1.6mpi+LPG kopci na biało na zagranym silniku
- tinware
- Zaawansowany
- Posty: 313
- Rejestracja: sob gru 08, 2018 22:12
- Auto:: 1T1 1.6MPI BSE LPG
- Imię:: Kamil
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 23 razy
Re: 1.6mpi+LPG kopci na biało na zagranym silniku
A ja kilka dni temu sprawdzałem poziom oleju - dochodził do dolnej kreski. Teraz w weekend Touri dostał trochę po tyłku, bo jechałem 120km/h łącznie na dystansie 100 paru kilometrów - każdy wie z jakimi obrotami wiążę się tak zawrotna prędkość na seryjnej skrzyni. Nie miałem przy sobie oleju na dolewkę, a najbliższe dni są u mnie dosyć intensywne, więc za 2 tygodnie miałem jechać na planową wymianę oleju po 10tkm.
Dziś stanąłem pod sklepem, wróciłem po 15 minutach, zapalam i blum: Check Oil Level.
W pierwszej myśli, myślałem że to alladyn, ale mówie sobie kurcze byłoby na czerwono i waliły by alarmy, żeby nie jechać. Oczywiście sprawdziłem na szybko jakikolwiek istnienie oleju w silniku, więc jest, jutro przed wyjazdem sprawdzę dokładnie jak cały spłynie. Udało mi się zakupić olej, od razu 8 litrów - na wymianę i dolewki w kolejnych 10tkm. Podczas kolejnych trzech odcinków po mieście komunikat się już nie pojawiał.
A moje pytanie: skąd wziął się ten komunikat: Check Oil Level - skąd sterowniki auta były wstanie stwierdzić aż tak precyzyjnie, żeby sprawdzić poziom oleju, że go brakuje ok. 0.5 litra? Czyżby dwa czujniki: ciśnienia i poziomu?
Wcześniej użytkowałem 1.0 MPI 50KM ALD - kiedyś przez niedrożną odmę wystrzelił mi olej na moich oczach. Po zanurzeniu bagnetu wychodził cały czysty. Brakowało spokojnie ponad połowy oleju, ale komunikatów żadnych.
Z jakimi obrotami użytkujecie BSE? Ja na tempomacie nie przekraczam 3800 obr/min, podczas zwyczajnego przyspieszania 3200 obr/min, podczas rzadkiego wyprzedzania lub dynamicznego przyśpieszania 4500 obr/min, nigdy nie schodze poniżej 2200 obr/min, a na zimnym silniku delikatnie w zakresie od 1500 do 2300 przez pierwsze dwie-trzy minuty
Dziś stanąłem pod sklepem, wróciłem po 15 minutach, zapalam i blum: Check Oil Level.
W pierwszej myśli, myślałem że to alladyn, ale mówie sobie kurcze byłoby na czerwono i waliły by alarmy, żeby nie jechać. Oczywiście sprawdziłem na szybko jakikolwiek istnienie oleju w silniku, więc jest, jutro przed wyjazdem sprawdzę dokładnie jak cały spłynie. Udało mi się zakupić olej, od razu 8 litrów - na wymianę i dolewki w kolejnych 10tkm. Podczas kolejnych trzech odcinków po mieście komunikat się już nie pojawiał.
A moje pytanie: skąd wziął się ten komunikat: Check Oil Level - skąd sterowniki auta były wstanie stwierdzić aż tak precyzyjnie, żeby sprawdzić poziom oleju, że go brakuje ok. 0.5 litra? Czyżby dwa czujniki: ciśnienia i poziomu?
Wcześniej użytkowałem 1.0 MPI 50KM ALD - kiedyś przez niedrożną odmę wystrzelił mi olej na moich oczach. Po zanurzeniu bagnetu wychodził cały czysty. Brakowało spokojnie ponad połowy oleju, ale komunikatów żadnych.
