Strona 2 z 25

: czw lis 17, 2011 21:07
autor: Rauko
Zdecydowanie podłącz się u kogoś i zobacz co z piecem bo koszt naprawy może być podobny, a zysk pewnie większy :)
A może się tylko od jakiś błędów piec przyblokował?

: czw lis 17, 2011 21:33
autor: gibek73
peterb pisze:gibek73 Chyba będziesz musiał przyjechać na scana :)
spoko, skan na bank się przyda, już wcześniej zgłaszał problemy (pamiętasz), ale go zresetowałeś, myślałem że ruszy :(
kurna olek czarny olek....

myslicie że może być coś powazniejszego ?

: czw lis 17, 2011 22:22
autor: peterb
Ja się nie znam ale może termostat padł :?:

: czw lis 17, 2011 23:56
autor: gibek73
okey, sprawa wygląda tak:
o 21:30 odpaliłem auto, na dworzu 1st +
przejechałem 5km i jakieś 6 minut, temperatura ruszyła na ok. 60-65st i z nawiewu delikatnie już grzało ciepłe powietrze

teraz pytanie:
prawidłowo czy nie ?

mimo wszysko skan zrobię

: pt lis 18, 2011 00:01
autor: peterb
Wydaje mi się że jest dobrze :)

: pt lis 18, 2011 00:13
autor: jeżu
A mi się bardziej dogrzeje.... Zależy też od naciskania na gaz...i obciążenia silnika..( pod górkę, z górki) ale zawsze delikatnie na zimnym :mrgreen:

: pt lis 18, 2011 08:46
autor: Dodi
gibek73 pisze:okey, sprawa wygląda tak:
o 21:30 odpaliłem auto, na dworzu 1st +
przejechałem 5km i jakieś 6 minut, temperatura ruszyła na ok. 60-65st i z nawiewu delikatnie już grzało ciepłe powietrze

teraz pytanie:
prawidłowo czy nie ?

mimo wszysko skan zrobię
myśle, że nie jest źle... napewno dogrzewacz Ci chodzi bo w takim czasie napewno bez dogrzewacza temperatura by sie nie ruszyła...

: pt lis 18, 2011 09:05
autor: Ciapek
Dodi pisze:
Tylko jeszcze gibek by musiał napisać jaka była temp. na zewnątrz. Bo jak powyżej 5 to się dogrzewacz jeszcze nie załączył.
no i nie napisal czy miał wyłaczony "ECON" ;)
halo halo!!
To dogrzewacz działa w innych trybach niż ECON? :shock:

Ja do pracy mam ok. 6 km. jak dojadę do pracy to temp. jest. ok 45-50 stopni (czasem więcej w zależności od korków), ale ciepło z nawiewów leci dość szybko-w połowie drogi, ale ciągle jeżdżę na ECONie czyli bez dogrzewacza?
Oświećcie mnie jak nalezy jeździć w zimie czy AUTO czy NORMAL (bez ECON) :)

: pt lis 18, 2011 09:22
autor: Pankrowka
Dogrzewacz będzie działał w zależności od temeratury zewnętrznej a nie ustawień na panelu. Generalnie ECON bierze temperaturę z ogrzanego silnika. AUTO to "trzymanie" zadanych parametrów temperatury zmienia się moc nawiewu w zależności o warunków temperaturowych w kabinie. NORMAL to klima więc będzie Ci dodatkowo osuszać od razu powietrze.
NP. przy włączeniu nawiewu na szybę od razu wyłącza się ECON żeby jak najszybciej odparować szybę.
W zimie, tak jak cały rok, używasz tego co w danej chwili jest Ci potrzebne.

: pt lis 18, 2011 09:33
autor: Dodi
Ciapek pisze:ale ciągle jeżdżę na ECONie czyli bez dogrzewacza?
dokładnie tak... jak bedziesz miał zaswiecony ECON to dogrzewacz napewno Ci nie zadziała nawet jak bedzie -30 stopni ...

: pt lis 18, 2011 10:11
autor: Pankrowka
Kurcze byłem przekonany, że dogrzewacz załącza się automatycznie bez znaczenia czy ECON jest włączony czy nie. Ogrzewanie postojowe nie działa na ECON to się zgodzę.

: pt lis 18, 2011 10:18
autor: Dodi
Warunki włączenia

Dogrzewacz

● Temperatura płynu chłodzącego: t < 69 C
● Temperatura zewnętrzna: t < 5 C
● Zacisk 15 (zapłon): ZAŁ
● Liczba obrotów silnika: n > 300 /min
● Wybór temperatury: nie na „zimno” i nienaciśnięty
przycisk ECON
● Tryb pracy na rezerwie paliwa: nie
● Instalacja elektryczna samochodu: układ
zarządzania obciążeniem nieaktywny
● Wyłączenie sygnału zderzenia: brak
występowania sygnału zderzenia ze sterownika
poduszki bezpieczeństwa
● Wprowadzenia do pamięci usterek: brak zapisów
powodujących zakłócenia w uruchamianiu
np. elektroniczne zablokowanie sterownika

Warunki wyłączania

● Dogrzewacz: liczba obrotów silnika n < 300 /min
● Wprowadzenia do pamięci usterek: zapisy
powodujące zakłócenia w uruchamianiu
np. elektroniczne zablokowanie sterownika
● Wyłączenie na skutek za niskiego napięcia:
U < 11,3 V dla więcej niż 250 sekund
● Instalacja elektryczna samochodu: uaktywniony
układ zarządzania obciążeniem
● Wyłączenie sygnału zderzenia: występowanie
sygnału zderzenia ze sterownika poduszki
bezpieczeństwa
● Tryb pracy na rezerwie paliwa: uwzględniany jest
tylko przed uruchomieniem (jeśli jest mniej niż 7 l
rezerwy paliwa)
● Dogrzewacz: zadana temperatura na „zimno” lub
naciśnięty przycisk ECON
● Ogrzewanie postojowe: upłynął zaprogramowany
czas, wyłączenie ręczne lub osiągnięty
maksymalny czas pracy – po 60 minutach

Ogrzewanie postojowe

● Tryb pracy na rezerwie paliwa: nie
● Wyłączenie na skutek za niskiego napięcia:
brak występowania za niskiego napięcia
● Wyłączenie sygnału zderzenia: brak
występowania sygnału zderzenia ze sterownika
poduszki bezpieczeństwa
● Wprowadzenia do pamięci usterek: brak zapisów
powodujących zakłócenia w uruchamianiu
np. elektroniczne zablokowanie sterownika

Thermo Top V

: pt lis 18, 2011 14:45
autor: gibek73
chyba przestane się tym martwić, ale skan na pewno z peterb zrobie :)
wydaje mi się że jest prawidłowo, i faktycznie nie dusze go na zimnym, żeby "rozgrzać" szybciej silnik

dzięki pany

: pt lis 18, 2011 15:08
autor: jeżu
Dodi pisze: jak bedziesz miał zaswiecony ECON to dogrzewacz napewno Ci nie zadziała nawet jak bedzie -30 stopni ...
Coś tu nie tak użytkuję właśnie auto prawie teraz cały czas bez klimy i jakoś dogrzewacz pracuje....

: pt lis 18, 2011 15:18
autor: Dodi
jeżu pisze:Coś tu nie tak użytkuję właśnie auto prawie teraz cały czas bez klimy i jakoś dogrzewacz pracuje....
a kolega ma dogrzewacz ( dogrzewacz ), czy dogrzwacz ( pełne webasto )? :mrgreen: