Strona 2 z 25
: pn lip 08, 2013 11:36
autor: rock4
Panowie, a gdzie szukać tego zaworu o którym pisze
admin? U mnie klima od soboty nie działa, a chciałbym zdiagnozować czy to przypadkiem nie są powodem przegryzione kabelki przez "zaprzyjaźnioną" kunę

Dodam, że przeskanowałem auto w poszukiwaniu błędów - wynik pozytywny (w sensie 0 błędów).
: pn lip 08, 2013 11:57
autor: jeżu
Zawór ciśnieniowy jest w sprężarce przykręcony lub zabezpieczony.... można go znaleźć po wymontowaniu pokrywy dolnej lub zlokalizować przy pomocy lustereczka inspekcyjnego patrząc od strony silnika. Widać go....w sprężarce....klimy...
: pn lip 08, 2013 12:53
autor: admin
Tak na sprężarce od strony wentylatorów, idą kable do niego. W poliftach są nieprzykręcane tylko na tą magiczną zapinkę o której pisał jeżu.
Postaram się później wrzucić foto.
: pn lip 08, 2013 17:35
autor: cheles
rock4,
To po takim czasie powinienes trzymac kune juz w domu.
: pn lip 08, 2013 21:18
autor: rock4
prędzej kupię sobie wiatrówkę...
czy wspomniany wyżej zawór jeśli jest uszkodzony będzie zgłaszał błąd w komputerze?
: pn lip 08, 2013 21:24
autor: jeżu
rock4, Niekoniecznie..... ale to największy winowajca późnego startu klimy lub nie działania w ogóle....
: pn lip 08, 2013 22:51
autor: admin
Nie będzie zgłaszał błędu. U mnie z reguły klima się włączała zbyt późno i nie działała z pełną mocą. Warto sprawdzić w VCDS jak wiatraki startują, jakie ciśnienie ma kompresor i jaką osiąga temperaturę na parowniku.
: pn lip 08, 2013 23:14
autor: malcolm
admin pisze:Jak się klima nie załącza (lub włącza się z opóźnieniem) to na 90% do wymiany jest zawór sprężarki SANDEN PXE16 (wymieniałem w kilku poliftach i był dokładnie taki jak na foto).
Obrazek
W przedlifcie może być trochę inny, trzeba wyjąć i zobaczyć. Do wymiany trzeba spuszczać czynnik z układu.
Nie jest dostępny jako oddzielna część w ASO.
Opowiem swoją historię
Otóż niedługo po zakupie Tourka stwierdziłem poźne właczanie się klimy, zbiegało sie w czasie ze złpaniem 90 stopniu przez silnik. Wyczytałem na forum ze to ten zawór ale jakoś koszty odstraszały mnie od naprawy. Klima jakoś chodziła az do tej wiosny kiedy to wogle przestała startować. Jako laik stwierdziłem ze pewnie skonczył sie czynnik chłodzący i pojechałem uzupełnić. Niestety okazało sie ze problem lezy w spręzarce. Zdiagnozowano ten zawór. Łacznie naprawa kosztowała mnie 350 pln (200 pln za wymiane zaworu w trybie ekspresowym, tj. 20 min w zakładzie specjalizującym sie w naprawach spręzarek + 150 za demontaż i ponowny montaż spręzarki). Łącznie z nabiciem do pełna, ozonowaniem i wymianą oleju zostawiłem 450 pln. Miałem dwie mozliwosci - kisić sie w aucie bez klimy albo opróżnić nieco portfel. Plus jest taki ze klima teraz chłodzi jak talala i uruchamia sie od razu po odpaleniu silnika

: wt lip 09, 2013 07:48
autor: aprinsr
mam to samo. mój klimatolog powiedział że jeśli elektrozawór jest Sprawny elektrycznie (brak błędów) oznacza to że dostał się do niego jakiś syf (np opiłek) powiedział ze tak uszkodzony zawór jest następstwem kończącej się sprężarki

ma ktoś z was jakieś doswiadczenia w tym temacie? ile już jezdzicie po wymianie samego zaworu?
: wt lip 09, 2013 11:47
autor: JEDARO
Dzięki
admin, za odpowiedź na pytanie, które zadałem w innym temacie odnośnie tego zaworu zastanawiałem się właśnie czy będą błędy a o tym zaworze słyszałem kilka razy od znajomych, że to może być to niestety większość pseudo fachowców zaraz chce wymieniać całą sprężarkę
Jak zmienię to poinformuję czy mi pomogło

: wt lip 09, 2013 11:59
autor: rock4
admin pisze:Nie będzie zgłaszał błędu. U mnie z reguły klima się włączała zbyt późno i nie działała z pełną mocą. Warto sprawdzić w VCDS jak wiatraki startują, jakie ciśnienie ma kompresor i jaką osiąga temperaturę na parowniku.
Maciek, jakieś wskazówki jak to sprawdzić, co poklikać w VCDSie by to sprawdzić ?

: wt lip 09, 2013 12:50
autor: admin
U mnie to tak wygląda:
Auto zimne, dopiero odpalone.
Nawiew OFF:
Wentylatory jak nie pracują to pokazują 9,6% i 0,0%
Temperatura na parowniku = ~temperatura na zewnątrz
AC na szybę pełna prędkość po ok 1 minucie:
Temperatura na parowniku spada, wentylatory śmigają (jak zawór szwankuje to późno się włączają po naciśnięciu AC lub w ogóle nie startują)
AC na szybę pełna prędkość po ok 5 minutach:
Temperatura na parowniku najlepiej jak spadnie do 0 wtedy klima jest super skuteczna.
U mnie po nabiciu zeszło do 4*, teraz mi się czekać nie chciało.
Przyczyną może być zasyfiona chłodnica od klimy lub nie pełna wydajność kompresora.
Pomiary robione na jałowym, podczas jazdy (wyższe obroty silnika) kompresor daje większe ciśnienie, a przepływ powietrza pomaga uzyskać niższe temperatury.
W drugim aucie (nowy czujnik) temperatura bez problemu schodzi mi do 2* na parowniku, a ciśnienie kompresora pokazuje ok 14-15bar.
Czujnik:
i zbliżenie:

: wt lip 09, 2013 15:33
autor: JEDARO
U mnie to tak wygląda:
Auto zimne, dopiero odpalone.
Nawiew OFF:
Wentylatory jak nie pracują to pokazują 9,6% i 0,0%
Temperatura na parowniku = ~temperatura na zewnątrz
AC na szybę pełna prędkość po ok 1 minucie: bez zmian wentylator się nie włącza a na teście wyjść śmiga ostro więc chyba jednak może ten zawór ciśnienie się nie zmienia pokazuje ok 5,4 -5,2 bar
: wt lip 09, 2013 15:56
autor: admin
JEDARO, jak nie startują wentylatory to zawór do wymiany. Miałem tak nie raz i pomogło

: wt lip 09, 2013 18:07
autor: JEDARO
admin, mam jeszcze pytanko a jak wykluczyć, że to nie sprzęgiełko bo czasem mam wrażenie, że trochę coś szumi jakby jakieś łożysko zastanawiam się czy jak zdejmę pasek to uda się spr.
niestety w większości autek jakie sprowadziłem do Polski trzeba było wymieniać sprężarkę ponieważ są one nieźle wyeksploatowane na zachodzie
