Kontrolka "motorek"

Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3421
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 117 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Post autor: spacewalker »

Proszę o załączenie Autoscanu
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5616
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 679 razy

Post autor: jeżu »

Chyba jednak problem z EGR? Zacząłbym od wymontowania i wyczyszczenia jak nie pomoże to wymiana zaworu...
pawel07777
Użytkownik
Posty: 179
Rejestracja: pn mar 28, 2011 16:33
Auto:: Touran 2.0 2011
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Leszno
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: pawel07777 »

Dzięki za zainteresowaniem postaram się wykonać Autoscan i zamieścić na forum.

......................................................................................

Dołączam mój autoscan:

Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKC.lbl
Control Module Part Number: 03G 906 016 BT HW: 028 101 176 1
Component and/or Version: R4 1,9L EDC G210SG 5644
Software Coding: 0000072
Work Shop Code: WSC 00999 444 64523
1 Fault Found:

16785 - EGR System: Insufficient Flow
P0401 - 000 - -
Freeze Frame:
RPM: 1890 /min
Torque: 60.0 Nm
Speed: 41.0 km/h
Load: 22.4 %
Duty Cycle: 14.7 %
Bin. Bits: 00001000
Mass Air / Rev.: 235.0 mg/str
Mass Air / Rev.: 550.0 mg/str


Readiness: 1 1 0 0 0
Ostatnio zmieniony pn sie 22, 2011 20:46 przez pawel07777, łącznie zmieniany 1 raz.
forest
Użytkownik
Posty: 228
Rejestracja: ndz paź 16, 2011 19:50
Auto:: Touran 2.0
Imię:: Tymek
Lokalizacja: Katowice

Post autor: forest »

Panowie mam podobnie jak kolega, wali mi błędem o zbyt małym przepływie w układzie recyrkulacji spalin (VAG CAN PRO).

Czyli zabrać się za EGR?

Podobno był gdzieś manual do wyjęcia EGR itd może ktoś poratować linkiem? :)

Coś nie mogę znaleźć
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5616
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 679 razy

Post autor: jeżu »

Trzeba by było wyciągnąć i porządnie umyć.... Uzupełnij profil autka.....tymczasem
forest
Użytkownik
Posty: 228
Rejestracja: ndz paź 16, 2011 19:50
Auto:: Touran 2.0
Imię:: Tymek
Lokalizacja: Katowice

Post autor: forest »

Wiesz chyba nie mam już tyle weny co parę lat temu gdzie malucha i seicento robiłem wszystko sam łącznie z kapą silnika. Dziś zacząłem to odkręcać ale poległem na dwóch śrubach z tyłu nie miałem narzędzi na tyle odpowiednich żeby się do nich dostać.

Jeśli lubisz pogrzebać przy autach to ja chętnie skorzystam ze wsparcia (z jakimś czteropakiem) lub z oprzyrządowania czyli kluczy etc :)
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5616
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 679 razy

Post autor: jeżu »

Lubię czasami pogrzebać przy autku :mrgreen: Ale faktycznie bez odpowiednich narządzi, kluczy jest czasami ciężko. Manuala dot.wykręcenia zaworu egr z klapą gaszącą widzę,że nie ma. Po prostu "kilka " śrubek imbusowych. Jakoś trzeba sobie radzić. Zamieszczam rysunek poglądowy jak to wygląda.. Może Ci się przyda.... Dziękuje za uzup.profilu :D

1 - Kolektor ssący
2 - 20 Nm
3 - Uchwyt
4 - Uszczelka
q Wymienić
5 - 20 Nm
6 - Uchwyt przewodu
7 - Od chłodnicy recyrkulacji spalin
8 - 10 Nm
9 - Rura łącząca
10 - Uszczelka
q Wymienić
11 - Silnik klapy w kolektorze ssącym -V157-
q Klapa w kolektorze ssącym po wyłączeniu silnika pozostaje zamknięta przez ok. 3 sekundy, a następnie otwiera się. Powoduje to zmniejszenie uderzenia przy wyłączeniu silnika.
12 - Pierścień uszczelniający typu o-ring
q Wymienić
13 - Zawór recyrkulacji spalin
14 - 3 Nm
15 - Zbiornik wyrównawczy podciśnienia
Załączniki
N23-10011.png
forest
Użytkownik
Posty: 228
Rejestracja: ndz paź 16, 2011 19:50
Auto:: Touran 2.0
Imię:: Tymek
Lokalizacja: Katowice

