Metaliczne stukanie - prośba o próbę diagnozy

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.
Awatar użytkownika
malcolm
Użytkownik
Posty: 289
Rejestracja: pn maja 14, 2012 12:36
Auto:: Touran 2.0 TDI 150KM 5T1
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Trzebnica
Podziękował: 1 raz

Metaliczne stukanie - prośba o próbę diagnozy

Post autor: malcolm »

Niestety problem powraca ze zwiększoną siłą :omatko:
Po wymianie łożyska kolumny mc phersona problem nie ustąpił, ale sie juz do tego przyzwyczaiłem i z braku czasu na jeżdzenie po mechanikach odłożyłem go na później. Przyszedł czas na zmiane kół na zimowe (195/65/15 alu) i ku mojemu zdziwieniu stukanie niemal zupełnie ustało, pojawiało sie tak rzadko ze o nim zapomniałem. Jednak wiosną po założeniu kół letnich (205/55/16 alu) znowu sie pojawiło i od tamtej pory przybiera na sile i częstotliwości. W tej chwili stuka już każdorazowo czy to przy skrecie czy przy ruszaniu w lewo, przy cofaniu, przy ruszaniu (na prostych kołach) i przy hamowaniu (na prostych kołach), nie wystepuje natomiast przy skręcie i ruszaniu na kołach skręconych w prawo. Nie mam już pomysłu jaka moze być przyczyna i dlaczego po założeniu kół zimowych efekty niemal zupełnie zniknęły. Stuk (zazwyczaj wystepuje jeden pojedynczy metaliczny stuk, czasami jest on podwojony lub potrojony) pojawia sie tylko wtedy gdy auto jest w ruchu, nie stuka kiedy krece kołami na postoju. W zwiazku z powyzszym wykluczyłem przeguby, układ kierowniczy i skrzynię. Jesli wiec to nie łożyska mc phersona to pozostają poduszki silnika, poduszki skrzyni czy moze jednak grzebac gdzies w zawieszeniu? Nadmienie ze według Pana diagnosty sprzed miesiąca z zawieszeniem mam wszystko w jak najlepszym porządku. Acha i jeszcze jedno, mam wrażenie że ten dzwiek wydostaje sie gdzies z lewej strony i podczas stuku delikatnie czuc to na kierownicy.
Więc dwa pytania: co to waszym zdaniem moze być i czy jesli miało byc to łożysko amortyzatora ale prawego to czy stuk byłby tylko przy skrecie w lewo, cofaniu, ruszaniu i hamowaniu a przy skrecie w prawo nie? :omatko:
Ostatnio zmieniony wt lip 15, 2014 10:09 przez malcolm, łącznie zmieniany 2 razy.
grzegomir
Użytkownik
Posty: 219
Rejestracja: śr cze 26, 2013 16:11
Auto:: Touran BKC 2004
Imię:: grzesiek
Lokalizacja: białystok
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Re: Prośba o próbę diagnozy.

Post autor: grzegomir »

łożyska w mc phersonie nie mają nic wspólnego do stukania... wiesz jak pracuje zużyte łożysko?? miałeś takie objawy??
co do opon mieszanka zimowa jest miększa dlatego karoseria i zawieszenie mniej pracuje... zimowe masz 15" a na lato pewnie wieksze, dlatego naprężenia są większe...

co do porady szukaj czegoś pod maską, co lata luźno skoro już sprawdzałeś wszystko... przyczyn metalicznego stukania jest wiele tak jak wiele elementów metalowych jest w samochodzie... zawieszenie jest łatwo sprawdzić ma głuche stukanie takie basowe, metaliczne jak metal o metal, no i jeszcze jest trzaski związane naprężeniem karoserii, ale zakładam że nie miałeś spawanej lewej strony...

cierpliwości na pewno rozgryziesz problem
grzegomir
rossi2106
Przeglądacz
Posty: 126
Rejestracja: sob cze 22, 2013 21:09
Auto:: 1,9 TDI AVQ
Imię:: Marek
Lokalizacja: UK
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: Prośba o próbę diagnozy.

