Strona 2 z 2

: pt wrz 07, 2012 19:11
autor: Tomasz_W-wa
Witam
Przedstawię mój przypadek.
U mnie występowało na zimnym silniku ciężkie odpalanie, rozrusznik kręcił jak szalony, a silnik nie chciał załapać, nie raz załapał a po sekundzie zgasł i trzeba była go znowu pokręcić kilka razy żeby załapał, do tego właśnie występowało takie szarpanie silnikiem z którego wibracje przechodziły na samochód.
Jak odpalił silnik (mowa cały czas na zimnym) silnik trzęsło jak to diesel, ale co jakiś czas nim bardziej szarpnęło tak 2-3 razy i znowu trzęsło normalnie i ponownie tak nim telepnie 2-3 razy do momentu jak temperatura wzrosła gdzieś powyżej 70 stopni.
Mam do wymiany koło dwumasowe, a więc szarpanie całym silnikiem nie było dla mnie zaskoczeniem, ale nie te dość mocne szarpanie co jakiś czas.
Ostatnio jak byłem u mojego mechanika zostały sprawdzone pompki i wyszło że są OK, ale jak już został wstawiony do mechanika zostały wymienione uszczelniacze pompowstryskiwaczy. Zamontowane zostały oryginalne zestawy na wszystkie 4 pompki i to był strzał w dziesiątkę.
Autko teraz odpala dobrze tych szarpnięć już nie ma, lekko jeszcze silnikiem trzęsie ale to wina koła dwumasowego, które za dwa tygodnie będzie wymienione na nowe z całym sprzęgłem.
A więc jak ktoś ma szarpanie silnikiem to moim zdaniem niech zacznie najpierw oczywiście od sprawdzenia pompek, a później zmianę uszczelniaczy pompowtryskiwaczy.
Tak jak to widzę.
Na tym kończę.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa

: pt wrz 07, 2012 19:31
autor: lock00
canna uwaga moze sie komus przydac :)
a wiadomo co ile te uszczelniacze powinno sie wymieniac?

: pt wrz 07, 2012 19:49
autor: collega
No ja wlasnie wymienilem caly komplet sprzegla z 2masem i trzesienie moze nie jakies straszne ale sa co jakis czas takie mocniejsze tyrpniecia wtryski na vagu sa ok i teraz nie wiem czy mimo ze vag pokazuje ze jest dobrze to mechanicznie moze byc cos nie tak ? auto pali ok wszystko chodzi ok tylko ze obroty mam 819 i jak dodaje gazu na luzie to lekko autem zatrzesie przy 1000-1100 i przy 1700-1800 jest to chwilowe moze 1sek i znika ale chchialbym to wyeliminowac tylko nie wiem co to moze byc czy te pompki czy cos innego

: pt wrz 07, 2012 20:49
autor: kowet
collega, Może sprawdzisz jeszcze poduszki silnika i skrzyni biegów - mój teść miał pourywane i tak telepało motorem

trzęsoncy silnik

: wt wrz 18, 2012 13:17
autor: BODZIO1975
Witam
podepnę się pod temat ponieważ nie chcę zakładać nowego wątku
Otóż po wymianie rozrządu stwierdziłem że silnik drga ( trzęsie się)--przed wymianą tak bardzo nie drżał.
Co może być tego powodem???

: wt wrz 18, 2012 19:51
autor: jeżu
[quote="BODZIO1975"][/quote]

Sprawdź synchronizację wałka z wałem....

: wt wrz 18, 2012 20:50
autor: robson
collega pisze:Masz info na pw
Dzieki za namiary, kabelek zamówiony, wiec jak tylko bede wiedział cos wiecej zaraz dam znac. Tymczasem. W sobote juz w kraju z rodzinka :super: Pozdrawiam

: śr paź 10, 2012 12:04
autor: ploter_poz
Witam wszystkich forumowiczów.
Troszkę czasu mnie tutaj nie było ale próbowałem znaleźć jakiego "normalnego" mechanika a nie jakiś nabijaczy w butelkę.
W końcu udało mi się dopchać do odpowiedniego fachowca od vw i zeszłym tygodniu turek został naprawiony. Zrobił diagnostykę i okazało się padł pierwszy pompowtryskiwacz przez co komputer przełączał się w tryb awaryjny i stąd to szarpanie w czasie jazdy, ale jeszcze wykrył, że 4 też zaczyna okazywać pewne oznaki zużycia. Niestety wydatek na nową część był szokująco wysoki ale ryzykowanie z regenerowanym to też pewna loteria. Kupiłem nowy, mechanik wymienił. Autko pracuje teraz idealnie i nawet się okazało, że czwarty wrócił do prawidłowych parametrów. Po prostu komputer go podkręcał jak pierwszy był uszkodzony i stąd wynikała różnica. Zobaczymy jak będzie dalej bo wczoraj miałem problem z odpaleniem. Autko stało 1 dzień. Turek odpalił i zgasł. Rozrusznik kręcił dobrze i czuło się że zaczyna chwytać ale do końca nie może, po naciśnięciu pedału gazu odpalił. Muszę go poobserwować trochę i najwyżej wrócić do mechanika, żeby sprawdził co może być przyczyną. Dzięki wszystkim za dotychczasowe porady :piwo:

: śr paź 10, 2012 21:35
autor: patarek
A jaki koszt totalny?

