Kontrolka poziomu oleju

Awatar użytkownika
skorpion1vw
Przeglądacz
Posty: 123
Rejestracja: pn lut 28, 2011 21:36
Auto:: VW TOURAN 1.9 AVQ 03'
Imię:: Wojtek
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

Kontrolka poziomu oleju

Post autor: skorpion1vw »

Witam

Dziś poraz trzeci zapaliła mi się kontrolka ciśnienia oleju (Olstand prufung) co może być przyczyną bo stan oleju idealnie na medium,olej Castrol Edge 5W30,po wymianie 5tkm zrobione.
najczęściej (już albo aż 3 raz)w czasie jazdy zapala się kontrolka przy temp-75-90C,jak zgaszę silnik i wyciągnę bagnet z oleju włożę odpalam i jest git oco chodzi nie wiem jutro podepnę pod kompa może coś wykaże.
Proszę o opinię
Pozdr.
Ostatnio zmieniony wt mar 08, 2011 23:32 przez skorpion1vw, łącznie zmieniany 1 raz.
CB Lafayette Zeus+antena Snake

Pozdrawiam
skorpion1vw
dolnośląskie
Awatar użytkownika
Turanek
Władca postów
Posty: 2736
Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
Auto:: 2x5T1
Imię:: Marek
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 23 razy
Otrzymał podziękowań: 111 razy

Post autor: Turanek »

"ÖlstandprĂźfung" to ostrzeżenie o niskim stanie poziomu oleju. Jeśli stan na bagnecie jest powyżej minimum to komunikat względnie żółta kontrolka może być omyłkowo generowana przez komputer silnika. Warto sprawdzić stan wtyczki i styków w misce olejowej, gdzie zamontowany jest czujnik poziomu i temperatury oleju silnika.
Dlaczego kontrolka/komunikat znika? Ano dlatego, że po otwarciu maski wyzwolony jest mikroprzełącznik i sterownik uważa, że dodano oleju. Przez następne ok. 100 km sprawdza stan i jeśli nie dolano oleju ponownie monituje o dolewkę.
Sprawdź przy jakim poziomie na bagnecie wyskoczył komunikat i przy następnej wymianie i ewentualnym komunikacie porównaj czy jest identyczny. Jeżeli tak, to system ciągle ma niewłaściwy poziom min.

PS. Popraw tytuł posta...
Pozdrawiam

Turanek
R-Line Obrazek
H-Line Obrazek
Awatar użytkownika
rock4
Specjalista
Posty: 819
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 22:19
Auto:: Touran 1,9 AVQ 2003
Imię:: Marek
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 20 razy
Kontakt:

Post autor: rock4 »

skorpion1vw: nie chciałbym tutaj siać w Tobie paniki bo specjalistą nie jestem ale kiedyś miałem okazję jeździć samochodem zastępczym (VW Passat, chyba 2000 rok) gdzie w chwili kiedy oddawałem samochód zgłosiłem problem właśnie podobnego zachowania - zapalającej się kontrolki. Firma wypożyczająca po "ekspertyzie" chciała mnie obciążyć za naprawę bo jak się okazało w misce olejowej był brud. Na szczęście zdobyłem dokument od warsztatu (nazwijmy to ekspertyzę) w której stwierdzili, że zanieczyszczenie nie mogło powstać w trakcie 1500km które wtedy tym autem zrobiłem tylko był to znacznie bardziej długotrwały proces.
Nie wiem jak sie ma do tego wymiana filtra i oleju o której pisałeś... Ja zacząłbym od przyjrzenia się jak wygląda olej to tych 5tys km jakie zrobiłeś od wymiany.
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
skorpion1vw
Przeglądacz
Posty: 123
Rejestracja: pn lut 28, 2011 21:36
Auto:: VW TOURAN 1.9 AVQ 03'
Imię:: Wojtek
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

Poziom oleju

Post autor: skorpion1vw »

Turanek pisze:"ÖlstandprĂźfung" to ostrzeżenie o niskim stanie poziomu oleju. Jeśli stan na bagnecie jest powyżej minimum to komunikat względnie żółta kontrolka może być omyłkowo generowana przez komputer silnika. Warto sprawdzić stan wtyczki i styków w misce olejowej, gdzie zamontowany jest czujnik poziomu i temperatury oleju silnika.
Dlaczego kontrolka/komunikat znika? Ano dlatego, że po otwarciu maski wyzwolony jest mikroprzełącznik i sterownik uważa, że dodano oleju. Przez następne ok. 100 km sprawdza stan i jeśli nie dolano oleju ponownie monituje o dolewkę.
Sprawdź przy jakim poziomie na bagnecie wyskoczył komunikat i przy następnej wymianie i ewentualnym komunikacie porównaj czy jest identyczny. Jeżeli tak, to system ciągle ma niewłaściwy poziom min.

