Panowie raz jeszcze pisze w sprawie nie załączania się sprężarki klimatyzacji ( climatronic 2014 )
Mechanik stwierdził że uszkodzona jest sprężarka. Wysypały się jakieś gumki przy sprzegiełku które jest w środku ( generalnie ponoć tak jest przy climatronicu to rozwiązane i lepiej mieć manualną klimę - trwalsza ponoć )
I do rzeczy : są jakby 3 opcje :
Za 300 zł kupić zestaw naprawczy - ale pytanie czy można samemu jakoś to rozebrać , dostać się do sprężarki, sprzęgiełka, jak to wychodzi
za ok 500 kupić regenerowaną
za 1000 kupić nową
Tak w ogóle obecna sprężarka jest Made in Poland - co jednak pokazuje że w odóznieniu od modelu z 2007 te nowsze są już składane z części z całej Europy co nie wróży dobrze trwałości.
Do wyboru są : Denso, Delphi, i ta nasza sandex czy jakoś tak.
a jeszcze podstawowe pytanie : czy ktoś wie czy da się tojakoś zweryfikować vcds że to na 100% sprężarka ? bo ten co ojcu sprawdzał to bez podpinania do kompa.
I tak się zastanawiam , czy gdzieś w Warszawie można podjechać by ktoś rzetelnie zrobił diagnozę tego ?
bo sytuacja jest taka że 3 fachowców i każdy mówił co innego. Np. jak jest to sprzęgiełko takie to jeden mówi że powinno się kręcić cały czas przy uruchomionym silniku. Nie tylko jak włączy się AC . Inny mówi znów że nie. A na to sprzęgiełko znów ma wpływ ten zawór ciśnienia. I tak trochę ryzyko kupować nową sprężarkę bo nie mam pewności czy faktycznie ona poszła
-- 26 kwi 2019, o 12:07 --
tinware pisze:Jak już wiele razy pisaliśmy na tym forum, czasy sprawdzania bezpieczników w elektryce samochodowej minęły dziesiątki lat temu. Ze swojej strony mogę powiedzieć, że warto zajrzeć w sterownik klimatyzacji i sprawdzić w nim status sprężarki.
Przykład dla sterownika
1K0 907 044 BH:
vcds.png
0 = Spręzarka włączona
1 = Sprężarka wyłączona: zbyt wysokie ciśnienie czynnika chłodniczego (powyżej 32 barów)
2 = Sprężarka wyłączona: awaria dmuchawy lub zbyt niskie napięcie dmuchawy (poniżej 3V)
3 = Sprężarka wyłączona: zbyt niskie ciśnienie czynnika chłodniczego (poniżej 2 barów)
5 = Sprężarka wyłączona: praca silnika nie została wykryta (czas pracy silnika mniej niż 4 sekundy)
6 = Sprężarka wyłączona: tryb ekonomiczny włączony (ECON)
7 = Sprężarka wyłączona: panelu sterowania nawiewami wyłączony (OFF)
8 = Sprężarka wyłączona: temperatura na zewnątrz zbyt niska (poniżej 3°C)
10 = Sprężarka wyłączona: zbyt niskie napięcie zasilania
11 = Sprężarka wyłączona: zbyt wysoka temperatura płynu chłodzącego (powyżej 118°C)
12 = Sprężarka wyłączona: odcięcie za pomocą modułu sterującego silnika (ECM)
13 = Sprężarka wyłączona: napięcie zasilania zbyt wysokie (około 17V)
14 = Sprężarka wyłączona: zbyt niska temperatura parownika (ryzyko oblodzenia)
15 = Sprężarka wyłączona: nieprawidłowe kodowanie modułu sterującego
16 = Sprężarka wyłączona: sygnał aktywacji uszkodzony (krótki lub otwarty)
17 = Sprężarka wyłączona: nieprawdopodobny sygnał z czujnika ciśnienia czynnika chłodniczego
Napisałem do firmy co zajmuje się diagnostyką VAg to taką odpowedz dali :
" Witam. Komputer ma male mozliwosci diagnostyki klimatyzacji. Moze wskazac pewne bledy, silniczkow nawiewu, panelu climatronica ale nie pokaze awarii sprezarki. Najlepiej udac sie odrazu do firmy ktora specjalizuje sie w serwisie klimatyzacji. Oni sprawdza manualnie wszystkie elementy. Pozdrawiam"
więc już nie wiem co myśleć
-- 9 cze 2019, o 11:23 --
Jakoś w kwietniu bodajże opisałem swój problem z Climatronic ( 2014 rok ) - nie załączała się sprężarka. Dla formalnosci napiszę jak się skończyło może komuś się przyda .
Więc tak - na forum, grupach padały różne opcje : głównie żeby wymienić sprężarkę, jakieś czujniki etc .
Tymczasem podjechałem do faceta co zajmuje się wyłącznie klimą ( też w budynkach) . Nie podłączał nawet vcds - tylko wsadził rękę i pomacal jakieś sprzęgiełko czy coś takiego. Diagnoza wyrwały się takie blaszki. Ale sprężarka nie jest zatarta .
Zapodal mi link do sklepu z częściami w Berlinie . Tam kupiłem to sprzęgiełko za 250 zł . Generalnie jakby ktoś był zorientowany to samemu by wymienił ale już dołożyłem 100 za montaż . 350 zł - climatronic śmiga aż miło. Te blaszki ponoć mają taką tendencję do samoistnego urywanie się już po przebiegu 50 000 km . I nie musi być zatarta sprężarka by to się stało.
W każdym razie :
1. Nie było potrzeby wymieniać sprężarki , jechać do ASO .
2. Facet powiedział że w sumie nie potrzebnie kupowałem całe sprzęgiełko z takim kołem - wystarczyło samo sprzęgiełko które dedykowane można kupić za 80 zł już . I w ogóle pokazał mi jak to odkręcić i zrobić . Od któregoś roku taki model jest wkładany nawet ze zwykłą klimą. I głównie służy tu temu by kosić użytkowników na kasę . Bo z dużą dozą prawdopodobieństwa w ASO wymienili by cała sprężarkę co kosztuje ponad 3000 zł a może i 4000.
3. Tak więc , zanim dacie się naciągnąć na jakąś diagnostykę zaawansowaną, gdzie zaczną wam wymyślać problemy - znajdzie kogoś z doświadczeniem w danym temacie , bo taka osoba nie musi patrzeć w kompa tylko wie gdzie słabe punkty instalacji i wystarczyło że je własnoręcznie sprawdziła. To tyle . Climatronic świetnie działa. Czynnik chłodniczy w normie . Zero problemów.
Więc w sumie jakbym sam wymienił samo sprzęgiełko to z wysyłką w granicach 100 zł by awaria się zamknęła