Eeech szczęśliwiec U mnie Menu kończy się na □Włączony . Dalej podmenu nie mam Ale ty chyba masz kamerkę 3QO . Te dane z podmenu u siebie widziałem ale z poziomu VCDSa . Ciekawe czy z kamerki 3AA da się "wypchnąć " te dane na licznik ?
Tak, u mnie 3Q0, a na resztę ci nie odpisze. Ogólnie działa bardzo fajnie. Jechałem nówka Volvo V60 i według mojego odczucia gorzej to działało.
Robię trasy PL-DE-PL i jak system już za mnie poprawia kiere, to zjeżdżam na odpoczynek, albo zmiana kierowcy. Działa nawet z żółtymi liniami (remonty).
No tak 3Q0 to następny poziom wtajemniczenia . Ja się tylko zastanawiam jak ten system Lane Asist powinien działać . Czy można się spodziewać działania jak autopilota . Na autostradzie puścić kierownicę na trzy zdrowaśki i jeeeeedzie . Czy tylko asystent tak na prawdę możesz na chwilę puścić kierę by podrapać się po życi
Nie, jako auto pilot nie. Po krótkim czasie jest info, aby złapać kiere. Jak nie złapiesz to system wyłącza utrzymanie pasa. Jak trzymasz kiere delikatnie (ale nie wykonujesz ruchów), to na takiej autostradzie w DE jedzie "samo".
Panowie co wy kurka pierniczycie. Ludzie to czytają i że się nie da.
Ja w 4 autach na 3AA ustawiłem menu w asystentach:
-sila
-moment interwencji
-tryb pracy.
Wszystko się ustawia w adaptacjach jako wybierane z menu.
No kurła
Co do kalibracji to polecam zawsze zrobić. I nawet na 3AA.
3AA nie trzyma idealnie w osi bo takiej funkcjonalności nie ma ,można ustawić koment interwencji na wcześnie ale i tak będzie to myszkowanie od linii do linii.
Dopiero 3Q0 idealnie środkiem prowadzi ale to też po kalibracji.
Czas w którym wyłącza się asystent zależy od innych parametrów.
Jeżeli jest martwy punkt i jest dużo aut co was wyprzedza a magiel nie wykrywa kontry kierownicy to jest na razie monit na wyświetlaczu a po czasie sygnał akustyczny , następnie przy braku reakcji jest zwiekszona częstotliwość piszczyka.
Co ciekawe jak wykrywa że nie trzymasz kierownicy to już nie jedzie w osi tylko sprawdza czy nie śpisz i zaczyna myszkować jak 3AA i dopiero bo dzwonkach się wylacza. Całość trwa ok 40 sek.
Ciekawiej jest już jak mam to połączone z ACC wtedy trzyma dluzej jak jest auto przede mną i działa hamowanie ABS to już drze się piszczyk.
Jeżeli nie ma martwego punktu to działa krócej.
Co do 3Q0 to potrafi wyjechać z linii na ostrych łukach za to 3 AA w życiu tak nie zrobi tylko jak nagle odczyta linię to skręci kierą jak szalona co z perspektywy uważam za minus bo to takie tępe działanie.
Mam służbową kia cee'd 2020 i ma lane assist. Działa nieźle ale tak jakby mało inteligentnie.
Wysłane z mojego T8s przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony ndz paź 18, 2020 19:46 przez tberent, łącznie zmieniany 2 razy.
szczyku pisze:Nie, jako auto pilot nie. Po krótkim czasie jest info, aby złapać kiere. Jak nie złapiesz to system wyłącza utrzymanie pasa. Jak trzymasz kiere delikatnie (ale nie wykonujesz ruchów), to na takiej autostradzie w DE jedzie "samo".
