Czyszczenie klimatyzacji (parownika)

Miejsce do prezentowania własnych modyfikacji - co ulepszyliśmy, usprawniliśmy i chcemy podzielić się tym z innymi.
qrczak
Przeglądacz
Posty: 63
Rejestracja: pn lis 09, 2015 12:02
Auto:: 2.0 150KM '16
Imię:: Wojtek
Lokalizacja: Wroclaw
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Czyszczenie klimatyzacji (parownika)

Post autor: qrczak »

Panowie, a jak to jest w Touranie 2016?
Ze schematu wynika, że filtr kabinowy nie ma trapezowatego, a prostokątny kształt i jest umiejscowiony nad (?) wentylatorem?

Image


To by chyba wykluczało pryskanie preparatem w miejscu instalacji filtra, skoro po drodze jest jeszcze wentylator?
Nie mówiąc już o tym, że sama wymiana filtra nie jest pewnie już taka prosta...
Awatar użytkownika
Feberos
Użytkownik
Posty: 255
Rejestracja: śr kwie 11, 2018 17:06
Auto:: Touran '03 1.9TDI AVQ
Imię:: Krzysztof
Lokalizacja: Mielec
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy

Re: Czyszczenie klimatyzacji (parownika)

Post autor: Feberos »

Przeglądając Internety napotkałem film instruktażowy o czyszczeniu klimatyzacji środkami Würth, w roli głównej Touran :)
Ten specjalistyczny spryskiwacz można zastąpić środkiem z puszki za kilkadziesiąt złotych jak w poprzednich postach.
Może komuś ułatwi to uporanie się z nieprzyjemnym zapachem.

https://youtu.be/xn8opDSUTfk
toomas08
Użytkownik
Posty: 153
Rejestracja: ndz lut 04, 2018 21:25
Auto:: VW Touran 1.4 TSI 2018
Imię:: Tomasz
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Czyszczenie klimatyzacji (parownika)

Post autor: toomas08 »

Feberos pisze:Przeglądając Internety napotkałem film instruktażowy o czyszczeniu klimatyzacji środkami Würth, w roli głównej Touran :)
Ten specjalistyczny spryskiwacz można zastąpić środkiem z puszki za kilkadziesiąt złotych jak w poprzednich postach.
Może komuś ułatwi to uporanie się z nieprzyjemnym zapachem.

https://youtu.be/xn8opDSUTfk
W nowym Touranie jest inaczej jak widać na poście od qrczak. W nowym Touranie wymiana filtra jest bajecznie prosta ale sam się zastanawiam jak się dostać z rurką od pianki w pobliże parownika. Wygląda na to, że trzeba ty wyjąć wirnik wentylatora albo próbować od dołu przez rurkę skroplin.
--
Obrazek
Awatar użytkownika
Lewik
Zaawansowany
Posty: 404
Rejestracja: ndz cze 05, 2016 11:24
Auto:: BKC 1,9
Imię:: Darek
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 35 razy

Re: Czyszczenie klimatyzacji (parownika)

Post autor: Lewik »

daj wentylator na fula i psikaj pianką po łopatkach (pianką ,bo wurtch jest płynny)
zrób kilkuminutowe odstepy
Wentylator rozrzuci piankę wraz z kierunkiem przepływu powietrza
psikałem wurtem na parownik dwa pojemniki
i dodatkowo jeden z piana poszedł na wentylator
Chwilowo dało pozytywne efekty ale zapaszek zapewne powróci
toomas08
Użytkownik
Posty: 153
Rejestracja: ndz lut 04, 2018 21:25
Auto:: VW Touran 1.4 TSI 2018
Imię:: Tomasz
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Czyszczenie klimatyzacji (parownika)

Post autor: toomas08 »

qrczak pisze:Panowie, a jak to jest w Touranie 2016?
Ze schematu wynika, że filtr kabinowy nie ma trapezowatego, a prostokątny kształt i jest umiejscowiony nad (?) wentylatorem?

Image


To by chyba wykluczało pryskanie preparatem w miejscu instalacji filtra, skoro po drodze jest jeszcze wentylator?
Nie mówiąc już o tym, że sama wymiana filtra nie jest pewnie już taka prosta...
Czy rurka 43 to będzie odpływ skroplin?
--
Obrazek
Awatar użytkownika
Tomasz_W-wa
Władca postów
Posty: 2561
Rejestracja: czw maja 17, 2012 18:04
Auto:: SEAT Ibiza SPORT 1.9 TDI
Imię:: Tomasz
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 285 razy
Otrzymał podziękowań: 484 razy

Re: Czyszczenie klimatyzacji (parownika)

Post autor: Tomasz_W-wa »

Nie wiem jak to jest w najnowszym Touranie, ale pewnie bardzo podobnie, a może identyczne jak w Golf-e 7.
Wymiana samego filtra kabinowego śmiesznie prosta:

https://www.youtube.com/watch?v=STzJLnrc0mw

Co do dezynfekcji parownika to mega utrudni zadanie (chyba).
Zacytuje z innego forum kolegę co to robił:

"Po wyjęciu silniczka dmuchawy od spodu (bez użycia jakichkolwiek narzędzi) - włożyłem do kanału smartfon z włączoną kamerą i lampa, efekt natychmiastowy, czyli niedaleko dalej jest piękny, błyszczący parownik, którego zaatakowałem własnoręcznie zrobiona przez siebie sonda (z dyszy kierunkowej, rurki i drutu) i wypróżniłem na niego prawie cały preparat na alkoholu itd (nie pianka). Resztę rozpyliłem inną dyszą, wielokierunkowa na rurce od drugiej strony parownika, da się tam wsunąć bez trudu i narzędzi przez otwór po zdjęciu gumowego wężyka, bodajże prowadzącego zimno do schowka.
Temat opanowany."

