Strona 2 z 2
Re: Montaż haka i wiązki do Touran 1.4 tsi, 2017r
: śr maja 06, 2020 22:50
autor: macik
Maciej_F pisze:Trefny nie trefny moduł , trudniej sprawdzić . A siłownik od wysuwania haka to prosto . Sprawdź w/g schematu tourana na jakie piny przychodzi zasilanie właśnie na silniczek . Dasz 12V raz w jedą raz w drugą to będziesz miał pewność , że hak rusza . Problem jest taki , że do tej wtyczki łatwo było się dostać jak hak był poza samochodem . A teraz już jest za zderzakiem
Mam zdjęty lewy boczek i dostęp do wtyczki to mógłbym przetestować zwalnianie kuli.
Na formum znajdę schematu pinów w tej wtyczce?
Maciej
Re: Montaż haka i wiązki do Touran 1.4 tsi, 2017r
: śr maja 06, 2020 23:07
autor: macik
freebaby pisze:Cześć,
Ps. a jak poszło Ci zdjęcie tylnego zderzaka ? Jestem przed demontażem i zastanawiam się gdzie szukać śrub : każde nadkole to chyba 4szt., pośrodku od dołu zderzaka dwie, pod lampami chyba tylko zatrzaski?
1. Lampy demontujesz od wewnatrz przekręcając blokadę z gwintem
2. pomagając sobie płaskim śrubokrętem rozłączasz wtyczkę do czujnikow parkowania. Jest z prawej strony pod zderzakiem.
3. odkręcasz 4 albo 5 torx w każdym błotniku. Chyba sa jeszcze 2 torx od spodu ale nie pamietam czy trzeba je odkrecać).
4. od spodu zderzaka wykręcasz 4 plastikowe kołeczki rozporowe - uważaj mają delikatne gniazdo
5. po upewnieniu się że odkręciłeś w nadkolu torx montujący zderzak do nadkola, stojąc z boku auta energicznie pociągasz do siebie część zderzaka która siedzi w nadkolu na zatrzaski.
6. pomagając sobie płaskim śrubokrętem podważasz zatrzaski pod światłami.
Ja to robiłem na podnośniku i zdjętych kołach.
Składasz dokładnie w odwrotnej kolejności. Jeżeli masz auto na lewarku, to uważaj żeby przy wciskaniu zderzaka w zatrzaski auto Ci z niego nie spadło. Momentami trzeba użyć dużej siły.
Pozdrawiam
Re: Montaż haka i wiązki do Touran 1.4 tsi, 2017r
: czw maja 07, 2020 09:18
autor: Maciej_F
macik pisze:
Mam zdjęty lewy boczek i dostęp do wtyczki to mógłbym przetestować zwalnianie kuli.
Na formum znajdę schematu pinów w tej wtyczce?
Maciej
Z którego roku jest to hak ?
Może znajdę schemat .
Pokaż mi zdjęcie haka ? wtyczki ? tej puszki z siłownikiem . Może przez analogie sprawdzimy to z Sharanem / Alhambrą 7N . Ostatnio był u nas ''wysyp'' haków . A VW klepie takie standardy
, że nie ździwiłbym się że jest bardzo podobnie .
Re: Montaż haka i wiązki do Touran 1.4 tsi, 2017r
: pt maja 08, 2020 12:27
autor: macik
Hak jest z 2015r z początku produkcji.
Wtyczka przy sterowniku wygląda jak na zdjęciu.
Re: Montaż haka i wiązki do Touran 1.4 tsi, 2017r
: pt maja 08, 2020 13:05
autor: Maciej_F
Yyy... to zgłupłem
Znalazłem taki schemacik Touranowy .
Ale silniczek od opuszczania kuli V317 siedzi w kostce 8 pinowej
pin1,5

może po kolorach kabli ?
Re: Montaż haka i wiązki do Touran 1.4 tsi, 2017r
: pt maja 08, 2020 21:41
autor: macik
Dzięki schemat pomógł zwolnić kulę.
Podłączyłem 12v do pinu 14 i masę do pinu 13 po odłączeniu wtyczki J435 od modułu.
Teraz nowe wyzwanie - dlaczego kula sie nie blokuje po wychyleniu. Najwyraźniej za to też odpowiada elektronika.
