Sprężarka klimatyzacji nie załącza sie ( Climatronic 2015 )
- tberent
- Zaawansowany
- Posty: 452
- Rejestracja: pn kwie 04, 2016 08:01
- Auto::
- Imię::
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 35 razy
Re: Sprężarka klimatyzacji nie załącza sie ( Climatronic 201
Podłącz manometry. Zobacz na wyłączonym silniku ale który chwile stał trochę. Na wylączonym maja byc rowne. Po odpaleniu powinny się rozjechac.
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
- remi10
- Przeglądacz
- Posty: 145
- Rejestracja: sob maja 21, 2011 11:07
- Auto:: Touran 2.0 TDI 12/2014
- Imię:: Remi
- Lokalizacja: warszawa
- Podziękował: 36 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Sprężarka klimatyzacji nie załącza sie ( Climatronic 201
Czy ktoś z was wie jakie jest prawidłowe ciśnienie w układzie bez włączenia silnika ? Na niskim j wysokim ? ( Ssącym, tłocznym) ?
- tinware
- Zaawansowany
- Posty: 313
- Rejestracja: sob gru 08, 2018 22:12
- Auto:: 1T1 1.6MPI BSE LPG
- Imię:: Kamil
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 23 razy
Re: Sprężarka klimatyzacji nie załącza sie ( Climatronic 201
Jak już wiele razy pisaliśmy na tym forum, czasy sprawdzania bezpieczników w elektryce samochodowej minęły dziesiątki lat temu. Ze swojej strony mogę powiedzieć, że warto zajrzeć w sterownik klimatyzacji i sprawdzić w nim status sprężarki.
Przykład dla sterownika 1K0 907 044 BH: 0 = Spręzarka włączona
1 = Sprężarka wyłączona: zbyt wysokie ciśnienie czynnika chłodniczego (powyżej 32 barów)
2 = Sprężarka wyłączona: awaria dmuchawy lub zbyt niskie napięcie dmuchawy (poniżej 3V)
3 = Sprężarka wyłączona: zbyt niskie ciśnienie czynnika chłodniczego (poniżej 2 barów)
5 = Sprężarka wyłączona: praca silnika nie została wykryta (czas pracy silnika mniej niż 4 sekundy)
6 = Sprężarka wyłączona: tryb ekonomiczny włączony (ECON)
7 = Sprężarka wyłączona: panelu sterowania nawiewami wyłączony (OFF)
8 = Sprężarka wyłączona: temperatura na zewnątrz zbyt niska (poniżej 3°C)
10 = Sprężarka wyłączona: zbyt niskie napięcie zasilania
11 = Sprężarka wyłączona: zbyt wysoka temperatura płynu chłodzącego (powyżej 118°C)
12 = Sprężarka wyłączona: odcięcie za pomocą modułu sterującego silnika (ECM)
13 = Sprężarka wyłączona: napięcie zasilania zbyt wysokie (około 17V)
14 = Sprężarka wyłączona: zbyt niska temperatura parownika (ryzyko oblodzenia)
15 = Sprężarka wyłączona: nieprawidłowe kodowanie modułu sterującego
16 = Sprężarka wyłączona: sygnał aktywacji uszkodzony (krótki lub otwarty)
17 = Sprężarka wyłączona: nieprawdopodobny sygnał z czujnika ciśnienia czynnika chłodniczego
Przykład dla sterownika 1K0 907 044 BH: 0 = Spręzarka włączona
1 = Sprężarka wyłączona: zbyt wysokie ciśnienie czynnika chłodniczego (powyżej 32 barów)
2 = Sprężarka wyłączona: awaria dmuchawy lub zbyt niskie napięcie dmuchawy (poniżej 3V)
3 = Sprężarka wyłączona: zbyt niskie ciśnienie czynnika chłodniczego (poniżej 2 barów)