: ndz paź 14, 2012 19:58
autor: ploter_poz
patarek pisze:A jaki koszt totalny?
W serwisie za pompowtrysk zażyczyli sobie 3800. A że częsci kuopuję już kilka lat w ejdnym sklepie to gościu sprzedał mi po cenie jak mechanikom i tak wyszło za sam pompowtrysk w cenie hurtowej 2600 plus robota 120.

: sob paź 27, 2012 19:56
autor: BODZIO1975
Witam
tak jak wczesniej pisałem otóż po wymianie rozrządu stwierdziłem że silnik drga ( trzęsie się)--przed wymianą tak bardzo nie drżał.
Sprawdziłem synchronizacje wału z wałkiem i wynosi -1.1 stopnia
nie wiem jak było przed wymianą
Co może być tego powodem???

: pt lis 23, 2012 20:48
autor: darek8677
witam. mam podobny problem tzn trzęsie silnikiem na wolnych. kolega pracujacy serwisie vw stwierdził ze to szklanki zaczyna brac choc klepania nie bylo slychac. wymienilismy szklanki i dwumas kpl. sacha (dwumas moja decyzja dla spokoju :P przebieg 192tys) nic sie nie poprawilo. pompki ok oscyluja kolo 0, rozrzad ok, bledow niema.walcze z tym odkad go kupilem we francji w listopadzie 2011,poniewaz tu mieszkam.autko ogolnie fajne niesprawia problemow ale irytują te drzenia silnika momentami, chociaz czasem tego niema ale rzadko.Bede na św. w PL to skocze na komputer profilakycznie...zobaczymy moze cos nowego wymysli np: korekcja mapy, Tak na boku to nabyłbym dla siebie vag dla prywatnej diagnostyki ;) silnik 1.9 TDI BXE'06 105KM

: ndz lis 25, 2012 17:04
autor: kowet
darek8677 pisze:witam. mam podobny problem tzn trzęsie silnikiem na wolnych. kolega pracujacy serwisie vw stwierdził ze to szklanki zaczyna brac choc klepania nie bylo slychac. wymienilismy szklanki i dwumas kpl. sacha (dwumas moja decyzja dla spokoju :P przebieg 192tys) nic sie nie poprawilo. pompki ok oscyluja kolo 0, rozrzad ok, bledow niema.walcze z tym odkad go kupilem we francji w listopadzie 2011,poniewaz tu mieszkam.autko ogolnie fajne niesprawia problemow ale irytują te drzenia silnika momentami, chociaz czasem tego niema ale rzadko.Bede na św. w PL to skocze na komputer profilakycznie...zobaczymy moze cos nowego wymysli np: korekcja mapy, Tak na boku to nabyłbym dla siebie vag dla prywatnej diagnostyki ;) silnik 1.9 TDI BXE'06 105KM
Drżenie tego silnika jak i większości na pompowtryskach to norma, ma to prawie każdy kto przesiadł się z klasycznego TDI - mam porównanie, bo jeżdżę starą A3 TDI i widzę znaczną różnicę w pracy silnika - jeśli nie przybywa oleju, poduszki od silnika i skrzyni są dobre, parametry na kompie OK to nie ma problemu - można z tym jeździć się do tego przyzwyczaić. Co do kabelka to jest wątek na forum - ja polecam VCDS'a od tego gościa http://e-service.info.pl/

witam ponownie

: ndz lis 25, 2012 20:03
autor: darek8677
Tak ale te drgania nie wystepuja regularnie, jakby wypadanie zaplonu...czy cos takiego.mecze sie z tym drzeniem silnika od kupna Turanka czyli od roku (miedzyczasie wyniana szklanek,kpl.dwumas sacha z reszta moze i niepotrzebnie bo jeszcze mozna bylo pośmigac troche na nich,reszta patametry w jak najlepszym porządku pompki itd) kilka dni temu zauwazylem ze aku po dwoch dniach postoju ma napiecie 11.80-/+czarne oczko aku jeszcze org. 6 lat 72Ah 640 prad rozruchowy.od pewnego czasu kiedy juz dobrze silnik byl nagrzany np po jezdzie po autostrasach min.30km po zgaszeniu np tankowanie i ponownym odpaleniu towarzyszyło mocne szarpniecie przypominam ze pali na dotyk cieply zimny. po wymianie aku FULMAN 77Ah 760A juz tego niema śmiem twierdzic ze nawe tdrazniace mnie drgania silnika ustały :mrgreen: gdybym wiedział ze aku bedzie tego powodem dawno bym zmienil tylko niepatrzylem nawet na niego i czy oko jest zielone :mrgreen: widocznie juz pradu nie trzyma i slaby prad rozruchowy...prad przy rozruchu spadał do 8V a po jezdzie 12.80 ale jak postal troche to spadalo ( ładowanie 14.40v) :hahaha:

[ Dodano: Czw Lis 29, 2012 19:59 ]
koledzy, drgania same w sobie nie mają prawa występowac coś musi byc przyczyną. dwumas,pompki,szklanki,sprzęgło alternatora,poduszki skrzynia-silnik,remap, a moze aku? a moze macie jeszcze jakies powody drgania silnika? u mnie powodem byl kończący sie aku:D chociaz kręcił i palil na dotyk...ale pradu nie trzymal i widocznie prąd rozruchowy...szukajcie a znajdziecie:D dajcie znac co u was bylo przyczyna:) jestem Ciekawy. Pozdrawiam wszystkich uzytkownikow Turanków;)