Re: Montaż haka i wiązki do Touran 1.4 tsi, 2017r
: sob maja 09, 2020 21:44
autor: freebaby
macik pisze:Dzięki schemat pomógł zwolnić kulę.
Podłączyłem 12v do pinu 14 i masę do pinu 13 po odłączeniu wtyczki J435 od modułu.
Teraz nowe wyzwanie - dlaczego kula sie nie blokuje po wychyleniu. Najwyraźniej za to też odpowiada elektronika.
działa to w ten sposób : podajesz napięcie na piny 13,14 : kula zwalnia. Teraz na tych samych pinach zmieniasz polaryzację : silnik działa w "drugą stronę" i się blokuje. Sprawdziłem to na haku ktory zakupiłem.
Opis działania haków z strony BMW :
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-520d-lim/wiring-functional-info/body/general-vehicle-electrical-system/trailer-towing/trailer-trailer-coupling-release/1VnXWkKdVx
Re: Montaż haka i wiązki do Touran 1.4 tsi, 2017r
: wt maja 19, 2020 13:35
autor: Gecon
Oj pany pany. Pamiętajcie ze każdy moduł który jest w aucie gdzie hak zwalnia się za pomocą przycisku będzie działał w każdym modelu VAG gdzie hak zwalnia się przyciskiem. Jeżeli zaś kupicie moduł z auta gdzie hak zwalnia się za pomocą linki tj w Golfie 7 to ten moduł nie będzie działał na aucie gdzie jest przycisk pomimo ze te wszystkie moduły maja 4 wtyczki. Dalsza sprawa.... ktoś kto nie wie kupuje np moduł od Tourana a ma Golfa to rzecz jasna ze moduł nie będzie banglal tz nie poda napięcia na odblokowanie kuli, zazwyczaj wtedy potencjalny laik zaczyna jeździć po pseudo fachowcach a Ci robią cuda nie widy i uwalają taki moduł po przez flashowanie go itd. Każdy moduł w VAG można przywrócić do życia flashujac go odpowiednim flashem i podając mu odpowiednia parametryzacje. Ten moduł który wam nie odblokowuje kuli jest zwyczajnie niezparametryzowany lub jest pod auto gdzie powinna być linka. Podajcie mi tu nr tego modułu to zaraz zobaczymy co w trawie piszczy. Oczywiście posiadam praktycznie wszystkie flashe a jeżeli nie to mogę pobrać z servera vw.
Re: Montaż haka i wiązki do Touran 1.4 tsi, 2017r
: pt lip 03, 2020 11:50
autor: wojtasx20
Cześć,
Dołączam się do tematu. Od maja nikt się nie chwalił postępami, ale podpytam.
@macik, udało Ci się ogarnąć temat oryginalnego haka? Problem rozwiązany, czy poddałeś się?
@freebaby, czy ten "zwykły hak z wiązką Westfalii" jest OK? W sensie, czy coś wystaje z tyłu jak masz zdemontowany hak i ile zapłaciłeś?
Jestem na etapie zbierania elementów, ale nie chciałbym utknąć tam gdzie macik, więc wolę wcześniej podpytać.
Re: Montaż haka i wiązki do Touran 1.4 tsi, 2017r
: pt lip 03, 2020 16:04
autor: freebaby
Cześć.
"Zwykły" hak zdaje egzamin. Jest to hak stały, więc wystaje cały czas. Jeżeli kupisz hak z kulą demontowalną to raczej nie będzie go widać.
Koszt to hak (brink) ok. 480pln + wiązka (westfalia 13p) 470pln = 950pln. Montaż mechaniczny zajmuje ok dwóch godzin, elektryka z 3 godziny (wpięcie się do tablicy rozdzielczej z przodu wymaga sprawnych palców) - kolejny raz pewnie mnie, bo już wiadomo gdzie szukać zaczepów, śrub itd.
Hak z automatycznym zwalnianiem kuli sprzedałem na olx, a człowiek który to kupił zlecił pracownikowi z serwisu VAG (poradził sobie z CP, bo z tego co się zorientowałem potrzebny jest kontakt online z bazami VAG aby zdjąć/przepisać blokadę).