PS. Popraw tytuł posta...
Na zimnym jak sprawdzam jest stan idealnie na srodku-medium,po pracy silnika i krótkim postoju stan jest min. sugerujesz żeby dolać trochę ponad stan medium i zaobserwować???
CB Lafayette Zeus+antena Snake

Pozdrawiam
skorpion1vw
dolnośląskie
Awatar użytkownika
Turanek
Władca postów
Posty: 2736
Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
Auto:: 2x5T1
Imię:: Marek
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 23 razy
Otrzymał podziękowań: 111 razy

Post autor: Turanek »

Sugerowałem też sprawdzenie wtyczki przy misce olejowej.
Dolać do max też możesz nic się nie stanie
Pozdrawiam

Turanek
R-Line Obrazek
H-Line Obrazek
Awatar użytkownika
admin
Władca postów
Posty: 2336
Rejestracja: sob sie 28, 2010 20:00
Auto:: Touran
Imię:: Maciek
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 122 razy
Kontakt:

Post autor: admin »

Poziom oleju sprawdzaj po rozgrzaniu silnika do temp. roboczej, tj. ~90 stopni i po wyłączeniu silnika odczekaj 10 min. aż cały olej spłynie do miski.
Awatar użytkownika
cheles
Władca postów
Posty: 5009
Rejestracja: pn cze 06, 2011 17:52
Auto:: Conceptline, 1.6 z 2009
Imię:: Leszek
Lokalizacja: WAWA - MAZ
Podziękował: 33 razy
Otrzymał podziękowań: 129 razy

Post autor: cheles »

Turanek pisze:Sugerowałem też sprawdzenie wtyczki przy misce olejowej.
Dolać do max też możesz nic się nie stanie
Podobny problem mialem w skodze z czyujnikim oleju w ASO wymieniali go bodajze 5 razy. Gdy pojechalem do znajomego mechanika to on krok po kroku raczej cm po cm posprawdzal mi wszystko wyczysil styki i po jego interwencji juz tego problemu nie mialem. Proponuje bys sprawdzil caly uklad.
"baci" znaczy pozdrawiam.
Obrazek
VW Touran by chelesline
Awatar użytkownika
krankor
Zaawansowany
Posty: 340
Rejestracja: śr wrz 28, 2011 10:22
Auto:: Touran 1T1, 1.9 AVQ 2004
Imię:: Grzegorz
Lokalizacja: Wągrowiec - Wlkp-ska
Podziękował: 22 razy
Otrzymał podziękowań: 52 razy

Post autor: krankor »

Zapaliła się kontrolka "Ölstand prĂźfung" . Po dwu godzinach od wstawienia do garażu sprawdziłem bagnet. Idealnie pośrodku kontrolnego wygięcia. Dolałem setkę i komunikat zniknął. Od zmiany oleju przejechał 12 tys. Przy zmianie oleju chyba troszke za mało było wlane, choć na bagnecie było ok, po tygodniu "zarządał" spradzenia poziomu oleju. Dolałem chyba 200, ale też wskazywał połowe na bagnecie przed dolaniem.
Czytałem wyższe posty. Zapewne powienienem poszukac czujników pod miska olejową.
Pytanie, czy to zwyczajne zachowanie, że w połowie bagnetu komp juz prosi o dolanie oleju?

pozdrawiam krankor
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Post autor: Ciapek »

U mnie zapalila sie kiedy poziom byl prawie optymalny.
Dolałem trochę i mam spokój.
Polecam innym. Chyba, że Wam się zapala ta kontrolka zaraz po wymianie oleju.
U mnie zapalila sie po 10 000 km
Pozdrawiam!
shaman82
Przeglądacz
Posty: 107
Rejestracja: czw maja 05, 2011 00:06
Auto:: 1T1 BXF '06
Imię:: Pablo
Lokalizacja: TSA
Podziękował: 1 raz

Post autor: shaman82 »

krankor pisze:Dolałem setkę i komunikat zniknął.
Czy wiesz, że komunikat o poziomie oleju zniknie zawsze, gdy tylko otworzysz maskę? Wystarczy że sprawdzisz na bagnecie poziom oleju, a touran przy najbliższym uruchomieniu silnika nie poinformuje o o niskim stanie, bo uzna że skoro otwierałeś maskę, to pewnie dolałeś oliwy i będzie przez następne kilkanaście kilometrów sprawdzał poziom oleju. Jeżeli uzna że nadal jest zbyt niski, to przy kolejnym uruchamianiu silnika, znowu przywita Ciebie kontrolką.

