Strona 2 z 10

: śr lut 01, 2012 22:48
autor: cheles
shaman82 pisze:
krankor pisze:Dolałem setkę i komunikat zniknął.
Czy wiesz, że komunikat o poziomie oleju zniknie zawsze, gdy tylko otworzysz maskę? Wystarczy że sprawdzisz na bagnecie poziom oleju, a touran przy najbliższym uruchomieniu silnika nie poinformuje o o niskim stanie, bo uzna że skoro otwierałeś maskę, to pewnie dolałeś oliwy i będzie przez następne kilkanaście kilometrów sprawdzał poziom oleju. Jeżeli uzna że nadal jest zbyt niski, to przy kolejnym uruchamianiu silnika, znowu przywita Ciebie kontrolką.

Ale tego nie kumam - jakim cudem po otwarciu maski komputer uznaje ze dolałem olej lub nawet po sprawdzeniu na bagniecie poziomu oleju nie bedzie informowal. Bagnet nie ma zadnego czujnika a czujnik jest głębiej osadzony?
Poprosze o głębsze wyjaśnienia

: śr lut 01, 2012 23:01
autor: Turanek
@cheles
No skoro komp wyświetlił ci ostrzeżenie o niskim poziomie to jakiej reakcji może się spodziewać :shock: Żę dolejesz olej? :>
Czujnik poziomu, właściwie temperatury, oleju jest przykręcony od zewnątrz do dna miski i wystaje w środku ku górze.
Obrazek

Obrazek

: czw lut 02, 2012 00:32
autor: domjenick
Turanek pisze:Ile oleju musiałeś dolać?
Zbyt niskie ciśnienie oleju mogło wyskoczyć z powodu szybkiego ubytku. Jeśli tak jechałeś dłuższy czas, na dużych obrotach mogłeś zaszkodzić turbinie - brak smarowania i wirnik się zaciera.
Czujnik poziomu oleju jest w silnikach Tourana zawsze aktywowany - kodowanie w sterowniku zegarów (tzw. TOG). Sprawdź, jak dobrze pamiętam, przy włączeniu zapłonu zapalają się na krótko wszystkie kontrolki danego wyposażenia - poziomu oleju też.
no właśnie musiałem dolać sporo, ale zaraz po komunikacie zjechałem-więc nic się nie stało z turbina- co do kontrolek-to nie zapala mi się przy przekręceniu na zapłon, tylko mogę ją zobaczyć podczas przeprowadzania testu sterownika, myślałem, ze można to dezaktywować, jak np kontrolkę poziomu płynu od sprysków i poprzedni właściciel, czy tez handlarzyna, od którego kupiłem auto-po prostu to dezaktywował, jak to zrobił z uszkodzonym czujnikiem sprysków ;)

: czw lut 02, 2012 00:39
autor: Turanek
Tak, można to wyłączyć - zakodować, że go nie ma (praktycznie nie próbowałem tego)

: czw lut 02, 2012 09:02
autor: cheles
[quote="Turanek"]@cheles
No skoro komp wyświetlił ci ostrzeżenie o niskim poziomie to jakiej reakcji może się spodziewać :shock: Żę dolejesz olej? :>
Czujnik poziomu, właściwie temperatury, oleju jest przykręcony od zewnątrz do dna miski i wystaje w środku ku górze.


Kolega @shaman82 napisał, że po ostrzeżeniu o niskim poziomie oleju a potem po otwarciu maski - komputer uznaje że dolałem olej. Chodzi mi o to, by wytłumaczyć jak to możliwie. Czujnik jest przykręcony do dna miski olejowej a nie ma połączenia z klapą i tego nie kumam.

: czw lut 02, 2012 09:30
autor: domjenick
Turanek pisze:Tak, można to wyłączyć - zakodować, że go nie ma (praktycznie nie próbowałem tego)
a wie ktoś, jak to zrobić?