5 = Sprężarka wyłączona: praca silnika nie została wykryta (czas pracy silnika mniej niż 4 sekundy)
6 = Sprężarka wyłączona: tryb ekonomiczny włączony (ECON)
7 = Sprężarka wyłączona: panelu sterowania nawiewami wyłączony (OFF)
8 = Sprężarka wyłączona: temperatura na zewnątrz zbyt niska (poniżej 3°C)
10 = Sprężarka wyłączona: zbyt niskie napięcie zasilania
11 = Sprężarka wyłączona: zbyt wysoka temperatura płynu chłodzącego (powyżej 118°C)
12 = Sprężarka wyłączona: odcięcie za pomocą modułu sterującego silnika (ECM)
13 = Sprężarka wyłączona: napięcie zasilania zbyt wysokie (około 17V)
14 = Sprężarka wyłączona: zbyt niska temperatura parownika (ryzyko oblodzenia)
15 = Sprężarka wyłączona: nieprawidłowe kodowanie modułu sterującego
16 = Sprężarka wyłączona: sygnał aktywacji uszkodzony (krótki lub otwarty)
17 = Sprężarka wyłączona: nieprawdopodobny sygnał z czujnika ciśnienia czynnika chłodniczego
Ostatnio zmieniony śr kwie 24, 2019 08:52 przez tinware, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zaawansowany
- Posty: 354
- Rejestracja: czw wrz 22, 2016 15:13
- Auto:: 1T2 2.0TDI
- Imię:: VWariaT
- Podziękował: 13 razy
- Otrzymał podziękowań: 55 razy
Re: Sprężarka klimatyzacji nie załącza sie ( Climatronic 201
Pisałem PW i post się wkradł w temat. Proszę o usunięcie 

Był: 1T2 -> Z czerni wyłonił się początek....
Jest: Citroen DS5 Sport Chic 'Denon
Jest: Citroen DS5 Sport Chic 'Denon
-
- Początkujący
- Posty: 14
- Rejestracja: czw wrz 06, 2018 21:58
- Auto:: VW Touran 1.6 mpi 2005r
- Imię:: Maciej
- Lokalizacja: Mława
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Sprężarka klimatyzacji nie załącza sie ( Climatronic 201
Jak mam podobny problem jak autor posta i wyskoczylo mi
2 = Sprężarka wyłączona: awaria dmuchawy lub zbyt niskie napięcie dmuchawy (poniżej 3V)
to w czym problem?
2 = Sprężarka wyłączona: awaria dmuchawy lub zbyt niskie napięcie dmuchawy (poniżej 3V)
to w czym problem?
- tinware
- Zaawansowany
- Posty: 313
- Rejestracja: sob gru 08, 2018 22:12
- Auto:: 1T1 1.6MPI BSE LPG
- Imię:: Kamil
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 23 razy
Re: Sprężarka klimatyzacji nie załącza sie ( Climatronic 201
Wyświetla Ci się status 2.0? Po najechaniu kursorem na ten błąd powinien wyskoczyć Ci "dymek". W nim masz taki opis tego błędu?nieznany15 pisze:wyskoczylo mi
2 = Sprężarka wyłączona: awaria dmuchawy lub zbyt niskie napięcie dmuchawy (poniżej 3V)
Pytam, ponieważ te błędy mogę być inne dla Twojego sterownika, jeśli posiadasz inny niż ja, który opisywałem wyżej, czyli 1K0 907 044 BH.Compressor OFF: Blower faulty or Blower Voltage too low (below 3 V)
-
- Początkujący
- Posty: 14
- Rejestracja: czw wrz 06, 2018 21:58
- Auto:: VW Touran 1.6 mpi 2005r
- Imię:: Maciej
- Lokalizacja: Mława
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Sprężarka klimatyzacji nie załącza sie ( Climatronic 201
Tak 2.0 co prawda tylko za pierwszym razem. Pozniej bylo cały czas 0.0. Sterownik mam taki jak ty. Dymka nie patrzylem.