Z jakimi obrotami użytkujecie BSE? Ja na tempomacie nie przekraczam 3800 obr/min, podczas zwyczajnego przyspieszania 3200 obr/min, podczas rzadkiego wyprzedzania lub dynamicznego przyśpieszania 4500 obr/min, nigdy nie schodze poniżej 2200 obr/min, a na zimnym silniku delikatnie w zakresie od 1500 do 2300 przez pierwsze dwie-trzy minuty
- misiek775
- Zaawansowany
- Posty: 411
- Rejestracja: czw kwie 13, 2017 19:14
- Auto:: Touran BSE 2006 LPG
- Imię:: Micz
- Lokalizacja: BDG
- Podziękował: 13 razy
- Otrzymał podziękowań: 50 razy
Re: 1.6mpi+LPG kopci na biało na zagranym silniku
Czujnik niskiego poziomu oleju (tak - jest taki w misce) sygnalizuje najczęściej gdy jest go jeszcze trochę ponad miniumu (ok 1/4).
Co do obrotów to zazwyczaj zmieniam bieg na wyższy przy 3,5 tys. w trasie wiadomo jak się wyprzedza do ogień do 4,5-5 tys.
Jadąc nie schodzę poniżej 2 tys obr.
Co do obrotów to zazwyczaj zmieniam bieg na wyższy przy 3,5 tys. w trasie wiadomo jak się wyprzedza do ogień do 4,5-5 tys.
Jadąc nie schodzę poniżej 2 tys obr.
- tinware
- Zaawansowany
- Posty: 313
- Rejestracja: sob gru 08, 2018 22:12
- Auto:: 1T1 1.6MPI BSE LPG
- Imię:: Kamil
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 23 razy
Re: 1.6mpi+LPG kopci na biało na zagranym silniku
Właśnie wróciłem z auta. Czyli czujnik zadziałał idealnie - ja właśnie miałem na bagnecie 2-3 mm ponad minimum i chciałem dojeździć tak do wymiany, do końca miesiąca. To dobrze wiedzieć, że są dwa czujniki. Dolałem 1 litr i wyszło na górze.
Jakich obrotów starasz się nie przekraczać na autostradzie podczas długiej jazdy ze stałą prędkością?
Jakich obrotów starasz się nie przekraczać na autostradzie podczas długiej jazdy ze stałą prędkością?
- misiek775
- Zaawansowany
- Posty: 411
- Rejestracja: czw kwie 13, 2017 19:14
- Auto:: Touran BSE 2006 LPG
- Imię:: Micz
- Lokalizacja: BDG
- Podziękował: 13 razy
- Otrzymał podziękowań: 50 razy
Re: 1.6mpi+LPG kopci na biało na zagranym silniku
na autostradzie staram sie jechac 140-150 km/h obroty to 4200-4500. Szybciej nie ma sensu z ta skrzynią.
- tinware
- Zaawansowany
- Posty: 313
- Rejestracja: sob gru 08, 2018 22:12
- Auto:: 1T1 1.6MPI BSE LPG
- Imię:: Kamil
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 23 razy
Re: 1.6mpi+LPG kopci na biało na zagranym silniku
To i tak pozwalasz na więcej, ja akustycznie nie daje rady już przy 4000 obr/min, może gdyby prędkość była większa - 180km/h, wtedy już nie słychać byłoby silnika - tylko powietrze (oczywiście mówię teraz o innym aucie, innym silniku). Nie robiłeś moda piątego biegu, że obroty takie wysokie? Ja jeszcze kombinuje cały czas w tym temacie, na chwilę obecną ogarnąłem patent na 5b i 3700 obr/min przy 150 km/h - jeśli nie uda mi się ogarnąć skrzyni 6b (3500 obr/min przy 150km/h) to zrobię właśnie ten wcześniej wspomniany. Jak się uda, to podzielę się na forum.
-
- Początkujący
- Posty: 12
- Rejestracja: śr cze 06, 2018 18:12
- Auto:: touran 1.6 mpi
- Imię:: Rafał
- Lokalizacja: Kielce
- Podziękował: 2 razy
Re: 1.6mpi+LPG kopci na biało na zagranym silniku
ja swój oddaje na dniach do remontu. Niemiec jeździł na shell 5w30., początkowo też go brałem ale zmieniłem na motul x-cess 5w40 i nadal bierze dlatego decyzja o remoncie.. jaki wlać olej po remoncie?
