BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdzić?

Awatar użytkownika
jaras99
Specjalista
Posty: 544
Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
Imię:: Jarek
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Podziękował: 66 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: jaras99 »

dobra Panowie poranny rozruch wygląda teraz tak:

http://youtu.be/IV4n3_5FVbk

po przejechaniu autem 4 km, odstaniu 2 h pali tak:

http://youtu.be/g3vuntdiY0U
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Dodi »

Tomas pisze: bo to ponoć wrażliwe miejsce jest w Touranach
nie tylko w Touranach... Golf, Octavia, A3, Passat itd. w nich wszystkich wiązka idzie pod aku a tam jest bardzo dużo wilgoci i trudno ją samtąd usunąć...
Awatar użytkownika
yox
Władca postów
Posty: 2982
Rejestracja: wt maja 27, 2014 21:43
Auto:: 1.9 TDI BXE 07 R-Line C.M
Imię:: Marek
Lokalizacja: UK
Podziękował: 240 razy
Otrzymał podziękowań: 673 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: yox »

... no to teraz ruszy "Wielka Akcja Wymiany Rozruszników" :) gratulacje za wytrwałosc i doprowadzenie sprawy do szczęsliwego finału :D :piwo:

-- Pn lut 22, 2016 09:47 --
jaras99 pisze:dobra Panowie poranny rozruch wygląda teraz tak:

https://youtu.be/IV4n3_5FVbk

po przejechaniu autem 4 km, odstaniu 2 h pali tak:

https://youtu.be/g3vuntdiY0U
... dzien do nocy, ja wsadzilbym mu jeszcze nowe aku :)
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Muti »

Jedyna opcja jaka jeszcze mi przychodzi do głowy, to aktualizacja softu w sterowniku silnika w ASO.
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
PanBambaryla
Przeglądacz
Posty: 65
Rejestracja: sob lis 26, 2011 01:54
Auto:: VW Touran, BMN, 2008
Imię:: PanBambaryla
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: PanBambaryla »

@jaras99,

Nie chcę Cię dobijać, ale to nie jest normalne odpalanie. Sądzę, że problem dalej nie jest rozwiązany - ale "przygładzony" poprzez wstawienie sprawniejszego urządzenia.

Z głupia frant zapytam - czy sprawdzałeś ustawienie kąta wyprzedzenia wtrysku/próbowałeś modyfikować?

U mnie od tego parametru bardzo zależy odpalanie silnika oraz smród spalin. Prawdopodobnie źle założono u mnie czujnik na wale i w tej chwili poprawienie kąta na blisko -3,0 znacznie zniwelowało obydwa problemy, tj. znacznie łatwiej mi odpala na zimnym (wcześniej musiałem kręcić a on chciał zapalić jak dziadek z chorobą płuc), smród spalin pozostał - ale zmienił charakter. Wciąż wydaje mi się, że można to jeszcze poprawić aby wpłynąć na smród spalin, który jest moją największą bolączką - spróbuję to, z resztą, zrobić - z nadzieją, że w końcu się uda. Niestety, stałem się ekspertem w jego "odcieniach" i nie jest to smród z webasto, który rozpoznaję.

Zobacz tutaj: www.touranklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5539
Pzdr, Bam
Obrazek
Awatar użytkownika
jaras99
Specjalista
Posty: 544
Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
Imię:: Jarek
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Podziękował: 66 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: jaras99 »

Zgadzam się z tobą. Palenie jest dalej kiepskie i niesatysfakcjonujace. Auto znów stoi u tunera. Zaktualizował mi soft do najswiezszego ale nic to nie dało. Dzisiaj mają mi zmierzyć kompresję i znowu pompki na stół i do sprawdzenia na stół probierczy.
Kat wtrysku mam 0.7 na zimnym jak ciepły trochę się poprawia.

Zobaczymy co z kompresją i pompkami. A spaliny tak śmierdzą że nie da się przy aucie normalnie stac
Awatar użytkownika
PanBambaryla
Przeglądacz
Posty: 65
Rejestracja: sob lis 26, 2011 01:54
Auto:: VW Touran, BMN, 2008
Imię:: PanBambaryla
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: PanBambaryla »

Jedziemy na tym samym wozie...

