Strona 2 z 2

Re: Problem z mocą błąd 16683 - Boost Pressure Regulation

: ndz lut 02, 2014 20:06
autor: Muti
Proszę :) Może nie jestem jeżem,ani jarrym, ale jakoś dałem radę :hahaha:

Re: Problem z mocą błąd 16683 - Boost Pressure Regulation

: ndz lut 02, 2014 20:34
autor: MarcinW
Muti pisze:Proszę :) Może nie jestem jeżem,ani jarrym, ale jakoś dałem radę :hahaha:
:hahaha: no fakt dzięki za rysunek Muti

tylko oni maja ETKA i tam jest rozrysowane gdzie ten zawór jest usytuowany a taka wiedza jest mi potrzebna

Ja szukałem tutaj
http://ifinterface.com/prog/car/prog2/inprog.php

ale nie mogę znaleźć tego zaworu wiec nie mam numeru katalogowego tego podzespołu

Turbiny w tym programie też niema rozrysowanej

pytanie czy w ETCE jest rozrysowana turbina w sensie komponentów podłączenia gruszki?

Do gruszki przychodzi tylko jeden przewód?

Re: Problem z mocą błąd 16683 - Boost Pressure Regulation

: ndz lut 02, 2014 20:38
autor: Muti
Zawór ten jest przykręcony do ściany grodziowej ok 5-10cm od akumulatora w stronę osi auta. Rozpiskę podciśnienia masz na górze i tam odczytasz gdzie co jest podłączone.
Tak do gruszki jest tylko jeden wężyk.
LINK

Re: Problem z mocą błąd 16683 - Boost Pressure Regulation

: ndz lut 02, 2014 20:58
autor: MarcinW
Muti Tylko to co ty mi przysłałeś to jest blok zaworów magnetycznych

Obrazek


http://allegro.pl/vw-touran-1-9-tdi-bkc-zawor-sterownik-6q0906625-i3927520176.html

a zawór N75 poniżej:

http://allegro.pl/nowy-orginalny-zawor-egr-lub-n75-1k0-906-627-i3853368278.html

w którym miejscu jest usytuowany?


a miałem jeszcze zapytać wakuometru nie miałbyś pożyczyć?

Re: Problem z mocą błąd 16683 - Boost Pressure Regulation

: ndz lut 02, 2014 21:08
autor: Muti
U nas nie ma takiego małego N75 jak pokazałeś.
Jest właśnie ten blok zaworów magnetycznych N75. Nie mam niestety vacuometra

Re: Problem z mocą błąd 16683 - Boost Pressure Regulation

: ndz lut 02, 2014 21:13
autor: tomcio1600
Marcin... widzę, że mamy chyba ten sam problem... (opisuję tutaj: http://touranklub.pl/forum/viewtopic.ph ... ead#unread). Z tego co ja się dowiedziałem to u nas nie ma tej N75 (z tego linku: http://allegro.pl/nowy-orginalny-zawor- ... 68278.html) tylko właśnie jest ten cały blok sterowania ciśnieniem...
Mało tego - na jednym komputerze wyrzuca błąd n75 a na innym urządzeniu właśnie ten blok.. (chodzi o to samo - lecz inne nazewnictwo zależne od urządzenia diagnostycznego).

Re: Problem z mocą błąd 16683 - Boost Pressure Regulation

: ndz lut 02, 2014 21:38
autor: MarcinW
tomcio1600 pisze:Marcin... widzę, że mamy chyba ten sam problem... (opisuję tutaj: http://touranklub.pl/forum/viewtopic.ph ... ead#unread). Z tego co ja się dowiedziałem to u nas nie ma tej N75 (z tego linku: http://allegro.pl/nowy-orginalny-zawor- ... 68278.html) tylko właśnie jest ten cały blok sterowania ciśnieniem...
Mało tego - na jednym komputerze wyrzuca błąd n75 a na innym urządzeniu właśnie ten blok.. (chodzi o to samo - lecz inne nazewnictwo zależne od urządzenia diagnostycznego).

