej strony pod zbiorniczkiem), silnik odpalony i ów wężyk mi zasysa i trzyma dość mocno palca, to stwierdziłem, że wężyk jest o.k.

Dodam, że póki co nie mam żadnych komunikatów na desce.

Powiedźcie mi czy celne jest moje myślenie, że padło servo ??
Czy jazda dzisiejszej nocy na uszkodzonym servie może coś więcej zniszczyć ??
Jeśli to servo to jaki jest jego numerek - na Alledrogo jest dużo i w dość rozsądnej cenie (mówię o używanych) ??

Ściągałem ten wężyk
ObrazekTEN

Mój VIN WVGZZZ1TZ4W121316
161GD030, SQ6KBO
Mój MAJONEZIK ... a to JA
ODPOWIEDZ