BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdzić?
- jaras99
- Specjalista
- Posty: 544
- Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
- Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
- Imię:: Jarek
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Podziękował: 66 razy
- Otrzymał podziękowań: 64 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
dobra Panowie poranny rozruch wygląda teraz tak:
http://youtu.be/IV4n3_5FVbk
po przejechaniu autem 4 km, odstaniu 2 h pali tak:
http://youtu.be/g3vuntdiY0U
http://youtu.be/IV4n3_5FVbk
po przejechaniu autem 4 km, odstaniu 2 h pali tak:
http://youtu.be/g3vuntdiY0U
- Dodi
- Władca postów
- Posty: 3653
- Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
- Auto:: Sharan 7N CFGB
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: Łuków
- Podziękował: 29 razy
- Otrzymał podziękowań: 58 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
nie tylko w Touranach... Golf, Octavia, A3, Passat itd. w nich wszystkich wiązka idzie pod aku a tam jest bardzo dużo wilgoci i trudno ją samtąd usunąć...Tomas pisze: bo to ponoć wrażliwe miejsce jest w Touranach
- yox
- Władca postów
- Posty: 2982
- Rejestracja: wt maja 27, 2014 21:43
- Auto:: 1.9 TDI BXE 07 R-Line C.M
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: UK
- Podziękował: 240 razy
- Otrzymał podziękowań: 673 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
... no to teraz ruszy "Wielka Akcja Wymiany Rozruszników"
gratulacje za wytrwałosc i doprowadzenie sprawy do szczęsliwego finału

-- Pn lut 22, 2016 09:47 --

-- Pn lut 22, 2016 09:47 --
... dzien do nocy, ja wsadzilbym mu jeszcze nowe akujaras99 pisze:dobra Panowie poranny rozruch wygląda teraz tak:
https://youtu.be/IV4n3_5FVbk
po przejechaniu autem 4 km, odstaniu 2 h pali tak:
https://youtu.be/g3vuntdiY0U
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Jedyna opcja jaka jeszcze mi przychodzi do głowy, to aktualizacja softu w sterowniku silnika w ASO.
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 
- PanBambaryla
- Przeglądacz
- Posty: 65
- Rejestracja: sob lis 26, 2011 01:54
- Auto:: VW Touran, BMN, 2008
- Imię:: PanBambaryla
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
@jaras99,
Nie chcę Cię dobijać, ale to nie jest normalne odpalanie. Sądzę, że problem dalej nie jest rozwiązany - ale "przygładzony" poprzez wstawienie sprawniejszego urządzenia.
Z głupia frant zapytam - czy sprawdzałeś ustawienie kąta wyprzedzenia wtrysku/próbowałeś modyfikować?
U mnie od tego parametru bardzo zależy odpalanie silnika oraz smród spalin. Prawdopodobnie źle założono u mnie czujnik na wale i w tej chwili poprawienie kąta na blisko -3,0 znacznie zniwelowało obydwa problemy, tj. znacznie łatwiej mi odpala na zimnym (wcześniej musiałem kręcić a on chciał zapalić jak dziadek z chorobą płuc), smród spalin pozostał - ale zmienił charakter. Wciąż wydaje mi się, że można to jeszcze poprawić aby wpłynąć na smród spalin, który jest moją największą bolączką - spróbuję to, z resztą, zrobić - z nadzieją, że w końcu się uda. Niestety, stałem się ekspertem w jego "odcieniach" i nie jest to smród z webasto, który rozpoznaję.
Zobacz tutaj: www.touranklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5539
Nie chcę Cię dobijać, ale to nie jest normalne odpalanie. Sądzę, że problem dalej nie jest rozwiązany - ale "przygładzony" poprzez wstawienie sprawniejszego urządzenia.
Z głupia frant zapytam - czy sprawdzałeś ustawienie kąta wyprzedzenia wtrysku/próbowałeś modyfikować?
U mnie od tego parametru bardzo zależy odpalanie silnika oraz smród spalin. Prawdopodobnie źle założono u mnie czujnik na wale i w tej chwili poprawienie kąta na blisko -3,0 znacznie zniwelowało obydwa problemy, tj. znacznie łatwiej mi odpala na zimnym (wcześniej musiałem kręcić a on chciał zapalić jak dziadek z chorobą płuc), smród spalin pozostał - ale zmienił charakter. Wciąż wydaje mi się, że można to jeszcze poprawić aby wpłynąć na smród spalin, który jest moją największą bolączką - spróbuję to, z resztą, zrobić - z nadzieją, że w końcu się uda. Niestety, stałem się ekspertem w jego "odcieniach" i nie jest to smród z webasto, który rozpoznaję.
