problem ze wspomaganiem kierownicy
- PLecy
- Początkujący
- Posty: 13
- Rejestracja: sob sie 26, 2017 12:10
- Auto:: Touran 2.0 TDI 07r
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
- Podziękował: 1 raz
Re: problem ze wspomaganiem kierownicy
A ten szum na kierownicy moze byc od tego ze sa kola 18??
Wczesniej mialem 16 i tego nie bylo
Wczesniej mialem 16 i tego nie bylo
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4945
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: problem ze wspomaganiem kierownicy
zazwyczaj 16 cali to opona waska a przy 18 juz moze byc szeroki laczek. Do tego dochodzi dosc czesto ze to opony stare albo jakies chinole plastikowe ktore stanowia wiekszy opor przy skrecaniu itp.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Kandydat
- Posty: 6
- Rejestracja: pt gru 08, 2017 13:43
- Auto:: A3 8P
- Imię:: Łukasz
- Lokalizacja: Warszawa
Re: problem ze wspomaganiem kierownicy
Odebrałem od mechanika swoje A3 8P 1.9 Tdi Ambition po wymianie:
1. rozrząd kpl z pompą wody, uszczelniaczem w,k. dolnym
2. olej motul , kpl filtrów
3. tuleje wahaczy przdnich 4 szt
4. przegub prawy przód
5. złącze wydechu
6. sprężyna zawieszenia prawy przód - używana ( Niestety tutaj mechanik nie wiedział, że mam sportowe zawieszenie i auto stoi krzywo, tam gdzie wymienił od ziemi do błotnika 68cm, a tam gdzie jest ori sprężyna mam 66,5cm. Szukam używki -15mm i dopiero pojadę na zbieżność/geometrie)
7. termostat
8. świece żarowe 4 szt.
9. Odbojników amortyzatorów tył
Niestety zaraz po odpaleniu samochodu pojawił się błąd 00573 czujnik momentu wspomagania, sygnał nieprawidłowy, stały.

Po skasowaniu błędu powrócił po ponownym odpaleniu silnika.
Wspomaganie chodzi normalnie.
Czy ktoś poradził sobie z tym problemem i wie co może być przyczyną? Widziałem na kilku forach ten problem ale nikt nie napisał rozwiązania. np. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=142&t=577470
Robiłem test według instrukcji http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00573 Wartości przy skręcię kierownicą się zmieniają, robiłem również adaptacje G269 oraz czujnika skrętu G85 ( tutaj wspomaganie zanikało ale po adaptacji wracało) ale problem i błąd 00573 czujnik momentu wspomagania nadal wracał po odpaleniu jeszcze raz silnika.
Raz przytrafiło mi się, że lampka kontrolki nie odpaliła się przy uruchomieniu silnika, ale po przejechaniu 500m się zapaliła, nastąpiło to po przejechaniu przejazdu kolejowego (wstrząsy?)
Czy jedna opcja to wymiana maglownicy? Czy lepiej tak jeździć i szkoda kasy by pozbyć się tylko kontrolki z cyfro blatu? Autem ma jeździć zona, więc wolałbym by na mieście nie wysiadło jej nagle wspomaganie. Już zrobiłem jakieś 500km od pokazania się usterki i nie było do tej pory problemu ze wspomaganiem.
1. rozrząd kpl z pompą wody, uszczelniaczem w,k. dolnym
2. olej motul , kpl filtrów
3. tuleje wahaczy przdnich 4 szt
4. przegub prawy przód
5. złącze wydechu
6. sprężyna zawieszenia prawy przód - używana ( Niestety tutaj mechanik nie wiedział, że mam sportowe zawieszenie i auto stoi krzywo, tam gdzie wymienił od ziemi do błotnika 68cm, a tam gdzie jest ori sprężyna mam 66,5cm. Szukam używki -15mm i dopiero pojadę na zbieżność/geometrie)
7. termostat
8. świece żarowe 4 szt.
9. Odbojników amortyzatorów tył
Niestety zaraz po odpaleniu samochodu pojawił się błąd 00573 czujnik momentu wspomagania, sygnał nieprawidłowy, stały.

Po skasowaniu błędu powrócił po ponownym odpaleniu silnika.
Wspomaganie chodzi normalnie.
