Strona 3 z 4
Re: ustawienia ogrzewania
: pt lis 29, 2013 23:28
autor: Tomas
Jeżeli AVQ to ma na bank dogrzewacz, wiem bo mam

Re: ustawienia ogrzewania
: sob lis 30, 2013 10:00
autor: rowaj
psia krew! to ciągne dalej...
czy to ma coś wspólnego z tym?
Address 18: Aux. Heat
Cannot be reached
No to mnie pocieszyliście, bo się własnie zastanawiałem skąd tylu ludzi ma dogrzewacze postojowe

i mi żal dupe ściskał
a! to jeszcze jedno mnie zastanowiło; jeżeli ten dogrzewacz nie działa, to to jest powodem niedogrzewania silnika do 90st? w takim razie, silnik sam nie osiągnie temp 90st? idąc dalej - dogrzewacz pracuje cały czas w zimie, żeby utrzymać 90st?
Re: ustawienia ogrzewania
: sob lis 30, 2013 10:12
autor: Muti
Wszystko znajdziesz w manualu jarry'ego.
Wysłano z Xperii P przez Tapatalk
Re: ustawienia ogrzewania
: sob lis 30, 2013 10:29
autor: Tomasz_W-wa
rowaj po pierwsze łącząc się przez VCDS-a nie możesz wejść w dogrzewacz, spróbuj połączyć się kilka razy, za pierwszym razem może nie pójdzie, ale za drugim wejdziesz, do analizy co jest nie tak, musisz wejść do niego przez VCDS-a i spisać kody błędów, a w tedy będzie wiadomo co jest z nim nie tak.
Co do nagrzewania silnika, jeżeli nie działa dogrzewacz to silnik bardzo wolo się nagrzewa jak każdy diesel, silnik w końcu by się nagrzał do 90 stopni tylko musiał byś przejechać dość spory dystans np od 15 km i to zależne jest czy byś jechał w mieście czy na trasie (czytaj na trasie silnik pracuje ciągle przy obciążeniu i szybciej się nagrzeje, a w mieście często się zatrzymujemy na światłach i silnik się za każdym razem delikatnie wychładza, czyli czym więcej postojów to temperatura raz delikatnie wzrasta, a później spada itd).
Możesz jeszcze wyłączyć ogrzewanie na klimatroniku i silnik się nagrzeje ale będziesz miał przez całą trasę zimno w środku.
Co do samego dogrzewacza to sam sobie go włączasz oczywiście jak silnik działa, nagrzewa Ci płyn chłodzący czyli i sam silnik dość szybko, mniej więcej jak przejedziesz kilka kilometrów silnik powinien już mieć 90 stopni.
A i jeszcze jedno żeby włączyć dogrzewacz temp zewnętrzna musi mieć nie więcej niż 5 stopni jak będzie wyższa to dogrzewacz się nie włączy.
Jeżeli silnik osiągnie temp 90 stopni dogrzdewacz się wyłączy.
Tyle ode mnie.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Re: ustawienia ogrzewania
: sob lis 30, 2013 10:38
autor: kazan13
u mnie trzyma 90 st czy jadę czy stoję , jeśli ktoś ma wahania i widać po wskaźniku spadki temp. np na postoju na światałch to termostat nie trzyma .
Re: ustawienia ogrzewania
: sob lis 30, 2013 10:50
autor: rowaj
ano właśnie! na tracie 100 km temp nie zbliża się nawet do 90st

więc termostat pewnie nie trzyma... ale, jak już pisałem, po trasie jedna rura jest ciepła (nie gorąca), druga zimna. chyba muszę w takim razie wymienić termostat na chybił-trafił, a dogrzewaczem się zająć osobno...
Tomasz: Napisałeś "łącząc się przez VCDS-a nie możesz wejść w dogrzewacz, spróbuj połączyć się kilka razy, za pierwszym razem może nie pójdzie, ale za drugim wejdziesz, do analizy co jest nie tak, musisz wejść do niego przez VCDS-a i spisać kody błędów, a w tedy będzie wiadomo co jest z nim nie tak."
piszesz, że nie mogę wejść w dogrzewacz a później, że muszę wejść w niego. chodziło Ci o to, żeby pare razy zrobić autoscan i kiedy już uda się połączyć z dogrzewaczem to zczytać błędy, tak?
Multi: przeczytałem, dzięki

