Strona 2 z 4

: pn sty 07, 2013 21:00
autor: Cesarz
co do czepiania sie...
aprinsr pisze:niż opona napełniona tlenem.
to gratuluje tym co napełniaja opony tlenem :hahaha:
-przy oponie napompowanej azotem nie występuje zużycie warstwy butylowej i karkasu, w przeciwieństwie do opony napompowanej powietrzem, co jest szczególnie istotne dla procesu bieżnikowania. "
mysle ze predzej zjade opony od kiepskiej drogi jak od korozji tlenowej... :>

: pn sty 07, 2013 21:07
autor: Piotr1979
Jak dla mnie azot w oponach to fanaberia. A ktoś sprawdzał czy czystym azotem pompują koła lub ile jest azotu w azocie? :). Poza tym w fabryce VW azotu do opon nie pompują. Rozumiem - ekonomia, ale na innych rzeczach też by się dało zaoszczędzić.
PZDR

: ndz sty 13, 2013 17:35
autor: cheles
Teoria jest zawsze dobra, ale w praktyce na na naszych drogach może się nie sprawdzić. Naukowe badania swoją drogą, a nasze drogi swoją.

: pn lut 04, 2013 23:25
autor: berek
ja napiszę tak: jak ktoś dużo jeździ to myslę ze powinien zainwestowac w azota.

przede wszystkim - koło napompowane azotem nie ma tak dużych wahań ciśnienia w zależności od pory roku co zwykłym powietrzem, które w 80% tez zawiera azot, tylko 80% :)

: czw lut 07, 2013 11:20
autor: seba244
berek pisze:
przede wszystkim - koło napompowane azotem nie ma tak dużych wahań ciśnienia w zależności od pory roku co zwykłym powietrzem
I to jest tylko jedyny plus pompowania azotem..

: czw mar 21, 2013 09:23
autor: sirtomash
To ja jeszcze dodam swoje przemyślenia, mogą być błędne:

1. Powietrze zawiera około 78% Azotu - więc zysk jest na poziomie 20 %
2. Opona nie jest pompowana w próżni i już po założeniu na felgę zawiera powietrze o ciśnieniu takim jak w warsztacie, czyli 1 atmosfery. Pompujemy coś do około 2,2 - więc ilość "Azotu w Oponie" dodatkowo spada

Re: Poradnik warsztatowy czyli jak się nie dać oszukać.

: pn mar 16, 2015 11:40
autor: Blupol
Wymieniam za niedługo opnki (nówki Pirelli) i w cenie będę miał pompowanie azotem.
Dosyć sceptycznie do tego podchodzę, ale jak jest "w cenie" to czemu nie ? :)
Poza tym:
przeprowadzone badania wykazały, że zmniejszenie ilości powietrza w oponie o 6% wydłuża jej żywotność nawet o 22%.

Czytaj więcej na: http://www.autocentrum.pl/awc/motoblogi ... z3UXXiYZhP
Pewnie są zalety, wadą jest koszt. Tylko i wyłącznie.
Czy warto? Przekonam się po kilku miesiącach jazdy.

Re: Poradnik warsztatowy czyli jak się nie dać oszukać.

: pn mar 16, 2015 15:38
autor: dexter23pl
ja też bym chciał napompować swoje letnie azotem. powietrze bardzo rożnie reaguje na temperatury.
pompowałem na wiosnę aw lato manometr pokazywał 3bary , spuściłem na 2.1 , a na jesień jadę i coś tak dziwnie patrze a tam 4 koła 1.7.
wiec w czasie jak sa letnie trzeba sprawdzać 3 razy ciśnienie.

Re: Poradnik warsztatowy czyli jak się nie dać oszukać.

: czw kwie 30, 2015 12:15
autor: Pilec
witam, czy ma ktoś może namiary na dobry warsztat w gdyni lub okolicach?

Re: Poradnik warsztatowy czyli jak się nie dać oszukać.

: pt maja 01, 2015 08:37
autor: Cesarz
Pilec pisze:witam, czy ma ktoś może namiary na dobry warsztat w gdyni lub okolicach?
Poszukaj w necie VAG BAUER SERVICE ma warsztat na Pogorzu

Re: Poradnik warsztatowy czyli jak się nie dać oszukać.

: pt maja 01, 2015 17:43
autor: Pilec
dzieki wielkie

Re: Poradnik warsztatowy czyli jak się nie dać oszukać.

: czw lip 16, 2015 22:21
autor: pepasy
Witam,

Panowie czy macie jakiś warsztat warty polecenia w okolicach Szczecina? Możecie napisać ewentualnie który ASO w Szczecinie lepszy? Mam do zrobienia serwis i kilka rzeczy do sprawdzenia.

Re: Poradnik warsztatowy czyli jak się nie dać oszukać.

: śr wrz 02, 2015 10:00
autor: lukspeed
Witam,
Poszukuje jakiegoś majstra elektryka elektronika-rzeszów w celu zainstalowania czujników cofania(dołożonej instalacji-nie org.), może macie jakiś sprawdzonych fachowców i możecie polecić

Re: Poradnik warsztatowy czyli jak się nie dać oszukać.

: śr wrz 02, 2015 10:25
autor: rzutnik
lukspeed pisze:Witam,
Poszukuje jakiegoś majstra elektryka elektronika-rzeszów w celu zainstalowania czujników cofania(dołożonej instalacji-nie org.), może macie jakiś sprawdzonych fachowców i możecie polecić
Ostatnio zakładałem zestaw dedykowany przód+tył PDC+OPS. Nie jest to jakaś trudna rzecz tylko trochę czasochłonna - ściąganie zderzaków, plastików w celu przeciągnięcia kabli - oczywiście jeśli chcesz to zrobić ładnie i porządnie pochować kable, a nie tylko upchnąć aby ich nie było widać. Jeśli tylko masz to "coś" z majsterkowicza to sobie sam poradzisz. Opisy montażu są nawet na forum.

Re: Poradnik warsztatowy czyli jak się nie dać oszukać.

: śr wrz 02, 2015 12:06
autor: lukspeed
:-) mam lewe ręce do majsterkowania a boje się popsuć wiec chce dać to fachowcowi co by coś nie popsuć (nie poszła instalacja z dymem):D