Strona 2 z 25
: czw lis 17, 2011 21:07
autor: Rauko
Zdecydowanie podłącz się u kogoś i zobacz co z piecem bo koszt naprawy może być podobny, a zysk pewnie większy

A może się tylko od jakiś błędów piec przyblokował?
: czw lis 17, 2011 21:33
autor: gibek73
peterb pisze:gibek73 Chyba będziesz musiał przyjechać na scana

spoko, skan na bank się przyda, już wcześniej zgłaszał problemy (pamiętasz), ale go zresetowałeś, myślałem że ruszy

kurna olek czarny olek....
myslicie że może być coś powazniejszego ?
: czw lis 17, 2011 22:22
autor: peterb
Ja się nie znam ale może termostat padł

: czw lis 17, 2011 23:56
autor: gibek73
okey, sprawa wygląda tak:
o 21:30 odpaliłem auto, na dworzu 1st +
przejechałem 5km i jakieś 6 minut, temperatura ruszyła na ok. 60-65st i z nawiewu delikatnie już grzało ciepłe powietrze
teraz pytanie:
prawidłowo czy nie ?
mimo wszysko skan zrobię
: pt lis 18, 2011 00:01
autor: peterb
Wydaje mi się że jest dobrze

: pt lis 18, 2011 00:13
autor: jeżu
A mi się bardziej
dogrzeje.... Zależy też od naciskania na gaz...i obciążenia silnika..( pod górkę, z górki) ale zawsze delikatnie na zimnym

: pt lis 18, 2011 08:46
autor: Dodi
gibek73 pisze:okey, sprawa wygląda tak:
o 21:30 odpaliłem auto, na dworzu 1st +
przejechałem 5km i jakieś 6 minut, temperatura ruszyła na ok. 60-65st i z nawiewu delikatnie już grzało ciepłe powietrze
teraz pytanie:
prawidłowo czy nie ?
mimo wszysko skan zrobię
myśle, że nie jest źle... napewno dogrzewacz Ci chodzi bo w takim czasie napewno bez dogrzewacza temperatura by sie nie ruszyła...
: pt lis 18, 2011 09:05
autor: Ciapek
Dodi pisze:Tylko jeszcze gibek by musiał napisać jaka była temp. na zewnątrz. Bo jak powyżej 5 to się dogrzewacz jeszcze nie załączył.
no i nie napisal czy miał wyłaczony "ECON"

halo halo!!
To dogrzewacz działa w innych trybach niż ECON?
Ja do pracy mam ok. 6 km. jak dojadę do pracy to temp. jest. ok 45-50 stopni (czasem więcej w zależności od korków), ale ciepło z nawiewów leci dość szybko-w połowie drogi, ale ciągle jeżdżę na ECONie czyli bez dogrzewacza?
Oświećcie mnie jak nalezy jeździć w zimie czy AUTO czy NORMAL (bez ECON)

: pt lis 18, 2011 09:22
autor: Pankrowka
Dogrzewacz będzie działał w zależności od temeratury zewnętrznej a nie ustawień na panelu. Generalnie ECON bierze temperaturę z ogrzanego silnika. AUTO to "trzymanie" zadanych parametrów temperatury zmienia się moc nawiewu w zależności o warunków temperaturowych w kabinie. NORMAL to klima więc będzie Ci dodatkowo osuszać od razu powietrze.
NP. przy włączeniu nawiewu na szybę od razu wyłącza się ECON żeby jak najszybciej odparować szybę.
W zimie, tak jak cały rok, używasz tego co w danej chwili jest Ci potrzebne.
: pt lis 18, 2011 09:33
autor: Dodi
Ciapek pisze:ale ciągle jeżdżę na ECONie czyli bez dogrzewacza?
dokładnie tak... jak bedziesz miał zaswiecony ECON to dogrzewacz napewno Ci nie zadziała nawet jak bedzie -30 stopni ...
: pt lis 18, 2011 10:11
autor: Pankrowka
Kurcze byłem przekonany, że dogrzewacz załącza się automatycznie bez znaczenia czy ECON jest włączony czy nie. Ogrzewanie postojowe nie działa na ECON to się zgodzę.
: pt lis 18, 2011 10:18
autor: Dodi
Warunki włączenia
Dogrzewacz
● Temperatura płynu chłodzącego: t < 69 C
● Temperatura zewnętrzna: t < 5 C
● Zacisk 15 (zapłon): ZAŁ
● Liczba obrotów silnika: n > 300 /min
● Wybór temperatury: nie na „zimno” i nienaciśnięty
przycisk ECON
● Tryb pracy na rezerwie paliwa: nie
● Instalacja elektryczna samochodu: układ
zarządzania obciążeniem nieaktywny
● Wyłączenie sygnału zderzenia: brak
występowania sygnału zderzenia ze sterownika
poduszki bezpieczeństwa
● Wprowadzenia do pamięci usterek: brak zapisów
powodujących zakłócenia w uruchamianiu
np. elektroniczne zablokowanie sterownika
Warunki wyłączania
● Dogrzewacz: liczba obrotów silnika n < 300 /min
● Wprowadzenia do pamięci usterek: zapisy
powodujące zakłócenia w uruchamianiu
np. elektroniczne zablokowanie sterownika
● Wyłączenie na skutek za niskiego napięcia:
U < 11,3 V dla więcej niż 250 sekund
● Instalacja elektryczna samochodu: uaktywniony
układ zarządzania obciążeniem
● Wyłączenie sygnału zderzenia: występowanie
sygnału zderzenia ze sterownika poduszki
bezpieczeństwa
● Tryb pracy na rezerwie paliwa: uwzględniany jest
tylko przed uruchomieniem (jeśli jest mniej niż 7 l
rezerwy paliwa)
● Dogrzewacz: zadana temperatura na „zimno” lub
naciśnięty przycisk ECON
● Ogrzewanie postojowe: upłynął zaprogramowany
czas, wyłączenie ręczne lub osiągnięty
maksymalny czas pracy – po 60 minutach
Ogrzewanie postojowe
● Tryb pracy na rezerwie paliwa: nie
● Wyłączenie na skutek za niskiego napięcia:
brak występowania za niskiego napięcia
● Wyłączenie sygnału zderzenia: brak
występowania sygnału zderzenia ze sterownika
poduszki bezpieczeństwa
● Wprowadzenia do pamięci usterek: brak zapisów
powodujących zakłócenia w uruchamianiu
np. elektroniczne zablokowanie sterownika
Thermo Top V
: pt lis 18, 2011 14:45
autor: gibek73
chyba przestane się tym martwić, ale skan na pewno z peterb zrobie

wydaje mi się że jest prawidłowo, i faktycznie nie dusze go na zimnym, żeby "rozgrzać" szybciej silnik
dzięki pany
: pt lis 18, 2011 15:08
autor: jeżu
Dodi pisze: jak bedziesz miał zaswiecony ECON to dogrzewacz napewno Ci nie zadziała nawet jak bedzie -30 stopni ...
Coś tu nie tak użytkuję właśnie auto prawie teraz cały czas bez klimy i jakoś dogrzewacz pracuje....
: pt lis 18, 2011 15:18
autor: Dodi
jeżu pisze:Coś tu nie tak użytkuję właśnie auto prawie teraz cały czas bez klimy i jakoś dogrzewacz pracuje....
a kolega ma dogrzewacz ( dogrzewacz ), czy dogrzwacz ( pełne webasto )?