- remi10
- Przeglądacz
- Posty: 145
- Rejestracja: sob maja 21, 2011 11:07
- Auto:: Touran 2.0 TDI 12/2014
- Imię:: Remi
- Lokalizacja: warszawa
- Podziękował: 36 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Sprężarka klimatyzacji nie załącza sie ( Climatronic 201
Panowie raz jeszcze pisze w sprawie nie załączania się sprężarki klimatyzacji ( climatronic 2014 )
Mechanik stwierdził że uszkodzona jest sprężarka. Wysypały się jakieś gumki przy sprzegiełku które jest w środku ( generalnie ponoć tak jest przy climatronicu to rozwiązane i lepiej mieć manualną klimę - trwalsza ponoć )
I do rzeczy : są jakby 3 opcje :
Za 300 zł kupić zestaw naprawczy - ale pytanie czy można samemu jakoś to rozebrać , dostać się do sprężarki, sprzęgiełka, jak to wychodzi
za ok 500 kupić regenerowaną
za 1000 kupić nową
Tak w ogóle obecna sprężarka jest Made in Poland - co jednak pokazuje że w odóznieniu od modelu z 2007 te nowsze są już składane z części z całej Europy co nie wróży dobrze trwałości.
Do wyboru są : Denso, Delphi, i ta nasza sandex czy jakoś tak.
a jeszcze podstawowe pytanie : czy ktoś wie czy da się tojakoś zweryfikować vcds że to na 100% sprężarka ? bo ten co ojcu sprawdzał to bez podpinania do kompa.
I tak się zastanawiam , czy gdzieś w Warszawie można podjechać by ktoś rzetelnie zrobił diagnozę tego ?
bo sytuacja jest taka że 3 fachowców i każdy mówił co innego. Np. jak jest to sprzęgiełko takie to jeden mówi że powinno się kręcić cały czas przy uruchomionym silniku. Nie tylko jak włączy się AC . Inny mówi znów że nie. A na to sprzęgiełko znów ma wpływ ten zawór ciśnienia. I tak trochę ryzyko kupować nową sprężarkę bo nie mam pewności czy faktycznie ona poszła
-- 26 kwi 2019, o 12:07 --
Napisałem do firmy co zajmuje się diagnostyką VAg to taką odpowedz dali :
" Witam. Komputer ma male mozliwosci diagnostyki klimatyzacji. Moze wskazac pewne bledy, silniczkow nawiewu, panelu climatronica ale nie pokaze awarii sprezarki. Najlepiej udac sie odrazu do firmy ktora specjalizuje sie w serwisie klimatyzacji. Oni sprawdza manualnie wszystkie elementy. Pozdrawiam"
więc już nie wiem co myśleć
-- 9 cze 2019, o 11:23 --
Jakoś w kwietniu bodajże opisałem swój problem z Climatronic ( 2014 rok ) - nie załączała się sprężarka. Dla formalnosci napiszę jak się skończyło może komuś się przyda .
Więc tak - na forum, grupach padały różne opcje : głównie żeby wymienić sprężarkę, jakieś czujniki etc .
Tymczasem podjechałem do faceta co zajmuje się wyłącznie klimą ( też w budynkach) . Nie podłączał nawet vcds - tylko wsadził rękę i pomacal jakieś sprzęgiełko czy coś takiego. Diagnoza wyrwały się takie blaszki. Ale sprężarka nie jest zatarta .
Zapodal mi link do sklepu z częściami w Berlinie . Tam kupiłem to sprzęgiełko za 250 zł . Generalnie jakby ktoś był zorientowany to samemu by wymienił ale już dołożyłem 100 za montaż . 350 zł - climatronic śmiga aż miło. Te blaszki ponoć mają taką tendencję do samoistnego urywanie się już po przebiegu 50 000 km . I nie musi być zatarta sprężarka by to się stało.
