Strona 2 z 2

: wt kwie 30, 2013 08:00
autor: Marco_Polo
A pytałeś u Gajosa i Groblewskiego jak za analogiczną konfigurację wychodziłoby cenowo.
Zobacz jakiego Tourana mają prezentacyjnego bo ja właśnie miałem kupić taką wersję. Można wyrwać przktycznie nowe auto dużo taniej. Wtedy mieli 1.4 TSI 140KM Highline z DSG.
Co do silników to przy tych cenach paliwa i oleju napędowego wybrałbym tańszą w zakupie wersje benzynową. W zimę i tak pewnie On bedzie droższy od benzyny.
Jak nie robisz dużych przebiegów w trasie to przy dieslu problematyczny jest DPF, jego zapychanie, pamiętanie o wypalaniu czy robienie sztucznych tras żeby go wypalić. Jak będziesz miał nowe auto to raczej go za szybko nie wyrzucisz bo stracisz gwarancję.
Przy problemach które miałem wcześniej z 2.0 TDI 170KM nie wybrałbym już tego silnika lecz teraz nowe 170KM/177KM jest już CR więc pewnie jest lepiej.
Co do tego silnika 1.4 170KM zastanawiam się czy nie jest za bardzo wyżyłowany jak na taką pojemność.
Diesel według mnie rogrzewa się dłużej od benzyny. Ma to znaczenie szczególnie zimą.
Miłe doświadczenia mam z silnikiem 2.0 TDI 140KM.
Oczywiście wybór należy do Ciebie. Mimo, że do tej pory miałem same diesle kolejne auto raczej będzie z silnikiem benzynowym. Na pewno polecam skrzynię DSG :)

Pozdrawiam

: wt kwie 30, 2013 12:36
autor: KriSSo
Oba silniki są w porządku, skoro wiesz, który silnik jest Tobie bliski, wiesz ile km robisz rocznie, to nie rozumiem w czym dylemat.

Ewentualnym problemem może okazać się DSG7 w 1.4 TSI. Zawodne bywają te skrzynie niestety i mniej pewne, od DSG6 w TDI.

: wt kwie 30, 2013 13:14
autor: mauy
KriSSo,
dylemat jest ogromny - silnikami TDI nigdy nie jeździłem, co nie oznacza, że ich nie lubię lub nie mam przekonania - po prostu tak wychodziło. Może trochę podchodzę z niechęcią do TDI, bo kojarzą mi się z kopcącymi i warczącymi po pewnym czasie ;)
-- tylko czasy się zmieniły i silniki również

Najbardziej zależy mi na bezawaryjności (oczywiście wiadomo, że nie ma idealnych konstrukcji). Ilość przejeżdżanych km nie ma tu większego znaczenia - jest to ok 25k/rok, ale pewnie będzie mniej, bo będzie to drugi samochód i część się rozłoży.

: wt kwie 30, 2013 13:51
autor: Marco_Polo
Mauy co do bezawaryjności to ciężko określić bo nawet teoretycznie takie same samochody z tymi samymi silnikami i wyposazeniem mogą się różnie zachowywać. Podobno nie kupuje się aut składanych w poniedziałki lecz Ty kupując nowy razcej nie będziesz miał na to w ogóle wpływu :)
Z tego co piszesz to robisz spore przebiegi więc może w Twoim przypadku warto zastanowić się nad dieslem. DPF niweluje kopcenie. Nowsze diesle sa też cichsze niż starsze wersje. Podzwoń po dielerach może ktoś ma takiego mocniejszego diesla i benzynę, jeżeli nie to może innym modelem auta np. Skoda Superb czy Seat z takim silnikiem diesla i benzyny. Zawsze jakaś skala porównawcza będzie.

: wt kwie 30, 2013 13:54
autor: KriSSo
mauy pisze:Najbardziej zależy mi na bezawaryjności (oczywiście wiadomo, że nie ma idealnych konstrukcji).
Dokładnie, pecha możesz mieć zawsze. Bliski jest Ci TSI, więc podtrzymuję pytanie - w czym dylemat?
Ilość przejeżdżanych km nie ma tu większego znaczenia
.
Dziwne, bo to kryterium powinno mieć kluczowe znaczenie. Ponadto, gdzie samochód będzie głównie użytkowany? Miasto? Przy podanym przez Ciebie rocznym przebiegu, jako drugie sito, opłaca się bardziej TSI. Znasz ten motor, jest tańszy i mniej problematyczne w jeździe miejskiej - brak dpf.

: wt kwie 30, 2013 16:22
autor: seba244
Marco_Polo pisze: Diesel według mnie rogrzewa się dłużej od benzyny.
Jest to spowodowane tym że silniki diesla mają większą sprawność , stąd większa trwałośc , mniejsze spalanie itp...ale dłuższe rozgrzewanie wcale nie jest wadą..

: wt kwie 30, 2013 21:27
autor: Marco_Polo
Seba244 wadą nie jest ale przy krótkich odcinkach jakie się robi szczególnie zimą bez ogrzewania postojowego jest to według mnie odczuwalne w środku auta.

Pozdrawiam

: wt kwie 30, 2013 21:29
autor: seba244
Marco_Polo, tak oczywiście masz racje, więc podstawą jest przebieg. ;)

: sob maja 04, 2013 23:46
autor: mauy
Marco_Polo pisze:Jak nie robisz dużych przebiegów w trasie to przy dieslu problematyczny jest DPF, jego zapychanie, pamiętanie o wypalaniu czy robienie sztucznych tras żeby go wypalić.
No właśnie generalnie nie robię, więc nie wiem, czy to nie przeważy nad wyborem silnika benzynowego ;)
Marco_Polo pisze:Z tego co piszesz to robisz spore przebiegi więc może w Twoim przypadku warto zastanowić się nad dieslem.
czy ja wiem, czy to są takie spore przebiegi? z punktu oszczędnościowego to się i tak nie kalkuluje. Przyjmując, że cena benzyny i ropy jest identyczna to wygląda to następująco:
silnik TDI pali wg producenta 7/100km, benzyna 8,9/100km. W ciągu roku przy moich przebiegach na ropę wydam 9275zl, a na benzynę 11792zł - różnica ok 2500zł w skali roku. Biorąc pod uwagę różnicę w cenie obu modeli, zacznę teoretycznie oszczędzać po 4 latach. Teoretycznie, bo jeszcze dochodzi różnica w ubezpieczeniu na korzyść benzyny, a biorąc pod uwagę, że będzie to mój drugi samochód w rodzinie, to przebiegi roczne pewnie się rozłożą na dwa auta - zatem oszczędności pewnie się pojawią po ok 5-6 latach, a tyle to raczej nie zamierzam jeździć jednym autem ;)
KriSSo pisze: Ponadto, gdzie samochód będzie głównie użytkowany? Miasto? Przy podanym przez Ciebie rocznym przebiegu, jako drugie sito, opłaca się bardziej TSI
głównie jest to miasto - trasy są raz/dwa razy w roku
Marco_Polo pisze:Seba244 wadą nie jest ale przy krótkich odcinkach jakie się robi szczególnie zimą bez ogrzewania postojowego jest to według mnie odczuwalne w środku auta.
i tu jest plus na korzyść benzyny

Czyli mamy 2+ za benzyną :D

[ Dodano: Wto Wrz 17, 2013 23:37 ]
Witam ponownie - Touranek już jest ze mną - tak jak wyszło z powyższej dyskusji wybór padł na Crossa w benzynie - i jak na razie jestem zadowolony ;)