Strona 2 z 2

: wt sty 15, 2013 23:15
autor: arwam
Muti, zalezy nie tylko od skrzynki. zauważ że w wiekszości wymienionych aut gdzie te skrzynki wychodziły były mniejsze koła. przy wiekszych kołach masz większą prędkość. zresztę jak znajdziesz przełożenia to w ASD np na piętym biegu całkowite przełośnie masz 2,25:1 a w skrzynce na szóstce GQN 2.64:1 lub GQM 2.45:1

oznacza to że na jeden obrót koła przypada 2,45 obrotu wału korbowego.
czyli inaczej mówiąc. piątka w ASD masz obroty sinlika 2200rpm : 2,25 =977,7rpm
w szóstce dajmy na to GQM 2200rpm : 2,45 = 898rpm.

chyba teraz wiesz o czym mówię. przełożenie całkowite otrzymujesz mnożąc przez siebie wartość przełożenia głównego, i przełożenia na poszczególnym biegu.
czyli jednak jakby nie patrzeć to wychodzi jednek na to że to będzie krótksza skrzynka biegów, jej plus to drobniejsze stopniowanie, minus mniejsza rozpiętośc przełożeń.

awaria skrzyni

: śr sty 16, 2013 14:37
autor: jerzy.ka
Przeżyłem podobną historię w 2011 r. i opisywałem na forum, wnioski:
0. Mój Toran to: 1,9 TDI, BXE 77 kW, rok 2006, typ skrzyń biegów GQN.
1. Najczęściej padają nie skrzynie tylko mechanizm różnicowy.
2. Niestety usterka nie jest związana z rocznikiem, przebiegiem, czy typem skrzyni, ponoć może wystąpić częściej w samochodach, które się zakopywały w śniegu, piasku i błocie.
3. Uszkodzenia występują częściej w skrzyniach 6 biegowych , stare piątki były leprze pod względem niezawodności.
4. Co się psuje ? – drobnostka - W starych Warszawach często wysiadały mechanizmy różnicowe w identyczny sposób jak w obecnie w VW, tj. ulega zniszczeniu zabezpieczenie trzpienia, który pozycjonuje duże koło mechanizmu różnicowego. To powoduje, że trzpień może się wysunąć i uderzać o obudowę mechanizmu do zablokowania lub zniszczenia obudowy.
5. Objawy - początek nie do uchwycenia, gdy jest już za późno można usłyszeć stuki przypominające odgłos uderzenie kamienia o osłonę lub podłogę.

Ja nie zmieniałem skrzyni, naprawiłem swoją i zamontowałem. Zrobiłem do dziś ok. 20 tkm jest ok.

Re: awaria skrzyni

: śr sty 16, 2013 14:51
autor: DLUGI-74
jerzy.ka pisze:Przeżyłem podobną historię w 2011 r. i opisywałem na forum, wnioski:
0. Mój Toran to: 1,9 TDI, BXE 77 kW, rok 2006, typ skrzyń biegów GQN.
1. Najczęściej padają nie skrzynie tylko mechanizm różnicowy.
2. Niestety usterka nie jest związana z rocznikiem, przebiegiem, czy typem skrzyni, ponoć może wystąpić częściej w samochodach, które się zakopywały w śniegu, piasku i błocie.
3. Uszkodzenia występują częściej w skrzyniach 6 biegowych , stare piątki były leprze pod względem niezawodności.
4. Co się psuje ? – drobnostka - W starych Warszawach często wysiadały mechanizmy różnicowe w identyczny sposób jak w obecnie w VW, tj. ulega zniszczeniu zabezpieczenie trzpienia, który pozycjonuje duże koło mechanizmu różnicowego. To powoduje, że trzpień może się wysunąć i uderzać o obudowę mechanizmu do zablokowania lub zniszczenia obudowy.
5. Objawy - początek nie do uchwycenia, gdy jest już za późno można usłyszeć stuki przypominające odgłos uderzenie kamienia o osłonę lub podłogę.

Ja nie zmieniałem skrzyni, naprawiłem swoją i zamontowałem. Zrobiłem do dziś ok. 20 tkm jest ok.

A koszt naprawy jaki był uwzględniając rok 2001 ?

Skrzynia

: śr sty 16, 2013 15:02
autor: jerzy.ka
Koszt naprawy skrzyni ok. 1600 zł
Wymontowanie, zamontowanie ok . 250 zł
Laweta 70 zł
Naprawa we Wrocławiu z gwarancją 6 m-cy,

Zastanawiałem się nad montażem skrzyni kupionej na szrocie, ale ze względu na podobne koszty, wybrałem naprawę.

Re: Skrzynia

: śr sty 16, 2013 15:40
autor: DLUGI-74
jerzy.ka pisze:Koszt naprawy skrzyni ok. 1600 zł
Wymontowanie, zamontowanie ok . 250 zł
Laweta 70 zł
Naprawa we Wrocławiu z gwarancją 6 m-cy,

Zastanawiałem się nad montażem skrzyni kupionej na szrocie, ale ze względu na podobne koszty, wybrałem naprawę.
Z jednej strony wiesz co masz i ta gwarancja też dobra rzecz a taka ze szrotu to już loteria ...trafisz na gorszą i co :shock: koszta wymiany x2 .