Smród spalin - to mój ból od początku (auto mam już 7-my rok). Czy wcześniej smród spalin u Ciebie występował? Czy to się zmieniło, jeżeli tak - to w wyniku czego? Trochę więcej napisałem w wątku, który wcześniej wskazałem - może to są objawy tego samego problemu, który rozwiązany u Ciebie - u mnie poprawi komfort korzystania z auta?

Trzymam kciuki, informuj nas o Twoich doświadczeniach, ja będę o swoich.
Pzdr, Bam
Obrazek
Awatar użytkownika
jaras99
Specjalista
Posty: 544
Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
Imię:: Jarek
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Podziękował: 66 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: jaras99 »

Auto kupiłem rok temu. Po krótkim czasie robiłem głowicę i DPF out. Smierdzi z niego odkąd go mam. To jest naprawdę uporczywy zapach. Zapach poczciwego diesla to przyjemność. Zagłębie się w twój wątek i dam również znać jak u mnie coś się posunie
Czarek
Początkujący
Posty: 49
Rejestracja: ndz mar 06, 2016 15:13
Auto:: Vw touran 1.9 tdi 2004
Imię:: Czarek
Lokalizacja: Baruchowo

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Czarek »

Kolego sprawdz czy nie cieknie ci z pompy vacum

-- Wt mar 08, 2016 16:19 --

Kolego sprawdz czy nie cieknie ci z pompy vacum
Awatar użytkownika
PanBambaryla
Przeglądacz
Posty: 65
Rejestracja: sob lis 26, 2011 01:54
Auto:: VW Touran, BMN, 2008
Imię:: PanBambaryla
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: PanBambaryla »

@jaras99,

Gorąco zachęcam Cię do, naprawdę, prostej czynności - mającej ogromny wpływ na odpalanie, czego sam doświadczyłem. Ustaw kąt wyprzedzenia zapłonu na -3 i sprawdź, to jest kilka minut roboty. Oto jak się to robi (trzeba mieć też VCDSa, on tam pokazuje 0,5 - Ty ustaw na -3):

https://www.youtube.com/watch?v=pAEmqvUpKEY
Pzdr, Bam
Obrazek
Awatar użytkownika
jaras99
Specjalista
Posty: 544
Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
Imię:: Jarek
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Podziękował: 66 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: jaras99 »

Czarek pisze:Kolego sprawdz czy nie cieknie ci z pompy vacum

-- Wt mar 08, 2016 16:19 --

Kolego sprawdz czy nie cieknie ci z pompy vacum
Pompa vacum jest nowa założona i nie cieknie z niej.

-- Wt mar 08, 2016 19:01 --
PanBambaryla pisze:@jaras99,

Gorąco zachęcam Cię do, naprawdę, prostej czynności - mającej ogromny wpływ na odpalanie, czego sam doświadczyłem. Ustaw kąt wyprzedzenia zapłonu na -3 i sprawdź, to jest kilka minut roboty. Oto jak się to robi (trzeba mieć też VCDSa, on tam pokazuje 0,5 - Ty ustaw na -3):

https://www.youtube.com/watch?v=pAEmqvUpKEY
Vcds oczywiście mam. Kąta synchronizacji dotychczas nie ruszalem i szczerze nie wiem jak sie za to zabrać nawet po obejrzeniu filmiku ale chętnie się dowiem. Coś więcej?

Rozmawiałem z moim mechanikiem. Jutro wiezie pompki do sprawdzenia. Kompresji nie zmierzył nadal bo nie ma odpowiedniej końcówki. Dzwoniłem już do trzech znajomych w branży i nikt nie ma końcówki zegara pod 16V. Nie wiem o co chodzi, taki problem z tym? Zegar na warsztacie to chyba podstawa. A oni zakłady pobudowane jak hangary, w środku cuda wianki wodotryski a nie mają zegara?
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Muti »

Bo w 16v masz swiece i wtryski pod pokrywa, także jak krecisz, to pompuje olej do góry i trochę chlapie :)

NzTT
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
PanBambaryla
Przeglądacz
Posty: 65
Rejestracja: sob lis 26, 2011 01:54
Auto:: VW Touran, BMN, 2008
Imię:: PanBambaryla
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: PanBambaryla »

jaras99 pisze:
Czarek pisze:Kolego sprawdz czy nie cieknie ci z pompy vacum

-- Wt mar 08, 2016 16:19 --

Kolego sprawdz czy nie cieknie ci z pompy vacum
Pompa vacum jest nowa założona i nie cieknie z niej.

