Przeróbka lamp na Bi-Led

Miejsce do prezentowania własnych modyfikacji - co ulepszyliśmy, usprawniliśmy i chcemy podzielić się tym z innymi.
szczyku
____________________
____________________
Posty: 812
Rejestracja: wt gru 12, 2017 22:44
Auto:: Sharan 7N, CFFB, 2010
Imię:: Marcin
Lokalizacja: FZ
Podziękował: 55 razy
Otrzymał podziękowań: 39 razy

Re: Przeróbka lamp na Bi-Led

Post autor: szczyku »

Panowie, przy zwykłych lampach się zgodzę co piszecie tzn. wsadzenie soczewki biled do lamp halogenowych. Ale jeżeli wezmę lampy bixen, wywalę soczewkę i w jej miejsce wsadzę soczewkę biled, to nie ma szans zeby ktoś się pokapował.

Co do ledow, jak to wygląda w przypadku poziomowania i spryskow? Dużo nowych auto wyposażona w ledy nie posiada w/w urządzenia.
Awatar użytkownika
karolek_ust
Specjalista
Posty: 517
Rejestracja: pn kwie 29, 2013 19:27
Auto:: Jetta A2
Imię:: Karol
Lokalizacja: Sweden/PUCK
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 94 razy

Re: Przeróbka lamp na Bi-Led

Post autor: karolek_ust »

szczyku pisze:Panowie, przy zwykłych lampach się zgodzę co piszecie tzn. wsadzenie soczewki biled do lamp halogenowych. Ale jeżeli wezmę lampy bixen, wywalę soczewkę i w jej miejsce wsadzę soczewkę biled, to nie ma szans zeby ktoś się pokapował.

Co do ledow, jak to wygląda w przypadku poziomowania i spryskow? Dużo nowych auto wyposażona w ledy nie posiada w/w urządzenia.
Nowe auta z ledami tak jak np. Mercedes nie mają spyskow ale poziomowanie jest i każda lampa musi mieć nie ma już aut z pędem. I pokrętłem do regulacji.

OK wsadzisz w lampę Xenon soczewkę Led. A na lampie jaka masz homologacje że masz Xenon zgodnie z tym auto musi być wyposażone w samopoziomujące systemy regulacji oraz system czyszczący klosz reflektora wysokociśnieniowy.
Vento - Golf III - Astra G - Toledo 1M - Passat B5FL - Touran 1T1 - Jetta A2 - Touran 1T3 - A4 B8 -
Awatar użytkownika
tberent
Zaawansowany
Posty: 452
Rejestracja: pn kwie 04, 2016 08:01
Auto::
Imię::
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy

Re: Przeróbka lamp na Bi-Led

Post autor: tberent »

Spryskiwaczy nie musi być jak jest eko xenon. Pierwszy to wprowadził mercedes chyba w 2015 roku .?
Jest limit od ilości lumenów chyba.


Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4953
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: Przeróbka lamp na Bi-Led

Post autor: wesol »

Kolega myśli że przy ekspertyzie to pracują durnie i się nie pokapuja. Wiem że każdy się uważa za cwaniaka ale i policja nie jest głupia. To że teraz nie ścigają za lampki itp to nie znaczy że tego nie widzą. Jeszcze z 10-15 lat wstecz to ścigali za wszystko co ledowe w aucie. Dioda w halogenów czy na spryskiwaczu to już kolegę z osiedla zgarniali.
Ktoś tu chyba pisał że w Norwegii jak chcesz wstawić większe hamulce w aucie to musisz udowadniać nawet pochodzenie części
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
szczyku
____________________
____________________
Posty: 812
Rejestracja: wt gru 12, 2017 22:44
Auto:: Sharan 7N, CFFB, 2010
Imię:: Marcin
Lokalizacja: FZ
Podziękował: 55 razy
Otrzymał podziękowań: 39 razy

Re: Przeróbka lamp na Bi-Led

Post autor: szczyku »

Przerobienie lamp w golf2 na soczewki, a podmiana soczewki w lampie z soczewką (nawet nie będzie widać różnicy), uważam ze do ekspertyzy nawet nie dojdzie. Taki tylko domysł.
Olek.
Posty: 3
Rejestracja: czw lis 29, 2018 16:48
Auto:: 1T1 R32
Imię:: Olek
Lokalizacja: GD

