Zacinające się wycieraczki
-
- Użytkownik
- Posty: 189
- Rejestracja: śr lip 25, 2012 19:47
- Auto:: Touran 2006 2.0 TDI BMM
- Imię:: Błażej
- Lokalizacja: Białystok
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Zacinające się wycieraczki
W swoim Turku mam problem z wycieraczkami,po włączeniu pracują tak jakby chciały a nie mogły,pracują z dużym oporem,nawet czasem jedna wogóle nie rusza ( wycieraczki mam rozbieżne).Jakoś mnie to martwi bo akurat taka nie bardzo pora żeby wycieraczki nie działały
-
- Użytkownik
- Posty: 189
- Rejestracja: śr lip 25, 2012 19:47
- Auto:: Touran 2006 2.0 TDI BMM
- Imię:: Błażej
- Lokalizacja: Białystok
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
No i stalo sie,przestaly dzialac.Po wlaczeniu jedna nie rusxyla wogole a druga zatrzymala sie w polowie,cos jakby puknelo i koniec.Tylko czy to akurat silniki tak odrazu 2.Moze ktos sie orientuje ktory jest bezpiecznik lub przekaznik od wycieraczek,moze to jeszcze sprawdzemarcin975 pisze:musisz wyjąć silniki:
przeczyścić i nasmarować mechanizmy,bo się zacierają,zrób to szybko,bo spalisz silniki.
-
- Specjalista
- Posty: 572
- Rejestracja: pt paź 28, 2011 17:14
- Auto:: 2.0tdi AZV,2004r
- Imię:: andrzej
- Lokalizacja: stavanger
- Podziękował: 82 razy
- Otrzymał podziękowań: 30 razy
- kurik
- Zaawansowany
- Posty: 388
- Rejestracja: czw lis 10, 2011 18:58
- Auto:: VW Touran 1,9 TDI 2004
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: Podbeskidzie
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Jutro jak uda mi się to wszystko porozbierać zajmę się tym. Dzieki za info
[ Dodano: Sro Lip 24, 2013 21:12 ]
Jestem po remoncie mechanizmów wycieraczek. Silniczki ok nic przy nich nie robiłem. Głównym winowajcom był zatarty sworzeń na którym osadzone jest ramie wycieraczki. Po rozebraniu przetarciu papierem i nasmarowaniu wycieraczki śmigają aż miło.

[ Dodano: Sro Lip 24, 2013 21:12 ]
Jestem po remoncie mechanizmów wycieraczek. Silniczki ok nic przy nich nie robiłem. Głównym winowajcom był zatarty sworzeń na którym osadzone jest ramie wycieraczki. Po rozebraniu przetarciu papierem i nasmarowaniu wycieraczki śmigają aż miło.
- GASIOR997
- Specjalista
- Posty: 587
- Rejestracja: ndz mar 06, 2011 00:58
- Auto:: SHARAN 7N2
- Imię:: GASIOR
- Lokalizacja: POLSKA/POLAND
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Po naprawie ustaw prawidłowo bo będą waliły w plastik i mogą ci go połamać. Lub za daleko poza szybę. Jest opis w książce sam naprawiam .
Ostatnio zmieniony sob sie 24, 2013 08:26 przez GASIOR997, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak pomogłem to podziękowanie! - Pozdrawiam
- lukasz22i
- Użytkownik
- Posty: 270
- Rejestracja: pt wrz 07, 2012 17:17
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 3 razy
Witajcie
Problem wycieraczkowy dopadł i mnie.....dzisiaj wsiadam do auta, jako że padał deszcz to załączyłem je i co?! I lewa poszła normalnie do góry, prawa w sumie też wystartowała ale stanęła w górnym położeniu i już nie wróciła.
Teraz działa tylko lewa - od kierowcy. Dzisiaj na noc jadę w daleką trasę i muszę to migiem ogarnąć.
Za co się zabrać na dzień dobry? Prawa cały czas stoi w pionie, lewa chodzi normalnie.
Nigdy wcześniej nie miałem z nimi problemów, nawet wczoraj śmigałem, przed tygodniem trasa do Chorwacji, ponad 3tys.km i też chodziły elegancko.
Jedna rzecz...wczoraj wieczorem i w nocy byłą konkretna ulewa i burza, czy mogło się coś zalać w związku z tym?
Problem wycieraczkowy dopadł i mnie.....dzisiaj wsiadam do auta, jako że padał deszcz to załączyłem je i co?! I lewa poszła normalnie do góry, prawa w sumie też wystartowała ale stanęła w górnym położeniu i już nie wróciła.
Teraz działa tylko lewa - od kierowcy. Dzisiaj na noc jadę w daleką trasę i muszę to migiem ogarnąć.
Za co się zabrać na dzień dobry? Prawa cały czas stoi w pionie, lewa chodzi normalnie.
Nigdy wcześniej nie miałem z nimi problemów, nawet wczoraj śmigałem, przed tygodniem trasa do Chorwacji, ponad 3tys.km i też chodziły elegancko.
Jedna rzecz...wczoraj wieczorem i w nocy byłą konkretna ulewa i burza, czy mogło się coś zalać w związku z tym?
- lukasz22i
- Użytkownik
- Posty: 270
- Rejestracja: pt wrz 07, 2012 17:17
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 3 razy
Tomas, dzięki za radę. Już sobie poradziłem, zapewne jest to działanie doraźne ale niestety nie mam dzisiaj czasu na grubszą robotę.Tomas pisze:Pierwsze to bym podłączył pod kompa. Ewentualnie odłączenie aku mi przychodzi do głowy, na różne przypadłości pomaga choć nie zawsze.
Pierwsze co to sprawdziłem bezpiecznik, okazało się że bezpiecznik nr 3 pod maską jest spalony (25A). Wymieniłem go i włączyłem na chwile wycieraczki. Okazało się że ta co stała pionowo opadła ale takim ruchem przerywanym, z wielkimi oporami, od razu wyłączyłem je i stwierdziłem że pewnie mechanizm wycieraczek jest zapieczony.
Rozebrałem wygłuszenie na ściance działowej, ściankę metalową też odkręciłem, miałem dostęp do mechanizmów.
Widać że w dwóch miejscach, na przegubach są pordzewiałe dość mocno, zapewne przez to silnik nie miał siły ich ruszyć.
Wszystkie łączenie/przeguby spryskałem solidnie w40, rozruszałem z wyczuciem rękoma mechanizmy tak żeby nie obciążać silnika przy kolejnej próbie włączenia.
Poszła kolejna porcja WD40 po czym włączyłem wycieraczki. Poszły ładnie, obie i równo, bez szarpnięć, potestowałem na wszystkich prędkościach.
Potem jeszcze popsikałem takim olejem silikonowym wszystkie elementy ruchome, poskładałem i chodzi.
Na pewno demontaż wszystkich elementów mechanizmu i solidne wyczyszczenie i nasmarowanie było by lepsze ale z braku czasu zrobiłem j.w.
Dobrze że forum istnieje, dzięki niemu w ciągu 5min dowiedziałem się gdzie są bezpieczniki od wycieraczek, jak zdemontować wygłuszenie ze ścianką itp.