Czy ktoś poradził sobie z tym problemem i wie co może być przyczyną? Widziałem na kilku forach ten problem ale nikt nie napisał rozwiązania. np. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=142&t=577470
Robiłem test według instrukcji http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00573 Wartości przy skręcię kierownicą się zmieniają, robiłem również adaptacje G269 oraz czujnika skrętu G85 ( tutaj wspomaganie zanikało ale po adaptacji wracało) ale problem i błąd 00573 czujnik momentu wspomagania nadal wracał po odpaleniu jeszcze raz silnika.
Raz przytrafiło mi się, że lampka kontrolki nie odpaliła się przy uruchomieniu silnika, ale po przejechaniu 500m się zapaliła, nastąpiło to po przejechaniu przejazdu kolejowego (wstrząsy?)
Czy jedna opcja to wymiana maglownicy? Czy lepiej tak jeździć i szkoda kasy by pozbyć się tylko kontrolki z cyfro blatu? Autem ma jeździć zona, więc wolałbym by na mieście nie wysiadło jej nagle wspomaganie. Już zrobiłem jakieś 500km od pokazania się usterki i nie było do tej pory problemu ze wspomaganiem.
- swimmer
- Expert
- Posty: 1287
- Rejestracja: sob paź 18, 2014 18:30
- Auto:: VW Touran
- Imię:: Lukasz
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 118 razy
Re: problem ze wspomaganiem kierownicy
Mam to samo u siebie. Wspomaganie działa, czujniki na blokach pomiarowych wszystko ładnie pokazują. Po skasowaniu błędu kontrolka wraca.
Przyczyną jest siadający silnik wspomagania (kiedyś się skończy)- ja jeżdżę już pół roku i ponad 10tys km.
Na jakimś czeskim forum jest opis jak wyciągnąć ten czujnik ale to i tak trzeba wyciągnąć magiel.
Żeby to miało sens, tylko wstawienie sprawnej lub regenerowanej maglownicy i to koniecznie z gwarancją.
Przyczyną jest siadający silnik wspomagania (kiedyś się skończy)- ja jeżdżę już pół roku i ponad 10tys km.
Na jakimś czeskim forum jest opis jak wyciągnąć ten czujnik ale to i tak trzeba wyciągnąć magiel.
Żeby to miało sens, tylko wstawienie sprawnej lub regenerowanej maglownicy i to koniecznie z gwarancją.
-
- Kandydat
- Posty: 6
- Rejestracja: pt gru 08, 2017 13:43
- Auto:: A3 8P
- Imię:: Łukasz
- Lokalizacja: Warszawa
Re: problem ze wspomaganiem kierownicy
Ktoś próbował wyegzekwować naprawę u mechanika? Przecież to zazwyczaj jest ich wina po waleniu młotem w zwrotnice, rozpinaniu zawieszenie przedniego itp. itd.
Co do instrukcji wymiany jest ona podana pod poniższym linkiem
http://workshop-manuals.com/audi/a3_mk2 ... nt_sender/
Z instrukcji wynika, że potrzebny jest do tego klucz, który kosztuje ponad 230 USD, ale chyba da się bez tego klucza zrobić.
https://vw.snapon.com/SpecialToolsDetai ... 20Wrenches
Co do silnika wspomagania to się nie zgodzę, bo czujnik jest w maglownicy, a nie elektrycznym silniczku wspomagania. Gdyby tak było już dawno bym sam kupił sobie silniczek używkę na allegro za 150zł.
Ktoś na elektrodzie chwalił się, że naprawił, ale jak go poprosiłem o pomoc to uzyskałem tylko lakoniczną odpowiedź.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewt ... highlight=
Co do instrukcji wymiany jest ona podana pod poniższym linkiem

http://workshop-manuals.com/audi/a3_mk2 ... nt_sender/
Z instrukcji wynika, że potrzebny jest do tego klucz, który kosztuje ponad 230 USD, ale chyba da się bez tego klucza zrobić.
https://vw.snapon.com/SpecialToolsDetai ... 20Wrenches
Co do silnika wspomagania to się nie zgodzę, bo czujnik jest w maglownicy, a nie elektrycznym silniczku wspomagania. Gdyby tak było już dawno bym sam kupił sobie silniczek używkę na allegro za 150zł.