A tu jeszcze jak wyjąc silnik:
"Schowek zamknij. Odsuń fotel do tylu, wejdź tam, najlepiej się połóż dla lepszego widoku tego co jest pod schowkiem. Jest tam wykładzina, odkręcasz te 2 śrubki, palcami, możesz zacząć kleszczami. Wyjmujesz wykładzinę. Tam jest silnik. Odepnij wtyczkę, zatrzaski tam są to nie połam. Poruszaj sobie dłonią silnik, poczujesz drobny luz osiowy, obserwuj i szukaj plastikowego ząbka który masz lekko odgiąć palcem. Wtedy obrócisz go bardziej i wyjmiesz, jak słoik, tylko cześć obrotu. Interesuje cie kanał nie w górę silnika gdzie jest filtr tylko ten z boku, tam gdzie tłoczone jest powietrze, taki jakby łuk. Ręka daleko tam nie wchodzi ale smartfon nawet 5 calowy spokojnie sfilmuje z lampą. Parownik to ta błyszcząca siatka. Stoi niemal pionowo, najgorzej ze rozpylaczem z dziurkami na boki zbyt dobrze nie na tryśniesz, ja mam skądś taki w jedna stronę, ze dało się uformować z rurką i drutem w dość konkretnym kierunku. A co do tylnej ścianki, jest tam w pobliżu taka gumowa rurka, zagięta, grubości kciuka, zdejmij ja, nie jest to trudne. Tam możesz pryskać tym pająkiem. Optymalnie jest opryskać to z obu stron, jest dosyć grube i ma zakamarki do których i tak nie dojdzie. Dlatego za chwile włącz klimę i jedz jak najdłużej z niska temperaturą żeby sprężarka cały czas chodziła, myślę ze z pól h to minimum na LO. Powodzenia."


Może komuś to pomoże.

Sam jeszcze tego nie robiłem, ale chyba czeka mnie to bo po ozonowaniu tylko jakiś czas nic nie było czuć, teraz lekko już czuje chociaż nie ma tragedii ale już mi to przeszkadza.

Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
toomas08
Użytkownik
Posty: 153
Rejestracja: ndz lut 04, 2018 21:25
Auto:: VW Touran 1.4 TSI 2018
Imię:: Tomasz
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Czyszczenie klimatyzacji (parownika)

Post autor: toomas08 »

Wymiana filtra w nowym Touranie jest faktycznie prosta i bardzo podobna do tego co na filmie z G7. Ja swój filt wymieniłem po roku i 17tys km i stwierdziłem, że rok to max dla filtra. Wsadziłem Filtrona za którego zapłaciłem chyba 36zł. Czyli 2 wymiany w roku nie kosztuje wiele ani kasy ani czasu a powietrze lepsze :) Co do dojścia do parownika to jeszcze nie miałem czasu się za to zabrać.
--
Obrazek
emjot27
Posty: 1
Rejestracja: pt wrz 11, 2020 13:48
Auto:: Ford SMAX 2.0 TDCI BT
Imię:: Maciej
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Czyszczenie klimatyzacji (parownika)

Post autor: emjot27 »

toomas08 pisze:Wymiana filtra w nowym Touranie jest faktycznie prosta i bardzo podobna do tego co na filmie z G7. Ja swój filt wymieniłem po roku i 17tys km i stwierdziłem, że rok to max dla filtra. Wsadziłem Filtrona za którego zapłaciłem chyba 36zł. Czyli 2 wymiany w roku nie kosztuje wiele ani kasy ani czasu a powietrze lepsze :) Co do dojścia do parownika to jeszcze nie miałem czasu się za to zabrać.
Powiedz mi jak ogólnie wg Ciebie spisuje się to auto i jak wygląda kwestia właśnie sprawnego i wydajnego czyszczenia klimatyzacji? Po przebojach z moim S-MAXem (zwanym prze zemnie już śmierdzielem) chcę się go pozbyć i kupić właśnie nowego Tourana (znaczy się używanego ale max z roku 2016). Jestem alergikiem, i przyjemny zapach w aucie to dla mnie podstawa!
Awatar użytkownika
tomek12
Zaawansowany
Posty: 396
Rejestracja: wt mar 25, 2014 13:25
Auto:: TOURAN 2.0TDi CFHC , 1T3
Imię:: Tomasz
Lokalizacja: PL/UK
Podziękował: 56 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Czyszczenie klimatyzacji (parownika)

Post autor: tomek12 »

Witam trochę odgrzej temat czyszczenia parownika.
Czyli są 3 sposoby czyszczenia:
1 sposób: zdjąć wężyk który dochodzi do parownika umieszczony za osłona stop pasażera
2 sposób : zapodać preparat prze z filtr kabinowy
3 sposób: przez kanał odprowadzający wodę od parownika na zewnątrz auta
W którym miejscu jest wylot odprowadzający wodę z parownika?
Czy ten środek do odgrzybiania nie zaleje gdzieś elektryki ?
VCDS i wszystko jasne ;-)
był 1.9TDI BKC a teraz jest 2.0TDI CFHC
ODPOWIEDZ