Strona 11 z 92
: pn mar 04, 2013 19:17
autor: lupo4801
[quote="Rauko"]A czy ktoś się orientuje do jakiej wartości jest bezpiecznie używać DPFu (zanim się wymieni

) w Passacie B6 w silniku CR 2.0 TDI 170Km? Bo tam niestety nie doszukałem się popiołów w gramach tylko jakieś "DPF Oil Ash Volume" z pola 108.1 i wartość jest podana w ml

[/quot
Koledzy piszecie 108.1, co mam nie tak jeśli są nie aktywne nastawy podstawowe( MB ) zaś BS jest OK. Czy tak ma być w autkach z CR.
: wt mar 05, 2013 10:11
autor: Rauko
JacaTouran pisze:Interesuje Was kanał 108. Tam są zapisane wartosci zapełnienia. VCDS pokazuje w podpowiedzi ile powinno być

To w 108 pisałem, że znalazłem, ale jest w ml, a nie gramach i VCDS podpowiada 380 jako graniczne, ale u mnie w PD, VCDS podpowiadał 60 gram jako graniczne, a u Ciebie na wycięcie byłem jak miałem 68

I dlatego pytam ile CR jest bezpieczne jako graniczne

: wt mar 26, 2013 17:07
autor: JacaTouran
Dla posiadajacych Tourany z silnikami 1.6tdi CR mam dobra informację
Ogłaszam wszem i wobec

, że opanowaliśmy w 100% skuteczne wyłączenie filtra dpf w w/w aucie/silniku.
Tak więc jak ktoś ma z tym ustrojstwem kłopoty w najnowszym 1.6TDI CR to nie stanowi to juz dla nas problemu
Naturalnie i opcja chiptuningu jest jak najbardziej możliwa, ale to już nie nowość
Pozdrawiam i zapraszam
: pt mar 29, 2013 01:03
autor: Groul
To i ja się podłączę pod temat.
O ile dobrze zrozumiałem to :
wypalanie DPFa polega na wypalaniu sadzy aby wyczyścić parametr 68.1.
Parametr 68.2 pokazuje ile w nim się osadziło popiołu/oleju, (który pozostaje po wypaleniu sadzy), którego z filtra się już nie da usunąć i gdy dojdzie do wartości 68 auto postawi się w tryb awaryjny.
Jeżeli się mylę to proszę o korekte.
[ Dodano: Nie Mar 31, 2013 22:38 ]
Pozwolę sobie odświeżyć temat. Trochę mnie martwi to 66
Dziś ponownie sprawdzałem te wartości i po przejechaniu ponad 200 km parametry nic się nie zmieniły. Tylko temperatury inne. Autkiem mam przejechane około 3000 km i nie zauważyłem oznak aby kiedykolwiek wszedł w stan wypalania filtra.
Czy to normalne ?
: czw kwie 04, 2013 23:16
autor: Blupol
Patent na pusty DPF:
Większosć czasu z Tourankiem poświęcam na dojazdy do pracy i codziennie pokonuję 2 raz ok. 8 km trasą szybkiego ruchu, gdzie rozpędzam auto do 100-120 km/h, pozostałe 7km to miasto. DO tego dochodza jakeiś wycieczki no i wypady na zakupy - wiadomo jazda w mieście.
Dzisiaj sprawdziłęm poziom zanieczyszczeń: 0%
Jak ktoś 90% baku przeznacza na miasto nie przekraczajac przy tym 60km/h to musi się liczyć z błędami i zapychaniem DPF.
Ameryki nie odkryłem, ale warto przypominać takie podstawy

: czw kwie 04, 2013 23:38
autor: admin
Groul pisze:
Pozwolę sobie odświeżyć temat. Trochę mnie martwi to 66
Dziś ponownie sprawdzałem te wartości i po przejechaniu ponad 200 km parametry nic się nie zmieniły. Tylko temperatury inne. Autkiem mam przejechane około 3000 km i nie zauważyłem oznak aby kiedykolwiek wszedł w stan wypalania filtra.
Czy to normalne ?
Ile masz przebiegu na liczniku?
Przy 66 teoretycznie może być problem z wypalaniem się DPFa, ale póki nic się nie dzieje to jeździj i nie wnikaj

Jak się nie będzie chciał wypalać to do wycinki.
Blupol pisze:Patent na pusty DPF:
To jeszcze pochwal się przebiegiem auta i wartością w polu 68.2

