Strona 3 z 4

Re: ustawienia ogrzewania

: pt lis 29, 2013 23:28
autor: Tomas
Jeżeli AVQ to ma na bank dogrzewacz, wiem bo mam :)

Re: ustawienia ogrzewania

: sob lis 30, 2013 10:00
autor: rowaj
psia krew! to ciągne dalej...

czy to ma coś wspólnego z tym?
Address 18: Aux. Heat
Cannot be reached

No to mnie pocieszyliście, bo się własnie zastanawiałem skąd tylu ludzi ma dogrzewacze postojowe ;) i mi żal dupe ściskał :P

a! to jeszcze jedno mnie zastanowiło; jeżeli ten dogrzewacz nie działa, to to jest powodem niedogrzewania silnika do 90st? w takim razie, silnik sam nie osiągnie temp 90st? idąc dalej - dogrzewacz pracuje cały czas w zimie, żeby utrzymać 90st?

Re: ustawienia ogrzewania

: sob lis 30, 2013 10:12
autor: Muti
Wszystko znajdziesz w manualu jarry'ego.

Wysłano z Xperii P przez Tapatalk

Re: ustawienia ogrzewania

: sob lis 30, 2013 10:29
autor: Tomasz_W-wa
rowaj po pierwsze łącząc się przez VCDS-a nie możesz wejść w dogrzewacz, spróbuj połączyć się kilka razy, za pierwszym razem może nie pójdzie, ale za drugim wejdziesz, do analizy co jest nie tak, musisz wejść do niego przez VCDS-a i spisać kody błędów, a w tedy będzie wiadomo co jest z nim nie tak.
Co do nagrzewania silnika, jeżeli nie działa dogrzewacz to silnik bardzo wolo się nagrzewa jak każdy diesel, silnik w końcu by się nagrzał do 90 stopni tylko musiał byś przejechać dość spory dystans np od 15 km i to zależne jest czy byś jechał w mieście czy na trasie (czytaj na trasie silnik pracuje ciągle przy obciążeniu i szybciej się nagrzeje, a w mieście często się zatrzymujemy na światłach i silnik się za każdym razem delikatnie wychładza, czyli czym więcej postojów to temperatura raz delikatnie wzrasta, a później spada itd).
Możesz jeszcze wyłączyć ogrzewanie na klimatroniku i silnik się nagrzeje ale będziesz miał przez całą trasę zimno w środku.

Co do samego dogrzewacza to sam sobie go włączasz oczywiście jak silnik działa, nagrzewa Ci płyn chłodzący czyli i sam silnik dość szybko, mniej więcej jak przejedziesz kilka kilometrów silnik powinien już mieć 90 stopni.
A i jeszcze jedno żeby włączyć dogrzewacz temp zewnętrzna musi mieć nie więcej niż 5 stopni jak będzie wyższa to dogrzewacz się nie włączy.
Jeżeli silnik osiągnie temp 90 stopni dogrzdewacz się wyłączy.
Tyle ode mnie.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa

Re: ustawienia ogrzewania

: sob lis 30, 2013 10:38
autor: kazan13
u mnie trzyma 90 st czy jadę czy stoję , jeśli ktoś ma wahania i widać po wskaźniku spadki temp. np na postoju na światałch to termostat nie trzyma .

Re: ustawienia ogrzewania

: sob lis 30, 2013 10:50
autor: rowaj
ano właśnie! na tracie 100 km temp nie zbliża się nawet do 90st :/ więc termostat pewnie nie trzyma... ale, jak już pisałem, po trasie jedna rura jest ciepła (nie gorąca), druga zimna. chyba muszę w takim razie wymienić termostat na chybił-trafił, a dogrzewaczem się zająć osobno...

Tomasz: Napisałeś "łącząc się przez VCDS-a nie możesz wejść w dogrzewacz, spróbuj połączyć się kilka razy, za pierwszym razem może nie pójdzie, ale za drugim wejdziesz, do analizy co jest nie tak, musisz wejść do niego przez VCDS-a i spisać kody błędów, a w tedy będzie wiadomo co jest z nim nie tak."
piszesz, że nie mogę wejść w dogrzewacz a później, że muszę wejść w niego. chodziło Ci o to, żeby pare razy zrobić autoscan i kiedy już uda się połączyć z dogrzewaczem to zczytać błędy, tak?

