Panowie, nic tutaj nie piszę w tej sprawie od dłuższego czasu, ale cały czas mam to gdzieś w głowie. Kontaktowałem się już z ok. 15 warsztatami specjalizującymi się w skrzyniach biegów - jeden odmówił, drugi nie ma części na magazynie podobno, trzeci zaprosił mnie na oględziny auta i rozmowę - niestety, pracują w godzinach mojej pracy i nie mam jak na razie do nich dojechać. Reszta... cisza.
Moje najnowsze spostrzeżenia to skrzynia LHY z VW Scirocco 2010. Siedzę, oglądam, liczę, sprawdzam... Co sądzicie o zmianie przełożenia głównego z 5,067 (mojego FZT) na 4,056 (LHY) oraz zmiany piątego biegu z 0,74 (mojego FZT) na 0,646 (LHY). Takie dwie modyfikacje dałyby mi to, czego oczekuje: 3200 obr/min i 150km/h (według licznika). Czy przełożenia te podejdą do FZT i czy nie zamule zbyt mocno Touranka takimi przełożeniami?
-- Śr lip 24, 2019 23:01 --
pitt55 pisze:Przerabiałem "piątkę" w Golfie Plusie. Mam tam co prawda skrzynię GVY ale myślę, że nie ma to znaczenia. Do modyfikacji potrzebne były dwie nowe zębatki 37 i 50 zębów. Koszt około 550 zł plus robocizna, jeśli ktoś sam nie da rady.
Jaki masz tam silnik? Według rozpiski ta skrzynia nie podejdzie zamiast mojej FZT przy silniku BSE.

- gvy.png (9.41 KiB) Przejrzano 1390 razy
misiek775 pisze:W takiej octavii siedzi skrzynia z przełożeniem głównym - 4,53 i wtedy 5 bieg ma 0,84. Zmieniając na 0,74 i maja o ok 400-500 obr/min mniej - tak miał mój znajomy w O2 ze skrzynią chyba LVN ... Chyba że hybryda - skrzynia z O2 z 4,53 i piąty bieg z tourana 0,74.
Byłoby super, ale ta skrzynia chyba nie podejdzie do mojego BSE.

- lvn.png (9.24 KiB) Przejrzano 1390 razy
Poniżej jeszcze lista kilku skrzyń (nie uzupełniałem "środkowych" biegów):
Wnioskuję, że wszystkie te sześciobiegowe skrzynie od FSI mają inną obudowę sprzęgła co stanowi już problem. Druga kwestia, że jej zastosowanie nie ma sensu, można rozegrać to na pięciu przełożeniach.
Zainteresowałem się skrzyniami: FZU, HFN, KBQ - mam nadzieję, że wejdą one Plug&Play, a mają niższe przełożenie główne. Ideałem byłoby dla mnie 4.53 jak w LVN, ale tutaj obudowy są inne. Po wymianie takiej skrzyni zyskuje ok. 10-15km/h, następnie wymieniając piąty bieg zyskuje kolejne 15km/h.
Co o tym sądzicie?
Znacie jeszcze jakieś skrzynie, które podejdą zamiast FZT i będą miały mniejsze przełożenie główne?