To czy ktoś wie jak w polifcie zrobić aby było chociaż w jednym gniazdu napięcie po wyjęciu kluczyka?? Nie chodzi tutaj aby zostawić lodówkę na pół dnia, ale chociaż aby bajkę na dvd dziecko mogło oglądać na postoju, bo teraz mi płacze jak wyłączę stacyjkę a zapomnę że ona ogląda. Do telefonu też jest dobrze mieć coś takiego. Czy ktoś z was wie jak to zrobić?? Andrz3j??
Stann dołączam się do Twojego pytania. Mam ten sam problem z rozłączaniem DVD, przerwaniem ładowania telefonu itd.
W drugim samochodzie obydwa gniazda mam ze stałym zasilaniem i jestem do tego przyzwyczajony. Zajeździłem kilka samochodów w swojej karierze i nigdy nie padł mi akumulator z powodu gniazda podpiętego na stałe.
Czy w Touranie trzeba przepiąć "+" pod inny bezpiecznik z zasilaniem czy jest inna metoda???
[ Dodano: Pią Lip 05, 2013 15:43 ] andrz3j,
Szukałem i kudre nie mogę znaleźć. Jedno co mi przychodzi do głowy to napisać do Turanka zapytanie.
W VCDS jest opcja 09-centralna elektryka/Bajt3:
Instalacja zacisku 15 (Terminal 15) może to jest to? Względnie za co ta opcja odpowiada i czy macie ją załączona czy odłączona?
Czy ktoś może podpowiedzieć za co odpowiada ta opcja?
Czy tym faktycznie można "przestawić" napięcie w zapalniczce na stałe?
szukałem na elektrodzie schematów czegoś takiego, znalazłem podobne ale na inne napięcia do aku żelowych, na pewno da się to zaadoptować i złożyć za 2-3zł
może ktoś zrobi płytkę na kilkadziesiąt sztuk od razu, na pewno będą chętni, ja się piszę na 100%
Ja na razie ogarnąłem temat w ten sposób:
1) pociągnąłem "+ aku" ze skrzynki bezpieczników w kabinie (wstawiłem pin i bezpiecznik w wolne miejsce)
2) wstawiłem wyłącznik w obwód (umieściłem go w zaślepce obok wyłącznika ESP)
3) jedno gniazdo wyprowadziłem z prawej strony deski rozdzielczej pod zaślepką widoczną po otwarciu drzwi (umieściłem tam zasilacz od kamerki). To dość przydatne i łatwo dostępne miejsce do schowania różnych "instalacji", np. w skodzie upchnąłem w tym miejscu centralkę PARROTA.
3) drugie gniazdo umieściłem pomiędzy fotelem pasażera i tunelem. Z niego można zasilać urządzenia które powinny się ładować bez przerw związanych z wyłączeniem kluczyka, np . DVD, ładowarka telefonu.
4) w przyszłości wepnę w obwód zabezpieczenie o którym pisał wyżej Jarry.
ja caly czas mysle nad wpieciem jakiegos wylacznika czasowego aby wylanczal gniazdo po powiedzmy 1 godzinie.tylko nie wiem skad zapodac na razie mam podlaczone po zaplonie z koniecznosci prowizoryczne gniazdo .
jarry pisze:tak, a nawet jakbyś chciał to można je łączyć w szeregi i sumować czas czyli np. na 2 uzyskać 50 minut maks
Na stronie pisze,ze moga takze zrobic na zamowienie z dowolnym czasem podtrzymania.ciekawi mnie tylko,czy taki przekaznik odporny jest na wstrzasy
ale chyba zamowie.
czy ktoś z Was wie gdzie seryjnie jest podpięty kabel zasilający gniazdko zapalniczki z przodu?
chciałbym je zamienić z "15" - po stacyjce na "30" - bezpośrednio z AKU, a najlepiej byłoby to zrobić "u źródła", żeby nie bawić się w dodatkowe kable...
rossi2106 pisze:panowie,czy takie cos dalo by rade? przekaznik
po wylaczeniu zasilania jeszcze przez 25 minut byloby gniazdo zasilane.
Na szrocie możesz dostać 30 A przekaźnik od zasilania podgrzewania tylnej szyby od Opla Omegi. Czas działania ok 15 minut. Wymiana kondensatora wydłuża ten czas z tego co pamiętam.
Alternatywą może być jeszcze tzw "kit avt" do samodzielnego montażu. Koszt też ok 30-40zł ale możliwości ustawienia czasu znacznie większe .