Post autor: rossi2106 »

ja mam podobny ojaw-taki zgrzyt przy skrecie w prawo.i tylko w tej sytuacji to sie dzieje.oczywiscie na corocznym przegladzie zawieszenie bylo OK.najciekawsze ze zima[przy niskich temperaturach] zniklo mimo ze nie zmienialem kol.nie mam pojecia co to moze byc-ale byc moze lozyskowanie kolumny.bede teraz w Polsce to zabije mechanika jak tego nie zlikwiduje :haha:
Awatar użytkownika
piotrekfire
Użytkownik
Posty: 216
Rejestracja: sob lis 10, 2012 14:39
Auto:: 2.0 Tdi BKD 2005 DSG 140+
Imię:: Piotrek
Lokalizacja: Bartoszyce
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 23 razy

Re: Prośba o próbę diagnozy.

Post autor: piotrekfire »

Ja chyba miałem coś podobnego. Tylko w moim przypadku dźwięki przypominały raczej trzeszczenie. Przyczyną były poluzowane śruby ławy i chyba skrzyni biegów. Jak zakładałem tuleje poliuretanowe musiałem odsunąć skrzynię bo nie mogłem wyjąć śruby z wahacza lewego. Przy montażu czegoś tam nie dokręciłem. Tez długo szukałem przyczyny. Pojechałem do mechanika, zlokalizował przyczynę, dokręcił i jest ok. Jak wymieniałeś wahacze to weź to pod uwagę ;)
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Re: Prośba o próbę diagnozy.

Post autor: Muti »

Malcolm popraw temat, żeby inni szukający pomocy mogli łatwo znaleźć ten temat i opisywał problem.
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
newcastle26
Użytkownik
Posty: 158
Rejestracja: pn paź 14, 2013 14:05
Auto:: Touran 1,9 BKC 2005
Imię:: Konrad
Lokalizacja: Ostrowiec
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Prośba o próbę diagnozy.

Post autor: newcastle26 »

w moim poprzednim samochodzie byl podobny problem. okazalo sie ze to sprezyna pekla (w takim miejscu ze "skrocila" sie o ok 10 cm) i po jej wymianie wszystko ok.
W życiu piękne są tylko chwile - RR
Awatar użytkownika
malcolm
Użytkownik
Posty: 289
Rejestracja: pn maja 14, 2012 12:36
Auto:: Touran 2.0 TDI 150KM 5T1
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Trzebnica
Podziękował: 1 raz

Re: Metaliczne stukanie - prośba o próbę diagnozy

Post autor: malcolm »

Dzisiaj zdiagnozowali mi problem. Walnięty gwint śruby w lewym wsporniku wahacza, sruba obraca się i nie trzyma stad te stuki i przeskoki. Ze wstępnych ustaleń wynika że bedzie mnie to kosztowało jakieś 350 pln + geometria. Mam nadzieje że diagnoza trafna i problem ustąpi. Będe informował o wynikach :bry:

-- 20 sie 2014, o 15:14 --

Po wymianie wspornika wahacza lewego problem ze stukami ustąpił. Wygląda na to że naprawde w tym tkwił problem. Dodatkowo trzeba było wymienić poduchy pod silnikiem bo były naderwane i okazało się że lekkie szarpnięcie i bujnięcie autem podczas odpalania jakie występowało zniknęło. Upiekłem dwie pieczenie przy jednym ogniu. Wspornik - 200 pln, poduszki (górna i dolna) Lemforder po 70 pln, wymiana i geometria 250 pln :oki:
Awatar użytkownika
Blupol
Przeglądacz
Posty: 143
Rejestracja: pt lut 10, 2012 12:25
Auto:: '12 1.6 TDI Bluemotion
Imię:: Tom
Lokalizacja: G.Śląsk
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Metaliczne stukanie - prośba o próbę diagnozy

Post autor: Blupol »

mam to samo, stawiam na MCpersona. Póki nie skrzypi jak zgrzewka wód to spoko.
Dodam, że występuje tytlko przy skręcaniu i hamowaniu i to z dużym obciążeniem (4-5 osób).
Jak jeżdżę sam to cisza lub sporadycznie. Daj znać co to było u Ciebie.
szpyrek
Przeglądacz
Posty: 140
Rejestracja: pt mar 09, 2018 02:21
Auto:: vb x16xel/16mpi 1t0
Imię:: Łukasz
Lokalizacja: ST/SBL
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Metaliczne stukanie - prośba o próbę diagnozy

Post autor: szpyrek »

Fedruje i odkopuje.