W każdym razie :
1. Nie było potrzeby wymieniać sprężarki , jechać do ASO .
2. Facet powiedział że w sumie nie potrzebnie kupowałem całe sprzęgiełko z takim kołem - wystarczyło samo sprzęgiełko które dedykowane można kupić za 80 zł już . I w ogóle pokazał mi jak to odkręcić i zrobić . Od któregoś roku taki model jest wkładany nawet ze zwykłą klimą. I głównie służy tu temu by kosić użytkowników na kasę . Bo z dużą dozą prawdopodobieństwa w ASO wymienili by cała sprężarkę co kosztuje ponad 3000 zł a może i 4000.
3. Tak więc , zanim dacie się naciągnąć na jakąś diagnostykę zaawansowaną, gdzie zaczną wam wymyślać problemy - znajdzie kogoś z doświadczeniem w danym temacie , bo taka osoba nie musi patrzeć w kompa tylko wie gdzie słabe punkty instalacji i wystarczyło że je własnoręcznie sprawdziła. To tyle . Climatronic świetnie działa. Czynnik chłodniczy w normie . Zero problemów.
Więc w sumie jakbym sam wymienił samo sprzęgiełko to z wysyłką w granicach 100 zł by awaria się zamknęła
Mechanik stwierdził że uszkodzona jest sprężarka. Wysypały się jakieś gumki przy sprzegiełku które jest w środku ( generalnie ponoć tak jest przy climatronicu to rozwiązane i lepiej mieć manualną klimę - trwalsza ponoć )
I do rzeczy : są jakby 3 opcje :
Za 300 zł kupić zestaw naprawczy - ale pytanie czy można samemu jakoś to rozebrać , dostać się do sprężarki, sprzęgiełka, jak to wychodzi
za ok 500 kupić regenerowaną
za 1000 kupić nową
Tak w ogóle obecna sprężarka jest Made in Poland - co jednak pokazuje że w odóznieniu od modelu z 2007 te nowsze są już składane z części z całej Europy co nie wróży dobrze trwałości.
Do wyboru są : Denso, Delphi, i ta nasza sandex czy jakoś tak.
a jeszcze podstawowe pytanie : czy ktoś wie czy da się tojakoś zweryfikować vcds że to na 100% sprężarka ? bo ten co ojcu sprawdzał to bez podpinania do kompa.
I tak się zastanawiam , czy gdzieś w Warszawie można podjechać by ktoś rzetelnie zrobił diagnozę tego ?
bo sytuacja jest taka że 3 fachowców i każdy mówił co innego. Np. jak jest to sprzęgiełko takie to jeden mówi że powinno się kręcić cały czas przy uruchomionym silniku. Nie tylko jak włączy się AC . Inny mówi znów że nie. A na to sprzęgiełko znów ma wpływ ten zawór ciśnienia. I tak trochę ryzyko kupować nową sprężarkę bo nie mam pewności czy faktycznie ona poszła
-- 26 kwi 2019, o 12:07 --
tinware pisze:Jak już wiele razy pisaliśmy na tym forum, czasy sprawdzania bezpieczników w elektryce samochodowej minęły dziesiątki lat temu. Ze swojej strony mogę powiedzieć, że warto zajrzeć w sterownik klimatyzacji i sprawdzić w nim status sprężarki.