: pt kwie 05, 2013 07:57
autor: Groul
Na liczniku mam 184tys. Raczej prawdziwy bo dość szczegółowo sprawdzony. No właśnie mój się już nie wypala a przynajmniej ja tego nie odczuwam a program nie pokazuje. Ale już mam postanowione, że po 15 kwietna wycinka DPFa i powiększenie stajni o parę rumaków

miało to się odbyć już miesiąc temu ale wypadły mi pewne nieoczekiwane wydatki

: pt kwie 05, 2013 08:08
autor: admin
Groul pisze:Na liczniku mam 184tys. Raczej prawdziwy bo dość szczegółowo sprawdzony.
Raczej nie, chyba, że zrobił te 184 po mieście.
Jeżeli auto było jeżdżone po trasach to przy takim prawdziwym przebiegu powinien mieć ok 45g...
Miałem kilkanaście takich BLSów i w każdym było podobnie (przebiegi 150-180 i zapełnienie 42-47).
: pt kwie 05, 2013 09:01
autor: Groul
No właśnie auto śmigało głownie po mieście Berlinie. Jeździł nim gostek co ma firmę zajmującą się sprzętem komputerowym i oprogramowaniem.
: pt kwie 05, 2013 22:40
autor: Blupol
admin pisze:
Blupol pisze:Patent na pusty DPF:
To jeszcze pochwal się przebiegiem auta i wartością w polu 68.2

237 tys., poziom zanieczyszczenia 0%, ale nie wiem które to pole bo nie ja podpinałem VAGa, tylko patrzyłem przez ramię

: pt kwie 05, 2013 23:18
autor: JacaTouran
Blupol pisze:Patent na pusty DPF:
Większosć czasu z Tourankiem poświęcam na dojazdy do pracy i codziennie pokonuję 2 raz ok. 8 km trasą szybkiego ruchu, gdzie rozpędzam auto do 100-120 km/h, pozostałe 7km to miasto. DO tego dochodza jakeiś wycieczki no i wypady na zakupy - wiadomo jazda w mieście.
Dzisiaj sprawdziłęm poziom zanieczyszczeń: 0%
Jak ktoś 90% baku przeznacza na miasto nie przekraczajac przy tym 60km/h to musi się liczyć z błędami i zapychaniem DPF.
Ameryki nie odkryłem, ale warto przypominać takie podstawy

Widać, że nie wiesz co masz w aucie, otóż filtr DPF to nie jest urządzenie przelotowe w 100%. Sadza i popioły się zbierają żebyś nie wiem jak autem jeżdził.
Pozdrawiam
: sob kwie 06, 2013 20:32
autor: Blupol
Oczywiście.
Tylko powiedz mi w takim razie po co jest "tryb serwisowy" czyli wymuszenie jazdy przez kilkanaście minut stałą prędkością przy wyższych obrotach w celu "wypalenia "DPF?
Nie twierdzę , że to złoty środek i coś nie zacznie się dziać za jakiś czas.
Niektórzy mają problem z DPF'em już przy 120-150 tys., ja mam 237 tys, nikt wcześniej nic przy nim nie robił bo samochód jest często eksploatowany na trasach...
Kupując samochód z DPF do jazdy po mieście trzeba się liczyć z bardzo szybkimi problemami z tym filtrem. I o tym pisałem.
pozdróVWka
: sob kwie 06, 2013 23:34
autor: JacaTouran
Blupol pisze:Tylko powiedz mi w takim razie po co jest "tryb serwisowy" czyli wymuszenie jazdy przez kilkanaście minut stałą prędkością przy wyższych obrotach w celu "wypalenia "DPF?
Pierwsze i zasadniecze jest to , ze nie jest to wypalenie tylko dopalanie co zmienia postać rzeczy. Bo filtr jest dopalany do parametru, który pozwala silnikowi normalnie jechać. Ten jak to nazwałeś tryb serwisowy włącza się własnie wtedy jak owy parametr pojawia się w odpowiednim bloku sterownika.
Dopalić=dopalić do poziomu pozawalajacemu na normalną jazdę
Wypalić- wg mnie się nie da
[ Dodano: Sob Kwi 06, 2013 23:37 ]
Blupol pisze:Niektórzy mają problem z DPF'em już przy 120-150 tys., ja mam 237 tys, nikt wcześniej nic przy nim nie robił bo samochód jest często eksploatowany na trasach...
Kupując samochód z DPF do jazdy po mieście trzeba się liczyć z bardzo szybkimi problemami z tym filtrem. I o tym pisałem.
Na stan DPFu ma wpływ szereg czynników i uwierz mi jazda trasą to nie jest złoty srodek.
Heh piszesz , że masz 237kkm i nic nie robiłeś przy DPFie... Wcale mnie to nie dziwi, mam klientów którzy i 300kkm przejechali i DPF padł, ale i mam takich którzy mają 40kkm i mają wielki problem z tym tzw ECO CHWASTEM - który jest tylko pseudo ECOLOGICZNYM wynalazkiem marketingowym.
: ndz kwie 14, 2013 21:22
autor: rob555
JacaTouran pisze:ECO CHWASTEM - który jest tylko pseudo ECOLOGICZNYM wynalazkiem marketingowym.
Ale przynajmniej mamy robote

: ndz kwie 14, 2013 22:41
autor: Marco_Polo
Robotę i moc odchwaszczania

Jak mawiał klasyk "Wyrwałem chwasta"
Pozdrawiam