Mam problem taki, skrzypi mi jak stary tapczan z przód "coś" głównie na nierówności do 50kmh,na progach na prostym odcinku, przy skręcaniu kołami też skrzypi. Jeśli kręcę w miejscu za skrzypi ale dużo ciszej. Przy kołysaniu budą prawie wcale ale gdy już opierając się z przodu o błotnik i wymuszając "wciskanie" amora coś tam skrzypnie.
W pogodę deszczowa nie skrzypi prawie w ogóle, najgorzej jest pod czas suszy i upałów.
Psiaklem wd40 w gumy stabilizatora, może skrzypienie ciut ucichło ale po krótkiej jeździe dalej to samo, psikanlem w drążki łącznika stabilizatora - nie pomogło. Wcisnąłem ciut oleju w sworzen wahacza - dalej skrzypi. Zastanawiam się czy to poduszka na amorze ale mechanik twierdzi że nie skrzypiałoby a bardziej glucho stukało.
Może to gumowy odbojnik?
Mam wrażenie, że skrzypienie raz słuchać za kołem raz przy podszybiu.
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Metaliczne stukanie - prośba o próbę diagnozy

Post autor: wesol »

Guma na stabilizatorze. Tylko musisz odkręcić je i tam najlepiej jakiej wazeliny dać lub białego smaru. Jak popsikasz to tam nie wleci do środka.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
szpyrek
Przeglądacz
Posty: 140
Rejestracja: pt mar 09, 2018 02:21
Auto:: vb x16xel/16mpi 1t0
Imię:: Łukasz
Lokalizacja: ST/SBL
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Metaliczne stukanie - prośba o próbę diagnozy

Post autor: szpyrek »

Zastanawiam się czy samemu podołam bo teoretycznie po zrzuceniu koła to tylko dwie śruby trzymają tą gumę.
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Metaliczne stukanie - prośba o próbę diagnozy

Post autor: wesol »

Tylko musisz unieść obie strony tak by przednie koła wisiały w powietrzu.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
bartez55
____________________
____________________
Posty: 538
Rejestracja: ndz sty 25, 2015 21:58
Auto:: Touran 2.0 TDI [CFHC]
Imię:: Bartek
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 102 razy

Re: Metaliczne stukanie - prośba o próbę diagnozy

Post autor: bartez55 »

Sprawdź też poduszki amortyzatorów.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Metaliczne stukanie - prośba o próbę diagnozy

Post autor: wesol »

W poduszce nie ma się co zepsuć. Ja myślę jeszcze czy czasem ci nie pękła sprężyna i kawałek nie wpadł w takie miejsce że potem dzwoni. Kiedyś tak miałem.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
szpyrek
Przeglądacz
Posty: 140
Rejestracja: pt mar 09, 2018 02:21
Auto:: vb x16xel/16mpi 1t0
Imię:: Łukasz
Lokalizacja: ST/SBL
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Metaliczne stukanie - prośba o próbę diagnozy

Post autor: szpyrek »

Skrzypi nie stuka nie dzwoni nie jest to dźwięk metaliczny. Coś jak stare wersalki albo ostreczowana zgrzewka wody.
Mam poliuretany w wahaczach, kiedy gdzieś się natknąłem że i one mogą skrzypiec.
Podjadę jeszcze na SKP na trzepaki, a nóż coś znajdzie diagnosta lub zacznę od gumek na drążku stab..
ODPOWIEDZ