Ktoś na elektrodzie chwalił się, że naprawił, ale jak go poprosiłem o pomoc to uzyskałem tylko lakoniczną odpowiedź.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewt ... highlight=
- swimmer
- Expert
- Posty: 1287
- Rejestracja: sob paź 18, 2014 18:30
- Auto:: VW Touran
- Imię:: Lukasz
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 118 razy
Re: problem ze wspomaganiem kierownicy
Czesto ten błąd wyskakuję po naprawach...
Jeśli jesteś na 100% pewny że to kwestia czujnika to możesz spróbować go naprawić, a raczej przeczyścić wszystko co tam się da bo na wymianę raczej go nie dostaniesz.
Druga przyczyna to właśnie silniczek. Jak już nie domaga to czujnik wyłapuje błąd.
Biorąc pod uwagę robotę która trzeba wykonać (czy to samemu, czy to zlecając) przy wyciąganiu magla aby sprawdzić czujnik czy wymienić silnik aby potem znowu coś wyskoczyło, jestem zdania że lepiej jest wymienić całość i mieć spokój.
Jeśli jesteś na 100% pewny że to kwestia czujnika to możesz spróbować go naprawić, a raczej przeczyścić wszystko co tam się da bo na wymianę raczej go nie dostaniesz.
Druga przyczyna to właśnie silniczek. Jak już nie domaga to czujnik wyłapuje błąd.
Biorąc pod uwagę robotę która trzeba wykonać (czy to samemu, czy to zlecając) przy wyciąganiu magla aby sprawdzić czujnik czy wymienić silnik aby potem znowu coś wyskoczyło, jestem zdania że lepiej jest wymienić całość i mieć spokój.
-
- Kandydat
- Posty: 6
- Rejestracja: pt gru 08, 2017 13:43
- Auto:: A3 8P
- Imię:: Łukasz
- Lokalizacja: Warszawa
Re: problem ze wspomaganiem kierownicy
W takim razie zdecyduje się na wymianę maglownicy na używkę. Zdam relacje czy pomogło przed świętami.
-- Śr gru 20, 2017 22:03 --
Wymieniony magiel wraz z silnikiem wspomagania na używkę II generacji i odpukać od 60km problem i błędu 00573 brak. Niestety kieszeń lżejsza o kilka stówek.
-- So gru 23, 2017 13:18 --
Moja radość trwała 2 dni i 300km, w czasie jazdy w trasie zapaliła się żółta kontrolka kierownicy i już nie gaśnie. W styczniu sprawdzę na komputerze czy to ten sam błąd
Wspomaganie jest więc już nic nie będę robił bo nie mam siły i szkoda mi kasy.
-- Pt lut 16, 2018 19:53 --
Panowie czy błąd ABSu
0283 - Układ ABS; czujnik prędkości koła; przedni lewy (G47)
012 - usterka elektryczna w obwodzie - Sporadyczny
może mieć wpływ, że wyświetla się błąd oraz świeci się żółta kierownica ????
00573 - Czujnik momentu obrotowego kierownicy (G269)
008 - Niezrozumiały sygnał
Maglownia II gen 1K1 909 144 J
Skasowałem wszystkie błędy VCDSEm i z 3 razy odpaliłem samochód i żółta kierownica wspomagania nie świeci się podczas jazd testowej.
-- Śr gru 20, 2017 22:03 --
Wymieniony magiel wraz z silnikiem wspomagania na używkę II generacji i odpukać od 60km problem i błędu 00573 brak. Niestety kieszeń lżejsza o kilka stówek.
-- So gru 23, 2017 13:18 --
Moja radość trwała 2 dni i 300km, w czasie jazdy w trasie zapaliła się żółta kontrolka kierownicy i już nie gaśnie. W styczniu sprawdzę na komputerze czy to ten sam błąd

Wspomaganie jest więc już nic nie będę robił bo nie mam siły i szkoda mi kasy.
-- Pt lut 16, 2018 19:53 --
Panowie czy błąd ABSu
0283 - Układ ABS; czujnik prędkości koła; przedni lewy (G47)
012 - usterka elektryczna w obwodzie - Sporadyczny
może mieć wpływ, że wyświetla się błąd oraz świeci się żółta kierownica ????
