jak nie chcesz mieć wycieraczki to trzeba zdjąć tapicerkę klapy, po stronie zewnętrznej odkręcić ramię wycieraczki ( jeśli nie jest zapieczone to banalnie prosta czynność) od strony wnętrza zdemontować napęd wycieraczki, rozpiąć i zaślepić (! ważne zaślepić!) przewód spryskiwacza tylnej szyby. Rozpięte wtyczki zabezpieczyć (zaizolować od wilgoci i przypadkowego zwarcia) i unieruchomić żeby nie hałasowały, założyć szczelnie zaślepkę ( myślę że do kupienia bez problemu - jakby co w serwisie renault na 100% kupisz od clio van) nawet z użyciem kleju do szyb. Założyć tapicerkę klapy i po pracy. Zdemontowany mechanizm lepiej zachować bo może się jeszcze przydać .
ZWzPD - ale jaja!!!!
Odpowiadając na pytanie miej baczenie aby wypowiedź Twoja wyczerpała temat a nie rozmówcę
no to jeszcze zarobisz jak zepchniesz mechanizm..... przy okazji gorąco zapraszamy na najbliższe ( choć jeszcze nie wiem kiedy) zebranie, spot .... Z Krakowa jesteś i nie byłeś ..... fe...
ZWzPD - ale jaja!!!!
Odpowiadając na pytanie miej baczenie aby wypowiedź Twoja wyczerpała temat a nie rozmówcę
Kolego jak trafisz na misiaka-aptekarza to zauważy Twoją zaślepkę i wtedy to będziesz przymusową wizytę w Stacji Kontroli Pojazdów. Poniżej podstawa prawna:
Kodeks Drogowy art. 66 ust. 2. Urządzenia i wyposażenie pojazdu, w szczególności zapewniające bezpieczeństwo ruchu i ochronę środowiska przed ujemnymi skutkami używania pojazdu, powinny być utrzymane w należytym stanie oraz działać sprawnie i skutecznie.
aawol pisze:no to jeszcze zarobisz jak zepchniesz mechanizm..... przy okazji gorąco zapraszamy na najbliższe ( choć jeszcze nie wiem kiedy) zebranie, spot .... Z Krakowa jesteś i nie byłeś ..... fe...
Jak czas pozwoli to bardzo chętnie.
Przy okazji na żywo pokażesz co trza zrobić bo ja anty-techniczny jestem
Piotr1979 pisze:Kolego jak trafisz na misiaka-aptekarza to zauważy Twoją zaślepkę i wtedy to będziesz przymusową wizytę w Stacji Kontroli Pojazdów. Poniżej podstawa prawna:
Kodeks Drogowy art. 66 ust. 2. Urządzenia i wyposażenie pojazdu, w szczególności zapewniające bezpieczeństwo ruchu i ochronę środowiska przed ujemnymi skutkami używania pojazdu, powinny być utrzymane w należytym stanie oraz działać sprawnie i skutecznie.
Nigdzie nie jest napisane że tylna wycieraczka musi być.... jest sporo aut, które zależnie od fantazji konfiguracji mają lub nie.... Zaślepka w miejscu tylnej wycieraczki nie jest podstawą zatrzymania dowodu. Znajomy ma tylnej szybie naklejkę z perforowanej folii ... żeby tego nie zdzierać wycieraczką zdemontował ramię i tak jeździ od kilku lat. Subaru kombi. Nikt nigdy się nie czepił....
ZWzPD - ale jaja!!!!
Odpowiadając na pytanie miej baczenie aby wypowiedź Twoja wyczerpała temat a nie rozmówcę
Napiszę tak: znam powiaty, gdzie misiaki lubią sprawdzać stan tylnej wycieraczki. Jakbyś miał szybę bez zaślepki to nikt by nie reagował bo zaszłoby domniemanie, że fabrycznie wóz takowej nie posiadał. Tu nie działa system, że do tej pory nikt się nie przyczepiał (patrz pierwsze zdanie tego postu). Z przyciemnianymi ponad normę szybami przednimi-bocznymi szybami jest podobnie. Do czasu aż ktoś się przypier.... W W-wce koleżka wpadł na patrol z miernikiem przepuszczalności świetlnej i ściągał folię szybciutko. Kolejny motyw to czerwone kierunkowskazy w importowanych z USA wozach. W "Uwaga Pirat" na TVN Turbo widziałem akcję z Audi TT bodajże i panowie mundurowi zauważyli feler - pewnie pod wpływem obecności kamery.
PZDR
Piotrze jak rozgraniczysz skodę roomster z wycieraczką i bez wycieraczki bo na dzień dzisiejszy zależnie od wersji jest lub jej nie ma, renault Clio z wycieraczką i bez bo w wersji 2005+ takie różnice były.Peugeot partner również zależnie od wersji miał lub nie. Zaślepka jest bo musi być - szyba lub klapa bagażnika ( zależenie od posadowienia wycieraczki) jest w jednym wykonaniu więc egzemplarze bez wycieraczki posiadają zaślepkę. Co do szyb, koloru świateł, glośności wydechu to masz rację jest konkretny przepis mówiący tych parametrach i tylko kwestia trafienia na odpowiednio wyposażony misiowóz.
Ale najważniejsze że już zainteresowany wie jak wymontować, choć ja bym nie rezygnował z tylnego pióra
ZWzPD - ale jaja!!!!
Odpowiadając na pytanie miej baczenie aby wypowiedź Twoja wyczerpała temat a nie rozmówcę
myślę że tylnia wycieraczka nie jest aż tak ważna skoro nie które samochody mają zalepioną całą szybę... to tak jak byś przyciemnił tylnią szybę na max i to też by stwarzało niebezpieczeństwo... tak samo i busy nawet te które przewożą osoby, mają być super bezpieczne a wycieraczek z tyłu też nie mają...
a na koniec chcesz mieć pewność podjedź na stację diagnostyczną i się zapytaj... chcesz mieć 100% pewność podjedź na 3 stacje lub wykonaj telefon i się upewnisz... a potem napisz na forum co i jak
popatrz na ramię wycieraczki przy trzpieniu wieloklinu, czy nie jest luźne ewentualnie pęknięte.
Zdarza się, że ramię pęka i przesuwa się o kilka ząbków co powoduje jej złe ustawienie.
Do tego porównaj położenie początkowe wycieraczki .
adas110780 pisze:Nie chcę zakładać nowego tematu...
U mnie tylna wycieraczka robiąc ruch wychodzi poza szybę i uderza w lakier i go już zaczyna rysować.
Czy jest to do regulacji czy do wymiany całość?
Wszystko zależy czy tak jest od zawsze czy też jest to wynik awarii. Może być tak że masz źle ustawione ramię - jest to wieloklin więc można dowolnie ja ułożyć na szybie. jeśli to nowy objaw to albo pękło ramię albo jest coś z silnikiem. Trzeba obejrzeć. Regulacje robisz odkręcając nakrętkę i przestawiając ramię na stożku...
ZWzPD - ale jaja!!!!
Odpowiadając na pytanie miej baczenie aby wypowiedź Twoja wyczerpała temat a nie rozmówcę