Błąd przeładowania turbiny - opis zdarzenia i rozwiazanie
-
morfeusz33
- Specjalista
- Posty: 556
- Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 15:51
- Auto:: Touran Higline 2.0 BKD
- Imię:: Krzysiek
- Lokalizacja: wejherowo
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 66 razy
- BigBratl12
- Przeglądacz
- Posty: 143
- Rejestracja: pn paź 31, 2011 20:00
- Auto:: Touran 2.0TDI BKD DSG 06r
- Imię:: Leszek
- Lokalizacja: małopolska
- Podziękował: 42 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
- Blupol
- Przeglądacz
- Posty: 143
- Rejestracja: pt lut 10, 2012 12:25
- Auto:: '12 1.6 TDI Bluemotion
- Imię:: Tom
- Lokalizacja: G.Śląsk
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Hmm.ja nie pamiętam kiedy miałem PONAD 4 tys. obrotów, a też daje po garach.g_b pisze:Witajcie, niestaty... mnie tez to cos doapdlo... opowiem Wam pierwsze jak zlapalem blad. bylem wczoraj w trasie, zrobilem jakies 280km. predkosci rozne, przewaznie kolo 100km/h.
byly tez takie do 150. kilka kilometrow przed domem mialem taka ladna prosta i chcialem wyprzedzic kogos, zrobilem redukcje na 4 i ogien a tu yyyyyyy, brak mocy..... zatrzymalem sie, odpalilem samochod jeszcze raz i juz bylo ok. kolejne kilka kilometrow samochod zachowywal sie normalnie, obrotomierz pieknie sie wychylal powyzej 4000 bezproblemowo.
co mam z tym fantem zrobic....??
Co to - na "trójce" jechałeś 120 km/h? Λ
-
zibi1961
- Użytkownik
- Posty: 264
- Rejestracja: wt maja 15, 2012 17:47
- Auto:: 2.0 TDI 140 KM ,DSG 2005
- Imię:: Zbigniew
- Lokalizacja: trębaczew
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Przy zmiennej geometrii zawsze można złapać przeładowanie ponieważ przy spokojnej jeździe łopatki przekręcają się o podobny kąt i w tym zakresie chodzą dobrze i ten kąt skrętu jest w miarę czysty a jak depniemy gwałtownie to przekręcają się o większy kąt wchodząc na rzadko używany ,brudny kąt skrętu i mogą nie wrócić w położenie spoczynkowe powodując przeładowanie. Zdarzyło mi się to kilka razy ale to pojedyncze przypadki i wystarczy niski bieg i gwałtowne zmiany obrotów żeby łopatki przekręcały się na maxa i wracały do położenia spoczynkowego.Trzeba to robić profilaktycznie bo jak nazbiera się dużo syfu i spiecze się to pod wpływem temperatury to oczywiście pozostaje tylko czyszczenie.
- BigBratl12
- Przeglądacz
- Posty: 143
- Rejestracja: pn paź 31, 2011 20:00
- Auto:: Touran 2.0TDI BKD DSG 06r
- Imię:: Leszek
- Lokalizacja: małopolska
- Podziękował: 42 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
-
zimar
- Początkujący
- Posty: 46
- Rejestracja: ndz cze 02, 2013 22:30
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Radom
Witam,
Mam podobny problem, spadek mocy przy przespieszaniu, komputer wchodzi w tryb awaryjny i tylko ponowne uruchomienie silnika i mozna normalnie jechać, ale też do czasu.
Wymieniałem w aucie oleje, w tym w DSG, wszystkei filtry, klocki, tarcze ...
Jak kupowałem auto poinformowano mnie, że EGR był zabrudzony.
Mechanik stwierdził odłączony wężyk ciśnieniowy (zaślepiony). Drugi wężyk od innego zaworu (taki czarno metalowy) również był zaślepiony. Komp zgłaszał błąd EGR.
Mechanik wyczyścił ten zawór EGR.
Po wyjechaniu auto nie miało kopa, na wyższych obrotach zaczął kopcić, nie przełączał normalnie biegów.
Wróciłem do niego, on odłączył te dwa wężyki, po przejechaniu kawałka znowu było to samo.
Pojechał ze mną kawałek, auto niby się rozpędzało, parę kilometrów jechał normalnie, potem znowu to samo, mechanik miał skaner i stwierdził przeładowanie turbiny, lecz poinformował mnie, że on za to dalej się już nie bierze.
Zacząłem szukać tu wszelkich informacji, ale nie wiem do końca jak to poprawnie zdiagnozować, co po kolei robić, jak skanować, jakie logi, itp??