00573 - Czujnik momentu obrotowego kierownicy (G269)
008 - Niezrozumiały sygnał
Maglownia II gen 1K1 909 144 J
Skasowałem wszystkie błędy VCDSEm i z 3 razy odpaliłem samochód i żółta kierownica wspomagania nie świeci się podczas jazd testowej.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: śr mar 07, 2018 16:13
- Auto:: touran 1.4 2010
- Imię:: Jerzy
- Lokalizacja: poznan
Re: problem ze wspomaganiem kierownicy
Mam pytanie czy Maglownice nowszego typu, ta z białą pokrywą silnika 5n1909144L moge zamienic na jakas innna? np 5n1909144M? i trzeba ją przeprogramować?
-
- Kandydat
- Posty: 6
- Rejestracja: pt gru 08, 2017 13:43
- Auto:: A3 8P
- Imię:: Łukasz
- Lokalizacja: Warszawa
Re: problem ze wspomaganiem kierownicy
Kupiłem sobie na aliexpress interfejs Ross-Tech z VCDsem. Skasowałem błędy i miałem jakiś miesiąc spokój z kontrolką żółtej kierownicy. Niestety po miesiącu niespodziewanie pojawiła się po odpaleniu auta.
Teraz kontrolka żółtej kierownicy wraca, raz po 7 km, raz po 300km. Skasuje błąd i jakiś czas mam spokój lub przy następnym odpaleniu auta już wraca i świeci.
Dlatego mam pytanie
czy błąd ABSu
0283 - Układ ABS; czujnik prędkości koła; przedni lewy (G47)
012 - usterka elektryczna w obwodzie - Sporadyczny
może mieć wpływ, że wyświetla się błąd oraz świeci się żółta kierownica ????
00573 - Czujnik momentu obrotowego kierownicy (G269)
008 - Niezrozumiały sygnał
Maglownia II gen 1K1 909 144 J
Ile kosztuje naprawa czujnika prędkości koła w najlepszym i najgorszym w przypadku i czy można to zrobić na poczekaniu?
Teraz kontrolka żółtej kierownicy wraca, raz po 7 km, raz po 300km. Skasuje błąd i jakiś czas mam spokój lub przy następnym odpaleniu auta już wraca i świeci.
Dlatego mam pytanie
czy błąd ABSu
0283 - Układ ABS; czujnik prędkości koła; przedni lewy (G47)
012 - usterka elektryczna w obwodzie - Sporadyczny
może mieć wpływ, że wyświetla się błąd oraz świeci się żółta kierownica ????
00573 - Czujnik momentu obrotowego kierownicy (G269)
008 - Niezrozumiały sygnał
Maglownia II gen 1K1 909 144 J
Ile kosztuje naprawa czujnika prędkości koła w najlepszym i najgorszym w przypadku i czy można to zrobić na poczekaniu?
-
- Expert
- Posty: 1084
- Rejestracja: czw kwie 10, 2014 14:38
- Auto:: Golf 5
- Imię:: Dexter
- Lokalizacja: Slaskie
- Podziękował: 43 razy
- Otrzymał podziękowań: 148 razy
Re: problem ze wspomaganiem kierownicy
kasowaniem błędów nie naprawia się usterki w aucie.
- czujnik wymienisz ABS , powinien wyjść bez większych problemów lecz może być uszkodzony pierścień magnetyczny na piaście.
- błąd G269 , to uszkodzony czujnik w maglownicy, pozostaje raczej jedynie wymiana całej maglownicy.
- czujnik wymienisz ABS , powinien wyjść bez większych problemów lecz może być uszkodzony pierścień magnetyczny na piaście.
- błąd G269 , to uszkodzony czujnik w maglownicy, pozostaje raczej jedynie wymiana całej maglownicy.
-
- Kandydat
- Posty: 6
- Rejestracja: pt gru 08, 2017 13:43
- Auto:: A3 8P
- Imię:: Łukasz
- Lokalizacja: Warszawa
Re: problem ze wspomaganiem kierownicy
Zastanawia mnie tylko, że kontrolka żółtej kierowcy nie wraca zaraz po skasowaniu. Wczoraj wieczorem skasowałem wszystkie błędy w tym błąd 00573 czujnik momentu i pojeździłem z 5 minut po garażu gdzie kilka razy skręcałem koła do oporu w lewo i prawo i kontrolka się nie zapaliła. Dzisiaj rano żona przejechała 10km i kontrolka też się nie zapaliła. Dopiero wieczorem jak wracała to już mówiła, że kontrolka się jednak paliła. Dlatego łączę ten błąd ABSu - sporadyczny z tą kontrolką żółtej kierownicy.
