Strona 2 z 2

Dobre

: sob sie 10, 2013 17:35
autor: niko02
Dobry temat. Też u siebie profilaktycznie sprawdzę, jak to wygląda...

: pt sie 23, 2013 20:47
autor: kml_84
GASIOR997 pisze:Po naprawie ustaw prawidłowo bo blendą waliły w plastik i mogą ci go połamać. Lub za daleko poza szybę. Jest opis w książce sam naprawiam .


Czy może mi ktoś wrzucić ten opis z " sam naprawiam .. " jak ustawić wycieraczki bo u mnie czasami potrafią się dotknąć w czasie pracy, a jak są złożone to nie ma między nimi żadnej szczeliny.

: sob sie 24, 2013 08:40
autor: GASIOR997
Sprawdzenie skrajowego położenia piór wycieraczek

: wt sie 27, 2013 13:59
autor: lukasz22i
Dzisiaj moje wycieraczki znowu stanęły, wywala drugi bezpiecznik, chyba od wycieraczki kierowcy (wcześniej wywalało od pasażera). W związku z tym muszę się za nie zabrać na poważnie.

Do mechanizmu wycieraczek umiem się dostać, co dalej? Są jakieś schody z wyciągnięciem go na zewnątrz? Czy są schody ze ściągnięciem ramion wycieraczek czy idzie łatwo?

Jak już będę miał mechanizm w domu co tam trzeba zrobić żeby problem za szybko nie wrócił?

edit: pisaliście o zatartych sworzniach które robiły zamieszanie, jak sprawdzić w jakiej są kondycji oraz ew. jak je "zregenerować" w domowych warunkach?

: pt wrz 06, 2013 21:15
autor: gsmfun
Smarujcie mechanizm w całosci czy to w ostateczności już czy zapobiegawczo. powiem tyle warto ! ja po wymianie ramion na ładniejsze powyciągałem oba mechanizmy nasmarowałem smarem łożyskowym wszystko nawet rozbebeszyłem elektronike i nasmarowałem przekładnie wewnątrz. Teraz jest miodek !przed ściągnięciem tego ramienia zamachowego że tak powiem warto sobie zaznaczyć jego położenie na tym wałeczku napędzajacym. Nacychować np jakimś mazakiem.

Powodzonka!

Re: Zacinające się wycieraczki

: ndz lis 17, 2013 02:01
autor: Blackleon
U siebie zrobilem "remont sworzni", wszystko poskladalem i dziala idealnie. Problem mam tylko taki, ze w gornym skrajnym polozeniu, lewa wycieraczka nie dochodzi do slupka "A", tylko zostaje nieoczyszczony pas ok. 10 cm. Przy czym wycieraczki parkuja w dolnym polozeniu idealnie na swoim miejscu i nie wychodza poza to miejsce. Czy jest mozliwe, ze ruch ramienia na silniczku sie zmienil przez zapieczone zworznie, zmniejszyl? Jest to jakos regulowane?

Re: Zacinające się wycieraczki

: ndz lis 17, 2013 16:53
autor: Dodi
Blackleon pisze:Jest to jakos regulowane?
regulacji jako takiej nie ma... ale ja zawsze jak robie taką "operację" to przed założeniem ramion włączam silniczek, żeby się ustawiły sworznie w pozycji 0 i wtedy zakładam ramiona wycieraczek... zawsze było ok...

Re: Zacinające się wycieraczki

: ndz lis 17, 2013 23:58
autor: Blackleon
Gdyby byly zle zalozone ramiona, to by schodzily za nisko. U mnie pozycja parkowania, czyli "0" jest prawidlowa. W/g mnie jest za maly ruch ramion. Zastanawiam sie, czy nic sie nie przestawilo, albo nie wygielo, jak sworznie byly zapieczone...
W Touranie ramię silnika nie chodzi "w kółko" jak w każdym samochodzie, tylko ma ruch wahadłowy. Może tu jest problem? Może jakieś kodowanie, kalibracja?

Re: Zacinające się wycieraczki

: pn lis 18, 2013 09:01
autor: Dodi
Blackleon pisze:Może jakieś kodowanie, kalibracja?
nic z tych rzeczy nie występuje...
Blackleon pisze:Zastanawiam sie, czy nic sie nie przestawilo, albo nie wygielo, jak sworznie byly zapieczone...
jak sworznie sa zapieczone to poprostu cięzko chodzą albo wogole... nie ma to najmniejszego wpływu na ramiona wycieraczek... nie działają żadne wieksze siły na nie w związku z tym, więc i wygiąć sie od tego nie mogą...