Multi: przeczytałem, dzięki :)

Re: ustawienia ogrzewania

: sob lis 30, 2013 10:51
autor: bartek0-01
kazan13 pisze:u mnie trzyma 90 st czy jadę czy stoję , jeśli ktoś ma wahania i widać po wskaźniku spadki temp. np na postoju na światałch to termostat nie trzyma .
Dokładnie mam tak samo jak pisze kazan13 u mnie trzyma 90 stopni czy jadę czy stoję po nagrzaniu wiec raczej termostat do wymiany.

-- 30 lis 2013, o 09:58 --
rowaj pisze: piszesz, że nie mogę wejść w dogrzewacz a później, że muszę wejść w niego. chodziło Ci o to, żeby pare razy zrobić autoscan i kiedy już uda się połączyć z dogrzewaczem to zczytać błędy, tak?

Multi: przeczytałem, dzięki :)
Nie musisz robić autoscana możesz próbować bezpośrednio do sterownika dogrzewacza 18 połączyć sie.
2 lata temu miałem podobnie tylko w passacie b5 na trasie jak leciałem 90-110 km/h temperatura była pod 90 stopni ale wystarczyło ze przyhamowało mnie jakieś auto lub zwolniłem temperatura spadała okazało sie ze termostat do wymiany i ustąpiło :)

Re: ustawienia ogrzewania

: sob lis 30, 2013 12:42
autor: Tomasz_W-wa
Co do spadku temperatury to chodziło mi jak silnik jeszcze się w pełni nie nagrzał np. ma temp 70 stopni i stajemy na światłach, jeżeli nagrzeje się do 90 stopni to nie powinno dochodzić do takiej sytuacja a tym bardziej jak przejeżdżasz 100 km przy takiej trasie to w autku powinieneś mieć saunę.
Co do wejścia do dogrzewacza to tak jak napisał bartek0-01, nie rób autoskana tylko wchodzimy bezpośrednio do dogrzewacza przez grupę 18, patrz zdjęcie niżej w linku.

http://www.google.pl/imgres?client=oper ... x=30&ty=87

Pozdrawiam
Tomasz_W-wa

Re: ustawienia ogrzewania

: sob lis 30, 2013 16:04
autor: Muti
A zacząć od sprawdzenia bezpiecznika. Ale to wszystko jest napisane w manualu. Nie róbmy syfu na forum i piszmy w jednym temacie!

Wysłano z Xperii P przez Tapatalk

Re: ustawienia ogrzewania

: pt gru 06, 2013 01:19
autor: hubert222
Podczas jazdy powinien trzymac 90 st. U mnie np. jak sie zatrzymam i na wolnych obrotach mam wlaczona dmuchawe na grzanie to po jakiejs chwili (pare minut) temperatura spada. U tescia w audi 1,9 tdi jest podobnie.

Re: ustawienia ogrzewania

: pt gru 06, 2013 11:32
autor: Dodi
u mnie temperatura jak juz dojdzie do 90 stopni, to ani drgnie przez cały czas pracy silnika i nie wazne czy jade czy stoje...

Re: ustawienia ogrzewania

: pt gru 06, 2013 13:00
autor: hubert222
A jak na postoju wlaczysz dosc mocno dmuchawe na grzanie to tez nie spadnie temperatura? Wydaje mi sie ze na biegu jalowym ciezko diselowi utrzymac temperature z dmuchawa wlaczona. Tez dziwna sprawa bo u jednych spada u innych nie.

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Re: ustawienia ogrzewania

: pt gru 06, 2013 13:06
autor: Dodi
hubert222 pisze:A jak na postoju wlaczysz dosc mocno dmuchawe na grzanie to tez nie spadnie temperatura? Wydaje mi sie ze na biegu jalowym ciezko diselowi utrzymac temperature z dmuchawa wlaczona. Tez dziwna sprawa bo u jednych spada u innych nie.

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
nawet jak wezmę ogrzewanie na max i i nawiew na max to temperatura ani drgnie z 90 stopni...

Re: ustawienia ogrzewania

: pt gru 06, 2013 15:09
autor: Łukaszz
Dodi pisze:u mnie temperatura jak juz dojdzie do 90 stopni, to ani drgnie przez cały czas pracy silnika i nie wazne czy jade czy stoje...
U mnie jest to samo

Re: ustawienia ogrzewania

: pt gru 06, 2013 19:02
autor: jarry
jedno wam powiem że to zależy też od typu silnika i gdzie ma umieszczony czujnik temperatury