Właśnie problem w tym, że już maglownica była wymieniana bo wcześniej był I generacji a teraz siedzi używka II generacji 1K1 909 144 J.
Po wymianie przejechałem jakieś 300km w ciągu 2 dni i kontrolka żółtej kierownicy zapaliła się podczas jazdy. Później upłynęło kilka miesięcy i kupiłem intefejs na aliexpress i skasowałem błędy i o dziwo kontrolka żółta wspomagania nie pokazała się z dobry miesiąc. Teraz niestety po skasowaniu wraca szybciej, średnio po 10km jazdy.
-- Cz maja 17, 2018 09:29 --
Czy ktoś z zaawansowanych użytkowników może mi odpowiedzieć na poniższe pytania?
Mam problem z maglownicą II generacji w Audi A3 8P z 2004. Historia mojego problemu zaczęła się 8 miesięcy temu, gdy odebrałem od mechanika auto po wymianie elementów zawieszenia z przodu. Auto odebrałem z świecąca kontrolką żółtej kierownicy. Wszelkie próby skasowania błędu, adaptacji itp itd nie zdały egzaminu.
Następny krok który poczyniłem to wymiana maglownicy na używkę z szrotu II generacji trafiła się 1K1 909 144 J, zapewne z jakiegoś Golfa. Niestety tutaj mechanik też stwierdził, że kontrolka zapaliła się podczas przejazdu na geometrię zawieszenia. Gdy odebrałem auto kontrolka nie świeciła i nacieszyłem się 2 dni i 300km, zaświeciła się niespodziewanie przy prędkości 60-80km/h na prostej drodze w trasie. Następnie kupiłem interfejs na aliexpress i skasowałem błąd i o dziwo kontrolka nie pojawiła się przez jakiś miesiąc. Niestety znowu się pojawiła i skasowanie błędu VCDsem dawało spokój na kilka do kilkadziesiąt km. Żona mówiła też, że jak ona jechała to zaświeciła się, a na drugi dzień nie świeciła się przy pierwszym przejeździe, a w drodze powrotnej zaświeciła się. Śmiem twierdzić, że kontrolka potrafi sama zapalać się i gasnąć bez ingerencji VCDsem.
Podjąłem również próbę wykodowania całkowicie kontrolki wspomagania, lecz nikomu się to nie udało Próbowało dwóch elektromechaników.
Słyszałem, że aktualizacja oprogramowania to może być ratunek na mój problem.
Moja maglownica to:
Adres 44: Wsp.kierownicy Plik etykiet: 1Kx-909-144-G2V2.clb
Oznaczenie elementu: 1K1 909 144 J
Komponent: EPS_ZFLS Kl.5 D04 1606
Kod serwisu: WSC 00000 000 00000
VCID: 326A2254AD2F60D12F-8066
Znaleziono 1 błąd:
00573 - Czujnik momentu obrotowego kierownicy (G269)
008 - Niezrozumiały sygnał
1. Ile kosztuje aktualizacja oprogramowania u zdolnego elektromechanika albo w ASO?
2. Czy moja maglownica II generacji posiada jakieś nowsze oprogramowania?
3. Czy moje objawy mogą być spowodowane uszkodzeniem okablowania?
4. Czy ktoś zna dobrego elektromechanika w Warszawie i w promieniu 50km od Warszawy co mógłby zdiagnozować okablowanie i nie za miliony? Zleciłem jednemu elektromechanikowi aby sprawdził, ale olał sprawę bo mu się nie chciało odkręcać belki i od razu wystartował się wykodowania które mu nie wyszło.
5. Czy da się wgrać nowe oprogramowanie VCDsem i interfejsem z aliexpress czy tu trzeba bardziej profesjonalny interfejs i inne oprogramowanie?
