Strona 2 z 2
Re: Tylne kola w ksztalcie "/" "\"-co przyczyna?
: pn lut 24, 2014 13:03
autor: scenic
dzięki za sprostowanie, ja u siebie ustawiałem tylko kąty, w każdym razie na rysunkach widać którymi śrubami się to ustawia
Re: Odp: Tylne kola w ksztalcie "/" "\"-co przyczyna?
: pn lut 24, 2014 19:12
autor: marek1629
Dzięki za wiedzę, mechaników omijam szerokim łukiem chyba że sam sobie nie radzę, bo za dużo trzeba po nich poprawiać, a nauka zawsze sie przydaje ;-)
Re: Tylne kola w ksztalcie "/" "\"-co przyczyna?
: pn lut 24, 2014 20:00
autor: tomix
marek1629 pisze:Dzięki za wiedzę, mechaników omijam szerokim łukiem chyba że sam sobie nie radzę, bo za dużo trzeba po nich poprawiać, a nauka zawsze sie przydaje ;-)
Dokladnie to sa swiete slowa.
Re: Tylne kola w ksztalcie "/" "\"-co przyczyna?
: pn lut 24, 2014 20:24
autor: queke
Ja jeżdżę touranem od lipca 2013 i pierwszą dalszą trasą była wycieczka wakacyjna na Chorwacje, poprzedzona wymianą opon na tylnej osi. Założyłem nowe Hankooki i nie świadomy tego że coś może być nie tak z geometrią beztrosko przejeździłem 10tkm. Przyszła zima,pierwsze śniegi,przymrozki i dopiero wtedy "dupa" zaczęła mi uciekać i podumałem że coś jest nie tak. Pijechałem na stacje kontroli pojazdów i okazało się że mam rozjechaną zbieżność i żeby ją ustawić musiałem wymienić dwie tulejki i śruby mimośrodowe. Konsekwencją jazdy z nieustawiona geometrią był dość spory ubytek bieżnika na nowych oponach. Nowe mają po 8mm a moje po 10tkm mają już tylko 6.5 więc zużycie jest spore jak na tylną oś.
Re: Tylne kola w ksztalcie "/" "\"-co przyczyna?
: pn maja 12, 2014 21:41
autor: ktos_80
Witam
Widzę że koledzy podjęli temat zbieżności tylnych kół, czy mógłby ktoś jednoznacznie mi powiedzieć jakie części muszę wymienić aby takową zbieżność ustawić. Z tego co mechanicy mi powiedzieli to śruby mimośrodowe (nr 11, 10) i zwykłe śruby nr 18, bo nigdy nie odkręcane natomiast z rozmów z wcześniejszych postów widzę że wystarczy tylko śruby 10 i 11. To jak to naprawdę jest?
Dodatkowo czy warto wymienić od razu tuleje (14 i 15) bo koszt chyba raczej znikomy?
Zbieżność muszę ustawić bo oponki po roku jazdy nie mają już bieżnika od wewnątrz a nowych nie mam ochoty tak samo katować.
W załączeniu wydruk ze zbieżności i pdf z etki
Re: Tylne kola w ksztalcie "/" "\"-co przyczyna?
: wt maja 13, 2014 08:26
autor: scenic
u mnie skończyło się na wymianie śrub mimośrodowych i towarzyszących im tulejek.. reszta śrub dała się poluzować
Re: Tylne kola w ksztalcie "/" "\"-co przyczyna?
: wt cze 03, 2014 21:48
autor: black fury
Witam Kolegów!
Mam pytanie, jak wymieniłeś śruby mimośrodowe i tuleje?
Ja chciałem wyregulować zbieżność ale mechanik powiedział, że śruby mimośrodowe są nie do ruszenia. Podobno trzeba je wycinać tarczą szlifierską

. Jak Ty sobie z tym poradziłeś?
Re: Tylne kola w ksztalcie "/" "\"-co przyczyna?
: śr cze 04, 2014 11:21
autor: ktos_80
Tulejki z rysunku powyżej nr 15, 14 wymienione bez problemu, śruby (nr 10 18) dały się odkręcić bez problemu. Natomiast śrubę 11 trzeba było ucinać (wewnętrzna część tulejki 8 się utleniła i jakby zespoliła ze śrubą) . Po wyciągnięciu wahacza tulejkę 8 trzeba było rozcinać. Czas łącznie z jazdą po tulejkę 8 - nie do kupienia w ASO (ale w sklepie znaleźli zamiennik Lemfordera - chwilę to trwało:) nie pamiętam nr kat.), śruby już miałem ok 4h)
Całkowity koszt:
Elementy nr. 11, 10, 9, 12 w ASO 58.0 PLN
Tulejki 14, 15, 8 ~ 65.00 PLN
Robocizna 70 PLN
Ustawienie zbieżności w PanMar w Krośnie 60 PLN
Total 253 PLN
Po wymianie i ustawieniu zbieżności auto zaczęło ściągać na lewo.
Wg speców z warsztatu to wina opon. Mam zamiar zmienić na zimowe i zobaczyć co i jak. Będę Was informował jak poszło.
Re: Tylne kola w ksztalcie "/" "\"-co przyczyna?
: czw paź 02, 2014 14:19
autor: Mariusek84
Pytanie mam czy katy reguluje sie dwoma srubami na wachaczu nr 10 i 11 czy tylko 11 ? bo potrzebuje zrobic kąty i wiem że sruby nie moge odkrecic juz mam nowe tylko jak je wyciagnać , da sie je wybić jakos ? czy trzeba razem z tulejką wymienić ?
Re: Tylne kola w ksztalcie "/" "\"-co przyczyna?
: czw paź 02, 2014 14:57
autor: scenic
u mnie niestety trzeba było wymienić z tulejami.. nie szło ruszyć śrub

Re: Tylne kola w ksztalcie "/" "\"-co przyczyna?
: czw paź 02, 2014 19:54
autor: ktos_80
Mariusek84 pisze:Pytanie mam czy katy reguluje sie dwoma srubami na wachaczu nr 10 i 11 czy tylko 11 ? bo potrzebuje zrobic kąty i wiem że sruby nie moge odkrecic juz mam nowe tylko jak je wyciagnać , da sie je wybić jakos ? czy trzeba razem z tulejką wymienić ?
Z tego co pamiętam to jedna śruba od kąta a druga od zbieżności ale która to która to nie wiem?
Re: Tylne kola w ksztalcie "/" "\"-co przyczyna?
: czw paź 02, 2014 22:01
autor: winetu_vip
ktos_80 pisze:Z tego co pamiętam to jedna śruba od kąta a druga od zbieżności ale która to która to nie wiem?
Regulację przeprowadza sie wszystkimi śrubami.
Powinno sie robić całą geometrię auta czyli zbieżność i kąty. Jeżeli wcześniej nie ustawiałeś nić na tylnym zwieszeniu to na 100% będą problemy. Śruby i tulejki do wymiany.
Re: Tylne kola w ksztalcie "/" ""-co przyczyna?
: wt cze 12, 2018 11:50
autor: hubik
Powiedzcie mi czy warto od razu profilaktycznie wymienic reszte tulei czy najszybciej padaja te na wahaczu poprzecznym (8 i 17) i tylko nimi sie zajac? Auto ma 235 tys po niemczech.