Re: ustawienia ogrzewania
: sob lis 30, 2013 10:51
autor: bartek0-01
kazan13 pisze:u mnie trzyma 90 st czy jadę czy stoję , jeśli ktoś ma wahania i widać po wskaźniku spadki temp. np na postoju na światałch to termostat nie trzyma .
Dokładnie mam tak samo jak pisze kazan13 u mnie trzyma 90 stopni czy jadę czy stoję po nagrzaniu wiec raczej termostat do wymiany.
-- 30 lis 2013, o 09:58 --
rowaj pisze:
piszesz, że nie mogę wejść w dogrzewacz a później, że muszę wejść w niego. chodziło Ci o to, żeby pare razy zrobić autoscan i kiedy już uda się połączyć z dogrzewaczem to zczytać błędy, tak?
Multi: przeczytałem, dzięki

Nie musisz robić autoscana możesz próbować bezpośrednio do sterownika dogrzewacza 18 połączyć sie.
2 lata temu miałem podobnie tylko w passacie b5 na trasie jak leciałem 90-110 km/h temperatura była pod 90 stopni ale wystarczyło ze przyhamowało mnie jakieś auto lub zwolniłem temperatura spadała okazało sie ze termostat do wymiany i ustąpiło

Re: ustawienia ogrzewania
: sob lis 30, 2013 12:42
autor: Tomasz_W-wa
Co do spadku temperatury to chodziło mi jak silnik jeszcze się w pełni nie nagrzał np. ma temp 70 stopni i stajemy na światłach, jeżeli nagrzeje się do 90 stopni to nie powinno dochodzić do takiej sytuacja a tym bardziej jak przejeżdżasz 100 km przy takiej trasie to w autku powinieneś mieć saunę.
Co do wejścia do dogrzewacza to tak jak napisał bartek0-01, nie rób autoskana tylko wchodzimy bezpośrednio do dogrzewacza przez grupę 18, patrz zdjęcie niżej w linku.
http://www.google.pl/imgres?client=oper ... x=30&ty=87
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Re: ustawienia ogrzewania
: sob lis 30, 2013 16:04
autor: Muti
A zacząć od sprawdzenia bezpiecznika. Ale to wszystko jest napisane w manualu. Nie róbmy syfu na forum i piszmy w jednym temacie!
Wysłano z Xperii P przez Tapatalk
Re: ustawienia ogrzewania
: pt gru 06, 2013 01:19
autor: hubert222
Podczas jazdy powinien trzymac 90 st. U mnie np. jak sie zatrzymam i na wolnych obrotach mam wlaczona dmuchawe na grzanie to po jakiejs chwili (pare minut) temperatura spada. U tescia w audi 1,9 tdi jest podobnie.
Re: ustawienia ogrzewania
: pt gru 06, 2013 11:32
autor: Dodi
u mnie temperatura jak juz dojdzie do 90 stopni, to ani drgnie przez cały czas pracy silnika i nie wazne czy jade czy stoje...
Re: ustawienia ogrzewania
: pt gru 06, 2013 13:00
autor: hubert222
A jak na postoju wlaczysz dosc mocno dmuchawe na grzanie to tez nie spadnie temperatura? Wydaje mi sie ze na biegu jalowym ciezko diselowi utrzymac temperature z dmuchawa wlaczona. Tez dziwna sprawa bo u jednych spada u innych nie.
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
Re: ustawienia ogrzewania
: pt gru 06, 2013 13:06
autor: Dodi
hubert222 pisze:A jak na postoju wlaczysz dosc mocno dmuchawe na grzanie to tez nie spadnie temperatura? Wydaje mi sie ze na biegu jalowym ciezko diselowi utrzymac temperature z dmuchawa wlaczona. Tez dziwna sprawa bo u jednych spada u innych nie.
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
nawet jak wezmę ogrzewanie na max i i nawiew na max to temperatura ani drgnie z 90 stopni...
Re: ustawienia ogrzewania
: pt gru 06, 2013 15:09
autor: Łukaszz
Dodi pisze:u mnie temperatura jak juz dojdzie do 90 stopni, to ani drgnie przez cały czas pracy silnika i nie wazne czy jade czy stoje...
U mnie jest to samo
Re: ustawienia ogrzewania
: pt gru 06, 2013 19:02
autor: jarry
jedno wam powiem że to zależy też od typu silnika i gdzie ma umieszczony czujnik temperatury