Strona 4 z 15
: śr wrz 19, 2012 15:35
autor: materazzi
gdyby padl silnik to pojawilby sie blad w vcds, kontrolka na desce by sie swiecila..
: śr wrz 19, 2012 16:49
autor: kowet
materazzi pisze:gdyby padl silnik to pojawilby sie blad w vcds, kontrolka na desce by sie swiecila..
Tak jak piszesz tak tez było ale może silnik słabnie lub na ślimaku się zacina
A koszta.. 370 używka od jarry i wymiana u mechaniora 455 (z innymi drobiazgami)
: ndz gru 23, 2012 14:54
autor: bladozielony
Widzę, że temat w miarę wpisuje się w mój problem ze wspomaganiem.
Miałem uszkodzony czujnik kąta skrętu (mechanicznie - uderzenie) w starej maglownicy. Wstawiłem "nową". Tym razem młodszą bo rocznik 2005 ( sama listwa bez osprzętu typu drążki, kable itd). Modelowo więc, z tego co dowiedziałem się dzięki wymianie kilku privów z jeżem, jest różnica, czyli stary magiel był I gen. a zastępca jest II. Po zamontowaniu zamiennika i kalibracji okazuje się, że błąd 00573 ( czujnik momentu wspomagania kierownicy - stały błąd) nadal się pokazuje ale tym razem kontrolka świeci już nie na czerwono a na żółto, a wspomaganie działa bez zarzutu. Dodam, iż nie ustawiłem zbieżności kół. Przydałaby się ponieważ auto ściąga masakrycznie na lewo i abym mógł jechać prosto muszę kierownicę mieć odwróconą (od przyjętego jej "środka" osi) na godzinę mniej więcej 2:00. Czy ktoś z was miał podobny problem? Czy to nadal - tym razem zamienionej - maglownicy?
: pn maja 20, 2013 19:49
autor: Kris_Poland
na mojej maglownicy z 2007 roku nie mam nic na kanale 1 jest error
ale odczyty Nm i jakies inne sa, natomiast sily wspomagania nie sposob ustawic
Re: problem ze wspomaganiem kierownicy
: śr cze 04, 2014 13:53
autor: Trynity
To ja dorzucę swoje 5 groszy. Trendline 2003 jest 8 pozycji ustawień, ale jakoś różnicy nie widzę. Na razie wrzuciłam citycośtam i jakoś dalej ciężko mi na zakręcie 90st. Nie przy każdej pozycji wyświetla mi się test. Ale to moje początki z vcds, więc może coś źle robie

Będę próbować dalej.
Pozdrawiam
Re: problem ze wspomaganiem kierownicy
: sob cze 07, 2014 08:48
autor: Darek123
Wspomaganie nie dziala naprawilem przetarte kable pojezdzilem kilka miesieci i znowu lipa turan 2003 1,9
Re: problem ze wspomaganiem kierownicy
: pt cze 27, 2014 10:03
autor: forest
Witam to ja wrzucę również swój problem ze wspomaganiem.
Otóż u mnie na desce pali się czerwony znaczek kierownicy, czasem przeskoczy na zółty.
Wspomaganie jakby działa ale w połowie. Nie chodzi mega ciężko ale tez wcale nie lekko.
Niestety mam problem gdyż nie mam komunikacji ze sterownikiem (VDCS kanał 44)
Wcześniej miałem błąd J500 teraz nie da się przeprowadzić np kalibracji czujnika skrętu bo do tego musi być komunikacja ze sterownikiem wspomagania.
Posprawdzane bezpieczniki, rozebrane pod kierownicą posprawdzane przekaźniki wtyczki.
Mam pytanie gdzie dokładnie mieści się ten sterownik? Czy w środku kabiny czy pod spodem auta? Znalazłem na kanale maglownicę dochodzą do niej dwie wtyczki. Jest to tak zabudowane, że nawet nie mam jak tego sprawdzić czy kable są ok. Proszę o informację gdzie dokładnie znajdę ten sterownik i czy uda się go wymontować posprawdzać etc?
Dzięki za pomoc
Re: problem ze wspomaganiem kierownicy
: wt lip 01, 2014 22:21
autor: Turanek
forest pisze:Znalazłem na kanale maglownicę dochodzą do niej dwie wtyczki.
I tam jest właśnie sterownik.
Koledzy już kiedyś pisali na forum o nieszczelnej obudowie i zalaniu sterownika.
Re: problem ze wspomaganiem kierownicy
: śr lip 09, 2014 09:45
autor: forest
Wszedłem pod auto żeby to wyciągnąć to trzeba chyba pół auta rozebrać