: czw lut 02, 2012 15:42
autor: shaman82
cheles pisze: Kolega @shaman82 napisał, że po ostrzeżeniu o niskim poziomie oleju a potem po otwarciu maski - komputer uznaje że dolałem olej. Chodzi mi o to, by wytłumaczyć jak to możliwie. Czujnik jest przykręcony do dna miski olejowej a nie ma połączenia z klapą i tego nie kumam.
Domyślam się, że pomiar poziomu oleju przez czujnik to nie jest kwestia chwili, tylko jakiś dłuższy czasowo proces - stąd takie działanie. O ile dobrze pamiętam to sprawdza to przez jakieś kilkadziesiąt kilometrów.
Czujnik nie ma połączenia z klapą, ale komputer ma i to on decyduje, czy o wskazaniu czujnika poinformować na zegarach, czy nie.

: czw lut 02, 2012 16:18
autor: mur1000
vcds 17-instruments -10adaptacje -chanel 035 jest odpowiedzialny za niski poziom oleju u mnie jest 0 , chanel 038 o minimalnej ilości oleju u mnie jest 1 , a w chanelu 039 jest chyba nie jestem pewien adaptacja czujnika włączenie 1 i wyłączenie 0

: pt lut 03, 2012 03:49
autor: Turanek
@cheles
Komputer silnika dostaje informacje o otwarciu klapy z czujnika przy zamku. Stąd wie o jej otwarciu.

: pt lut 03, 2012 09:46
autor: Muti
A jak zrobić adaptacje/regulacje tego czujnika,bo po wymianie liczników jeszcze nie zapaliła mi sie kontrolką,a na bagnecie było już przy końcówce minimum.. Wcześniej zapalała się tak przy połowie tej dolnej wypukłości,a tu cisza.
Kontrolka jest włączona jakby co.

: pt lut 03, 2012 10:27
autor: mur1000
17-instruments -10adaptacje -chanel 035 jest odpowiedzialny za niski poziom oleju u mnie jest 0 , chanel 038 odpowiada za minimalną ilość oleju u mnie jest 1 , chanelu 039 ADAPTACJA włączenie czujnika jeżeli stored value jest 0 to jest wyłączony .należy poniżej new value zmienić na 1 ,następnie nacisnąć test i save ,będzie czujnik włączony , wyłączenie 0

: pt lut 03, 2012 10:28
autor: Muti
mur1000, czujnik jest włączony i wiem gdzie się go wyłącza,ale czy jest jakaś opcja regulacji przy jakim poziomie ma zapalać się kontrolka

: pt lut 03, 2012 10:37
autor: mur1000
JA ZNALAZŁEM COŚ TAKIEGO U MNIE JEST 0-> Kanał 35 (regulacja progu prędkości)
, wartość regulacja 0 odpowiada fabrycznie ustawionej ostrzeżenia ciśnienia oleju gdy ciśnienie oleju przy prędkości 1500 1/min przy 1,2 bara spada. Regulacja może być używany w 250 krokach (0 - 1000) wykonanych.

: pt lut 03, 2012 10:52
autor: Muti
Tylko czy to będzie to? ;) BO opis taki jakis niejasny

: pt lut 03, 2012 11:10
autor: mur1000
co do oleju to znalazłem tylko to
chanelu 039 ADAPTACJA włączenie czujnika u mnie jest 1,
chanel 035 jest odpowiedzialny za niski poziom oleju u mnie jest 0 ,
chanel 038 odpowiada za minimalną ilość oleju u mnie jest 1
sprawdź u siebie jakie masz wartości bo ja mam tak jak podałem wyżej i wszystko działa prawidłowo ,dwa razy zapaliła mi się kontrolka o niskim stanie oleju -na bagnecie było około 1/3 oleju
Nic innego niewymyślne może ktoś inny poradzi coś innego .
Daj znać jakie masz wartości na kanałach