: śr sty 16, 2013 20:44
autor: TOFIK_wlkp
też zmieniałem tą skrzynie przy moim poprzednim turku 1.9TDI ogólnie było to 4 lata temu a wówczas 6biegowe skrzynie do tego silnika były rarytasem, w każdym razie zapłaciłem za używkę 1900zł ale swoją musiałem oddać wiem że symbol nowej był inny pochodziła z modelu po liftingu, a tej starej za chiny nie mogłem rozebrać zęby w trybach pękały a na ciepło nie mogłem bo pod trybem było łożysko igiełkowe w plastikowym koszyczku więc był klops :?
http://obrazki.elektroda.net/32_1280943420.jpg
http://obrazki.elektroda.net/82_1280943420.jpg
http://obrazki.elektroda.net/41_1280943420.jpg

: czw paź 10, 2013 12:22
autor: Bzyku
jerzy.ka, gdzie we Wrocku napiawiałeś skrzynię? podaj namiary? polecasz ich?

Re: Padła skrzynia ... I co dalej ?

: czw lis 28, 2013 19:12
autor: chajbol
dzisiaj zmieniłem skrzynię GQN 6B na KBL 5B od seata Leona 1.9TDI 2007rok działa super biegi są długie na piątym biegu 2000t/o a prędkość 116km/h.

Re: Padła skrzynia ... I co dalej ?

: czw lis 28, 2013 20:58
autor: Domino
Opiście troche o objawach przed usterką bo zastanawiam sie czy portwel szykować :>

Re: Padła skrzynia ... I co dalej ?

: czw lis 28, 2013 21:56
autor: JBL
jerzy.ka pisze:Przeżyłem podobną historię w 2011 r. i opisywałem na forum, wnioski:

0. Mój Toran to: 1,9 TDI, BXE 77 kW, rok 2006, typ skrzyń biegów GQN.

1. Najczęściej padają nie skrzynie tylko mechanizm różnicowy.

2. Niestety usterka nie jest związana z rocznikiem, przebiegiem, czy typem skrzyni, ponoć może wystąpić częściej w samochodach, które się zakopywały w śniegu, piasku i błocie.

3. Uszkodzenia występują częściej w skrzyniach 6 biegowych , stare piątki były leprze pod względem niezawodności.

4. Co się psuje ? – drobnostka - W starych Warszawach często wysiadały mechanizmy różnicowe w identyczny sposób jak w obecnie w VW, tj. ulega zniszczeniu zabezpieczenie trzpienia, który pozycjonuje duże koło mechanizmu różnicowego. To powoduje, że trzpień może się wysunąć i uderzać o obudowę mechanizmu do zablokowania lub zniszczenia obudowy.

5. Objawy - początek nie do uchwycenia, gdy jest już za późno można usłyszeć stuki przypominające odgłos uderzenie kamienia o osłonę lub podłogę.



Ja nie zmieniałem skrzyni, naprawiłem swoją i zamontowałem. Zrobiłem do dziś ok. 20 tkm jest ok.
Witam jestem swierzym posiadaczem tourana z 07r 1.9tdi BXE i tez mam stuki nie rowno mierne jak wcisne sprzeglo stukanie ustepuje czuc minimalne dragania na pedale sprzegla wiec chce sie upewnic mniej wiecej zeby nie bylo pojade do mechanika wymieni mi dwumas z sprzeglem a to bedzie skrzynia

Re: Padła skrzynia ... I co dalej ?

: pn gru 02, 2013 11:21
autor: chajbol
Ją załoźyłem KBL 5B od seata leona i wszystko pasowało przy 2000obr jest118km/h

Re: Padła skrzynia ... I co dalej ?

: wt gru 03, 2013 17:34
autor: makaron1971
Zastanawiam się czy ta historia z piaskiem, śniegiem i błotem to często mogła się zdarzyć użytkownikowi Touran'a czy też jakiś mechanik trochę przesadził. Wiadomo że jak się zakopiesz to mechanizm różnicowy przeszkadza w odkopaniu. Czyli jedno koło się kręci i ma lekko a drugie stoi. Pewnie to wada trzpienia lub innego elementu z mechanizmu różnicowego.

Re: Padła skrzynia ... I co dalej ?

: ndz paź 22, 2017 15:59
autor: karolek_ust
Skrzynie lepiej dać do regeneracji , chyba że używaną z gwarancją rozruchową

Re: Padła skrzynia ... I co dalej ?

: ndz paź 22, 2017 16:24
autor: wesol
Ladna reklama piter.

Re: Padła skrzynia ... I co dalej ?

: ndz paź 22, 2017 16:56
autor: admin
Reklama juz usunięta ;)