Strona 2 z 2

: śr paź 02, 2013 01:53
autor: Robcio
marcelid pisze:Robcio[...]bezpośrednio pod aku ... zechcesz kiedyś zmienić radyjko na mocniejsze i pozostanie tylko wymiana bezpiecznika na większy ... to wedle mnie najlepsze rozwiązanie ... [...]
Niewatpliwie najlepszym rozwiazaniem jest bezposrednie zasilanie CB z akumulatora, ale do malego radia wystarczy zasilenie ze skrzynki z bezpiecznikami. Nie wiem tylko, czy moze byc to dowolny obwod.

OT: Marceli, duze radio mam na bazie, w aucie juz zmienial nie bede - male jest bardziej praktyczne [161DKC475 lacznosci DX'owych teraz nie robi ;-) ].

: śr paź 02, 2013 07:15
autor: jeżu
Robcio pisze:Nie wiem tylko, czy moze byc to dowolny obwod.
Może być po warunkiem,że zrobisz to profesjonalnie by nie było niespodzianek...
Multimetr i jazda....

: ndz paź 06, 2013 22:13
autor: Robcio
Podlaczone... z tylu skrzynki bezpiecznikow znalazlem cos w rodzaju szyny zasilajacej grupe bezpiecznikow - biegun dodatni, staly. Analogiczna szyna ujemna (u mnie) tracila potencjal po zaplonie, wiec minus podlaczylem koncowka oczkowa do najblizszej sruby zmasowanej.

Pozdr. R.

: ndz paź 06, 2013 22:23
autor: Turanek
O, i dobrze znalazłeś. Tam jest też szyna + po stacyjce. Ja zrobiłem zasilanie radia na włączniku kołyskowym trzy pozycyjnym: stały plus, zero, po stacyjce. Jeśli chcę klepać na postoju przełączam na stały plus, a tak korzystam ze stacyjki. Radio startuje samo na "śmietniku" i nic nie trzeba robić.

: ndz paź 06, 2013 22:44
autor: Robcio
Turanek pisze:[...] Ja zrobiłem zasilanie radia na włączniku kołyskowym trzy pozycyjnym: stały plus, zero, po stacyjce. Jeśli chcę klepać na postoju przełączam na stały plus, a tak korzystam ze stacyjki. Radio startuje samo na "śmietniku" i nic nie trzeba robić.
Czytalem wczesniej o Twoim rozwiazaniu w innym watku - istotnie dobry pomysl :ok: Akurat ja, gdy jestem w aucie, radio mam wlaczone ciagle... czy jade, czy stoje :D