-- Wt mar 08, 2016 19:01 --
PanBambaryla pisze:@jaras99,

Gorąco zachęcam Cię do, naprawdę, prostej czynności - mającej ogromny wpływ na odpalanie, czego sam doświadczyłem. Ustaw kąt wyprzedzenia zapłonu na -3 i sprawdź, to jest kilka minut roboty. Oto jak się to robi (trzeba mieć też VCDSa, on tam pokazuje 0,5 - Ty ustaw na -3):

https://www.youtube.com/watch?v=pAEmqvUpKEY
Vcds oczywiście mam. Kąta synchronizacji dotychczas nie ruszalem i szczerze nie wiem jak sie za to zabrać nawet po obejrzeniu filmiku ale chętnie się dowiem. Coś więcej?

Rozmawiałem z moim mechanikiem. Jutro wiezie pompki do sprawdzenia. Kompresji nie zmierzył nadal bo nie ma odpowiedniej końcówki. Dzwoniłem już do trzech znajomych w branży i nikt nie ma końcówki zegara pod 16V. Nie wiem o co chodzi, taki problem z tym? Zegar na warsztacie to chyba podstawa. A oni zakłady pobudowane jak hangary, w środku cuda wianki wodotryski a nie mają zegara?
Ten filmik jest tylko przykładowy, ja to widziałem, ale sam też tego nie będę przestawiać tylko poproszę mechanika. Ty też się do niego zwróć, powinien wiedzieć, jak się przestawia rozrząd.

Best,
Bam
Pzdr, Bam
Obrazek
Awatar użytkownika
jaras99
Specjalista
Posty: 544
Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
Imię:: Jarek
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Podziękował: 66 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: jaras99 »

Muti pisze:Bo w 16v masz swiece i wtryski pod pokrywa, także jak krecisz, to pompuje olej do
i to jest powód, dla którego nie mają odpowiedniej końcówki zegara? ;) A chlapanie jest znikome...

Tak czy inaczej czekam na dalszy rozwój sprawy. Baaardzo długo to wszystko trwa a jeszcze potrwa, bo zanim sprawdzą pompki.... :/
Awatar użytkownika
PanBambaryla
Przeglądacz
Posty: 65
Rejestracja: sob lis 26, 2011 01:54
Auto:: VW Touran, BMN, 2008
Imię:: PanBambaryla
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: PanBambaryla »

jaras99 pisze:
Muti pisze:Bo w 16v masz swiece i wtryski pod pokrywa, także jak krecisz, to pompuje olej do
i to jest powód, dla którego nie mają odpowiedniej końcówki zegara? ;) A chlapanie jest znikome...

Tak czy inaczej czekam na dalszy rozwój sprawy. Baaardzo długo to wszystko trwa a jeszcze potrwa, bo zanim sprawdzą pompki.... :/
Stary,

Tracisz czas. Zrób w pierwszej kolejności to, o czym piszę. Nic nie kosztuje, a może Ci pomoże. Jak nie zadziała, wtedy testuj pompki. Miałem te same objawy, u mnie istotnie pomogło - co wskazuje na problem gdzie indziej, czy źle ustawiony czujnik na wale (przesunięty kątowo). Zmieni Ci się również zapach spalin, wtedy będziesz miał kierunek poszukiwań. Nie upieraj się z tymi pompkami. Z góry przepraszam za upierdliwość, ale piszę to z głębokim przekonaniem słuszności mojego podejścia... :-)

Best,
Bam
Pzdr, Bam
Obrazek
ODPOWIEDZ