Tomasz przeczytałem twój post i to co podpowiada Gasior
Twój model 6Q0906625 zastąpiono innym modelem w 01/07/2008 6Q0906625 E i kosztuje 775,25 zł ( blok zaworów magnetycznych)

Tu masz ceny używek za 100zł kupisz

http://allegro.pl/listing/listing.php?order=p&string=6Q0906625&search_scope=category-50746


w twoim przypadku wystąpił błąd w auto skanie a u mnie jest teraz niedoładowanie turbiny

po przemyśleniach dochodzę do wniosku ze gdzieś musi być problem z przewodami możne sparciały i zanim nie było demontowane turbo było ok ja zostały ruszone to się problem pojawił.

Praca silnika jest tak jak u ciebie Tomek przy 2000 obr/min zaczyna szarpać słyszę syczenie i bez turbo idzie samochód

Pytanie jak bym chciał profilaktyczne te węże wymienić to pod jakimi numerami katalogowymi ich szukać, i czy one są fabrycznie zakończone w złączki na końcu?

Re: Problem z mocą błąd 16683 - Boost Pressure Regulation

: ndz lut 02, 2014 21:41
autor: Muti
Marcin,to są zwykłe węże !podciśnieniowe!,bez żadnych końcówek,także spokojnie możesz nawet poszukać w sklepach motoryzacyjnych,ale ważne żeby byly podciśnieniowe. Profilaktycznie mozesz spróbować zatkać z jednej strony wężyk palcem i wciągnąć powietrze ustami i nie powinien się zagiąć. Porównaj do oryginałów.

Jednakże moim zdaniem coś jest niepodłączone i stąd turbo nawet nie drgnie bez podciśnienia.. :roll:

Re: Problem z mocą błąd 16683 - Boost Pressure Regulation

: ndz lut 02, 2014 22:02
autor: jeżu
Muti pisze:Proszę :) Może nie jestem jeżem,ani jarrym, ale jakoś dałem radę :hahaha:
Spisałeś się na medal... :drinks:
MarcinW pisze:po przemyśleniach dochodzę do wniosku ze gdzieś musi być problem z przewodami możne sparciały i zanim nie było demontowane turbo było ok ja zostały ruszone to się problem pojawił.
Dokładnie jest chyba gdzieś nieszczelność na przewodach.... Proponuje kupić ile potrzeba i wymienić.
Te wężyki w moto można kupić w takiej osnowie materiałowej... Są lepsze...

Re: Problem z mocą błąd 16683 - Boost Pressure Regulation

: ndz lut 02, 2014 23:03
autor: MarcinW
jeżu pisze: Dokładnie jest chyba gdzieś nieszczelność na przewodach.... Proponuje kupić ile potrzeba i wymienić.
Te wężyki w moto można kupić w takiej osnowie materiałowej... Są lepsze...

ok będę działa w następujący sposób:
1) sprawdzę węże i złączki aby w koszty nie wchodzić
2) jestli ptk 1 będzie ok zastanowię się nad blokiem zaworów magnetycznych

dam wam znać

PS. Sprawdziłem z stoperem ile muszę przytrzymać przycisk na pilocie od otwierania tylnej klapy i wychodzi 5s i (kierunkowskazy migły) klapa się otworzyła, po zamknięciu znowu migły kierunki i alarm się zazbroił trzeba być cierpliwym

-- 2 lut 2014, o 22:05 --

Jeżu a w ETKA jest rozrysowana turbina?

Re: Problem z mocą błąd 16683 - Boost Pressure Regulation

: pn lut 03, 2014 00:15
autor: JacaTouran
A rury od dolotu to szczelne masz??? Często przy demontażu i montażu turbiny zatrzaski na wężach się wyrabiają i dają lewe powietrze.

Re: Problem z mocą błąd 16683 - Boost Pressure Regulation

: pn lut 03, 2014 01:08
autor: Muti
Marcin, co chcesz mieć rozrysowane z turbina? Turbo to metal z kolektorem i gruszka (w uproszczeniu) to napisz czego konkretnie oczekujesz.

Wysłane przez Tapatalk z mojego S4.

Re: Problem z mocą błąd 16683 - Boost Pressure Regulation

: pn lut 03, 2014 12:23
autor: MarcinW
Muti pisze:Marcin, co chcesz mieć rozrysowane z turbina? Turbo to metal z kolektorem i gruszka (w uproszczeniu) to napisz czego konkretnie oczekujesz.