Dodam, że Autoscan nie pokazuje żadnych błędów, dopiero jak odłączę EGR (wężyk podciśnienia) to pokazuje błąd:
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKC.lbl
Part No SW: 03G 906 016 DK HW: 028 101 194 6
Component: R4 1,9L EDC G000AG 6247
Revision: 12345678 Serial number: VWZ7Z0E2383687
Coding: 0000078
Shop #: WSC 01324 785 00200
VCID: 6FE7CD657E862D1
1 Fault Found:
16785 - EGR System
P0401 - 000 - Insufficient Flow
Freeze Frame:
RPM: 1722 /min
Torque: 70.0 Nm
Speed: 51.0 km/h
Load: 23.9 %
Duty Cycle: 14.7 %
Bin. Bits: 00001000
Mass Air / Rev.: 295.0 mg/str
Mass Air / Rev.: 610.0 mg/str
Readiness: 1 1 0 0 0
Proszę o jakieś wskazówki co i jak po kolei sprawdzać.
Mam podobny problem, spadek mocy przy przespieszaniu, komputer wchodzi w tryb awaryjny i tylko ponowne uruchomienie silnika i mozna normalnie jechać, ale też do czasu.
Wymieniałem w aucie oleje, w tym w DSG, wszystkei filtry, klocki, tarcze ...
Jak kupowałem auto poinformowano mnie, że EGR był zabrudzony.
Mechanik stwierdził odłączony wężyk ciśnieniowy (zaślepiony). Drugi wężyk od innego zaworu (taki czarno metalowy) również był zaślepiony. Komp zgłaszał błąd EGR.
Mechanik wyczyścił ten zawór EGR.
Po wyjechaniu auto nie miało kopa, na wyższych obrotach zaczął kopcić, nie przełączał normalnie biegów.
Wróciłem do niego, on odłączył te dwa wężyki, po przejechaniu kawałka znowu było to samo.
Pojechał ze mną kawałek, auto niby się rozpędzało, parę kilometrów jechał normalnie, potem znowu to samo, mechanik miał skaner i stwierdził przeładowanie turbiny, lecz poinformował mnie, że on za to dalej się już nie bierze.
Zacząłem szukać tu wszelkich informacji, ale nie wiem do końca jak to poprawnie zdiagnozować, co po kolei robić, jak skanować, jakie logi, itp??
Dodam, że Autoscan nie pokazuje żadnych błędów, dopiero jak odłączę EGR (wężyk podciśnienia) to pokazuje błąd:
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKC.lbl
Part No SW: 03G 906 016 DK HW: 028 101 194 6
Component: R4 1,9L EDC G000AG 6247
Revision: 12345678 Serial number: VWZ7Z0E2383687
Coding: 0000078
Shop #: WSC 01324 785 00200
VCID: 6FE7CD657E862D1
1 Fault Found:
16785 - EGR System
P0401 - 000 - Insufficient Flow
Freeze Frame:
RPM: 1722 /min
Torque: 70.0 Nm
Speed: 51.0 km/h
Load: 23.9 %
Duty Cycle: 14.7 %
Bin. Bits: 00001000
Mass Air / Rev.: 295.0 mg/str
Mass Air / Rev.: 610.0 mg/str
Readiness: 1 1 0 0 0
Proszę o jakieś wskazówki co i jak po kolei sprawdzać.
- Dodi
- Władca postów
- Posty: 3653
- Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
- Auto:: Sharan 7N CFGB
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: Łuków
- Podziękował: 29 razy
- Otrzymał podziękowań: 58 razy
słynny błąd, zajrzyj tuzimar pisze:Witam,
Mam podobny problem, spadek mocy przy przespieszaniu, komputer wchodzi w tryb awaryjny i tylko ponowne uruchomienie silnika i mozna normalnie jechać, ale też do czasu.
Wymieniałem w aucie oleje, w tym w DSG, wszystkei filtry, klocki, tarcze ...
Jak kupowałem auto poinformowano mnie, że EGR był zabrudzony.
Mechanik stwierdził odłączony wężyk ciśnieniowy (zaślepiony). Drugi wężyk od innego zaworu (taki czarno metalowy) również był zaślepiony. Komp zgłaszał błąd EGR.
Mechanik wyczyścił ten zawór EGR.
Po wyjechaniu auto nie miało kopa, na wyższych obrotach zaczął kopcić, nie przełączał normalnie biegów.
Wróciłem do niego, on odłączył te dwa wężyki, po przejechaniu kawałka znowu było to samo.
Pojechał ze mną kawałek, auto niby się rozpędzało, parę kilometrów jechał normalnie, potem znowu to samo, mechanik miał skaner i stwierdził przeładowanie turbiny, lecz poinformował mnie, że on za to dalej się już nie bierze.
