Strona 2 z 3
Re: Przeróbka lamp na Bi-Led
: śr lut 20, 2019 21:34
autor: szczyku
Panowie, przy zwykłych lampach się zgodzę co piszecie tzn. wsadzenie soczewki biled do lamp halogenowych. Ale jeżeli wezmę lampy bixen, wywalę soczewkę i w jej miejsce wsadzę soczewkę biled, to nie ma szans zeby ktoś się pokapował.
Co do ledow, jak to wygląda w przypadku poziomowania i spryskow? Dużo nowych auto wyposażona w ledy nie posiada w/w urządzenia.
Re: Przeróbka lamp na Bi-Led
: śr lut 20, 2019 22:00
autor: karolek_ust
szczyku pisze:Panowie, przy zwykłych lampach się zgodzę co piszecie tzn. wsadzenie soczewki biled do lamp halogenowych. Ale jeżeli wezmę lampy bixen, wywalę soczewkę i w jej miejsce wsadzę soczewkę biled, to nie ma szans zeby ktoś się pokapował.
Co do ledow, jak to wygląda w przypadku poziomowania i spryskow? Dużo nowych auto wyposażona w ledy nie posiada w/w urządzenia.
Nowe auta z ledami tak jak np. Mercedes nie mają spyskow ale poziomowanie jest i każda lampa musi mieć nie ma już aut z pędem. I pokrętłem do regulacji.
OK wsadzisz w lampę Xenon soczewkę Led. A na lampie jaka masz homologacje że masz Xenon zgodnie z tym auto musi być wyposażone w samopoziomujące systemy regulacji oraz system czyszczący klosz reflektora wysokociśnieniowy.
Re: Przeróbka lamp na Bi-Led
: śr lut 20, 2019 22:02
autor: tberent
Spryskiwaczy nie musi być jak jest eko xenon. Pierwszy to wprowadził mercedes chyba w 2015 roku .?
Jest limit od ilości lumenów chyba.
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Re: Przeróbka lamp na Bi-Led
: śr lut 20, 2019 22:17
autor: wesol
Kolega myśli że przy ekspertyzie to pracują durnie i się nie pokapuja. Wiem że każdy się uważa za cwaniaka ale i policja nie jest głupia. To że teraz nie ścigają za lampki itp to nie znaczy że tego nie widzą. Jeszcze z 10-15 lat wstecz to ścigali za wszystko co ledowe w aucie. Dioda w halogenów czy na spryskiwaczu to już kolegę z osiedla zgarniali.
Ktoś tu chyba pisał że w Norwegii jak chcesz wstawić większe hamulce w aucie to musisz udowadniać nawet pochodzenie części
Re: Przeróbka lamp na Bi-Led
: czw lut 21, 2019 11:38
autor: szczyku
Przerobienie lamp w golf2 na soczewki, a podmiana soczewki w lampie z soczewką (nawet nie będzie widać różnicy), uważam ze do ekspertyzy nawet nie dojdzie. Taki tylko domysł.
Re: Przeróbka lamp na Bi-Led
: czw lut 21, 2019 12:57
autor: Olek.
szczyku pisze:Przerobienie lamp w golf2 na soczewki, a podmiana soczewki w lampie z soczewką (nawet nie będzie widać różnicy), uważam ze do ekspertyzy nawet nie dojdzie. Taki tylko domysł.
OK ale kolega pisze ze ma lampy h7 jak ma kupić bixenon i osprzęt by go rozebrać i zrobić bi led to jakiś Sens wyda na lampy ok 2.000 kup soczewki bi led 500 do tego samopozimowanie i wyjdzie mu już ponad 3000 , a tu chodzi by to zrobić tanim kosztem . Oem bixenon swieci bardzo dobrze to jaki sens go rozbierać , a jak ktoś to ma robić pierwszy raz tomodwazna osoba by lampe za 1000 rozkleic z myślą ze albo się uda albo nie . Zwykła lampe kupisz dwie i możesz się bawić nawet angliki jak i tak przerabiasz .
Do golfa 2 czy podobnych tez zrobisz prawie legalnie poza homologacja lampy ale samopoziomowanie spryskiwacze dołożysz bez problemu , tylko problem będzie homologacja na kloszu .
Re: Przeróbka lamp na Bi-Led
: czw lut 21, 2019 13:02
autor: tberent
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Homologacja
Poczytać i zrozumieć.
