Drodzy koledzy mam prośbę o próbę diagnozy tego co poniżej
Otóż od pewnego czasu zaczął pojawiać się dziwny dźwięk przy manewrach parkingowych w momencie krecenia kierownica w lewą stronę. To był głuchy dziek jakby ocierania opony o nadkole (to tylko przykład dzwieku, w rzeczywistosi kolo nie ocierało) i pojawiało sie tylko przy kreceniu w lewo. Ostatnio przy wykonywaniu lewoskrętu bez zatrzymywania sie i predkosci jakies 15km/h usłyszałem metaliczny dzwiek przeskoczenia metalowego elementu (taki pojedynczy stuk) i lekko poczułem to na kierownicy. Kilka dni temu pojawił sie ten sam dzwiek przy manewrach parkingowych i tez przy kreceniu w lewo. Próbowałem na max skreconych kołach ruszać zeby sprawdzić czy czasem przegub nie przeskakuje ale nie. Czy to cos z układem kierowniczym? Jakieś sugestie, diagnozy? Zacząć się martwić? Z góry dzieki za podpowiedzi
Ostatnio zmieniony wt lip 15, 2014 10:24 przez malcolm, łącznie zmieniany 1 raz.
żeby w Tourku odkręcić Mc Phersona trzeba demontowac podszybie prawda? nie byłem jeszcze w warsztacie ale ciekawi mnie ile za robocizne mogą wziąc. Zastanawiam sie jak to zrobić bo przede mną jest wymiana tarcz i klocków z przodu i nie wiem czy bardziej nie bedzie opłacało sie razem tego zrobić, tzn czy robocizna nie wyjdzie taniej.
Acha i jeszcze jedno. Wymieniac obie strony czy tylko tą która stuka?
Niestety po wymianie łożyska kolumny mc phersona stukanie nie ustało. Objawy są ciagle te same. Dodam ze objaw ten pojawia sie również czasami podczas hamowania. Jakies pomysły czy zostaje tylko grzebanie i dochodzenie metodą prób i błędów przez mechanika?