Post autor: forest »

Heh dzięki ten rysuneczek znalazłem jeszcze na starym forum tourana.
Mam problem ze śrubkami 8 z tyłu za cholerę nie udało mi się ich odkręcić. Przy tych temperaturach nie mam ochoty grzebać przy aucie, oddam do mechanika, niech to rozkręci itd itp.
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3421
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 117 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Post autor: spacewalker »

Sprawdz lepiej przewody podcisnieniowe do EGR-u.
forest
Użytkownik
Posty: 228
Rejestracja: ndz paź 16, 2011 19:50
Auto:: Touran 2.0
Imię:: Tymek
Lokalizacja: Katowice

Post autor: forest »

Space optycznie czy jakoś inaczej:) Nie są zgniecione pęknięte itd a błąd mam 16785 (0x4191) 50 układ recyrkulacji spalin za mały przepływ lamp off niezakwalifikowany. Odczyta za pomoca vag can pro.
Mam tam dmuchnąć sprężonym powietrzem czy jak? :)

Leci mały wężyk do EGRa do grzybka, oraz dwa takie większe węże chyba do tego silniczka pod egr co się zamyka klapka. Ogólnie jest w tym miejscu straszny syf, jakby taki brudny nagar, więc już sam nie wiem czy to egr czy węże itd, nie mogę tej cholernej śrubki z tyłu odkręcić.
Tomek150
Początkujący
Posty: 21
Rejestracja: ndz lut 26, 2012 21:32
Auto:: Touran, 1.9 TDI BLS, 2006
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Pn.
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Tomek150 »

forest pisze:Space optycznie czy jakoś inaczej:) Nie są zgniecione pęknięte itd a błąd mam 16785 (0x4191) 50 układ recyrkulacji spalin za mały przepływ lamp off niezakwalifikowany. Odczyta za pomoca vag can pro.
Mam tam dmuchnąć sprężonym powietrzem czy jak? :)

Leci mały wężyk do EGRa do grzybka, oraz dwa takie większe węże chyba do tego silniczka pod egr co się zamyka klapka. Ogólnie jest w tym miejscu straszny syf, jakby taki brudny nagar, więc już sam nie wiem czy to egr czy węże itd, nie mogę tej cholernej śrubki z tyłu odkręcić.
I jak to Kolego w Twoim przypadku się skończyło? Znajomy ma podobnie.
forest
Użytkownik
Posty: 228
Rejestracja: ndz paź 16, 2011 19:50
Auto:: Touran 2.0
Imię:: Tymek
Lokalizacja: Katowice

Post autor: forest »

EGR wymieniony i po kłopocie. U mnie było co czyścić bo coś tam w środku pękło czy jak, więc podarowałem sobie regenerację i wymieniłem na nowy.
Czy to coś daje oprócz tego że motorek się nie świeci?

Wątpie :) Mój kopci że hej jak przyspieszam gwałtownie a mam nalatane dopiero 160.000
Awatar użytkownika
niko02
Władca postów
Posty: 4501
Rejestracja: sob lip 16, 2011 15:00
Auto:: BKD 2004r. 207KM 470Nm
Imię:: Michał
Lokalizacja: Szadek/Łódź/Warszawa
Podziękował: 384 razy
Otrzymał podziękowań: 325 razy

Post autor: niko02 »

forest pisze:EGR wymieniony i po kłopocie
Jaka cena nowego?
Masz jakieś foty?
Touran by niko02Obrazek
ZWzPD :mrgreen:
Obrazek
ODPOWIEDZ