Re: Przeróbka lamp na Bi-Led

Post autor: Olek. »

szczyku pisze:Przerobienie lamp w golf2 na soczewki, a podmiana soczewki w lampie z soczewką (nawet nie będzie widać różnicy), uważam ze do ekspertyzy nawet nie dojdzie. Taki tylko domysł.
OK ale kolega pisze ze ma lampy h7 jak ma kupić bixenon i osprzęt by go rozebrać i zrobić bi led to jakiś Sens wyda na lampy ok 2.000 kup soczewki bi led 500 do tego samopozimowanie i wyjdzie mu już ponad 3000 , a tu chodzi by to zrobić tanim kosztem . Oem bixenon swieci bardzo dobrze to jaki sens go rozbierać , a jak ktoś to ma robić pierwszy raz tomodwazna osoba by lampe za 1000 rozkleic z myślą ze albo się uda albo nie . Zwykła lampe kupisz dwie i możesz się bawić nawet angliki jak i tak przerabiasz .

Do golfa 2 czy podobnych tez zrobisz prawie legalnie poza homologacja lampy ale samopoziomowanie spryskiwacze dołożysz bez problemu , tylko problem będzie homologacja na kloszu .
Awatar użytkownika
tberent
Zaawansowany
Posty: 452
Rejestracja: pn kwie 04, 2016 08:01
Auto::
Imię::
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy

Re: Przeróbka lamp na Bi-Led

Post autor: tberent »

https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Homologacja

Poczytać i zrozumieć.


Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
tigwelder
Przeglądacz
Posty: 82
Rejestracja: pt paź 19, 2018 18:14
Auto:: 1T3, 1.6TDI, 2012
Imię:: Maniek
Lokalizacja: Słubice FSL
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Przeróbka lamp na Bi-Led

Post autor: tigwelder »

https://m.aliexpress.com/item/328169656 ... 3351076057

Znalazłem nawet ramki pod soczewki.
poaa1hd
____________________
____________________
Posty: 146
Rejestracja: pt mar 25, 2016 10:24
Auto:: Touran 2.0TDI CFJB 2014
Imię:: Andrzej
Lokalizacja: Haugesund/Miedzyzdroje
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Przeróbka lamp na Bi-Led

Post autor: poaa1hd »

Spryski i samo poziomowanie musza mieć lampy dające ponad 2000 lumenów nie ważne czy to xenon czy zwykła żarówka. Standardowy xenon ma 35 watt i daje dużo więcej światła niż 2000 lumenów dla tego taki zestaw jest potrzebny ale na potrzeby no może raczej na cięcie kosztów wyposażenia auta w systemy poziomowania i mycia lamp stworzono xenon 25 watt który daje ciut poniżej 2000 lumenów i już tych systemów nie potrzebuje. Tesla w modelu S takie stosuje. Nie zmienia to faktu ze klosz lampy musi być przystosowany do źródła światła bo też w jakiś sposób je rozprasza i tu głównie o homologacje chodzi ze lampa jest przystosowana wiec nawet jak w bixenon wstawisz biled może widać tego nie będzie ale jak ktoś się uprze to kiszka. Osram wypuścił nawet taki retrofit do audi A4 B7 dla zwykłych lamp halogenowych lampy xenon z drl tylko właśnie te słabsze więc w pełni legalne bez przerabiania i dokładania spryskiwaczy i samo poziomowania.
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4953
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: Przeróbka lamp na Bi-Led

Post autor: wesol »

Waty nie są odzwierciedleniem. To i tak te 35 Wat że tak powiem energii pobieranej przez palnik. Inne napięcie inne natężenie. Z tym że sprawność przetwornicy też się liczy i suma summarum pobór na zasilaniu pierwotnym to też wyjdzie coś koło 45 Wat. Z pomiarów laboratoryjnych też dość często wynika że te żarówki np H7 wcale nie mają 55 Wat. Dość często po 42 lub 44 waty. Już dobry rekordzistą ma 48-49 Wat. Z 55 watami się nie spotkałem.
Jak to jest z tym poziomowaniem i spryskaniu to tak naprawdę ciort wie. Wyraźnych przepisów brak. Też one nie wprowadzone były odrazu w latach powiedzmy 2000-2005 gdzie ksenon raczkował. Pamiętam że sprzedawaliśmy corsy z ori xenonami a poziomowania nie posiadały i to było w latach 2010-2011 aczkolwiek liczy się data uzyskanie homologacji na dany model auta. Sens w tym co piszesz jakiś jest ale podstaw prawnych nie idzie dorwac nigdzie.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
karolek_ust
Specjalista
Posty: 517
Rejestracja: pn kwie 29, 2013 19:27
Auto:: Jetta A2
Imię:: Karol
Lokalizacja: Sweden/PUCK
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 94 razy