Przykład dla sterownika 1K0 907 044 BH: 0 = Spręzarka włączona
1 = Sprężarka wyłączona: zbyt wysokie ciśnienie czynnika chłodniczego (powyżej 32 barów)
2 = Sprężarka wyłączona: awaria dmuchawy lub zbyt niskie napięcie dmuchawy (poniżej 3V)
3 = Sprężarka wyłączona: zbyt niskie ciśnienie czynnika chłodniczego (poniżej 2 barów)
5 = Sprężarka wyłączona: praca silnika nie została wykryta (czas pracy silnika mniej niż 4 sekundy)
6 = Sprężarka wyłączona: tryb ekonomiczny włączony (ECON)
7 = Sprężarka wyłączona: panelu sterowania nawiewami wyłączony (OFF)
8 = Sprężarka wyłączona: temperatura na zewnątrz zbyt niska (poniżej 3°C)
10 = Sprężarka wyłączona: zbyt niskie napięcie zasilania
11 = Sprężarka wyłączona: zbyt wysoka temperatura płynu chłodzącego (powyżej 118°C)
12 = Sprężarka wyłączona: odcięcie za pomocą modułu sterującego silnika (ECM)
13 = Sprężarka wyłączona: napięcie zasilania zbyt wysokie (około 17V)
14 = Sprężarka wyłączona: zbyt niska temperatura parownika (ryzyko oblodzenia)
15 = Sprężarka wyłączona: nieprawidłowe kodowanie modułu sterującego
16 = Sprężarka wyłączona: sygnał aktywacji uszkodzony (krótki lub otwarty)
17 = Sprężarka wyłączona: nieprawdopodobny sygnał z czujnika ciśnienia czynnika chłodniczego
Napisałem do firmy co zajmuje się diagnostyką VAg to taką odpowedz dali :
" Witam. Komputer ma male mozliwosci diagnostyki klimatyzacji. Moze wskazac pewne bledy, silniczkow nawiewu, panelu climatronica ale nie pokaze awarii sprezarki. Najlepiej udac sie odrazu do firmy ktora specjalizuje sie w serwisie klimatyzacji. Oni sprawdza manualnie wszystkie elementy. Pozdrawiam"
więc już nie wiem co myśleć
-- 9 cze 2019, o 11:23 --
Jakoś w kwietniu bodajże opisałem swój problem z Climatronic ( 2014 rok ) - nie załączała się sprężarka. Dla formalnosci napiszę jak się skończyło może komuś się przyda .
Więc tak - na forum, grupach padały różne opcje : głównie żeby wymienić sprężarkę, jakieś czujniki etc .
Tymczasem podjechałem do faceta co zajmuje się wyłącznie klimą ( też w budynkach) . Nie podłączał nawet vcds - tylko wsadził rękę i pomacal jakieś sprzęgiełko czy coś takiego. Diagnoza wyrwały się takie blaszki. Ale sprężarka nie jest zatarta .
Zapodal mi link do sklepu z częściami w Berlinie . Tam kupiłem to sprzęgiełko za 250 zł . Generalnie jakby ktoś był zorientowany to samemu by wymienił ale już dołożyłem 100 za montaż . 350 zł - climatronic śmiga aż miło. Te blaszki ponoć mają taką tendencję do samoistnego urywanie się już po przebiegu 50 000 km . I nie musi być zatarta sprężarka by to się stało.
W każdym razie :
1. Nie było potrzeby wymieniać sprężarki , jechać do ASO .
2. Facet powiedział że w sumie nie potrzebnie kupowałem całe sprzęgiełko z takim kołem - wystarczyło samo sprzęgiełko które dedykowane można kupić za 80 zł już . I w ogóle pokazał mi jak to odkręcić i zrobić . Od któregoś roku taki model jest wkładany nawet ze zwykłą klimą. I głównie służy tu temu by kosić użytkowników na kasę . Bo z dużą dozą prawdopodobieństwa w ASO wymienili by cała sprężarkę co kosztuje ponad 3000 zł a może i 4000.
3. Tak więc , zanim dacie się naciągnąć na jakąś diagnostykę zaawansowaną, gdzie zaczną wam wymyślać problemy - znajdzie kogoś z doświadczeniem w danym temacie , bo taka osoba nie musi patrzeć w kompa tylko wie gdzie słabe punkty instalacji i wystarczyło że je własnoręcznie sprawdziła. To tyle . Climatronic świetnie działa. Czynnik chłodniczy w normie . Zero problemów.
Więc w sumie jakbym sam wymienił samo sprzęgiełko to z wysyłką w granicach 100 zł by awaria się zamknęła