Wysłane przez Tapatalk z mojego S4.
Muti o taki rysunek tylko z Etki poniżej link:
tylko to rozrysowanie dotyczy BMW

Image

czy w Etka jest oczywiście dla naszego modeli rozrysowana turbina?
JacaTouran pisze:A rury od dolotu to szczelne masz??? Często przy demontażu i montażu turbiny zatrzaski na wężach się wyrabiają i dają lewe powietrze.
Jaca sprawdzę i zacznę od tego zanim będę bawił sie z wężami

Re: Problem z mocą błąd 16683 - Boost Pressure Regulation

: pn lut 03, 2014 21:10
autor: Muti
Nie wiem dokładnie w jakim celu Ci ta rozpiska,ale proszę.
Określ dokładnie do czego to chcesz,to będzie można coś poradzić..

Re: Problem z mocą błąd 16683 - Boost Pressure Regulation

: wt lut 04, 2014 00:25
autor: MarcinW
Chciałem się przyjrzeć turbinie od strony gruszki podłączenie podciśnienia stąd moje pytanie czy w ETKA jest rozrysowana sama turbina z gruszką

To co jest na zdjęciu to ja mam PDF z Etki Turbina + kolektor link poniżej jak by komuś było też potrzebne łącznie z numerami katalogowymi i rozpiska poniżej link do PDF

https://www.dropbox.com/s/ol79yq4uq9l7zrq/t2.pdf

w tym programie też jest w ten sam sposób to rozrysowane ale nigdzie nie ma samej turbiny od strony gruszki

Obrazek

Przy okazji sprawdziłem jak wygląda rozpiska doprowadzenia od strony kolektora_ssącego

Obrazek

To te obejmy o których Jaca mówiłeś się wrabiają nr 13 i 12 na schemacie?

Znalazłem też rozrysowane sterowanie recyrkulacją spalin z blokiem zaworów elektromagnetycznych

Obrazek


Oraz już może mniej w temacie rozrysowane chłodzenie powietrza doładowania
Obrazek

-- 5 lut 2014, o 23:03 --

Witam, problem z turbiną rozwiązany, Brak szczelności na dolocie na dolnej części doprowadzenia wchodzącego do turbiny, mogę stwierdzić iż e zatrzaski mocujące to dziadostwo jest (bynajmniej syczało na dole, odłączyliśmy i jeszcze raz podłączyliśmy dół, i co się okazuje ze dalej jest problem, tylko syczy u góry doprowadzenia

Obrazek

Przy okazji jak inspekcję robiłem to pooglądałem sobie gumy chroniące przeguby,

Kwalifikacja się do wymiany,

Do naprawy pozostały mi:
1) Gumy chroniące przeguby mursze poszukać numeru katalogowego tych gum, jakiej fiemy gumy możecie polecić? tak aby sie nie rozpadły za chwile?
2) ten błąd z silnikiem zamka kierowcy w centralnym zamku
Address 42: Door Elect, Driver Labels: 1K0-959-701-MIN1.lbl
Part No: 1T0 959 701
Component: Tuersteuergeraet 09 0157
Coding: 0000116
Shop #: WSC 01324 785 00200
VCID: F4ED2D7497A0B0E

2 Faults Found:
00096 - Drivers Door Central Locking (Safe) Motor (V161)
012 - Electrical Fault in Circuit
00928 - Locking Module for Central Locking; Front Driver Side (F220)
008 - Implausible Signal


no i tutaj mam nadziej ze z tymi stykami jest tylko problem gdyż nie uśmiecha mi się wymieniać tego zamka musiałbym numer katalogowy poszukać i sprawdzić ile to ustrojstwo będzie kosztować

3) Dojazdówka do kupienia, na allegro dobrą cenę trzeba upolować chciałem wydać max 250zł ale widzę ze chyba zbędzie ciężko znaleźć

http://allegro.pl/listing/listing.php?string=KO%C5%81O+DOJAZDOWE+18+5x112+&search_scope=wszystkie+dzia%C5%82y

Dzięki za podpowiedzi w zdiagnozowaniu wszystkim :)