- misiek775
- Zaawansowany
- Posty: 411
- Rejestracja: czw kwie 13, 2017 19:14
- Auto:: Touran BSE 2006 LPG
- Imię:: Micz
- Lokalizacja: BDG
- Podziękował: 13 razy
- Otrzymał podziękowań: 50 razy
Re: 1.6mpi+LPG kopci na biało na zagranym silniku
Myślę że syntetyk 5w40 dobrej firmy będzie ok. I wymiana co 10-15 tys max
- tinware
- Zaawansowany
- Posty: 313
- Rejestracja: sob gru 08, 2018 22:12
- Auto:: 1T1 1.6MPI BSE LPG
- Imię:: Kamil
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 23 razy
Re: 1.6mpi+LPG kopci na biało na zagranym silniku
Ja zalewam go Shell Helix Ultra Synthetic 5w40.
Cena za 4L to 90zł. U mnie dostępny w wariancie 1L i 4L
Cena za 4L to 90zł. U mnie dostępny w wariancie 1L i 4L
-
- Przeglądacz
- Posty: 55
- Rejestracja: ndz gru 30, 2018 23:36
- Auto:: Touran 1.6mpi BSE 08
- Imię:: Rudy
- Lokalizacja: Polska
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: 1.6mpi+LPG kopci na biało na zagranym silniku
A czym się różni ten Shell co wystawiłeś foto od Shella w w bańce koloru niebieskiego??.
"...przyj naprzód, zrób wyłom w liniach wroga i po drodze niszcz wszystko, co się rusza, a oddziały, które idą za tobą, będą tylko sprzątać. Twoim celem jest dostać się za linie nieprzyjaciela w końcu na tym polegała taktyka kawalerii i zaatakować jego tyły..."
-
- Przeglądacz
- Posty: 140
- Rejestracja: pt mar 09, 2018 02:21
- Auto:: vb x16xel/16mpi 1t0
- Imię:: Łukasz
- Lokalizacja: ST/SBL
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: 1.6mpi+LPG kopci na biało na zagranym silniku
Ja polecę od siebie 5w40 Specol. Niedoceniony olej przez brak marketingu. 4l po niecałe 60zl. Za moment będę trzeci raz wymieniał właśnie na niego. Nie wiem czy zadziałał efekt placebo ale po wymianie na specol silnik ciszej pracuje.
- misiek775
- Zaawansowany
- Posty: 411
- Rejestracja: czw kwie 13, 2017 19:14
- Auto:: Touran BSE 2006 LPG
- Imię:: Micz
- Lokalizacja: BDG
- Podziękował: 13 razy
- Otrzymał podziękowań: 50 razy
Re: 1.6mpi+LPG kopci na biało na zagranym silniku
Ten jest full syntetyk a niebieski syntetyki technology. Ja leje total quartz energy 5w40 ze względu na dobrą lepkość na w 100 i wysoki tbn.
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4960
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: 1.6mpi+LPG kopci na biało na zagranym silniku
Szpyrek a który zalewasz ten Specol? Też przerzuciłem się na niego. Do dwóch zalewam i jeszcze ojcu dałem tennolej.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4960
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: 1.6mpi+LPG kopci na biało na zagranym silniku
Ja ten premium stosuje. Puki co chwalę bo dość płynny olej spełniający normy a cena bardzo dobra. Wolę taki lać co 8-10 tys km bo czuć w tych silnikach z DPF on w oleju przy takim już przebiegu. Szkoda cisnac na oleju droższym za to przeloty dłuższe.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Początkujący
- Posty: 12
- Rejestracja: śr cze 06, 2018 18:12
- Auto:: touran 1.6 mpi
- Imię:: Rafał
- Lokalizacja: Kielce
- Podziękował: 2 razy
Re: 1.6mpi+LPG kopci na biało na zagranym silniku
witam. jestem po remoncie silnika. póki co zrobiłem z 200 km więc nie wiem czy jest apetyt na olej. po remoncie przy mocniejszym wcisnieciu gazu miałem szarpania bez względu czy na PB czy LPG . Dodatkowo wymiana świec, cewki i przewodów i silnik chodzi równo i cichutko. koszt remontu 2 tys ale myślę że warto było.