Strona 3 z 17

: pn sty 09, 2012 23:08
autor: jeżu
Więcej z tego "pikania" niż korzyści. (moje zdanie) :oops:

: wt sty 10, 2012 00:56
autor: Maciej_F
Jaka pompka i jakie piny to jest w linku do Golfa V ( na pierwszej stronie tego tematu )
i teraz w zależności od tego który rodzaj pompy ESP mamy:
- pompa ESP MK60 - wpinamy się w pin27
- pompa ESP MK60EC1 - wpinamy się w pin35
W przypadku MK60 kabelek wchodzi w pin 27 i łączy się z pinem 13.
W Elsie występuje jeszcze tylko jeden sterownik ale w nim są to odpowiednio piny 41 i 38 - więc coś innego niż MK60EC1 o którym pisał Krzycho


Czyli nic nowego też wybrałbym pin 27 . Co jeszcze mógłbym poradzić. Nastawa wstępna czyli resetowanie to jest podanie na chwilę +12v do pina 27 . A może coś nie tak jest z tym nowym przyciskiem , czy po przyciśnięciu i tylko wtedy pojawia się 12V na pinie 27 . Może obejść na razie przycisk i podać +12V na pin z innego źródła ???

: pt sty 13, 2012 18:43
autor: jarry
Zrób reset TPMS

1. Włącz zapłon
2. Wejdź w sterownik 03 - Brake Electronics grupa 042 - GO
3. Activate the Basic Setting [ON/OFF/Next] - Done
4. Wyjdź ze sterownika, przytrzymaj ESP+TPMS przez ponad 2 sekundy
5. Jak "gongnie" puść przyciski i Voila!

napisz czy pomogło :)

: pt sty 13, 2012 19:55
autor: andreass211
o to to chodziło zrobiłem według podpowiedzi jarrego i jest pieknie jestess najlepszy dzieki piwko leci oczywiscie

: czw lut 09, 2012 18:35
autor: andrz3j
A jak teraz zachowuje sie TPMS przy obecnych warunkach pogodowych i poslizgach kół przy ruszaniu i nie tylko? Czy te poślizgi kół nie zaburzają pomiarów TPMS?

: czw lut 09, 2012 18:39
autor: jarry
nie zaburzają

: ndz mar 04, 2012 19:51
autor: GASIOR997
Podłączyłem TPMS-Czujniki ciśnienia w oponach do pinu 27 w ABS bo tak było napisane w manualu GOLF w zależności od tego który rodzaj pompy ESP mamy:
- pompa ESP MK60 - wpinamy się w pin27
- pompa ESP MK60EC1 - wpinamy się w pin35

Ja wpiłem się w pin 27 i wszystko założyłem chciałem kodować ale zdziwiło mnie jedno. Bo jak przekręcam kluczyk od razu świeci się kontrolka TMPS na czerwono (czyli podświetlenie) a ESP nie . Dopiero się podświetla ESP jak włączę światła. Czy to tak powinno być czy 2 przekaźniki powinny się podświetlać jak przekręcę światła ? Nie chce kodować bo nie chcę nic zepsuć czy u was tak samo jest ?

A na ABS Brakes mam kodowanie 0021190 to jak odejmę 16384 to mam tam zapisać 0004806 ?

http://www.oponeo.pl/artykul/czujniki-c ... ystem-tpms

http://pl.wikipedia.org/wiki/TPMS

Inne samochody VW TMPS:

http://modyfikacje-vw.blogspot.com/2011 ... onach.html

http://forum.vw-passat.pl/threads/11243 ... ek-Bimbasz

: wt mar 06, 2012 11:35
autor: Muti
Mi pierwszy raz zadziałało TPMS po zmianie kół na 17" i dopompowanie ich:) Po dystansie około 10km z tym,że to musiała być naprawdę symboliczna zmiana obwodu,bo dopompowałem 0,5atm,a wczesniej zrobiłem na nich prawie 200km i nic ;)

Obrazek

: wt mar 06, 2012 11:41
autor: jarry
zmiana ciśnienia na kole MUSI być większa niż 20% żeby zadziałało

: wt mar 06, 2012 11:43
autor: Muti
Tzn,że różnica wielkości koła+opony(bieżnika) nie była wystarczająca,a po dopompowaniu osiągnęła poziom wystarczający i się kontrolka zapaliła

: wt mar 06, 2012 13:48
autor: jarry
generalnie nie jest to takie proste, sam algorytm obliczeń jest bardzo ograniczony i jeśli na wszystkich kołach robiłeś tę samą operację to nie miało szansy się aktywować (alarm)

: pt mar 09, 2012 23:17
autor: GASIOR997
Już dzisiaj się dowiedział em ze pomyliłem przewody z kostki ESP bo są 2 takie same niebiesko/szare i dlatego mi się palił TMPS po przekręceniu stacyjki a nie powinien się palić żaden tylko powinny się zapalić po przekręceniu świateł. Nawet próbowałem zakodować zakodowało się wyskoczyła kontrolka TPMS ale nie dało się zrobić regulacji podstawowej . przy trzymaniu ESP i SET na wskaźnikach kontrolka ESP znikała a SET dalej się palił i nie potwierdzał dźwiękiem . Potem zobaczyłem ze pomyliłem przewody z wtyczki ESP bo są w takim samym kolorze 2 przewody szaro/niebieskie PIN3 i PIN5 ale potem zmieniłem i było dobrze

: pt mar 09, 2012 23:53
autor: jarry
czyli miałem nosa :piwo:

czasem nawet przez telefon mi się udaje pomóc :)

: ndz mar 11, 2012 11:05
autor: GASIOR997
To stawiam browarka dla jarrego za podpowiedz.
Dodaje też obrazek żeby inni się nie pomylili

: śr kwie 04, 2012 00:37
autor: Maciej_F
Witam . Wreszcie też wymęczyłem swojego TPMS-a.

Takie uwagi
na poczatek :
Wtyczka do pomy ABSu może siedzieć ciasno , wiadomo nikt przed nami tam nie zagladał . Trzeba wysunąć zabezpieczenie czarne na jakieś 2 cm do góry . Piszę , żeby uważać .
Nic na siłe ino młotkiem :> powoli rozruszać zabezpieczenie aż wyjdzie i wtyczką też trzeba delikatnie poruszyć . Jako , że to to nie ruszane od lat to trzyma wszechobecny pył

drugie na koniec .
Jak już zrobimy kodowanie , nastawę wstępną ABS-u to... trzeba pojechać samochodem , żeby się uzbroił ABS i układ kierownicy ( czytaj znikną żółte lampki ze wskaźnika )

Dopiero wtedy zadziała reset TPMS-a :przyciski ESP+SET na 2 sek = gong


I jak to mówił Jarry ...
Voila!