Strona 2 z 5
: czw paź 06, 2011 18:22
autor: rock4
Tutaj masz artykuł opisujący oponę bez literki "P". Sorry ale różnicy nie widzę. Ale... decyzja należy do Ciebie.
http://www.conti-online.com/generator/w ... 30_pl.html
: czw paź 06, 2011 20:20
autor: ptomek2
Zgadzam się z opinia na temat klas opon danego producenta. Wątpię żeby auto firmowe z wybitym zawieszeniem i zuzytymi oponami nawet dobrej firmy ale klasy ekonomicznej można było porównywać do własnego auta i nowych opon. Uważam że goodyear wcale nie błyszczy jakością opon mówię tu o topowych modelach. A już kierunkowy ultra grip nie ma nic wspólnego z szybką jazda w zimie. To jedynie sredniak. Więc kolego jak już masz te opony i chcesz je wychwalac na lewo i prawo to nie krytykuj innych. Bo szybko spotkasz się z riposta.
Nie mniej jednak muszę zgodzić się z opinią opon alpine 3 michelin bo faktycznie te po 2 latach nie spełniają bynajmniej moich oczekiwań. Pozdrawiam!
: czw paź 06, 2011 22:03
autor: Ciapek
rock4
To może po prostu ta z "P" to następca?
hmmm
: pt paź 07, 2011 12:56
autor: Łukasz
Ciapek pisze:Widze, że mój temat został niezauważony przez założyciela, a tutaj ujawniły się osoby jeżdzące na Continentalach to może odpowiedzą na pytanko które już zadałem tzn. jakie dokładnie wybrać Conti? Zzy TS830P czy TS830
Ta wersja z P podobno stworzona z myślą o autach z systemami wspomagającymi trakcję
http://www.opony.com/parametry-opony/co ... 16-91-h-mo
Problem jest taki ża TS830P nie występują w rozmiarze 195/65/15 .... a taki mam na zimę. Powiem szczerze, że jak dla mnie jest to optymalny rozmiar na zimę i cena opon jest na rozsądnym poziomie... a Touran to nie wyścigówka więc według mnie wszystko jest OK. Lato mam 205/55/16.
: pt paź 07, 2011 13:59
autor: Ciapek
ja zostaje przy 16''. Takie fele kupiłem okazyjnie (od Tourana zresztą).
Mając Polo kupiłem na zimę węższe i trochę niższy profil i średnio to wyglądało. Tutaj przynajmniej wiem czego mam się spodziewać, w terenie górskim nie mieszkam więc w większości będe jeździł po błocie pośniegowym. Taka prawda.
Komplet 16 tych Conti to koszt ok. 2000 zł. Fakt-tanio nie jest, ale co zrobić

Touran to nie wyścigówka, ale ten 2.0 DSG to i tak dla mnie rakieta. Zbiera się wyśmienicie.
: pt paź 07, 2011 14:10
autor: rumun_58
Ciapek ale chyba 195/65/15 są zalecane do Tourana przez producenta i do tego są zdecydowanie tańsze niż 16", a zimówka nie ma wyglądać, tylko ma spełniać oczekiwania kierowcy

: pt paź 07, 2011 14:33
autor: Ciapek
rumun_58 pisze:Ciapek ale chyba 195/65/15 są zalecane do Tourana przez producenta i do tego są zdecydowanie tańsze niż 16", a zimówka nie ma wyglądać, tylko ma spełniać oczekiwania kierowcy

Ale opcjonalny rozmiar dedykowany to także 205/55 R16.
Coś może wyglądać i być użyteczne i spełniać oczekiwania kierowcy. Przynajmniej ja wyznaję taką zasadę.
Chlapacze też można założyć bo są podobno użyteczne.

: pt paź 07, 2011 16:22
autor: rumun_58
Nie no pewnie
Ciapek ale jak ktoś ma do wyboru 15" i 16" to jeżeli liczy koszty to wyborem lepszym (tańszym) są 15". A co do chlapaczy to jestem na nie, wole bez

: pt paź 07, 2011 20:30
autor: Ciapek
dość ciekawą odpowiedź dostałem od dealera Continentala prosząc wcześniej o porównanie tych modeli opon...
Continental Winter Contact TS830 charakteryzuje się bieżnikiem kierunkowym. Ten typ bieżnika znacznie poprawia właściwości trakcyjne. Bardzo dobrze sprawdza się przy odprowadzaniu na boki wody oraz błota pośniegowego. Szczególnie polecana jest do jazdy po mieście.
Model Continental ContiWinterContact TS830 P poisada bieżnik asymetryczny. Ten typ bieżnika charakteryzuje się przede wszystkim dobrą przyczepnością na zakrętach. Zewnętrzna część bieżnika odpowiada za przyczepność, a wewnętrzna za odprowadzanie wody oraz błota pośniegowego. W porównaniu do bieżnika kierunkowego opona asymetryczna charakteryzuję się niską emisją hałasu.
Obie opony producenta charakteryzuje wysoka jakość. Osobiście decydowałbym się na oponę z bieżnikiem kierunkowym ze względu na lepsze warunki trakcyjne.
Teraz to wogóle już nie wiem

: pt paź 07, 2011 22:33
autor: rock4
@Ciapek: podpowiem jeszcze jedną rzecz. W serwisie oponeo.pl (to jest co samo co opony.com) jest podana informacja nt. ilości opinii dodanych przez użytkowników. Co ciekawe: TS830 ma 44 opinie i średnią ocen 5,0; TS830P tylko 8 opinii i średnią 4,8.
Kolejny argument do rozważenia

: sob paź 08, 2011 08:12
autor: ptomek2
Wg mnie ts830p opona bardziej zaawansowana technologicznie, no i samochód przy prędkościach będzie lepiej trzymał się drogi, a to jest istotne. Kierunkowy symetryczny bieżnik nigdy nie dorowna asymetrycznemu.
: sob paź 08, 2011 10:04
autor: Ciapek
rock4 pisze:@Ciapek: podpowiem jeszcze jedną rzecz. W serwisie oponeo.pl (to jest co samo co opony.com) jest podana informacja nt. ilości opinii dodanych przez użytkowników. Co ciekawe: TS830 ma 44 opinie i średnią ocen 5,0; TS830P tylko 8 opinii i średnią 4,8.
Kolejny argument do rozważenia

to akurat jest dla mnie logiczne. TS830P jest nowością
ptomek2 pisze:Wg mnie ts830p opona bardziej zaawansowana technologicznie, no i samochód przy prędkościach będzie lepiej trzymał się drogi, a to jest istotne. Kierunkowy symetryczny bieżnik nigdy nie dorowna asymetrycznemu.
Pisząc "nie dorówna" masz na myśli, że po prostu TS830P jest lepsza?
: sob paź 08, 2011 10:42
autor: rock4
Ciapek pisze:to akurat jest dla mnie logiczne. TS830P jest nowością

Daty wprowadzenia tej opony na rynek nie znam bo nie siedzę w branży, ale sugerując się datą opublikowania artykułu, który wstawiłeś na rynku jest już 2 sezony!
: sob paź 08, 2011 13:32
autor: ptomek2
Ciapek, tak bieżnik asymetryczny jest technologicznie bardziej zaawansowany co za tym idzie moża użyc słowa lepszy. Każda częśc opony odpowiada za co innego tworząc ogolną "doskonałość" w każdych warunkach. Opona ts830P została wprowadzona na rynek w tamtym roku tj 2010 a ts830 jest na rynku juz co najmniej 4-5.
: pn paź 10, 2011 20:01
autor: Ciapek
a jaki macie albo polecacie indeks nośności/ładowności i prędkości?