6. Druciarstwo - czy jeśli bym się zdecydował na wykręcenie żarówki odpowiadającej za tą kontrolkę to muszę wkręcić spaloną czy wystarczy wykręcić? Trudno się dobrać do zegarów i ile może taki zabieg kosztować? Czy zegary po takiej ingerencji nie mają np. skłonności do przepalania się itp itd?
Właśnie problem w tym, że już maglownica była wymieniana bo wcześniej był I generacji a teraz siedzi używka II generacji 1K1 909 144 J.
Po wymianie przejechałem jakieś 300km w ciągu 2 dni i kontrolka żółtej kierownicy zapaliła się podczas jazdy. Później upłynęło kilka miesięcy i kupiłem intefejs na aliexpress i skasowałem błędy i o dziwo kontrolka żółta wspomagania nie pokazała się z dobry miesiąc. Teraz niestety po skasowaniu wraca szybciej, średnio po 10km jazdy.
-- Cz maja 17, 2018 09:29 --
Czy ktoś z zaawansowanych użytkowników może mi odpowiedzieć na poniższe pytania?
Mam problem z maglownicą II generacji w Audi A3 8P z 2004. Historia mojego problemu zaczęła się 8 miesięcy temu, gdy odebrałem od mechanika auto po wymianie elementów zawieszenia z przodu. Auto odebrałem z świecąca kontrolką żółtej kierownicy. Wszelkie próby skasowania błędu, adaptacji itp itd nie zdały egzaminu.
Następny krok który poczyniłem to wymiana maglownicy na używkę z szrotu II generacji trafiła się 1K1 909 144 J, zapewne z jakiegoś Golfa. Niestety tutaj mechanik też stwierdził, że kontrolka zapaliła się podczas przejazdu na geometrię zawieszenia. Gdy odebrałem auto kontrolka nie świeciła i nacieszyłem się 2 dni i 300km, zaświeciła się niespodziewanie przy prędkości 60-80km/h na prostej drodze w trasie. Następnie kupiłem interfejs na aliexpress i skasowałem błąd i o dziwo kontrolka nie pojawiła się przez jakiś miesiąc. Niestety znowu się pojawiła i skasowanie błędu VCDsem dawało spokój na kilka do kilkadziesiąt km. Żona mówiła też, że jak ona jechała to zaświeciła się, a na drugi dzień nie świeciła się przy pierwszym przejeździe, a w drodze powrotnej zaświeciła się. Śmiem twierdzić, że kontrolka potrafi sama zapalać się i gasnąć bez ingerencji VCDsem.
Podjąłem również próbę wykodowania całkowicie kontrolki wspomagania, lecz nikomu się to nie udało Próbowało dwóch elektromechaników.
Słyszałem, że aktualizacja oprogramowania to może być ratunek na mój problem.
Moja maglownica to:
Adres 44: Wsp.kierownicy Plik etykiet: 1Kx-909-144-G2V2.clb
Oznaczenie elementu: 1K1 909 144 J
Komponent: EPS_ZFLS Kl.5 D04 1606
Kod serwisu: WSC 00000 000 00000
VCID: 326A2254AD2F60D12F-8066
Znaleziono 1 błąd:
00573 - Czujnik momentu obrotowego kierownicy (G269)
008 - Niezrozumiały sygnał
1. Ile kosztuje aktualizacja oprogramowania u zdolnego elektromechanika albo w ASO?
2. Czy moja maglownica II generacji posiada jakieś nowsze oprogramowania?
3. Czy moje objawy mogą być spowodowane uszkodzeniem okablowania?
4. Czy ktoś zna dobrego elektromechanika w Warszawie i w promieniu 50km od Warszawy co mógłby zdiagnozować okablowanie i nie za miliony? Zleciłem jednemu elektromechanikowi aby sprawdził, ale olał sprawę bo mu się nie chciało odkręcać belki i od razu wystartował się wykodowania które mu nie wyszło.
5. Czy da się wgrać nowe oprogramowanie VCDsem i interfejsem z aliexpress czy tu trzeba bardziej profesjonalny interfejs i inne oprogramowanie?
6. Druciarstwo - czy jeśli bym się zdecydował na wykręcenie żarówki odpowiadającej za tą kontrolkę to muszę wkręcić spaloną czy wystarczy wykręcić? Trudno się dobrać do zegarów i ile może taki zabieg kosztować? Czy zegary po takiej ingerencji nie mają np. skłonności do przepalania się itp itd?