Re: Przeróbka lamp na Bi-Led

Post autor: karolek_ust »

Tylko nie zmienia to faktu, że lampa nadal będzie bez homologacji. Tesle nie jedna robiłem w SE i czy bixenon czy Full Led i nie mają spryskiwaczy. Ale lampa posiada homologacje. A w touranie na. Kloszu lampy będzie homologacja na. Żarówkę halogenowa. I jakby nie było czy założysz tzw eko Xenon spryski samopoziomowanie. To i tak nie dopuszczona do ruchu lampa.
Vento - Golf III - Astra G - Toledo 1M - Passat B5FL - Touran 1T1 - Jetta A2 - Touran 1T3 - A4 B8 -
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4953
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: Przeróbka lamp na Bi-Led

Post autor: wesol »

Oczewiscie. Też to zawsze mówię że lamp nie wolno ani przerabiać samemu ani zakładać żarówek innych jak te z homologacja do danej lampy. i tu nic nie pomoże.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
CZECHU
Kandydat
Posty: 6
Rejestracja: ndz wrz 08, 2019 11:37
Auto:: Caddy 2k5fl 2,0 2016
Imię:: Czesław
Lokalizacja: Kielce

Re: Przeróbka lamp na Bi-Led

Post autor: CZECHU »

Pomijając oczywiste wymogi homologacji, i to że halogenowa żarówka nie pasuje w miejsce żarnika,
to czy włożenie zwykłej żarówki halogenowej do oryginalnej lampy na soczewce (xenonu) oświetli lepiej drogę jak zwykła lampa z odbłyśnikiem ?
Chodzi o konstrukcję lampy i rozproszenie światła
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4953
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: Przeróbka lamp na Bi-Led

Post autor: wesol »

Myślę że nie. A przynajmniej nie zawsze. Wszelkie przeszkody dla światła jak szkła soczewek itp to powodują jakieś tam słabsze przejście tej wiązki. Czemu kolega przerabia unas w Szczecinie lunety myśliwskie i soczewki tam teraz daje z kryształu górskiego, wypełnia azotem by nie parowało itd. żeby była lepsza przenikliwość. Po mojemu to w lampach nieraz producenci przeginają palę. Robią te lampy małe, niskie to z czego to światło ma tam lecieć. Duży reflektor na tej samej żarówce lepiej oświetli. Mam taki zamysł zrobienia lampki z halogenu oraz akumulatora motocyklowego. Takie hobbit z dzieciństwa z lampkami itp tyle że na bateryjki i żaróweczki jak od roweru to słabo świeci i krótko.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
CZECHU
Kandydat
Posty: 6
Rejestracja: ndz wrz 08, 2019 11:37
Auto:: Caddy 2k5fl 2,0 2016
Imię:: Czesław
Lokalizacja: Kielce

Re: Przeróbka lamp na Bi-Led

Post autor: CZECHU »

wesol pisze: Wszelkie przeszkody dla światła jak szkła soczewek itp to powodują jakieś tam słabsze przejście tej wiązki
Ma to sens, myślałem że soczewka bardziej skupia snop światła i kieruje na drogę,
W moim Caddy mam zwykłe lampy i oświetlają wszystko dookoła tyko nie drogę :omatko:
tzn takie jest wrażenie z za kierownicy, nie przeszkadza to przy normalnych warunkach atmosferycznych, ale jazda podczas deszczu czy w ciemnym lesie nie nalezy do przyjemności :(
No cóż pozostaje mi tylko montaż lamp xenon+hid-y 4300K i jazda na nielegalu :hahaha:
ODPOWIEDZ