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Re: Przeróbka lamp na Bi-Led
: sob mar 23, 2019 16:31
autor: tigwelder
Re: Przeróbka lamp na Bi-Led
: sob mar 23, 2019 22:38
autor: poaa1hd
Spryski i samo poziomowanie musza mieć lampy dające ponad 2000 lumenów nie ważne czy to xenon czy zwykła żarówka. Standardowy xenon ma 35 watt i daje dużo więcej światła niż 2000 lumenów dla tego taki zestaw jest potrzebny ale na potrzeby no może raczej na cięcie kosztów wyposażenia auta w systemy poziomowania i mycia lamp stworzono xenon 25 watt który daje ciut poniżej 2000 lumenów i już tych systemów nie potrzebuje. Tesla w modelu S takie stosuje. Nie zmienia to faktu ze klosz lampy musi być przystosowany do źródła światła bo też w jakiś sposób je rozprasza i tu głównie o homologacje chodzi ze lampa jest przystosowana wiec nawet jak w bixenon wstawisz biled może widać tego nie będzie ale jak ktoś się uprze to kiszka. Osram wypuścił nawet taki retrofit do audi A4 B7 dla zwykłych lamp halogenowych lampy xenon z drl tylko właśnie te słabsze więc w pełni legalne bez przerabiania i dokładania spryskiwaczy i samo poziomowania.
Re: Przeróbka lamp na Bi-Led
: ndz mar 24, 2019 01:14
autor: wesol
Waty nie są odzwierciedleniem. To i tak te 35 Wat że tak powiem energii pobieranej przez palnik. Inne napięcie inne natężenie. Z tym że sprawność przetwornicy też się liczy i suma summarum pobór na zasilaniu pierwotnym to też wyjdzie coś koło 45 Wat. Z pomiarów laboratoryjnych też dość często wynika że te żarówki np H7 wcale nie mają 55 Wat. Dość często po 42 lub 44 waty. Już dobry rekordzistą ma 48-49 Wat. Z 55 watami się nie spotkałem.
Jak to jest z tym poziomowaniem i spryskaniu to tak naprawdę ciort wie. Wyraźnych przepisów brak. Też one nie wprowadzone były odrazu w latach powiedzmy 2000-2005 gdzie ksenon raczkował. Pamiętam że sprzedawaliśmy corsy z ori xenonami a poziomowania nie posiadały i to było w latach 2010-2011 aczkolwiek liczy się data uzyskanie homologacji na dany model auta. Sens w tym co piszesz jakiś jest ale podstaw prawnych nie idzie dorwac nigdzie.
Re: Przeróbka lamp na Bi-Led
: ndz mar 24, 2019 07:19
autor: karolek_ust
Tylko nie zmienia to faktu, że lampa nadal będzie bez homologacji. Tesle nie jedna robiłem w SE i czy bixenon czy Full Led i nie mają spryskiwaczy. Ale lampa posiada homologacje. A w touranie na. Kloszu lampy będzie homologacja na. Żarówkę halogenowa. I jakby nie było czy założysz tzw eko Xenon spryski samopoziomowanie. To i tak nie dopuszczona do ruchu lampa.
Re: Przeróbka lamp na Bi-Led
: ndz mar 24, 2019 08:16
autor: wesol
Oczewiscie. Też to zawsze mówię że lamp nie wolno ani przerabiać samemu ani zakładać żarówek innych jak te z homologacja do danej lampy. i tu nic nie pomoże.
Re: Przeróbka lamp na Bi-Led
: pn paź 07, 2019 23:42
autor: CZECHU
Pomijając oczywiste wymogi homologacji, i to że halogenowa żarówka nie pasuje w miejsce żarnika,
to czy włożenie zwykłej żarówki halogenowej do oryginalnej lampy na soczewce (xenonu) oświetli lepiej drogę jak zwykła lampa z odbłyśnikiem ?
Chodzi o konstrukcję lampy i rozproszenie światła
Re: Przeróbka lamp na Bi-Led
: śr paź 09, 2019 06:39
autor: wesol
Myślę że nie. A przynajmniej nie zawsze. Wszelkie przeszkody dla światła jak szkła soczewek itp to powodują jakieś tam słabsze przejście tej wiązki. Czemu kolega przerabia unas w Szczecinie lunety myśliwskie i soczewki tam teraz daje z kryształu górskiego, wypełnia azotem by nie parowało itd. żeby była lepsza przenikliwość. Po mojemu to w lampach nieraz producenci przeginają palę. Robią te lampy małe, niskie to z czego to światło ma tam lecieć. Duży reflektor na tej samej żarówce lepiej oświetli. Mam taki zamysł zrobienia lampki z halogenu oraz akumulatora motocyklowego. Takie hobbit z dzieciństwa z lampkami itp tyle że na bateryjki i żaróweczki jak od roweru to słabo świeci i krótko.
Re: Przeróbka lamp na Bi-Led
: czw paź 10, 2019 22:22
autor: CZECHU
wesol pisze: Wszelkie przeszkody dla światła jak szkła soczewek itp to powodują jakieś tam słabsze przejście tej wiązki
Ma to sens, myślałem że soczewka bardziej skupia snop światła i kieruje na drogę,
W moim Caddy mam zwykłe lampy i oświetlają wszystko dookoła tyko nie drogę
tzn takie jest wrażenie z za kierownicy, nie przeszkadza to przy normalnych warunkach atmosferycznych, ale jazda podczas deszczu czy w ciemnym lesie nie nalezy do przyjemności

No cóż pozostaje mi tylko montaż lamp xenon+hid-y 4300K i jazda na nielegalu
