Strona 2 z 3

: ndz cze 12, 2011 10:31
autor: Rauko
Ew. motylek ;)
Ale od czego jest Assisstance :)

: ndz cze 12, 2011 23:01
autor: jeżu
No wiem,że najlepiej asistance ale jestem ciekawy technicznie....

: wt cze 14, 2011 23:14
autor: Cesarz
jezuwrc pisze:No wiem,że najlepiej asistance ale jestem ciekawy technicznie....
ja raz byłem holowany taka sytuacja ze mus był, co prawda tylko 2 km ale zawsze. Skrzynia oczywiscie na N i na całe szczescie nic sie nie stało. najwieksze zagrozenie to oczywiscie brak smarowania. No i masakra przy braku wspomagania kierownicy i hamulców

: śr lip 27, 2011 09:19
autor: madsic
Witam Ja tez mam Turana z automatyczna skrzynia DSG i mam pytanko jak czesto korzystacie z połaczenia zmiany biegow z D na S podczas jazdy ?? pozdrawiam :D

: śr lip 27, 2011 21:37
autor: jeżu
Gdy chcę by poszedł S- sportowo..... Używam sporadycznie, jedynie w przypadku by czasami podczas np.wyprzedzania nie zmienił na wyższy bieg... Na S ciągnie fajnie....

: czw lip 28, 2011 00:11
autor: piurko2
Dla mnie S w klekocie jest zbędne , po co kręcić go do 4000 ? Podczas wyprzedzania wolę sam zmieniać biegi , czuję się bezpieczniej.

: czw lip 28, 2011 09:21
autor: anko1973
ja znowu używam S-ki zawsze w trasie przy wyprzedzaniu - czasamai też po mieście aby przegonić turbinkę; jakoś nie moge sie przyzwyczaić do ręcznej zmiany biegów w DSG. poza tym zawsze to 2 ręce na kierownicy :)

: czw lip 28, 2011 10:17
autor: Rauko
S - tak. Jak chcę wyprzedzić i wydaje mi się, że na D może się nie udać (czyli dość żadko).
Ręczna zmiana? Nie po to kupowałem DSG :) Kilka razy dla zabawy użyłem. Może być też przydatne przy przepalaniu DPFu.

: czw lip 28, 2011 21:23
autor: piurko2
Koledzy , proszę o wyjaśnienie... wg mojej ( pewnie nikłej ) wiedzy,
przy wyprzedzaniu ważny jest moment obrotowy . Jeśli mamy maksymalny moment obrotowy od 1750 do 2500 obrotów , to kręcenie silnika na S do 4000 mija się z celem .
Po mojemu to 3000 obr/min wystarczy i zapinam wyższe przełożenie a Turanek idzie jak burza . Na automacie nie do końca wiem kiedy zmieni bieg.
Jeśli piszę bzdety , to mnie poprawcie.

: czw lip 28, 2011 23:17
autor: anko1973
no i z tego co pamiętam to mi właśnie ok 3000 tys przełącza; zależy oczywiście czy bardziej zdecydowanie depnę czy nie ale na S raczej niżej jak 2500 nie przerzuca bo chodzi o to aby wyższy bieg miał te obroty

: śr sie 10, 2011 09:38
autor: Muti
Prócz momentu również ważna jest moc,która jest uzyskiwana przy bodajze 3800 czy jakoś tak.Ja przy wyprzedzaniu wyczułem moment kiedy przestaje ciągnąć czyli koło 4000 i zawsze zmieniam przed tymi obrotami.Trzeba wyczuc ten moment.

: śr sie 17, 2011 13:34
autor: kijek
panowie a jak to jest ze zmaiana z D na S mozliwe jest podczas jazdy czy tylko na postoju poniewaz wiem ze z S na D normalnie mozna ale podczas proby z D na S czulem opor wiec nie ciagnalem na sile i nie probowalem z wcisnietym przyciskiem w galce

: śr sie 17, 2011 13:52
autor: Rauko
Ja zmieniam w obie strony, a , D na S najczęściej :)

: wt paź 15, 2013 20:50
autor: ggu
Jeździmy na D lub S. Nigdy na N. W czasie jazdy nie włączamy N - tak jak koledzy pisali wtedy pompa słabo pompuje i olej nie jest rozprowadzany po skrzyni jak należy.
Przy dojeżdżaniu do skrzyżowań nie włączmy N. Jeśli chodzi o spalanie to trzeba pamiętać, że gdy puścimy gaz to koła napędzają silnik a nie odwrotnie więc na N (również o manualnych skrzyniach) wcale nie oszczędzamy paliwa. Oczywiście jest to również mniej bezpieczne niż dojeżdżanie na biegu.
z D na S i odwrotnie można przełączać podczas jazdy dowolną ilość razy - po to to jest.
Holowanie na N
Po zaparkowaniu wystarczy P - nie trzeba zaciągać ręcznego - w pozycji P skrzynia i tak blokuje koła.
Na skrzyżowaniu jeśli boli noga od trzymania hamulca i chcemy sobie ulżyć to włączamy P a nie N.

Najlepiej tak jak któryś kolega pisał wcześniej. Odpalamy, włączamy D, jedziemy z punktu A do B i po zatrzymaniu włączamy P. :)

: śr paź 16, 2013 12:03
autor: BigBratl12
Po zaparkowaniu wystarczy P - nie trzeba zaciągać ręcznego - w pozycji P skrzynia i tak blokuje koła.
tak ale na równym odcinku, bo jeżeli jest spadek to mogą być problemy i trzeba wyszarpywać z P aby włączyć cokolwiek.