Zobacz tutaj: www.touranklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5539
- jaras99
- Specjalista
- Posty: 544
- Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
- Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
- Imię:: Jarek
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Podziękował: 66 razy
- Otrzymał podziękowań: 64 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Zgadzam się z tobą. Palenie jest dalej kiepskie i niesatysfakcjonujace. Auto znów stoi u tunera. Zaktualizował mi soft do najswiezszego ale nic to nie dało. Dzisiaj mają mi zmierzyć kompresję i znowu pompki na stół i do sprawdzenia na stół probierczy.
Kat wtrysku mam 0.7 na zimnym jak ciepły trochę się poprawia.
Zobaczymy co z kompresją i pompkami. A spaliny tak śmierdzą że nie da się przy aucie normalnie stac
Kat wtrysku mam 0.7 na zimnym jak ciepły trochę się poprawia.
Zobaczymy co z kompresją i pompkami. A spaliny tak śmierdzą że nie da się przy aucie normalnie stac
- PanBambaryla
- Przeglądacz
- Posty: 65
- Rejestracja: sob lis 26, 2011 01:54
- Auto:: VW Touran, BMN, 2008
- Imię:: PanBambaryla
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Jedziemy na tym samym wozie...
Smród spalin - to mój ból od początku (auto mam już 7-my rok). Czy wcześniej smród spalin u Ciebie występował? Czy to się zmieniło, jeżeli tak - to w wyniku czego? Trochę więcej napisałem w wątku, który wcześniej wskazałem - może to są objawy tego samego problemu, który rozwiązany u Ciebie - u mnie poprawi komfort korzystania z auta?
Trzymam kciuki, informuj nas o Twoich doświadczeniach, ja będę o swoich.
Smród spalin - to mój ból od początku (auto mam już 7-my rok). Czy wcześniej smród spalin u Ciebie występował? Czy to się zmieniło, jeżeli tak - to w wyniku czego? Trochę więcej napisałem w wątku, który wcześniej wskazałem - może to są objawy tego samego problemu, który rozwiązany u Ciebie - u mnie poprawi komfort korzystania z auta?
Trzymam kciuki, informuj nas o Twoich doświadczeniach, ja będę o swoich.
- jaras99
- Specjalista
- Posty: 544
- Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
- Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
- Imię:: Jarek
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Podziękował: 66 razy
- Otrzymał podziękowań: 64 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Auto kupiłem rok temu. Po krótkim czasie robiłem głowicę i DPF out. Smierdzi z niego odkąd go mam. To jest naprawdę uporczywy zapach. Zapach poczciwego diesla to przyjemność. Zagłębie się w twój wątek i dam również znać jak u mnie coś się posunie
-
Czarek
- Początkujący
- Posty: 49
- Rejestracja: ndz mar 06, 2016 15:13
- Auto:: Vw touran 1.9 tdi 2004
- Imię:: Czarek
- Lokalizacja: Baruchowo
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Kolego sprawdz czy nie cieknie ci z pompy vacum
-- Wt mar 08, 2016 16:19 --
Kolego sprawdz czy nie cieknie ci z pompy vacum
-- Wt mar 08, 2016 16:19 --
Kolego sprawdz czy nie cieknie ci z pompy vacum
- PanBambaryla
- Przeglądacz
- Posty: 65
- Rejestracja: sob lis 26, 2011 01:54
- Auto:: VW Touran, BMN, 2008
- Imię:: PanBambaryla
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
@jaras99,
Gorąco zachęcam Cię do, naprawdę, prostej czynności - mającej ogromny wpływ na odpalanie, czego sam doświadczyłem. Ustaw kąt wyprzedzenia zapłonu na -3 i sprawdź, to jest kilka minut roboty. Oto jak się to robi (trzeba mieć też VCDSa, on tam pokazuje 0,5 - Ty ustaw na -3):
https://www.youtube.com/watch?v=pAEmqvUpKEY
Gorąco zachęcam Cię do, naprawdę, prostej czynności - mającej ogromny wpływ na odpalanie, czego sam doświadczyłem. Ustaw kąt wyprzedzenia zapłonu na -3 i sprawdź, to jest kilka minut roboty. Oto jak się to robi (trzeba mieć też VCDSa, on tam pokazuje 0,5 - Ty ustaw na -3):
https://www.youtube.com/watch?v=pAEmqvUpKEY
- jaras99
- Specjalista
- Posty: 544
- Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
- Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
- Imię:: Jarek
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Podziękował: 66 razy
- Otrzymał podziękowań: 64 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Pompa vacum jest nowa założona i nie cieknie z niej.Czarek pisze:Kolego sprawdz czy nie cieknie ci z pompy vacum
-- Wt mar 08, 2016 16:19 --
Kolego sprawdz czy nie cieknie ci z pompy vacum
-- Wt mar 08, 2016 19:01 --
Vcds oczywiście mam. Kąta synchronizacji dotychczas nie ruszalem i szczerze nie wiem jak sie za to zabrać nawet po obejrzeniu filmiku ale chętnie się dowiem. Coś więcej?PanBambaryla pisze:@jaras99,
Gorąco zachęcam Cię do, naprawdę, prostej czynności - mającej ogromny wpływ na odpalanie, czego sam doświadczyłem. Ustaw kąt wyprzedzenia zapłonu na -3 i sprawdź, to jest kilka minut roboty. Oto jak się to robi (trzeba mieć też VCDSa, on tam pokazuje 0,5 - Ty ustaw na -3):
https://www.youtube.com/watch?v=pAEmqvUpKEY
Rozmawiałem z moim mechanikiem. Jutro wiezie pompki do sprawdzenia. Kompresji nie zmierzył nadal bo nie ma odpowiedniej końcówki. Dzwoniłem już do trzech znajomych w branży i nikt nie ma końcówki zegara pod 16V. Nie wiem o co chodzi, taki problem z tym? Zegar na warsztacie to chyba podstawa. A oni zakłady pobudowane jak hangary, w środku cuda wianki wodotryski a nie mają zegara?