To nie tak do końca. Czujnik kąta skrętu sprawdza opór na kierownicy w czasie gdy kamera lane assist wysyła sygnał o kontrowaniu. Jeżeli tego brak to pośrednia informacja że nie trzymasz kiery. Dopiero w mk8 i reszcie gdzie jest kierownica pojemnościowa nie da się jechać nie trzymając rąk na niej. Ja teraz jak coś to wkładam butelek z połową wody i wio.
tberent pisze:Panowie co wy kurka pierniczycie. Ludzie to czytają i że się nie da.
Ja w 4 autach na 3AA ustawiłem menu w asystentach:
-sila
-moment interwencji
-tryb pracy.
Wszystko się ustawia w adaptacjach jako wybierane z menu.
aż poszedłem wpiąć się do auta. Lista adaptacji bardzo długa.
Na każdej opcji odmowa dostępu.
Ło się da . Zadzieram kiece i lecę z kabelkiem do samochodu . Zobaczymy czy mój 12.12 poradzi sobie z tą adaptacją .
Nooooo ja też po nocnych manewrach w adaptahcjach (10) . Powynajdowałem wszystkie bloki gdzie bywało ......KOMBI . Pozmieniałem iii i są wszystkie 3 podmenu .
Jest co przewijać na liczniku .
Hmmm idąc za ciosem może w innych sterownikach też znajdą się takie ......KOMBI
To menu da się ustawić nawet na prehistorycznej już kamerze 3C0 (z Passata CC/Passata B6).
W przypadku kamery 3C0.907.217 wystarczy zmienić ustawienia adaptacji w kanałach 4-8 ale jak wspomniałem, to prehistoria.
W 3AA są/powinny być takie opcje: Front-/Vorfeldkamera -->Anpassung-->Eingriffszeitpunkt -> Selection over Kombi
Front-/Vorfeldkamera -->Anpassung-->HCA_Warning-intensity -> Selection over Kombi
Front-/Vorfeldkamera -->Anpassung-->HCA_ON-State -> Selection over Kombi
Samo działanie jest chyba jak opisywane wyżej w przypadku 3AA - od linii do linii i w zasadzie bez ostrzeżenia się potrafi wyłączyć. Jak sama nazwa wskazuje to tylko asystent, nie autopilot.
Krótki filmik z działaniem, pod koniec jedna kontra była przez Lane Assist (17 sek), druga to już moja ingerencja (19 sek).
Ja teraz będę chyba przechodził na 3AA ale to tylko dlatego, że chcę uruchomić Light Assist.
tberent pisze:Panowie co wy kurka pierniczycie. Ludzie to czytają i że się nie da.
Ja w 4 autach na 3AA ustawiłem menu w asystentach:
-sila
-moment interwencji
-tryb pracy.
Wszystko się ustawia w adaptacjach jako wybierane z menu.
Sprawdziłem działanie na każdej opcji. Działa to tylko jako informacja nic więcej, żadnego drgania na kierownicy, przekracza linie, nawet dźwiękiem nie informuje o przekroczeniu linii.
Ot taki asystent.
Ostatnio zmieniony wt paź 20, 2020 19:01 przez cirek, łącznie zmieniany 3 razy.
tberent pisze:Panowie co wy kurka pierniczycie. Ludzie to czytają i że się nie da.
Ja w 4 autach na 3AA ustawiłem menu w asystentach:
-sila
-moment interwencji
-tryb pracy.
Wszystko się ustawia w adaptacjach jako wybierane z menu.
Sprawdziłem działanie na każdej opcji. Działa to tylko jako informacja nic więcej, żadnego drgania na kierownicy, przekracza linie, nawet dźwiękiem nie informuje o przekroczeniu linii.
Ot taki asystent.
No to zakładam złego operatora. I montaż kamery z tylka lub bez kalibracji.
W 3AA bardzo dobrze działa trzymanie w pasie ruchu tylko jest to myszkowanie.
Sygnalizacja dźwiękowa działa jak samochód wykryje że nie ma reakcji kierowcy.
Drgania tylko w połączeniu z side assist