Zacząłem szukać tu wszelkich informacji, ale nie wiem do końca jak to poprawnie zdiagnozować, co po kolei robić, jak skanować, jakie logi, itp??
Dodam, że Autoscan nie pokazuje żadnych błędów, dopiero jak odłączę EGR (wężyk podciśnienia) to pokazuje błąd:
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKC.lbl
Part No SW: 03G 906 016 DK HW: 028 101 194 6
Component: R4 1,9L EDC G000AG 6247
Revision: 12345678 Serial number: VWZ7Z0E2383687
Coding: 0000078
Shop #: WSC 01324 785 00200
VCID: 6FE7CD657E862D1
1 Fault Found:
16785 - EGR System
P0401 - 000 - Insufficient Flow
Freeze Frame:
RPM: 1722 /min
Torque: 70.0 Nm
Speed: 51.0 km/h
Load: 23.9 %
Duty Cycle: 14.7 %
Bin. Bits: 00001000
Mass Air / Rev.: 295.0 mg/str
Mass Air / Rev.: 610.0 mg/str
Readiness: 1 1 0 0 0
Proszę o jakieś wskazówki co i jak po kolei sprawdzać.
-
zibi1961
- Użytkownik
- Posty: 264
- Rejestracja: wt maja 15, 2012 17:47
- Auto:: 2.0 TDI 140 KM ,DSG 2005
- Imię:: Zbigniew
- Lokalizacja: trębaczew
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Ale jeśli się nie mylę to zawór EGR nie dawał by takich objawów .U mnie przed wymianą był komunikat o błędzie ale auto chodziło normalnie.Jeżeli chodzi o przeładowanie turbiny to jak podłączysz VCDS to będzie komunikat w ramce zamrożonej ,że takie przeładowanie nastąpiło.Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu auto powinno chodzić normalnie aż do następnego przeładowania.Poczytaj tu: http://www.turbospec.pl/index.php/testo ... u-n75.html .
-
zimar
- Początkujący
- Posty: 46
- Rejestracja: ndz cze 02, 2013 22:30
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Radom
Ja miałem odłączony EGR (zaślepione wężyki podciśnienia) i komp wywalał błąd EGR ale auto jeździło normalnie. Teraz to pewnie zupełnie inna sprawa, chyba turbina. Jutro mam jechać do innego majstra to wstępnie się okaże co i jak.zibi1961 pisze:Ale jeśli się nie mylę to zawór EGR nie dawał by takich objawów .U mnie przed wymianą był komunikat o błędzie ale auto chodziło normalnie.Jeżeli chodzi o przeładowanie turbiny to jak podłączysz VCDS to będzie komunikat w ramce zamrożonej ,że takie przeładowanie nastąpiło.Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu auto powinno chodzić normalnie aż do następnego przeładowania.Poczytaj tu: http://www.turbospec.pl/index.php/testo ... u-n75.html .
- niko02
- Władca postów
- Posty: 4501
- Rejestracja: sob lip 16, 2011 15:00
- Auto:: BKD 2004r. 207KM 470Nm
- Imię:: Michał
- Lokalizacja: Szadek/Łódź/Warszawa
- Podziękował: 384 razy
- Otrzymał podziękowań: 325 razy
Oprócz zaślepienia, to musisz go jeszcze wykodować... Ja tak mam i żadnymi błędami nie wali...zimar pisze: Ja miałem odłączony EGR (zaślepione wężyki podciśnienia) i komp wywalał błąd EGR ale auto jeździło normalnie. Teraz to pewnie zupełnie inna sprawa, chyba turbina. Jutro mam jechać do innego majstra to wstępnie się okaże co i jak.
-
zimar
- Początkujący
- Posty: 46
- Rejestracja: ndz cze 02, 2013 22:30
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Radom
Wczoraj odebrałem auto z naprawy po naprawie (po porzedniej wymianie filtrów, olejów, klocków, tarcz) i okazało się:
-przeładowanie turbiny natępowało na skutek praktycznie całkowitego zapchania filtra DPF (okazało się, że miałem dodatkowo zainstalowany =, z uwagi pewnie na to, że wlaściciel 'Niemiec' pewnie mieszkał tam, gdzie jest wymagana norma spalin, aby wjechać do centrum miasta), spaliny nie miały wogóle ujścia, wszystko się zapychało.
Przed dolaniem LM i przed wymianą filtrów i olejów wszystko było OK.
Na LIQUI MOLY DIESEL SPULUNG 2666 jeździłem parę dni, zalałem to do mniej więcej 15litrów w baku.