U mnie komunikat o zbyt niskim poziomie oleju pojawia się mniej więcej w 1/3 wysokości pola na bagnecie oznaczonego jako prawidłowy, czyli kilka mm powyżej 'min'. Jak doleję 0,2 L to mam spokój na kolejne kilka tysięcy kilometrów.
Awatar użytkownika
krankor
Zaawansowany
Posty: 340
Rejestracja: śr wrz 28, 2011 10:22
Auto:: Touran 1T1, 1.9 AVQ 2004
Imię:: Grzegorz
Lokalizacja: Wągrowiec - Wlkp-ska
Podziękował: 22 razy
Otrzymał podziękowań: 52 razy

Post autor: krankor »

Hmm, mój nie uznał, że dolałem, bo tylko sprawdziłem bagnet. Pewnie jest z tych cwańszych :mrgreen: . Przejechał dzisiaj od dolania tylko 20 km i nic się nie domaga. Zapewne ta dolewka wystarczy do zmiany oleju za jakieś dwa miesiące.
Dzięki za informacje o poziomach na bagnecie.
Ostatnio zmieniony pn paź 31, 2011 20:14 przez krankor, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam Grzegorz
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Post autor: Ciapek »

shaman82 pisze:
krankor pisze:Dolałem setkę i komunikat zniknął.
Czy wiesz, że komunikat o poziomie oleju zniknie zawsze, gdy tylko otworzysz maskę? (...)
Po otwarciu maski następny pomiar za 100 km.

Ja po dolewce przejechałem więcej, więc było ok.
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Turanek
Władca postów
Posty: 2736
Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
Auto:: 2x5T1
Imię:: Marek
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 23 razy
Otrzymał podziękowań: 111 razy

Post autor: Turanek »

Koledzy, czy czytacie co jest napisane powyżej waszej dyskusji rozpoczętej wczoraj?

Jeszcze raz radzę sprawdzić stan przewodów i styków (jak pisał wyżej cheles) bo nie bez powodu styki czujnika są pozłacane...
Pozdrawiam

Turanek
R-Line Obrazek
H-Line Obrazek
domjenick
Początkujący
Posty: 30
Rejestracja: śr paź 19, 2011 01:01
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: UK
Kontakt:

Post autor: domjenick »

Panowie ja mam trochę inne pytanie, aczkolwiek związane z kontrolką poziomu oleju, otóż niedawno jechałem i miałem awarię silnika-rura zasilająca turbinę w olej-pękła, czy się odkręciła-nieważne, olej uciekał, po jakimś czasie poziom był tak niski, ze na FISie wykoczyło info o zbyt niskim ciśnieniu oleju, zjechałem ,dolałem itp potem holowanie i auto na warsztat, ale dziwi mnie fakt, że nie zapaliła się żółta kontrolka poziomu oleju-czy jest możliwe, ze w ogóle jest ona nie aktywna? jeśli tak, to jak to uruchomic VAGiem?
Obrazek
Awatar użytkownika
Turanek
Władca postów
Posty: 2736
Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
Auto:: 2x5T1
Imię:: Marek
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 23 razy
Otrzymał podziękowań: 111 razy

Post autor: Turanek »

Ile oleju musiałeś dolać?
Zbyt niskie ciśnienie oleju mogło wyskoczyć z powodu szybkiego ubytku. Jeśli tak jechałeś dłuższy czas, na dużych obrotach mogłeś zaszkodzić turbinie - brak smarowania i wirnik się zaciera.
Czujnik poziomu oleju jest w silnikach Tourana zawsze aktywowany - kodowanie w sterowniku zegarów (tzw. TOG). Sprawdź, jak dobrze pamiętam, przy włączeniu zapłonu zapalają się na krótko wszystkie kontrolki danego wyposażenia - poziomu oleju też.
Pozdrawiam

Turanek
R-Line Obrazek
H-Line Obrazek
ODPOWIEDZ