Strona 2 z 2

: ndz wrz 23, 2012 22:27
autor: JacaTouran
Częste i nie udane cykl dopalenia , a przede wszystkim przerywanie ich gaszeniem silnika podczas regeneraxji powoduje przyrost oleju w silniku i rozcieńczanie go ropą...
Nie będe się tu rozpisywał co i jak się wtedy dzieje w silniku bo to epopeje straszna i nie ma tu żadnego znaczenia cisnienie na cylindrach czy inne tego typu tematy. Winny jest DPF i jak zrobisz z nim porządek to problem znknie bo nie sądzę , zebyś miał problem z pompą wysokiego ciśnienia....

Pozdr...

: pn wrz 24, 2012 10:00
autor: Muti
JacaTouran pisze:bo nie sądzę , zebyś miał problem z pompą wysokiego ciśnienia....
...bo jej w PD nie ma? :roll:

: wt wrz 25, 2012 02:38
autor: collega
Szukajac informacji na temat ustawienia pompek znalazlem takie cos moze ci sie przyda

Po pierwsze trzeba wystudzić silnik !!!
Przed montażem nowych pompowtryskiwaczy należy bardzo dokładnie oczyścić gniazda pompowtryskiwaczy. Gniazda należy dokładnie wytrzeć z nagarów i drobin oleju.
Gdybyśmy niedokładnie oczyścili gniazda powietrze z przestrzeni tłokowej dostanie sie do magistrali paliwowej zasilającej pompowtryskiwacze co wywoła poważne zaburzenia w pracy całego silnika. Aby ułatwić sobie montaż nowych pompowtryskiwaczy należy gumowe uszczelki o-ringi przesmarować olejem. Wkładając w głowicę nowe pompowtryskiwacze nigdy nie wolno stsosować narzedzi typu młotek. Ponadto uważać aby nie wsadzić ich ukosem w stosunku do gniazda. Po wsadzeniu pompowtryskiwaczy w gniazda głowic należy je lekko docisnać a potem odpowiednio ustawić stosując do tego długą suwmiarkę. Odległość mierzy się od krawędzi głowicy do zaworu pompowtryskiwacza. Odległość ta powinna być w pełni zgodna z tym co podaje instrukcją serwisowa silnika PD. Chodzi o to aby pompowtryskiwacz ustawic odpowiednio do komory spalania. Gdyby pompowtryskiwacz był krzywo ustawiony to wtryskiwane paliwo będzie się spalało w miejscach gdzie zjawisko to nie może występować. Po idealnym ustawieniu należy docisnąc pompowtryskiwacze dokręcić jarzmami specjalnej konstrukcji. Po wszytkim należy wyregulować skok każdego z pompowtryskiwaczy według procedury.
I jeszcze jedna uwaga na koniec. Od potężnych drgań w głowicy potrafią wyrobić sie gniazda osadzeń pompowtryskiwacza. Wtedy mamy objaw jakby przybywało oleju. Gniazdo po diagnozie wychodzi jako strasznie rozklepane i niestety w takim przypadku
pomaga tylko wymiana głowicy PD i to tylko na fabrycznie nową !!!
W naszym kraju było już ponoć kilka takich przepadków ale to raczej zupełna rzadkość.

Re: Uszczelniacze pompek, a przyrost ilości oleju

: czw lut 11, 2016 17:08
autor: Tomasz_W-wa
koralb dzięki za link :ok:

Jest to bardzo częsta przypadłość silników 1.9 TDI o oznaczeniu AVQ (sam mam taki). Spotkałem się już z 4-5 przypadkami że ludzie mają Tourany z tym silnikiem i dochodzi do dużych trudności z odpaleniem silnika jak auto dłużej postoi.
Po wymianie samych uszczelniaczy pompek (o-ringów z miedzianą podkładką, która jest dość ważna, a są sprzedawane zestawy bez niej) trochę się poprawia ale dolegliwość nie znika :/
Nie znam kogoś kto by wykonał tulejowanie gniazd pompek.
Jestem bardzo ciekawy czy po takiej naprawie mamy już spokój na lata.

Zadzwonię do nich, albo napiszę bo jestem bardzo ciekawy ile taka naprawa kosztuje.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa

Re: Uszczelniacze pompek, a przyrost ilości oleju

: pn lut 15, 2016 20:41
autor: aponhill
... z drugiej strony.. może przykładowo ubywać oleju w silniku, poprzez uszkodzone uszczelniacze pompek bądz też gniazda?