Czy ktoś z kolegów już to robił?
Re: problem ze wspomaganiem kierownicy
: śr lip 09, 2014 09:54
autor: jarry
dojście kiepskie, do jednej śruby od silnika wspomagania fatalne wręcz dojście, ale w sumie płytę zawieszenia/sanki odkręcasz i potem 3 śruby silnika i już, jakby nie chciał wyjść to czasem pomaga odkręcenie/poluzowanie drążka stabilizatora
Re: problem ze wspomaganiem kierownicy
: śr lip 09, 2014 10:09
autor: forest
Jarry jakieś specjalne klucze potrzeba czy nasadki imbusy i torxy wystarczą?
Poradzi sobie ktoś co na co dzień nie grzebie w samochodach?
Czy też lepiej dać to do mechanika?
Musze się tam dostać bo jak jest upał to wspomaganie raz jest raz nie ma a jak się robi chłodniej to czasem czerwona lampka znika. Stawiam, że to coś z kablami etc..
Re: problem ze wspomaganiem kierownicy
: śr lip 09, 2014 10:41
autor: jarry
do tej płyty to zwykłe klucze tylko duże w miarę, pewnie 17, 18, 19, coś takiego, a silniczek o ile pamiętam to torx tak pewnie koło 30, tylko jak mówiłem do jednej śruby jest bardzo kiepski dostęp i bodajże korzystałem z jakiejś ułamanej płaskiej 10 i w to bit torxowy, oceniam że wyjęcie i włożenie silnika na gotowo zajmie ci 3 godziny jak nie będzie niespodzianek, jak będzie ciężko szło to 4-5 godzin, przekalkuluj i byle chcieli mechaniory i sam oceń co lepsze, filozofii żadnej tam nie ma takżę radę dasz na pewno, ja bym oceniał że za 100-150zł bym oddał mechaniorom, jak drożej to bym robił sam - ale to jakiś mój przelicznik a ty musisz swój zastosować

Re: problem ze wspomaganiem kierownicy
: śr lip 09, 2014 10:58
autor: forest
Dzięki Jarry za info spróbuję sam to rozebrać bo ostatnio nie narzekam na nadmiar kasy

Jeśli to będzie tylko przeczyszczenie etc to pół biedy gorzej jak coś poważniejszego, to wtedy będzie kiepsko

Re: problem ze wspomaganiem kierownicy
: wt lip 22, 2014 00:48
autor: ludwik333
Witam wszystkich,
Posiadam Tourana 1.9 TDI z 2004 roku, kupiłem go po wypadku i po naprawie też u mnie pojawił się problem ze wspomaganiem, tzn. przy większych prędkościach ciągnie go do prawej. Na kompie nie pojawiają się błędy, zbieżność ok, mechanik próbował skalibrować, ale mu się nie udało. Okazało się, że auto miało już wcześniej jakieś "przygody" i ktoś wymontował kontrolkę od wspomagania, żeby nie pokazywała błędu. Co to może byc? Walnięty czujnik kąta skrętu, czy może silnik wspomagania?
Re: problem ze wspomaganiem kierownicy
: pt lip 25, 2014 11:46
autor: forest
Jarry to chyba za ciężka robota dla mnie żeby to rozebrać.
Na razie chciałbym zdjąć te wtyczki na założonym sterowniku, żeby sprawdzić czy dochodzi napięciei przedzwonić przewody.
Panowie czy ktoś łaskawie mi podpowie jak odpiąć te wtyczki od sterownika wspomagania?
Oczywiście to zdjęcie jest zrobione komórką widok z góry. Normalnie tam ledwo jedną ręke można włożyć.
Chciałbym zobaczyć czy dochodzi napięcie do sterownika zanim to wszystko się rozmontuje.
Mam wtyczkę górną jest tam taki biały klip jak go podważam staje do góry czyli jakieś 45st w prawo ale wtyczka ani drgnie. To samo z dolną jest to coś zielonego i strzałka.
Co należy zrobić żeby wypiąć te wtyczki. Najlepiej zaznaczyć ruchy strzałkami na zdjęciu.
Jeśli tam będzie wszystko ok to chyba zdechł jednak sterownik.
Wklejam zdjęcie wtyczek. Powtarzam to wszystko jest zamontowane nie mam sterownika "wiszącego"
Z góry dzięki za pomoc.