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Bo w 16v masz swiece i wtryski pod pokrywa, także jak krecisz, to pompuje olej do góry i trochę chlapie
NzTT
NzTT
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 
- PanBambaryla
- Przeglądacz
- Posty: 65
- Rejestracja: sob lis 26, 2011 01:54
- Auto:: VW Touran, BMN, 2008
- Imię:: PanBambaryla
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Ten filmik jest tylko przykładowy, ja to widziałem, ale sam też tego nie będę przestawiać tylko poproszę mechanika. Ty też się do niego zwróć, powinien wiedzieć, jak się przestawia rozrząd.jaras99 pisze:Pompa vacum jest nowa założona i nie cieknie z niej.Czarek pisze:Kolego sprawdz czy nie cieknie ci z pompy vacum
-- Wt mar 08, 2016 16:19 --
Kolego sprawdz czy nie cieknie ci z pompy vacum
-- Wt mar 08, 2016 19:01 --
Vcds oczywiście mam. Kąta synchronizacji dotychczas nie ruszalem i szczerze nie wiem jak sie za to zabrać nawet po obejrzeniu filmiku ale chętnie się dowiem. Coś więcej?PanBambaryla pisze:@jaras99,
Gorąco zachęcam Cię do, naprawdę, prostej czynności - mającej ogromny wpływ na odpalanie, czego sam doświadczyłem. Ustaw kąt wyprzedzenia zapłonu na -3 i sprawdź, to jest kilka minut roboty. Oto jak się to robi (trzeba mieć też VCDSa, on tam pokazuje 0,5 - Ty ustaw na -3):
https://www.youtube.com/watch?v=pAEmqvUpKEY
Rozmawiałem z moim mechanikiem. Jutro wiezie pompki do sprawdzenia. Kompresji nie zmierzył nadal bo nie ma odpowiedniej końcówki. Dzwoniłem już do trzech znajomych w branży i nikt nie ma końcówki zegara pod 16V. Nie wiem o co chodzi, taki problem z tym? Zegar na warsztacie to chyba podstawa. A oni zakłady pobudowane jak hangary, w środku cuda wianki wodotryski a nie mają zegara?
Best,
Bam
- jaras99
- Specjalista
- Posty: 544
- Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
- Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
- Imię:: Jarek
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Podziękował: 66 razy
- Otrzymał podziękowań: 64 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
i to jest powód, dla którego nie mają odpowiedniej końcówki zegara?Muti pisze:Bo w 16v masz swiece i wtryski pod pokrywa, także jak krecisz, to pompuje olej do
Tak czy inaczej czekam na dalszy rozwój sprawy. Baaardzo długo to wszystko trwa a jeszcze potrwa, bo zanim sprawdzą pompki....
- PanBambaryla
- Przeglądacz
- Posty: 65
- Rejestracja: sob lis 26, 2011 01:54
- Auto:: VW Touran, BMN, 2008
- Imię:: PanBambaryla
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Stary,jaras99 pisze:i to jest powód, dla którego nie mają odpowiedniej końcówki zegara?Muti pisze:Bo w 16v masz swiece i wtryski pod pokrywa, także jak krecisz, to pompuje olej doA chlapanie jest znikome...
Tak czy inaczej czekam na dalszy rozwój sprawy. Baaardzo długo to wszystko trwa a jeszcze potrwa, bo zanim sprawdzą pompki....
Tracisz czas. Zrób w pierwszej kolejności to, o czym piszę. Nic nie kosztuje, a może Ci pomoże. Jak nie zadziała, wtedy testuj pompki. Miałem te same objawy, u mnie istotnie pomogło - co wskazuje na problem gdzie indziej, czy źle ustawiony czujnik na wale (przesunięty kątowo). Zmieni Ci się również zapach spalin, wtedy będziesz miał kierunek poszukiwań. Nie upieraj się z tymi pompkami. Z góry przepraszam za upierdliwość, ale piszę to z głębokim przekonaniem słuszności mojego podejścia... :-)
Best,
Bam