Jak ruszałem z domu rano, auto nie miało jakoś kopa i długo ciągnęło na niskich biegach, potem problem niby ustawał, myślałem wtedy, że może silnik nie rozgrzany, teraz wiem, że to zaczęło się właśnie dziać, koniec filtra DPF!!!
Podejrzewam, że wpływ na to miał dodatek do paliwa LIQUI MOLY DIESEL SPULUNG 2666 oraz płukanka do silnika Liqui Moly Engine Flush 2640 300ml.
Olej w silniku wymieniłem na na LIQUI MOLY Top Tec 4600 5W30, który według producenta jest również przeznaczony dla aut z DPF!
Po wymianie olejów w silniku wraz z płukanką, oleju w skrzyni DSG, filtrów paliwa, powietrza.... wyjechałem na ulicę i auto kompletnie było zamulone!!!!!!!!
Co prawda mechanik wyczyścił EGR i podejrzewaliśmy, że może zawór nie jest szczelny, ale okazało się, że jest OK, mimo odłączenia wężyków podciśnienia problem był nadal.
Po dłuższym postoju auto niby jechało jakiś czas normalnie ale potem nagle się zamulało, dodanie gazu nic nie dawało.
Próbowałem rozruszać zawór N75, robiłem test EGR, na krótką chwilę pomagało i potem znów to samo.
Oddałem auto do mechaników, którzy pracowali swego czasu w ASO VW.
- turbina została wyczyszczona i wyważona, wyczyszczony dolot i wylot silnika.
- usunęli fizycznie DPF, który był całkowicie zapchany, bo spaliny nie miały ujścia, co może doprowadzić nawet do zatarcia silnika.
- zrobili adaptację komputera w skrzyni biegów (po mojej wymianie oleju).
Auto dostało kopa i teraz jeździ normalnie tak jak przed dolaniem tych specyfików!
Jedyne co mnie trochę niepokoi to czasem dymi na światłach, ale ponoć przez jakiś czas tak może być po takiej robocie, że wydech i wszystko się oczyszcza.
Po kilku dniach napiszę jak auto się sprawuje.
-przeładowanie turbiny natępowało na skutek praktycznie całkowitego zapchania filtra DPF (okazało się, że miałem dodatkowo zainstalowany =, z uwagi pewnie na to, że wlaściciel 'Niemiec' pewnie mieszkał tam, gdzie jest wymagana norma spalin, aby wjechać do centrum miasta), spaliny nie miały wogóle ujścia, wszystko się zapychało.
Przed dolaniem LM i przed wymianą filtrów i olejów wszystko było OK.
Na LIQUI MOLY DIESEL SPULUNG 2666 jeździłem parę dni, zalałem to do mniej więcej 15litrów w baku.
Jak ruszałem z domu rano, auto nie miało jakoś kopa i długo ciągnęło na niskich biegach, potem problem niby ustawał, myślałem wtedy, że może silnik nie rozgrzany, teraz wiem, że to zaczęło się właśnie dziać, koniec filtra DPF!!!
Podejrzewam, że wpływ na to miał dodatek do paliwa LIQUI MOLY DIESEL SPULUNG 2666 oraz płukanka do silnika Liqui Moly Engine Flush 2640 300ml.
Olej w silniku wymieniłem na na LIQUI MOLY Top Tec 4600 5W30, który według producenta jest również przeznaczony dla aut z DPF!
Po wymianie olejów w silniku wraz z płukanką, oleju w skrzyni DSG, filtrów paliwa, powietrza.... wyjechałem na ulicę i auto kompletnie było zamulone!!!!!!!!
Co prawda mechanik wyczyścił EGR i podejrzewaliśmy, że może zawór nie jest szczelny, ale okazało się, że jest OK, mimo odłączenia wężyków podciśnienia problem był nadal.
Po dłuższym postoju auto niby jechało jakiś czas normalnie ale potem nagle się zamulało, dodanie gazu nic nie dawało.
Próbowałem rozruszać zawór N75, robiłem test EGR, na krótką chwilę pomagało i potem znów to samo.
Oddałem auto do mechaników, którzy pracowali swego czasu w ASO VW.
- turbina została wyczyszczona i wyważona, wyczyszczony dolot i wylot silnika.
- usunęli fizycznie DPF, który był całkowicie zapchany, bo spaliny nie miały ujścia, co może doprowadzić nawet do zatarcia silnika.
- zrobili adaptację komputera w skrzyni biegów (po mojej wymianie oleju).
Auto dostało kopa i teraz jeździ normalnie tak jak przed dolaniem tych specyfików!
Jedyne co mnie trochę niepokoi to czasem dymi na światłach, ale ponoć przez jakiś czas tak może być po takiej robocie, że wydech i wszystko się oczyszcza.
Po kilku dniach napiszę jak auto się sprawuje.