-
- Posty: 4
- Rejestracja: czw sty 22, 2015 21:01
- Auto:: jetta
- Imię:: Igor
- Lokalizacja: usa-Szczecin
Re: problem ze wspomaganiem kierownicy
Witam, mam Touran I z 2004, magiel chyba I generacji. Rano przez 10km brak wspomagania, kontrolka czerwona potem ok, po ochłodzeniu zawsze rano ten sam problem, Aku i alternator nowy, niżej skan nr mojej przekładni, błąd się kasuje ale rano j500 brak komunikacjiu. Mam pytanie che wymienić magiel i silnik na II generację, czy instalacja jest taka sama? Czy trzeba przerabiać wtyczki? Czy przekładnia z ogłoszenia jest II generacji czy III i czy będzie do mnie pasować. Dzięki za pomoc.
Link do przekładni http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7466143267
Link do przekładni http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7466143267
- marcyb3
- Expert
- Posty: 1236
- Rejestracja: sob kwie 04, 2015 22:36
- Auto:: Touran 1,9 105 KM,2007r
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Jastrowie
- Podziękował: 141 razy
- Otrzymał podziękowań: 182 razy
Re: problem ze wspomaganiem kierownicy
Ja kolego sprawdziłbym najpierw bezpieczniki bo coś mi.sie zdaje że masz zaśniedziałe i nie łączy
wystukane w garażu z kluczem w ręku
wystukane w garażu z kluczem w ręku
Jestem Marcin z Jastrowia
był
VW Touran 2,0 TDI AZV 100 KW z 2003 r czarny
VW Touran 1,9 TDI BKC 77 KW z 2005 r bordowy
VW Touran 1,9 TDI BLS 77 KW z 2007 r siwy
Jest
VW Touran 1,6 TDI CAYC 77KW z 29,12,2010 r Mocca
był
VW Touran 2,0 TDI AZV 100 KW z 2003 r czarny
VW Touran 1,9 TDI BKC 77 KW z 2005 r bordowy
VW Touran 1,9 TDI BLS 77 KW z 2007 r siwy
Jest
VW Touran 1,6 TDI CAYC 77KW z 29,12,2010 r Mocca
-
- Posty: 4
- Rejestracja: czw sty 22, 2015 21:01
- Auto:: jetta
- Imię:: Igor
- Lokalizacja: usa-Szczecin
Re: problem ze wspomaganiem kierownicy
Znajomy miał tak samo, pomogła wymiana maglownicy z silnikiem na 2 generacji.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: czw maja 28, 2015 16:25
- Auto:: Touran 1.9TDI AVQ, 2003
- Imię:: Wojtek
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: problem ze wspomaganiem kierownicy
Przekładnia z ogłoszenia jest II generacji. Będzie pasować idealnie na zamianę Twojej I generacji. Instalacja jest taka sama, z tego co pamiętam nic nie trzeba przerabiać we wtyczkach. Miałem identyczny problem i objawy. Na Twoim miejscu śmiało wymieniałbym na tą z aukcji.
Cofnij się do 5 strony tego wątku i przeczytaj sobie jak ja rozwiązałem ten problem.
Cofnij się do 5 strony tego wątku i przeczytaj sobie jak ja rozwiązałem ten problem.
Wojti pisze:Nie podłączałem VCDSa bo go nie mam. Natomiast na testerze diagnostycznym Viakena VAG 5053 znajdowało błąd 1309 - Moduł sterowania wspomagania kierownicy (J500), którego nie dało się usunąć.
Problem rozwiązałem:
Fabryczną maglownicę I generacji o oznaczeniu 1K1 909 143K zastąpiłem zakupioną całkowitą maglownicą II generacji o oznaczeniu 1K1 909 144L. Po zamontowaniu nie wymagała żadnej adaptacji, po pierwszym przekręceniu kluczyka od razu zgasła kontrolka na liczniku, a po przejechaniu kilkuset metrów wspomaganie zaczęło działać z siłą starego wspomagania i tak już pozostało. Bez problemu połączyłem się testerem ze sterownikiem nowej maglownicy. Usunąłem też błąd 1309 i jest już elegancko.